آموزش

با 9 مشکل گوشی شیائومی نوت 8 بیشتر آشنا شوید

گسترش عصر ارتباطات منجر به ساخت برندهای مختلف گوشی همراه با امکانات مختلف شده است.کاربران هر یک با توجه به نوع کارایی مورد نظر خود، از میان گزینه های موجود در بازار، حق انتخاب بسیاری دارند. برخی افراد زیبائی، برخی کارایی و عده ای نیز به مشخصات سخت افزاری و پردازشی آن دقت می کنند.

در این بازار آشفته برخی از کاربران معتقد هستند که هیچ ارزانی بی حکمت نیست و اگر یک کمپانی گوشی های خود را میان رده و ارزان در بازار عرضه کند؛ به طور حتم دارای مشکلاتی است. در این مقاله مجله فرنا به بررسی این عقیده پرداخته و مشکلات گوشی شیائومی نوت 8 را بررسی کرده و بهترین  راهکار  را ارزیابی می کنیم.

برند شیائومی: کی و کجا؟!

شیائومی(Xiaomi)، یکی از بزرگ ترین شرکت های تجاری خصوصی چین بوده که به عنوان غول بزرگ اقتصادی بازار گوشی های میان رده شناخته می شود. طراحی، توسعه و فروش گوشی های همراه هوشمند و لوازم الکترونیکی از جمله حیطه فعالیت این شرکت جهانی بوده که در بازار کشورهای هدف هم چون مالزی، هند و چین گسترش بسیاری یافته است.

در گذشته تمرکز اصلی این برند بر روی طراحی و تولید گوشی های هوشمند میان رده با کیفیتی قابل قبول بود. در حالی که امروزه، این برند نیز با پیشرفت بسیاری که در زمینه علم و فناوری ساخت گوشی های هوشمند داشته؛ توانسته است هم پای رقبای خویش، گوشی های هوشمند با کیفیت ساخت عالی و قیمت مناسب با سطح کیفی در بازار عرضه کند.

برند شیائومی نیز همانند دیگر برندهای معتبر این بازار دارای مشکلاتی بوده که از نظر کاربران قابل بررسی است. مشکلات گوشی شیائومی نوت 8 به لحاظ کاربری به زیر مجموعه هایی هم چون: مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی، مشکل گوگل در گوشی شیائومی، مشکل ضبط مکالمه گوشی شیائومی و … تقسیم بندی می شود.

 معرفی مشکلات گوشی های شیائومی نوت 8

اگر برای خرید گوشی شیائومی به بازار موبایل مراجعه کرده باشید؛ کارشناسان بسیاری را دیده اید که به لحاظ فنی و کاربری گوشی های مختلف را ارزیابی کرده و سپس به کاربران پیشنهاد خرید می دهند. قیمت گوشی شیائومی از اولین مزیت های عنوان شده توسط کارشناسان بوده که این برند را به عنوان یک برند اقتصادی و میان رده به کاربران معرفی می کنند.

پیشنهاد ما به شما:  نحوه دریافت اینترنت رایگان رایتل

شرکت شیائومی سالیانه با طراحی و تولید مدل های متعددی از گوشی های هوشمند، در اصطلاح بازار اقتصادی تلفن همراه را به دست گرفته و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. در این میان مشکل گوشی های شیائومی را نمی توان نادیده گرفت.

اگر برای تعمیر گوشی خود به نمایندگی های معتبر برند گوشی رفته باشید؛ با جمله “شیائومی تعمیرات سختی دارد” مواجه شده اید. بسیاری از نمایندگی ها بدلیل کمبود قطعات و مسائلی از جمله تحریم و … گوشی هوشمند برند شیائومی را تعمیر نمی کنند.

1- داغ شدن بیش از حد گوشی

داغ شدن بیش از حد، از مشکلات رایج گوشی شیائومی

از مهم ترین معایب گوشی شیائومی Note 8 ، داغ شدن بیش از حد آن است. برخی از کاربران از داغ شدن قاب پشتی گوشی خود در هنگام شارژ شدن و یا بازی شکایت داشته و این مورد را جزئی از مشکلات گوشی های شیائومی می دانند.

برای رفع مشکل داغ شدن قاب پشتی گوشی خود بهتر است گوشی را در هنگام شارژ بدون استفاده قرار داده و از نصب بازی هایی با رزولوشن و سطح کیفی بالا خودداری کنید. در صورت نصب هر یک از بازی های مورد نظر، مدت بازی بیشتر از نیم ساعت نشود.


بیشتر بدانید: فضای ابری شیائومی چیست؟


2- مشکل جی پی اس و موقعیت مکانی

مشکل جی پی اس و موقعیت مکانی در شیائومی نوت 8

 عدم قابلیت ارسال موقعیت مکانی صحیح است. گزینه جی پی اس در برخی از گوشی های شیائومی با مشکل مواجه بوده و موقعیت مکانی مورد نظر به سرور منتقل نمی شود.

برای رفع مشکل موقعیت مکانی گوشی خود بایستی آپدیت گوشی را فعال قرار داده و در صورت عرضه آپدیت جدید، گوشی موبایل به صورت خودکار اعلان آپدیت دهد. گاها استفاده از یک کاور مناسب، مشکل اتصال صحیح به سرور را رفع می کند.

3- باتری: مشکل سایر کاربران شیائومی

کاربران ایرانی بیش از سایر کاربران از مشکل باتری و ضعیف بودن آن، اظهار ناراحتی داشته و بسیاری از افراد تنها بدلیل باتری ضعیف از خرید گوشی های شیائومی صرف نظر می کنند. برند شیائومی همواره در ارائه امکانات و قابلیت نصب برنامه های مختلف، پیشگام بوده و این به معنای کاهش مصرف بهینه باتری و فضای ذخیره سازی آن است.

برای رفع مشکل باتری بایستی امکانات جانبی گوشی را غیر فعال کرده و میزان روشنائی صفحه نمایش را تنظیم کرد. فناوری Battery saver mode، در جهت بهینه سازی باتری گوشی به خصوص در هنگامی که میزان شارژ گوشی شما کمتر از 30 درصد باشد؛ مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد ما به شما:  پیدا کردن کانال در واتس اپ (whatsapp)

4- هنگ کردن گوشی شیائومی

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی های شیائومی، هنگ کردن حتی بدون دلیل سخت افزاری است. طراحی و تولید گوشی های میان رده با کاهش سرعت عملکردی و سخت افزاری همراه است.

برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی های شیائومی بهتر است راهکارهای زیر را انجام دهید:

  • برنامه های غیر ضروری را از گوشی خود پاک کنید. در صورتی که حافظه داخلی گوشی شما پر باشد، احتمال هنگ کردن گوشی بیشتر می شود.
  • بازگشت به تنظیمات کارخانه، بسیاری از داده های غیر ضروری و تکراری را حذف کرده و فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.
  • کاهش سرعت انیمیشن گوشی. سرعت انیمیشن گوشی با سه فاکتور اصلی تعریف شده که به صورت پیش فرض بر روی سه عدد ثابت تنظیم شده است. برای کاهش سرعت انیمیشن گوشی شیائومی خود، ابتدا گزینه Build number را انتخاب کرده و با لمس آن از منوی باز شده نرخ سه عدد از پیش تعیین شده را کاهش دهید.

در صورتی که در هنگام استفاده از یک برنامه خاص همانند اینستاگرام دچار هنگی گوشی خود شدید؛ بهتر است برنامه مورد نظر را به روز رسانی کرده و در صورتی که با برنامه های پیش فرض گوشی دچار کندی سرعت عمل شوید بهتر است از طریق منوی تنظیمات به قسمت برنامه ها و سپس گزینه default apps رفته و حافظه نهان برنامه مورد نظر را به طور کامل پاک سازی کنید.


بیشتر بدانید: آشنایی با راه های اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون


5- مشکل گوشی شیائومی در اتصال به اینترنت

مشکل اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی

مشکل اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی از مشکلات مهم این برند برای کاربران محسوب می شود. این مورد تنها به اتصال اینترنت محدود نشده و در بسیاری از موارد در هنگام اتصال بلوتوثی نیز با مشکل جدی مواجه است.

برای رفع مشکل گوشی  در اتصال به اینترنت بهتر است گوشی خود را ریستارت کرده و با راه اندازی مجدد، مراحل را دوباره انجام دهید. روشن و خاموش کردن مودم یا داده تلفن همراه نیز به دریافت سیگنال های اتصالی کمک شایانی خواهد کرد.

6- مشکل گالری شیائومی

آیا گوشی شما از برند شیائومی است؟ از مشکلات گوشی های شیائومی نوت 8 اطلاعی دارید؟ در قسمت گالری خود با مشکلی مواجه نشده اید؟

برخی از کاربران از مخفی شدن خودکار تصاویر و فیلم های شخصی خود در گالری شیائومی شکایت داشته و این مورد را جزئی از معایب گوشی شیائومی نوت 8 می دانند.

برای رفع مشکل گالری شیائومی مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا گالری گوشی هوشمند خود را باز کنید.
  • سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کرده و وارد قسمت تنظیمات شوید.
  • گزینه view hidden albums را بزنید.
  • تمامی پوشه ها و عکس های مخفی شده در گالری برای شما نمایش داده می شود.
پیشنهاد ما به شما:  رجیستری گوشی دست دوم خارجی

7- مشکل ضبط مکالمه گوشی شیائومی نوت 8

شرکت های معتبر جهانی، ضبط مکالمه را کاری غیر حرفه ای دانسته و برند شیائومی نیز با پای بندی به این اصول، اجازه ضبط مکالمه را به کاربران خود نمی دهد. در این میان بسیاری از کاربران بدنبال نصب بهترین ضبط کننده صدا بوده تا رفع مشکل ضبط مکالمه گوشی شیائومی را به آسان ترین شیوه انجام داده و قوانین برند شیائومی را دور بزنند.

بسیاری از نرم افزارهای ضبط مکالمه همانند: Cube ACR و Call Recorder در این زمینه به فرد کمک کرده تا مکالمات خود را در گوشی شیائومی خود ضبط کند. این باگ در برخی از مدل های شیائومی با تغییر ناحیه کاربری یا به اصطلاح Region، قابل رفع می باشد.

8- مشکل آپدیت گوشی شیائومی

شیائومی یکی از بهترین برندهای بازار موبایل هوشمند بوده که به روز رسانی های متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. محیط کاربری شیائومی همانند آیفون سنگی بوده و به روز رسانی های مختلف سبب اختلال در کارکرد رابط کاربری آن می شود. مشکل آپدیت شیائومی نوت 8 معمولا با کاهش سرعت عملکردی گوشی، داغ شدن باتری و … همراه است.

برای رفع مشکل آپدیت شیائومی بایستی باگ را در قسمت مورد نظر بررسی کرده و مطابق با تنظیمات مرتبط با آن بخش، در جهت راهکار صحیحی انتخاب کرد. اگر با مشکلات گوشی های شیائومی آشنا نیستید؛ پیشنهاد می کنیم به سایت فروشگاه فرنا بروید و مشکلات رایج گوشی های شیائومی را از دید کاربران ارزیابی کنید.


بیشتر بدانید: فضای دوم شیائومی چیست؟


9- عیب یابی گوشی های شیائومی نوت 8

اگر با هنگ کردن گوشی شیائومی خود مواجه هستید و دلیل این هنگ کردن را نمی دانید؛ بهتر است گوشی خود را عیب یابی کنید.

  • به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید.
  • گزینه My Device یا تلفن من را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه All specs کلیک کرده و 7 مرتبه بر روی گزینه Build number بزنید.
  • در منوی باز شده گزینه Additional settings بروید و گوشی خود را عیب یابی کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از فروشگاه فرنا در مورد مشکلات رایج گوشی های شیائومی نوت 8 صحبت کردیم و راهکارهایی برای رفع این مشکلات نیز بیان کردیم. البته ناگفته نماند که اگر از این ایرادها چشم پوشی کنیم، گوشی‌های شیائومی با توجه به قیمت که دارند، بسیار مناسب هستند و افرادی که به دنبال گوشی های میان رده‌اند، گزینه بسیار خوبی می تواند برای آنها باشد.

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا