بررسی و مقایسهموبایل

نقد و بررسی گوشی A12 Nacho سامسونگ

عملکرد بهتر و قیمت ارزان‌تر در مقایسه با A12

گوشی A12 یکی از ارزان‌قیمت‌ترین گوشی‌های میان رده سامسونگ محسوب می‌شود که در سال اواخر سال ۲۰۲۰ با قیمت حدود ۱۸۰ یورو وارد بازار شد. در آگوست سال ۲۰۲۱ شرکت سامسونگ نسخه‌ای حتی ارزان‌تر از این گوشی به نام A12 Nacho با قیمت حدود ۱۴۰ یورو وارد بازار کرد. طبیعی است که نسخه Nacho با توجه به قیمت پایین‌تری که دارد، از A12 ارزان‌تر باشد اما این گوشی چند ماهی جدیدتر است و سیستم عامل و رابط کاربری جدیدتری دارد. در این مقاله به بررسی گوشی A12 Nacho می‌پردازیم و مزایا و معایب این گوشی را بررسی می‌کنیم. با فرنا موبایل تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مشخصات گوشی A12 Nacho

پیش از شروع نقد و بررسی گوشی A12 Nacho بد نیست که مشخصات آن را به طور کامل بدانید:

تاریخ عرضه آگوست ۲۰۲۱
قیمت در زمان عرضه ۱۴۰ یورو
ابعاد ۱۶۴ در ۷۵.۸ در ۸.۹ میلی متر
وزن ۲۰۵ گرم
جنس بدنه پلاستیک
رنگ‌های موجود مشکی، آبی، قرمز
سیستم عامل اندروید ۱۱.۰
رابط کاربری One UI 3.1
تراشه اگزینوس ۸ اوکتا ۸۵۰
پشتیبانی از اینترنت همراه ۴G
پردازنده گرافیکی (GPU) Mali-G76 MP5
نوع صفحه نمایش IPS
اندازه صفحه نمایش ۶.۵ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل بر اینچ
حداکثر نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
حداکثر روشنایی نمایشگر ۴۵۰ نیت
پشتیبانی از HDR ندارد
نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۲.۱ درصد
نسبت تصویر ۲۰:۹
قابلیت مالتی تاچ دارد
رم ۴ گیگابایت
حافظه داخلی ۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگابایت
حافظه خارجی میکرو SD کارت
دوربین پشتی ·        دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و کیفیت فیلم‌برداری p۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

·        دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی

·        دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

·        حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی

·        دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی

وای-فای Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
بلوتوث 5.0, A2DP, LE
USB USB-C Type 2.0
حسگر اثر انگشت جانبی
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری
سرعت شارژ

۱۵ وات

بررسی گوشی A12 Nacho از نظر طراحی و ساخت

A12 Nacho

یکی از کارهای معمولی که شرکت‌هایی تولیدکننده گوشی برای کاهش قیمت محصولات خود انجام می‌دهند، فدا کردن کیفیت ساخت است زیرا اکثر مشتریان، به ویژه در بازارهای هدف این محصولات مثل هند و دیگر کشورهای آسیایی اهمیت زیادی به کیفیت ساخت نمی‌دهند و بیشتر جذب مشخصات گوشی‌ها می‌شوند.
بدنه این گوشی کاملا از جنس پلاستیک است و صفحه نمایش یا یک پوشش شیشه ای معمولی محافظت می‌شود و گوریلا گلس ندارد. با توجه به اینکه وزن جنس بدنه گوشی به طور کامل از پلاستیک است و صفحه نمایش ۶.۵ اینچی دارد، وزن ۲۰۵ گرمی برای آن خیلی بالا محسوب می‌شود. A12 Nacho دارای استاندارد مقاومت محیطی در مقابل آب و گرد و غبار نیست و ساخت بسیار ضعیفی دارد. شما می‌توانید این گوشی را در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز بخرید. این گوشی میانرده ارزان‌قیمت سامسونگ از نظر طراحی هیچ تفاوتی با A12 معمولی که در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد، ندارد.

پیشنهاد ما به شما:  معرفی بهترین گوشی های شیائومی تا ۷ میلیون

بررسی گوشی سامسونگ A12 Nacho از نظر صفحه نمایش

نمایشگر a12 nacho سامسونگ بدون گوریلا گلس

بررسی گوشی A12 Nacho از نظر صفحه نمایش نشان می‌دهد که این گوشی تفاوت قابل ملاحظه‌ای با نسل قبلی خودش یعنی گوشی A12 معمولی نشان نمی‌دهد. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش‌های ضعیفی هستند که نرخ نوسازی پایینی دارند و حتی برای بازی‌های سبک نیز توصیه نمی‌شوند. روشنایی حداکثر ۴۵۰ نیت چندان بد نیست ولی نمی‌توانید به راحتی با این گوشی زیر نور مستقیم آفتاب کار کنید. کیفیت تصویر نمایشگر بسیار پایین است و نسبت نمایشگر به بدنه نیز تنها ۸۲.۱ درصد است که تا حد زیادی زیبایی ظاهری گوشی را کاهش می‌دهد. دیگر نقطه ضعف مهم صفحه نمایش گوشی A12 Nacho مجهز نبودن به گوریلا گلس است.


مطالب مرتبط: مقایسه بین گوشی a22 و A12


بررسی گوشی A12 Nacho از نظر عملکرد

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های گوشی A12 Nacho در مقایسه با گوشی قدیمی‌تر A12، عملکرد بسیار بهتر آن است. این گوشی با پردازنده سامسونگ اگزینوس ۸۵۰ با ساخت ۸ نانومتری کار می‌کند اما گوشی A12 مجهز به پردازنده مدیاتک هلیو P35 با ساخت ۱۲ نانومتری است. البته، هر دو گوشی از نظر توان پردازشی بسیار ضعیف محسوب می‌شوند و نه برای مالتی تسکینگ و نه برای گیمینگ مناسب نیستند و گاهی اوقات حتی تسک‌های ساده روزمره را نیز به سختی انجام مي‌دهند. در واقع یکی از دلایل اصلی تولید گوشی A12 Nacho ضعف پردازشی A12 بود. حتی پردازنده گرافیکی A12 Nacho نیز از A12 بهتر است.

سامسونگ گلکسی A12 Nacho در دو نسخه دارای رم ۳ و رم ۴ از نوع LPDDR4X در بازار موجود است و از نظر حافظه داخلی نیز سه نسخه زیر از آ‌ن در بازار یافت می‌شود:

• گوشی A12 Nacho ظرفیت 32 گیگ
• گوشی A12 Nacho باظرفیت 64 گیگ
گوشی A12 Nacho ظرفیت 128 گیگ

شما می‌توانید با استفاده از میکرو SD کارت حافظه این گوشی را تا یک ترابایت نیز افزایش دهید.

یکی دیگر از مزیت‌های A12 Nacho در مقایسه با A12 سیستم عامل بروزتر آن است. در حالی که A12 در اکتبر ۲۰۲۰ با سیستم عامل اندروید ۱۰ وارد بازار شد، گوشی A12 Nacho در تابستان ۲۰۲۱ با سیستم عامل اندروید ۱۱ و قابلیت ارتقاء تا اندروید ۱۳ برای فروش در ویترین فروشگاه‌ها قرار گرفت. گوشی A12 Nacho باتری پنج هزار میلی آمپری دارد و سرعت شارژ آن ۱۵ وات است.

پیشنهاد ما به شما:  Mi Mix Fold 3 جدید شیائومی همه چیزهایی را که Samsung Galaxy Z Fold 5 ندارد یکجا برای شما فراهم می آورد

بررسی دوربین گوشی A12 Nacho

عکس گرفته شده با دوربین a12 nacho

در این بخش به بررسی گوشی A12 Nacho از نظر دوربین می‌پردازیم. اگر به دنبال یک گوشی میان رده ارزان قیمت برای عکاسی هستید، این گوشی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. A12 Nacho مجهز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه و پایدارسازی تصویر دیجیتالی است که می‌تواند زوم خودکار انجام دهد. این گوشی می‌تواند با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰p و با حداکثر سرعت ۳- فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و قادر به فیلم‌برداری با کیفیت 4K نیست. گذشته از این‌ها گلکسی A12 Nacho امکان فیلم‌برداری اسلوموشن ندارد. لنز اصلی دارای حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.0 است و بنابراین نمی‌توانید برای عکاسی در نور ضعیف روی آن حساب کنید.

دیگر دوربین‌های این گوشی شامل دوربین اولتراواید با کیفیت ۵ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.2، دوربین ماکرو با کیفیت ۲ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f.2.4 و حسگر عمقی ۵ مگاپیکسلی است. جالب است که این گوشی یا دوربین‌های ضعیفی که دارد، از حالت عکسبرداری Pro پشتیبانی می‌کند و حتی می‌تواند عکس‌های پرتره با افکت بوکه پس‌زمینه بگیرد.

این گوشی مجهز به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است که مثل دوربین اصلی می‌تواند با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰p و با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

در کل می‌توان گفت که کیفیت دوربین گوشی A12 Nacho حتی با در نظر گرفتن قیمت بسیار پایین این گوشی، تعریفی ندارد و کاملا مشابه سیستم دوربین A12 است. به غیر از دوربین اصلی، دیگر دوربین‌های پشتی کاربرد عملی ندارند و دوربین سلفی نیز فقط برای کاربردهای ضروری مثل احراز هویت خوب است و نمی‌توانید با آن سلفی‌های زیبایی برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بگیرید.

چگونه از ۴ دوربین A12 Nacho استفاده کنیم؟

در این بررسی گوشی A12 nacho گفتیم که این گوشی دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برای عکاسی با کیفیت بالا، دوربین اولتراواید پنج مگاپیکسلی برای عکاسی لنداسکیپ، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی برای شکار سوژه‌های کلوزآپ و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است. اگر می‌خواهید عکس‌هایی با حداکثر کیفیت بگیرید، فراموش نکنید که حالت ۴۸ مگاپیکسلی را فعال کنید اما عکس‌هایی که با این حالت گرفته می‌شوند، حجم بالایی دارند. اگر می‌خواهید میدان دید تصویر بیشتر باشد، باید از لنز اولتراواید استفاده کنید و اگر می‌خواهید از سوژه‌های بسیار نزدیک مثل یک زنبور روی گل عکس بگیرید، لنز ماکرو به کار شما می‌آید. شما می‌توانید از حالت پرتره برای گرفتن عکس‌های پرتره با پس‌زمینه بوکه شده استفاده کنید.


مطالب مرتبط: مقایسه a72 با s20 fe


بررسی گوشی A12 Nacho از نظر صدا

اسپیکر گوشی a12 nacho

در این بخش به بررسی اسپیکر گوشی A12 Nacho می‌پردازیم. این گوشی دارای تنها یک اسپیکر است که هیچ تفاوتی با اسپیکر گوشی A12 ندارد. این گوشی برخلاف بسیاری از گوشی‌های جدید سامسونگ جک ۳.۵ میلی‌متری دارد. از مزیت‌های اسپیکر سامسونگ گلکسی A12 Nacho می‌توان به قابلیت Dolby Atoms اشاره کرد. بررسی گوشی A12 Nacho از نظر صدای اسپیکر نشان می‌دهد که بلندی صدای اسپیکر به بیش از ۸۶ دسیبل می‌رسد که ۶ دسیبل بیشتر از گوشی A12 است.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی ناتینگ فون ۲

مزایای سامسونگ A12 Nacho

از مهم‌ترین مزیت‌های این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• قیمت بسیار پایین و ارزان‌تر بودن از گوشی سامسونگ گلکسی A12
• پردازنده جدیدتر با عملکرد بسیار بهتر از پردازنده گوشی A12
• سیستم عامل و رابط کاربری جدیدتر در مقایسه با گوشی A12
• باتری ۵ هزار میلی آمپری

معایب گوشی A12 Nacho

از مهم‌ترین معایب این گوشی موبایل سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کیفیت ساخت ضعیف و نداشتن استاندارد مقاومت محیطی
• وزن زیاد
• نداشتن گوریلا گلس
• قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری بسیار ضعیف

برای بررسی گوشی A12 کلیک کنید.

سوالات پرتکرار

۱- تفاوت اصلی A12 Nacho با A12 چیست؟

در بررسی گوشی A12 Nacho گفتیم که مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی، پردازنده و رم جدیدتر و عملکرد پردازشی بهتر A12 Nacho در مقایسه با A12 است. همچنین، A12 Nacho سیستم عامل و رابط کاربری جدیدتری دارد.

۲- آیا گوشی A12 Nacho از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند؟

خیر. گوشی A12 Nacho از اینترنت ۴G پشتیبانی می‌کند اما قابلیت اتصال به نسل پنجم اینترنت همراه را ندارد.

۳- گوشی سامسونگ گلکسی A12 Nacho برای کاربردی مناسب است؟

بررسی سامسونگ گلکسی A12 Nacho نشان مي‌دهد که این گوشی میان رده ارزان‌قیمت توان پردازشی بالا یا دوربین خوبی ندارد و نمی‌توانید از آن برای گیمینگ یا عکاسی استفاده کنید اما اگر به دنبال گوشی ارزان‌قیمتی برای انجام کارهای روزمره خود هستید، A12 Nacho مشکل خاصی ندارد و می‌توانید نیاز شما را برآورده کند.

جمع‌بندی

با اینکه سری A سامسونگ شامل گوشی‌های میان رده است اما بعضی از گوشی‌های این سری که قیمت پایین‌تری دارند در حد گوشي‌های میانرده نیستند و باید آن‌ها را اقتصادی بدانیم. گوشی A12 یکی از گوشي‌های ارزان‌قیمت و پرطرفدار سامسونگ در سال ۲۰۲۰ که مشکلات زیادی مثل توان پردازشی پایین داشت. شرکت سامسونگ در سال ۲۰۲۱ با مجهز کردن این گوشی به پردازنده‌ای بهتر و رمی جدیدتر، گوشی بهتری به نام A12 Nacho وارد بازار کرد که قیمت آن به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از قیمت گوشی A12 است.

در این مقاله به بررسی گلکسی A12 Nacho سامسونگ پرداختیم و همانطور که گفتیم، این گوشی از نظر طراحی، صفحه نمایش، باتری، اسپیکر و دوربین، به طور کامل مشابه نسل قبلی خودش یعنی A12 معمولی است. با این حال شرکت سامسونگ به کار بردن تراشه‌ای بهتر، پردازنده گرافیکی قوی‌تر و رمی جدیدتر در این گوشی توانسته است آن را بهبود ببخشد و در عین حال، A12 Nacho را با قیمت پایین‌تری وارد بازار کند.

بررسی گوشی گلکسی A12 Nacho نشان می‌دهد که این گوشی برای گیمینگ و حتی مالتی تسکینگ مناسب نیست اما مشکلی در انجام کارهای روزمره شما ندارد و اگر به دنبال خرید گوشی ارزان‌قیمتی هستید که مشکل خاصی نداشته باشد و مدت زیادی برای شما کار کند، می‌توانیم سامسونگ گلکسی A12 Nacho را به شما معرفی کنیم.

منابع:
۱- versus.com
۲- nanoreview.net

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا