آموزش

نحوه اتصال شیائومی به تلویزیون

در این مقاله از مجله فرنا موبایل، آموزش اتصال گوشی‌های شیائومی به تلویزیون را بررسی خواهیم کرد. خواهید دید، با کمی تمرین این عمل نسبتاً ساده است.

در بخش اول نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با کابل شارژر و HDMI و سایر کابل‌ها را بررسی می‌کنیم و در بخش دوم این مقاله، نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون ال‌جی یا سامسونگ از طریق WiFi را توضیح خواهیم داد. پس اگر به دنبال آموزش آن یا علت وصل نشدن گوشی شیائومی خود به وای‌فای هستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

برای اتصال شیائومی به تلویزیون از کابل HDMI استفاده کنید.اتصال شیائومی به تلویزیون

پرکاربردترین روش وصل شدن گوشی شیائومی به تلویزیون، استفاده از کابل HDMI است. قبل از خرید یا استفاده از چنین اتصالی مطمئن شوید که به یک پورت HDMI در گوشی شیائومی دسترسی دارید. رایج‌ترین فرمت‌ها در انواع گوشی‌ موبایل، mini-HDMI یا micro-HDMI هستند. همچنین، باید مطمئن شوید که تلویزیون شما نیز به چنین فناوری مجهز است. اگر تلویزیون متصل به شیائومی شما کمتر از 5 تا 10 سال سن داشته باشد، مطمئناً مجهز به این فناوری است.

تقریباً تمام گوشی‌های هوشمند شیائومی که اخیراً تولید شده‌اند دارای یک پورت USB Type-C هستند و به شما این امکان را می‌دهد که کانکتور شارژ را در هر دو جهت وارد کنید. همچنین برای مشاهده آخرین‌مدل‌های این گوشی و قیمت انواع گوشی شیائومی می‌توانید به بخش فروشگاه سایت فرنا موبایل، مراجعه کنید.

پورت فوق، علاوه بر شارژ گوشی هوشمند، برای اتصال کامپیوتر، موس و کیبورد USB، کنترلرهای بازی و چاپگرها نیز قابل‌استفاده است. به لطف سرعت بالای انتقال داده و پشتیبانی از جریان‌های تصویری و صوتی، می‌توانید از پورت USB Type-C نیز برای اتصال بین گوشی و تلویزیون، با استفاده از کابل یا آداپتور USB Type-C به HDMI استفاده کنید و دیگر نگران این نخواهید بود که چگونه گوشی شیائومی را به تلویزیون وصل کنیم.

این حالت اتصال می‌تواند حداکثر وضوح تصویر 3840 2160 x پیکسل (UltraHD) در 60 هرتز را پشتیبانی کند و همچنین به شما امکان می‌دهد سیگنال صوتی را که از دستگاه می‌آید، منتقل کنید. واضح است که مقادیر قابل دستیابی باتوجه‌به مدل دقیق گوشی شیائومی، تلویزیون و کابل HDMI استفاده شده متفاوت است. کابل‌ها / آداپتورهای اتصال USB Type-C به HDMI به هیچ منبع تغذیه خارجی نیاز ندارند.

MHL و SlimPort برای اتصال شیائومی به تلویزیون شما.

اگر گوشی هوشمند شیائومی شما پورت USB-C ندارد، ناامید نشوید. همیشه می‌توانید از فناوری MHL استفاده کنید. MHL که در سال 2009 معرفی شد، به شما امکان می‌دهد سیگنال صوتی / تصویری را که از تلفن می‌آید به تلویزیون مجهز به درگاه HDMI، با استفاده از یک کابل microUSB به HDMI یا آداپتور انتقال دهید. ممکن است گوشی شما پورت HDMI نداشته باشد. در این مورد باشد بگوییم که یک جایگزین برای شما در دسترس است. از “پیوند با وضوح بالا موبایل” یا MHL یا SlimPort استفاده کنید. توصیه می‌کنیم از SlimPort استفاده کنید زیرا نیازی به منبع تغذیه اضافی برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون، ندارد.

MHLها  با رزولوشن‌هایی که می‌توانند به 4K  نزدیک شوند، جایگزین خوبی است. درهرصورت، شما همچنین باید بررسی کنید که تلویزیون شما با این فناوری‌ها سازگار است.

پیشنهاد ما به شما:  تبدیل عکس با فرمت HEIC به JPG

اگر چنین است، باید آرم‌های کوچکی را ببینید که استانداردهای آن را در پشت تلویزیون خود ذکر می‌کنند.

اگر تلویزیون شما سازگار نیست نگران نباشید، همیشه می‌توانید یک آداپتور اضافی بین آن و شیائومی خود بخرید.

باز هم انتقال هم صوتی و هم تصویری است، اما برخلاف استاندارد USB-C، کابل MHL را می‌توان تا وضوح  8Kبا فناوری superMHL  درست کرد. بااین‌حال، همه چیز به کیفیت کابل استفاده شده بستگی دارد.

علاوه بر این، فناوری MHL امکان انتقال سیگنال صوتی و تصویری رمزگذاری شده را فراهم می‌کند، زیرا از سیستم امنیتی HDCP پشتیبانی می‌کند. این بدان معنی است که محتوای برنامه‌هایی مانند Netflix یا Amazon Prime Video  را نیز می‌توان بدون هیچ مشکلی در تلویزیون پخش کرد.

اگر به دنبال نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون سامسونگ یا دیگر مدل‌ها به این روش هستید، باید بدانید که دو نوع اتصال وجود دارد: از طریق کابل Passive MHL یا آداپتور نحوه اتصال شیائومی به تلویزیونActive MHL

اتصال از طریق کابل / آداپتور Passive MHL نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارد، اما ضروری است که تلفن هوشمند و تلویزیون با فناوری فوق کاملاً سازگار باشند. در این زمینه به شما توصیه می‌کنم با مراجعه به وب‌سایت گوشی خود، بررسی کنید که آیا گوشی جزو دستگاه‌هایی است که از MHL غیرفعال پشتیبانی می‌کند یا خیر و بررسی کنید که آیا در پورت HDMI تلویزیون عبارت MHL را نشان می‌دهد یا خیر.

به‌عنوان جایگزینی برای فناوری MHL، می‌توانید به سیستم SlimPort نیز اعتماد کنید. اگرچه نتیجه قابل دستیابی تقریباً یکسان است، این نوع اتصال همچنین به شما امکان می‌دهد از تلویزیون‌هایی با پورت‌های DVI و VGA استفاده کنید که در آن‌ها از فناوری HDMI استفاده می‌شود.

حداکثر وضوح تصویر پشتیبانی شده در این حالت 4K است و در صورت انتقال بر روی پورت HDMI یا DVI، امکان بازتولید سیگنال صوتی نیز فراهم شده است. آداپتورهای Slimport برای وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون، نیازی به برق خارجی ندارند، اما قبل از خرید، بررسی کنید که گوشی هوشمند شما با این فناوری سازگار باشد.نحوه اتصال شیائومی به تلویزیون

نحوه اتصال شیائومی به تلویزیون بدون سیم:

اگر از خودتان می‌پرسید که چگونه گوشی شیائومی را بدون کابل به تلویزیون وصل کنیم، خوشحال خواهید شد اگر بدانید این امکان وجود دارد که شیائومی را بدون سیم به تلویزیون وصل کنید و از برخی فناوری‌های یکپارچه تقریباً در همه دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت‌های بزرگ استفاده کنید. در ادامه، ما به آموزش اتصال گوشی‌های شیائومی به تلویزیون بدون نیاز به کابل، پرداخته‌ایم:

گوشی شیائومی خود را به Miracast متصل کنید.

استاندارد Le Miracast به‌تدریج با بسیاری از تلویزیون‌ها ظاهر می‌شود.نحوه اتصال شیائومی به تلویزیون-07

این استانداردی است که برای وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون شما اختصاص‌داده‌شده است. برای استفاده از آن، باید تأیید کنید که گوشی شیائومی و به‌خصوص تلویزیون شما نیز با Miracast سازگار است. با استفاده از این پشتیبانی، با استفاده از فناوری H.264، به طور معمول قادر خواهید بود ویدئوهایی را از شیائومی خود به‌صورت فول‌اچ‌دی پخش کنید، درصورتی‌که با این فرمت ضبط شده باشند. فرمت DRM یا «مدیریت حقوق دیجیتال» نیز پشتیبانی می‌شود که به بسیاری از برنامه‌های ویدئویی مانند یوتیوب اجازه می‌دهد در بهترین حالت منتقل شوند.

گوشی شیائومی خود را با Chromecast متصل کنید.

یک جایگزین برای Miracast، استفاده از Chromecast با شیائومی است. این یک جعبه کوچک است که باید آن را به تلویزیون وصل کنید.نحوه اتصال شیائومی به تلویزیون

مزیت آن این است که این افزونه خیلی گران نیست و شما قادر خواهید بود تمام موارد موجود در صفحه‌نمایش شیائومی خود را انتقال دهید و بسیاری از خدمات اضافی مانند Netflix به شما ارائه می‌شود.

اگر می‌توانید، قبل از خرید، این جعبه را از دوست یا همسایه قرض بگیرید تا آن را روی دیوایس‌های خود تست کنید.

اگر نگران مدل تلویزیون خود هستید یا می‌خواهید بدانید از طریق این افزونه، چگونه گوشی شیائومی را به تلویزیون سونی وصل کنید باید بدانید که Miracast، در اکثر تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد. این یک فناوری اتصال Wi-Fi Direct  است که با گوشی‌های هوشمند شیائومی مجهز به MIUI 5 (اندروید 4.4) و نسخه‌های جدیدتر سازگار است و به شما امکان می‌دهد ارتباط بین تلویزیون و تلفن را بدون نیاز به کابل و روتر برقرار کنید و همچنین از انتقال محتوا با حداکثر وضوح تصویر 4K  پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد ما به شما:  راهنمای جامع خرید لپ تاپ لنوو

تنظیم تلویزیون برای دریافت محتوا از طریق Miracast:

 باید عملکرد یا برنامه مناسب را در تلویزیون هوشمندی که در اختیار دارید شناسایی و فعال کنید. بسته به سازنده، ممکن است در بخش Home (قابل‌دسترسی با فشار دادن کلید روی کنترل از راه دور به شکل کلبه) یا در تنظیمات دستگاه صوتی و تصویری خود با نام‌های مختلف وجود داشته باشد: Screen Share / Intel WiDi برای LG، Screen Mirroring / AllShare برای سامسونگ. Screen Mirroring برای Sony، Wireless Screencast برای Philips و غیره.

اگر تلویزیون سازگار با فناوری Miracast ندارید، می‌توانید از یک آداپتور خارجی استفاده کنید تا به پورت HDMI تلویزیون (که می‌تواند غیرهوشمند نیز باشد) متصل شود. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از مشکلات اتصال، یک آداپتور تأیید شده وای‌فای با کیفیت مناسب را انتخاب کنید.

هنگامی که تلویزیون خود را برای دریافت محتوا تنظیم کردید، گوشی هوشمند شیائومی خود را بردارید و مطمئن شوید که Wi-Fi فعال است. برای انجام این کار، اگر از بخش thenotify استفاده می‌کنید، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و در پنل عملکردهای سریع، مطمئن شوید که نماد Wi-Fi “روشن” است، در غیر این صورت روی آن ضربه بزنید تا فعال شود.

پس از انجام این کار، در پانل عملکردهای سریع، دکمه Projection را پیدا کنید، روی آن ضربه بزنید و چند ثانیه صبر کنید تا نام تلویزیون در لیست دستگاه‌های شناسایی شده ظاهر شود. وقتی این اتفاق افتاد، روی آن ضربه بزنید تا اتصال برقرار شود.

Google Cast / Chromecast:نحوه اتصال شیائومی به تلویزیون

G که در تلویزیون‌های هوشمند سازگار مجهز به Android TV، Chromecast نامیده می‌شود، فناوری توسعه‌یافته توسط Google است که به شما امکان می‌دهد، علاوه بر محتوای صوتی و تصویری بلکه کل صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند شیائومی را به تلویزیون منتقل کند.

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، این فناوری در تلویزیون‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل Android TV یکپارچه شده است، اما می‌توان آن را با هر تلویزیون دیگری، چه هوشمند و چه غیرهوشمند، با کمک یک دستگاه HDMI به نام کروم کست ادغام کرد.

اگر تابه‌حال نام آن را نشنیده‌اید، این یک “دانگل” HDMI است که توسط گوگل تولید شده است که پس از اتصال به اینترنت، به شما امکان می‌دهد محتوای صوتی و تصویری را از دستگاه‌های متصل به همان شبکه Wi-Fi دریافت کنید. به طور دقیق، دو مدل Chromecast وجود دارد: یک مدل پایه که از وضوح Full HD پشتیبانی می‌کند و قیمت آن 39 یورو است و دیگری پیشرفته‌تر، Chromecast with Google TV که از وضوح 4k پشتیبانی می‌کند و دارای کنترل از راه دور است و اجازه می‌دهد تا نصب برنامه‌ها به طور مستقیم بر روی دستگاه انجام شود.

اگر تلویزیون مجهز به Android TV دارید، کافی است آن را به اینترنت متصل کنید تا فوراً محتوا را از طریق Google Cast  دریافت کنید. از طرف دیگر، اگر دستگاه Chromecast را تهیه کرده‌اید، باید آن را به یک پورت HDMI  تلویزیون وصل کنید، آن را از طریق USB روشن کنید و بعداً آن را با استفاده از برنامه Google Home برای اندروید به اینترنت متصل کنید.

صرف‌نظر از حالت استفاده‌ای که انتخاب می‌کنید، پس از راه‌اندازی تلویزیون، گوشی Xiaomi خود را بردارید و پس از اتصال آن به همان شبکه Wi-Fi در حال استفاده در Chromecast / TV، انتقال محتوای موردنظر خود را آغاز کنید.

  • برای ارسال محتوا از یک برنامه خاص، برنامه را راه‌اندازی کنید، محتوای موردعلاقه خود را انتخاب کنید و پس از باز کردن آن، روی نماد Google Cast (نماد صفحه با امواج) ضربه بزنید و نام تلویزیون / Chromecast را از لیست انتخاب کنید. برای توقف پخش محتوا، مجدداً روی نماد G ضربه بزنید و روی توقف ارسال کلیک کنید.
  • برای فرستادن کل صفحه گوشی شیائومی روی تلویزیون، تنظیمات MIUI را باز کنید، با ضربه‌زدن روی نماد چرخ‌دنده واقع در صفحه اصلی یا در کشوی دستگاه، به بخش اتصال و اشتراک‌گذاری و صفحه‌نمایش بی‌سیم برسید و به سمت بالا بروید. اهرم در بالای صفحه‌نمایش کنونی را بزنید و چند ثانیه صبر کنید تا نام Chromecast در لیست دستگاه‌های شناسایی شده ظاهر شود و روی آن ضربه بزنید تا انتقال صفحه شروع شود. برای قطع اتصال، ناحیه اعلان MIUI را فراخوانی کنید و روی قطع اتصال، زیر پیام مربوط به انتقال صفحه‌نمایش در حال انجام، ضربه بزنید.
پیشنهاد ما به شما:  آموزش روش های حذف تبلیغات خودکار اینستاگرام

روش‌های دیگر برای اتصال شیائومی به تلویزیون بدون سیم:

اگرچه روش‌هایی که تا کنون لیست گفتیم، ساده‌ترین روش‌ها برای وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون هستند، اما باید بدانید که تنها آنها نیستند. برای مثال، تلویزیون‌های هوشمند HiSense فناوری AnyView Cast را ادغام می‌کنند که به شما امکان می‌دهد با کمک یک برنامه اختصاصی، محتوا را از Android (و همچنین از iPhone) به تلویزیون ارسال کنید، کاملاً مشابه آنچه در Google Cast / Chromecast اتفاق می‌افتد.

از طرف دیگر، اگر قصد شما این است که عناصر سمعی و بصری (تصاویر، فیلم‌ها، صدا و غیره) ذخیره شده در رایانه شخصی با عملکرد سرور چندرسانه‌ای یا روی NAS را به تلویزیون ارسال کنید، می‌توانید از فناوری DLNA استفاده کنید که توسط بسیاری از برنامه‌ها برای Android و Smart TV پشتیبانی می‌شود.

چگونه شیائومی را روی تلویزیون/کامپیوتر اسکرین آینه کنیم؟

Screen Mirroring  یک روش محبوب برای لذت بردن از محتوای گوشی هوشمند خود در یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بهتر است. بااین‌حال، اگر از یک دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید، پیداکردن تنظیمات و ابزارهای مناسب برای بازتاب صفحه‌نمایش ممکن است چندان آسان نباشد.

آیا گوشی‌های شیائومی از Screen Mirroring پشتیبانی می‌کنند؟

پاسخ کوتاه بله است. تقریباً تمام گوشی‌های هوشمند شیائومی از جمله دستگاه‌های Redmi که از سیستم MIUI استفاده می‌کنند، از انعکاس صفحه پشتیبانی می‌کنند. با قابلیت پخش داخلی صفحه‌نمایش یا ویژگی Miracast در MIUI، کاربران شیائومی اجازه دارند شیائومی را به‌صورت بی‌سیم روی یک تلویزیون یا مانیتور پشتیبانی شده نمایش دهند، به این معنی که می‌توانند همه چیز را روی صفحه‌نمایش گوشی شیائومی خود به یک صفحه تلویزیون در نزدیکی خود ارسال کنند.اتصال شیائومی به تلویزیون

با آخرین نسخه MIUI 13، ویژگی Cast screen بیشتر بهینه شده است. کاربران Mi اکنون می‌توانند از پخش محتوای صفحه از دستگاه شیائومی به دستگاه یا تلویزیون دیگر به‌سادگی لذت ببرند.

چگونه می‌توان شیائومی را با Miracast به تلویزیون نمایش داد؟

ویژگی Miracast باعث می‌شود آینه‌کاری صفحه‌نمایش شیائومی تقریباً یکپارچه و آسان شود و سرگرمی بسیار بیشتری به زندگی ما اضافه کند. اگر هنوز نمی‌دانید چگونه گوشی شیائومی را به تلویزیون وصل کنیم، این بخش برای شما مناسب است. در این قسمت، نحوه استفاده از ویژگی Miracast برای انجام انعکاس صفحه‌نمایش شیائومی به تلویزیون را موردبحث قرار می‌دهیم. مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  1. تلفن و تلویزیون هوشمند خود را به یک اتصال Wi-Fi متصل کنید.
  2. به تنظیمات تلویزیون خود بروید و Casting/Smart Mirroring/Wireless display را در تلویزیون خود روشن کنید. (روش فعال‌کردن ویژگی پخش صفحه‌نمایش در تلویزیون هوشمند بسته به مارک‌های تلویزیونی که استفاده می‌کنید متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید.)
  3. در گوشی هوشمند شیائومی خود، به Settings > Connection & sharing > Cast بروید. روی جابه‌جایی سریع «Cast» و سپس روی «روشن‌کردن» ضربه بزنید.
  4. گوشی شما شروع به جستجوی نمایشگرهای موجود در این نزدیکی می‌کند تا به آنها ارسال شود.
  5. وقتی تلویزیون خود را در لیست دستگاه‌های موجود پیدا کردید، آن را انتخاب کنید. در این مرحله، صفحه‌نمایش تلفن هوشمند شما اکنون با موفقیت به نمایشگر تلویزیون نمایش داده می‌شود یا منعکس می‌شوداتصال شیائومی به تلویزیون

   References:

www.tenorshare.com

www.expertsconnecting.com

comment-reparer.com

3/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. ممنون بابت مطلب، این مورادی که گفتید برای یک سری از مانیتورها هم جواب میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا