آموزش

آموزش کامل، ایجاد، حذف و استفاده از فضای دوم گوشی شیائومی

فضای دوم شیائومی چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

آیا می‌دانستید که می‌توانید چندین حساب کاربری روی گوشی اندرویدی خود بسازید؟ با این کار، حافظه گوشی شما بین حساب‌های کاربری ساخته شده تقسیم می‌شود و می‌توان هر حساب کاربری را با گذرواژه، پترن یا روش‌های بیومتریک محافظت کرد تا چند کاربر بتوانند از یک گوشی استفاده کنند و هیچ کدام از کاربران نتواند به فضای کاربران دیگر دسترسی داشته باشد. این ویژگی در نسخه خام اندروید تحت قابلیت Multiple Users شناخته می‌شود اما در رابط کاربری گوشی‌های شیائومی، سامسونگ و وان پلاس، قابلیتی تحت عنوان فضای دوم (Second Space) برای این کار وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم فضای دوم گوشی شیائومی را معرفی کنیم و نحوه استفاده از آن را به شما مخاطبان گرامی مجله تکنولوژی فرنا آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

فضای دوم گوشی شیائومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فضای دوم گوشی شیائومی

شرکت شیائومی با معرفی رابط کاربری MIUI۱۰، از قابلیتی به نام فضای دوم پرده برداشت. این قابلیت به کاربر اصلی گوشی اجازه می‌دهد تا چندین حساب کاربری مجزا با مجوزهای ورود جداگانه (گذرواژه، پترن و بیومتریک) برای استفاده‌های جداگانه خودش (مثل استفاده شغلی) یا استفاده دیگر کاربران (مثل کودک) روی گوشی شیائومی ایجاد کند.

این قابلیت که تحت عنوان Dual Device Mode شناخته می‌شود، چیزی مشابه قابلیت Multiple Users در اندروید خام است و نباید آن را با قابلیت Dual App که در بعضی از اپلیکیشن‌ها، به ویژه پیام‌رسان‌ها، مثل واتساپ و مسنجر وجود دارد، اشتباه گرفت.
در جدیدترین آپدیت رابط کاربری MIUI شیائومی، که MIUI ۱۳ نام دارد، قابلیت فضای دوم با بروزرسانی‌هایی همراه بوده است که البته، این برورسانی‌ها مشکلاتی را برای بعضی از کاربران ایجاد کرده‌اند.

اگر گوشی شیائومی دارای رابط کاربری MIUI ۱۰ یا جدیدتر دارید، به راحتی می‌توانید فضای دومی را روی گوشی خود ایجاد و برای مقاصد مورد نظر خود از آن استفاده کنید. شما می‌توانید در این فضای دوم کارهای زیادی مثل نصب اپلیکیشن‌ها و ذخیره داده‌های مثل عکس و فیلم را بدون دسترسی دیگر کاربران انجام دهید.

برای مشاهده قیمت گوشی در برندها و مدل‌های مختلف کلیک کنید.

چطور می‌توان در گوشی شیائومی فضای دوم ساخت؟

برای دو صفحه ای شدن گوشی شیائومی در MIUI ۱۳ به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- وارد تنظیمات گوشی شیائومی شوید.
۲- به پایین صفحه اسکرول کنید.
۳- پس از پیدا کردن گزینه Second Space یا فضای دوم روی آن ضربه بزنید (اگر این گزینه را پیدا نکردید، روی گزینه Special Features با معنی «قابلیت‌های ویژه» یا Additional Features به معنی «قابلیت‌های دیگر» ضربه بزنید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، می‌توانید گزینه Second Space را پیدا کنید).

پیشنهاد ما به شما:  ۵ تبلت برتر سال ۱۴۰۲ در بازار ایران

فضای دوم گوشی شیائومی

۴- روی دکمه Turn on Second Space یا «روشن کردن فضای دوم» ضربه بزنید. در بعضی از گوشی‌های شیائومی ممکن است پس از ضربه زدن روی گزینه Second Space با دکمه Go to Second Space یا «برو به فضای دوم» مواجه شوید.

فضای دوم در گوشی شیائومی
۵- پس از فعال‌سازی موفق فضای دوم گوشی شیائومی، روی گزینه Continue یا ادامه ضربه بزنید.
۶- انتخاب کنید که با یک شورتکات یا گذرواژه وارد فضای دوم شوید.

پس از ورود به فضای دوم در گوشی شیائومی خود می‌توانید درست همانند موبایلی که تازه خریده‌اید، یک حساب کاربری روی آن بسازد، اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را روی آن نصب کنید و برای آن، گذرواژه، پترن یا احراز هویت بیومتریک (تشخیص چهره یا اثرانگشت) تعیین کنید.

چگونه می‌توان فضای دوم شیائومی را حذف کرد؟

برای حذف فضای دوم شیائومی به ترتیب زیر عمل کنید:

۱- وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
۲- به پایین صفحه اسکرول کنید.
۳- پس از پیدا کردن گزینه Second Space یا فضای دوم روی آن ضربه بزنید (اگر این گزینه را پیدا نکردید، روی گزینه Special Features با معنی «قابلیت‌های ویژه» یا Additional Features به معنی «قابلیت‌های دیگر» ضربه بزنید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، می‌توانید گزینه Second Space را پیدا کنید).
۴- روی دکمه Second Space ضربه بزنید.
۵- روی گزینه Delete یا حذف ضربه بزنید.
۶- حذف فضای دوم را تأیید کنید.

حذف فضای دوم گوشی شیائومی

چگونه می‌توان داده‌ها را از فضای اول به فضای دوم شیائومی انتقال داد؟

گاهی اوقات، کاربران شیائومی نیاز دارند تا داده‌های خود را از فضای اول به فضای دوم منتقل کنند. این کار برای کاربران گوشی‌های دارای اندروید خام کار سخت‌تری است و آن‌ها باید از واسطه‌هایی مثل گوگل درایو کمک بگیرند. با این حال انتقال داده‌ها بین فضای اول و دوم شیائومی بدون هیچ واسطه‌ای امکان‌پذیر است که البته محدودیت‌هایی نیز دارد.

برای انتقال داده‌ها از فضای اول شیائومی به فضای دوم گوشی شیائومی در گوشی‌های دارای رابط کاربری MIUI ۱۲.۵.۳ یا جدیدتر به ترتیب زیر عمل کنید:

۱- وارد فضای دوم گوشی شیائومی خود شوید.
۲- در فضای دوم، وارد تنظیمات گوشی شوید.
۳- روی گزینه Special Features یا Additional Features ضربه بزنید.
۴- در صفحه Special Features به سمت پایین اسکرول کنید.
۵- روی گزینه Second Space ضربه بزنید.
۶- در منوی Second Space روی گزینه Move Data ضربه بزنید.

انتقال اطلاعات از فضای اول به فضای دوم شیائومی
۷- منوی جدیدی باز می‌شود که سه گزینه به شرح زیر دارد:
• Import photos برای انتقال عکس‌ها از فضای اول به فضای دوم
• Import files برای انتقال فایل‌ها از فضای اول به فضای دوم
• Import Contacts برای انتقال مخاطبین از فضای اول به فضای دوم

گزینه های انتقال داده بین دو فضای شیائومی

۸- همچنین، در منوی Second Space در فضای دوم گوشی شیائومی می‌توانید با انتخاب Export Contacts، مخاطبین فضای دوم گوشی خود را به فضای اول انتقال دهید.

به جای روش بالا می‌توانید با نصب یک FTP سرور روی فضای اول و فضای دوم گوشی خود، به راحتی داده‌ها را از فضای اول به فضای دوم یا بالعکس منتقل کنید. همچنین، با این روش، امکان انتقال اطلاعات شیائومی به شیائومی یا به هر گوشی یا پلتفرم دیگری نیز وجود دارد.

پیشنهاد ما به شما:  تغییر رمز اینستاگرام

برای انتقال داده‌ها از فضای اول به فضای دوم گوشی شیائومی در گوشی‌های دارای رابط کاربری MIUI قبل از نسخه ۱۲.۵.۳ می‌توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

۱- یک اپلیکیشن لانچر (Launcher) روی گوشی خود نصب کنید. یکی از اپلیکیشن‌هایی که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم، اپلیکیشن MIUI Hidden Settings Activity Launcher است.
۲- لانچر را اجرا کنید تا به گزینه‌های مخفی برای انتقال داده‌ها بین فضای اول و دوم در گوشی خود دسترسی پیدا کنید.
۳- در اپلیکیشن لانچر، گزینه Second Space را جستجو کنید.

اپلیکیشن لانچر
۴- روی گزینه Second Space ضربه بزنید تا تنظیمات آن برای شما باز شود.
۵- به پایین اسکرول کنید و روی گزینه Move Data ضربه بزنید.
۷- منوی جدیدی باز می‌شود که سه گزینه به شرح زیر دارد:
• Import photos برای انتقال عکس‌ها از فضای اول به فضای دوم
• Import files برای انتقال فایل‌ها از فضای اول به فضای دوم
• Import Contacts برای انتقال مخاطبین از فضای اول به فضای دوم

در نسخه‌های قبل از MIUI 12 برای انتقال داده‌ها بین فضای اول و فضای دوم گوشی شیائومی به ترتیب زیر عمل کنید:

۱- وارد فضای دوم شوید. برای این کار می‌توانید از گزینه Switch در صفحه اصلی گوشی خود استفاده کنید یا از طریق تنظیمات گوشی این کار را انجام دهید. همچنین، امکان ورود به فضای دوم با وارد کردن گذرواژه یا اثرانگشت مرتبط با فضای دوم در لاک اسکرین گوشی وجود دارد.

ترک فضای دوم گوشی شیائومی
۲- وارد تنظیمات یا Settings شوید.
۳- گزینه Second Space را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
۴- گزینه Move Data را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
۵- در صفحه Move Data دو گزینه App Settings و IMPORT TO THE CURRENT SPACE را دارید. اگر می‌خواهید اپلیکیشن‌ها را از فضای اول به فضای دوم گوشی شیائومی انتقال دهید، گزینه اول را انتخاب کنید. با انتخاب کردن این گزینه، می‌توانید تمامی اپلیکیشن‌هایی را که روی هر دو فضای گوشی نصب هستند، ببینید. در کنار هر اپلیکیشن یه گزینه Used in First Space، Used in the current Space و Used in both spaces دیده می‌شود:
• Used in First Space برای استفاده از اپلیکیشن در فضای اول
• Used in the current Space برای استفاده از اپلیکیشن در فضای دوم
• Used in both spaces برای استفاده از اپلیکیشن در هر دو فضا

انتقال اپلیکیشن ها از فضای اول به فضای دوم شیائومی
همچنین اگر می‌خواهید داده‌هایی مثل عکس‌ها یا فایل‌ها را منتقل کنید، روی گزینه IMPORT TO THE CURRENT SPACE ضربه بزنید. منوی جدیدی باز می‌شود که سه گزینه به شرح زیر دارد:
• Import photos برای انتقال عکس‌ها از فضای اول به فضای دوم
• Import files برای انتقال فایل‌ها از فضای اول به فضای دوم
• Import Contacts برای انتقال مخاطبین از فضای اول به فضای دوم

اگر می‌خواهید داده‌ها را از فضای دوم به فضای اول انتقال دهید، می‌توانید در صفحه Move Data، گزینه Export را انتخاب کنید.

مشکلات آپدیت جدید شیائومی کدامند؟

همانطور که گفتیم آپدیت جدید رابط کاربری شیائومی یعنی MIUI ۱۳ با مشکلاتی همراه بوده است که در اینجا مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

پیشنهاد ما به شما:  چگونه مخاطبین گوشی خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

۱- گوشی در مرحله بوت گیر می‌کند (ردمی نوت ۱۱ پرو)
۲- باتری به سرعت خالی می‌شود (شیائومی ۱۲)
۳- وای-فای به صورت خودکار قطع می‌شود (ردمی ۱۰ سی)
۴- سیستم در هنگام استفاده معمولی لگ دارد یا هنگ می‌کند (ردمی ۱۰ و ردمی نوت ۱۰)
۵- سیستم به صورت ناگهانی ریبوت می‌شود (ردمی نوت ۱۰)
۶- سرعت دیتا موبایل پایین است (ردمی نوت ۱۰)
۷- با اثر انگشت باز نمی‌شود (ردمی نوت ۱۱ اس)

بعضی از مشکلات گوشی شیائومی در رابط کاربری MIUI ۱۳ مربوط به فضای دوم است. یکی از مهم‌ترین این مشکلات، ورود گوشی به حالت ریکاوری پس از باز کردن فضای دوم در گوشی ردمی نوت ۱۱ و نسخه ۱۳.۰.۱۶ رابط کاربری MIUI است. همچنین، بعضی از کاربران گزارش کرده‌اند که در هنگام باز کردن فضای دوم گوشی شیائومی، گوشی به طور ناگهانی خاموش می‌شود.

سوالات پر تکرار

۱- فضای ابری شیائومی چیست؟

فضای ابری شیائومی یا Xiaomi Cloud، پلتفرمی برای ذخیره‌سازی اطلاعات و ارائه سرویس‌های آنلاینی است که در نگهداری داده‌ها، همگام‌سازی یا Sync کردن چندین دستگاه شیائومی با همدیگر و به اشتراک‌گذاری محتواهای شخصی، به کاربران کمک می‌کند.

۲- چطور می‌توان از فضای دوم گوشی شیائومی به فضای اول بازگشت؟

در صفحه اصلی یا home screen فضای دوم گوشی شیائومی گزینه ای به نام switch spaces وجود دارد که با ضربه زدن روی آن به فضای اول باز می‌گردید.

۳- چطور می‌توانم از فضای دوم گوشی شیائومی برای افزایش امنیت گوشی خود استفاده کنم؟

شما می‌توانید فعالیت‌های حساس مثل فعالیت‌های مالی یا فعالیت‌های حساس خود در شبکه‌های اجتماعی را در فضای دوم گوشی شیائومی انجام دهید تا در صورت به سرقت رفتن گوشی شما که این روزها بسیار رایج شده است، احتمال لو رفتن اطلاعات حساس مثل اطلاعات حساب‌های بانکی و فعالیت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

جمع‌بندی

بعضی از گوشی‌های اندرویدی مثل شیائومی، سامسونگ و وان پلاس دارای قابلیتی به نام فضای دوم هستند که با استفاده از آن می‌توانید دو حساب کاربری جداگانه روی گوشی خود داشته باشید. با این قابلیت هر شخص می‌تواند از یک گوشی برای چند کاربرد، مثل خصوصی و شغلی استفاده کند. دو نفر، چندین نفر، مثل والد و کودک می‌توانند دو حساب کاربری مجزا روی یک گوشی داشته باشند.

در این مقاله، در رابطه با فضای دوم گوشی شیائومی صحبت کردیم. همانطور که دیدید، این قابلیت از نسخه ۱۰ رابط کاربری MIUI همراه کاربران بوده است. گفته شد که چطور می‌توانید فضای دوم را در گوشی‌های شیائومی فعال و غیر فعال کنید، چطور از یک فضا به فضای دیگر بروید و چطور اطلاعات را از یک فضا به فضای دیگر منتقل کنید. جدیدترین گوشی‌های شیائومی نیز که از رابط کاربری MIUI ۱۳ استفاده می‌کنند، از این قابلیت برخوردار هستند. برای مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی می‌توانید به فروشگاه آنلاین فرنا مراجعه کنید.

منابع:
۱- xiaomiui.net
۲- wikihow.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا