آموزشگجت ها

۵ تبلت برتر سال ۱۴۰۲ در بازار ایران

بهترین تبلت‌ های بازار ایران در سال ۱۴۰۲ کدامند؟

بهترین تبلت‌های دنیا، برخلاف بهترین گوشی‌ها و بهترین لپ تاپ‌ها، چندان گران‌قیمت نیستند و بنابراین، در بازار ایران نیز یافت می‌شوند و فروش دارند. شرکت‌های اپل و سامسونگ، مثل بازار گوشی، بر بازار تبلت نیز حکمرانی می‌کنند و برخلاف آیفون که واردات جدیدترین مدل‌های آن به ایران ممنوع شده است، می‌توانید جدیدترین آیپدهای اپل را در بازار تبلت ایران پیدا کنید. در این مقاله، ۵ مورد از بهترین تبلت های بازار ایران را به شما مخاطبان گرامی مجله فناوری فرنا معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین تبلت های بازار ایران در سال ۱۴۰۲

در زیر، فهرستی از پنج تبلت برتر که می‌توانید در سال ۱۴۰۲ در بازار ایران پیدا کنید، آورده‌ایم. برای خرید تبلت کلیک کنید.

۱- آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۲)

تبلت iPad Pro 12.9 که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شده است، بهترین تبلت ساخته شده توسط شرکت اپل تا پایان سال ۲۰۲۳ خواهد بود که به لطف تراشه M2، دارای توان پردازشی قابل مقایسه با لپ تاپ‌ها است که توان پردازشی بسیار زیاد و حتی بیش از حد مورد نیاز برای یک تبلت فراهم می‌آورد. در واقع، حتی تراشه نسل قبلی M1 که در مدل‌ پیشین آیپد استفاده شده است، می‌تواند هر کاری را که از یک تبلت انتظار می‌رود، به سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن انجام دهد و بنابراین، پردازنده قوی‌تر M2، تضمین می‌کند که آیپد ۱۲.۹ تا سال‌ها جوابگوی نیازهای شما خواهد بود.

بهترین تبلت های بازار ایران آیپد پرو ۲۰۲۲

این تبلت اپل از بسیاری جهات مثل داشتن نمایشگر بزرگ ۱۲.۹ اینچی که از mini-LED برای ایجاد تصویری فراتر از تصاویر نمایشگرهای معمولی استفاده می‌کند، به آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۱) شباهت دارد.

آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۲)، با در نظر گرفتن مشخصات خیلی خوبی که دارد، بسیار نازک و سبک است و قابلیت‌های کاربردی زیادی مثل شناسایی چهره، دوربین‌های خیلی خوب و پشتیبانی از اکسسوری‌هایی مثل کیبورد جادویی اپل و Apple Pencil 2 دارد. Apple Pencil 2 بهترین قلم الکترونیکی ساخته شده توسط اپل است که قابلیت hover-detection دارد. این قابلیت شما را قادر می‌سازد تا تنها با نگه داشتن نوک قلم در فاصله ۱۲ میلی متری بالای نمایشگر آیپد و روی هر اپلیکیشن، گزینه هی مربوط به آن اپلیکیشن برای شما باز شود؛ درست مثل نگه داشتن نشانگر موس در بعضی از اپلیکیشن‌های وب و دیگر نرم‌افزارها که گزینه‌هایی را به شما نمایش می‌دهد. این قابلیت، به ویژه در هنگام طراحی با آیپد کاربرد دارد.

پیشنهاد ما به شما:  بدافزار چیست و چطور می‌توانیم از گوشی خود در مقابل آن محافظت کنیم؟

این تبلت ۶۶۸ گرمی با سیستم عامل iPadOS 16 از جعبه خارج می‌شود، نمایشگری با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ پیکسل دارد و با حافظه‌های ذخیره‌سازی متفاوتی شامل ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت و حتی دو ترابایت در بازار موجود است.

آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۲) نه فقط یکی از بهترین تبلت های بازار ایران، بلکه بهترین تبلتی است که می‌توانید در سال ۲۰۲۳ در دنیا بخرید. قیمت این آیپد در آبان ۱۴۰۲ در کشور ما حدود ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان است که قیمت بسیار بالایی برای یک تبلت محسوب می‌شود و شاید بهتر باشد که به جای آن، تبلت آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۱) را بخرید که اگرچه یک سال قدیمی‌تر است اما از نظر توانمندی و قابلیت‌ها، تفاوت زیادی با نسخه ۲۰۲۲ ندارد.

۲- آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۱)

رتبه دوم در بین بهترین تبلت های بازار ایران به نسل قبلی آیپد پرو ۱۲.۹ می‌رسد که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شده است. این تبلت با تراشه قدرتمند M1 می‌تواند هر کاری را که از یک تبلت انتظار دارید، با حداکثر سرعت انجام دهد. این تراشه، در مک‌بوک‌های ساخته شده در سال ۲۰۲۱ نیز استفاده شده است و بنابراین، توان پردازشی آیپد پرو را در حد یک مک بوک می‌سازد که اگر بخواهیم رو راست باشیم، در دنیای تبلت‌ها، بیش از حد بالا و غیرضروری است اما مثل آیپد پرو ۲۰۲۲، تضمین می‌کند که تا چند سال نیازی به خرید تبلت جدید نداشته باشید.

آیپد پرو ۲۰۲۱

این تبلت می‌تواند به سادگی آب خوردن، کارهایی مثل ویرایش عکس و ویدئو و گیمینگ را انجام دهد و اولین آیپد مجهز به نمایشگر دارای mini-LED است. نرخ روشنایی حداکثری این نمایشگر به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد و بنابراین، می‌توانید در فضای باز و روشنایی روز، به راحتی از آن استفاده کنید. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز برای گیمینگ در بالاترین سطح کفایت می‌کند و رزولوشن ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ پیکسل برای لذت بردن از محتواهای بصری روشن، زنده و بسیار باکیفیت ساخته شده است.

آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۱) باتری بزرگی دارد که تا بیش از ۱۰ ساعت شارژ نگه می‌دارد. این تبلت مجهز به دوربین‌های بسیار خوب و با کیفیتی است که می‌توانند مثل گوشی‌های پرچمدار عکاسی کنند، بدنه‌ای آلومینیومی و بسیار مستحکم دارد و از کیبورد جادویی اپل و Apple Pencil 2 پشتیبانی می‌کند؛ البته باید این اکسسوری‌ها را به صورت جداگانه بخرید.

بنابراین، اگر به دنبال یکی از بهترین تبلت های بازار ایران هستید، تبلتی بسیار قوی برای طراحی نیاز دارید یا یکی از بهترین تبلت‌ها برای گیمینگ را می‌خواهید، آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۱) گزینه مناسبی برای شما به نظر می‌رسد اما قیمت این آیپد در آبان ۱۴۰۲ در کشور ما حدود ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان است که قیمت بالایی برای یک تبلت محسوب می‌شود اما با داشتن قابلیت‌های متعدد، توانمندی‌های بالا و ویژگی‌های عالی، ارزش خرید بالایی دارد.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش اتصال به اینترنت wifi در گوشی های سامسونگ

۳- سامسونگ گلکسی تب اس ۹ اولترا

مطابق انتظار، مورد بعدی از برند سامسونگ و آخرین مدل گلکسی تب یعنی Galaxy Tab S9 Ultra است که نمایشگر غول‌آسای ۱۴.۶ اینچی دارد اما ضخامت آن از ۵.۵ میلی متر فراتر نمی‌رود و با ۷۳۲ گرم وزن، کمی سنگین است. نمایشگر بزرگ این تبلت دارای رزولوشن ۱۸۴۸ در ۲۹۶۰ پیکسل و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است.

گلکسی تب اس ۹ اولترا

سامسونگ گلکسی تب اس ۹ اولترا با سیستم عامل اندروید ۱۳ از جعبه خارج می‌شود و با تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مخصوص دستگاه‌های گلکسی کار می‌کند که از یکی از جدیدترین پردازنده‌ها در دنیای موبایل محسوب می‌شود اما قدرت تراشه M1 یا M2 به کار رفته در آیپد پرو ۱۲.۹ را ندارد. ۱۲ تا ۱۶ گیگابایت رم این تراشه را همراهی می‌کند تا قابلیت مالتی تسکینگ بالایی برای آن فراهم آورد.
این تبلت سامسونگ با قلم اس و کیبورد خارجی سازگاری دارد و بنابراین، می‌توانید از آن مثل یک لپ تاپ برای انجام کارهای اداری یا برای انجام کارهای هنری و طراحی استفاده کنید.

گلکسی Tab S9 Ultra مجهز به باتری ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلی آمپر ساعت است، ۲۵۶ تا یک ترابایت حافظه داخلی دارد و حتی از حافظه خارجی SD کارت نیز پشتیبانی می‌کند. این تبلت از سیستم دوربین بسیار خوبی برخوردار است که در کمتر تبلت دیگری می‌توانید نظیر آن را پیدا کنید.

برای آشنایی بیشتر با Galaxy Tab S9 Ultra می‌توانید مقاله «بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۹ اولترا» را بخوانید.

۴- آیپد ایر (۲۰۲۲)

یکی دیگر از بهترین تبلت های بازار ایران، محصول دیگری از اپل، یعنی iPad Air (2022) است که نمایشگری ۱۰.۹ اینچی، وزن ۴۶۱ گرم، ضخامت ۶.۱ میلی متر، تراشه M1 و حافظه ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت دارد.

این تبلت که آخرین ایپد ایر اپل محسوب می‌شود، دارای شباهت‌های زیادی با آیپد پرو است. نمایشگر آیپد ایر (۲۰۲۲) دارای رزولوشن ۱۶۴۰ در ۲۳۶۰ پیکسل و اندازه ۱۰.۹ اینچ است. این تبلت یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی در جلو دارد و مجهز به باتری با ظرفیت حدود ۱۰ ساعت است.

آیپد ایر ۲۰۲۲

iPad Air (2022) با سیستم عامل iPadOS کار می‌کند و از نظر توان پردازشی و عملکرد، قابل مقایسه با تبلت‌های آیپد پرو است. گلکسی تب اس ۸ اولترا و آیپد پرو ۲۰۲۱ تنها در چند ویژگی محدود، این تبلت را شکست می‌دهند و در دیگر جنبه‌ها، همه‌چیز برابر است.

قیمت خرید آیپد ایر ۲۰۲۲ با حافظه در آبان ۱۴۰۲ کمتر از ۳۰ میلیون تومان است و در صورتی که تبلت‌های معرفی شده در بالا برای شما قیمت بالایی دارند، این آیپد میان‌رده گزینه خوبی است که با وجود قیمت پایین‌تر، چیز زیادی کمتر از آن‌ها ندارد.

پیشنهاد ما به شما:  نحوه دریافت اینترنت رایگان رایتل

۵- آیپد پرو ۱۱ (۲۰۲۱)

نسل قبلی آیپد پرو یعنی آیپد پرو ۱۱ که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شده است، با نمایشگر ۱۱ اینچی، وزن ۴۶۶ گرم، پردازنده اپل M1، حافظه داخلی از ۱۲۸ گیگابایت تا دو ترابایت و باتری دارای ظرفیت ۱۰ ساعت، هنوز هم یکی از بهترین تبلت‌هایی است که می‌توانید در بازار تبلت ایران پیدا کنید.

شاید مهم‌ترین تفاوت iPad Pro 11 (2021) با آیپد پرو ۱۲.۹، نمایشگر آن باشد که برخلاف مدل پیشرفته‌تر آیپد، mini-LED ندارد و مثل نسل‌های قبلی دارای نمایشگر LCD با رزولوشن ۱۶۶۸ در ۲۳۸۸ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است.

آیپد پرو ۱۱

این تبلت نسبت به آیپد پرو ۱۲.۹، سبک‌تر، کوچ‌تر و البته، ارزان‌تر است و از کیبورد جادویی و قلم اپل نیز پشتیبانی می‌کند. قیمت آیپد پرو ۱۱ (۲۰۲۱) در آبان ۱۴۰۲، از ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان است. البته در کشور ما، نسخه‌های ارزان‌قیمت‌تر دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت که زیر ۵۰ میلیون تومان قیمت دارند، راحت‌تر پیدا می‌شوند.

سوالات پرتکرار

۱- بهترین تبلت های سامسونگ در بازار ایران کدامند؟

در آبان ۱۴۰۲، بهترین تبلت‌های سامسونگ، تبلت‌های پرچمدار خانواده اس ۹ هستند.

۲- بهترین تبلت تا ۱۰ میلیون در سال ۱۴۰۲ کدام است؟

تبلت لنوو Tab M9 بهترین تبلتی است که می‌توانید در آبان ۱۴۰۲ با قیمت زیر ۱۰ میلیون بخرید.

۳- بهترین مارک تبلت برای کودکان کدام است؟

برند آمازون فایر، بهترین تبلت‌ها را برای کودکان در دنیا تولید می‌کند اما در بازار ایران نایاب است. بهترین تبلت‌ های بازار ایران برای کودکان از برندهای لنوو و نوکیا هستند.

۴- بهترین تبلت تا ۲۰ میلیون کدام است؟

بهترین تبلت تا ۲۰ میلیون در آبان ۱۴۰۲، تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 FE است.

۵- بهترین تبلت شیائومی در بازار ایران کدام است؟

بهترین تبلت شیائومی در سال ۲۰۲۳، شیائومی پد ۶ است که در ایران با قیمت پایه ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

۶- بهترین تبلت دنیا در سال ۲۰۲۳ کدام است؟

بهترین تبلت دنیا در سال ۲۰۲۳، آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۲) است که بهترین تبلت گیمینگ نیز محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله، بهترین تبلت های بازار ایران در سال ۱۴۰۲ را به شما معرفی کردیم. همانطور که دیدید، اکثر این تبلت‌ها، آیپدهای اپل هستند که اگرچه بعضی از آن‌ها کمی قدیمی به نظر می‌رسند اما همچنان از بهترین تبلت‌های دنیا محسوب می‌شوند. تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۹ اولترا نیز بهترین تبلت سامسونگ است که می‌توانید در سال ۱۴۰۲ بخرید.

منبع:
techradar.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا