فناوری و تکنولوژیموبایل

شبیه ساز اندروید چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شبیه ساز اندروید یکی از نرم‌افزارهای مورد نیاز هر توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های اندرویدی است که کاربردهای دیگری به غیر از تست اپلیکیشن‌ها نیز دارد. در این مقاله می‌خواهیم مفهوم شبیه‌ساز اندروید یا android emulator و کاربردهای آن را برای شما مخاطبان گرامی مجله فرنا موبایل توضیح دهیم. همچنین، بعضی از پرکاربردترین شبیه‌سازهای سیستم عامل اندروید را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

شبیه ساز اندروید چیست؟

به هر نرم افزاری که بتواند سیستم عامل اندروید را روی یک سیستم عامل دیگر مثل ویندوز، لینوکس، مک یا حتی iOS شبیه‌سازی کند، شبیه‌ساز اندروید گفته می‌شود. در واقع، چنین نرم‌افزاری سیستم عامل اندروید را به صورت مجازی روی یک سیستم عامل دیگر اجرا می‌کند.

شبیه‌سازهای اندروید چه کاربردهایی دارند؟

کاربرد اصلی نرم‌افزارهای شبیه‌ساز اندروید، تست کردن اپلیکیشن‌ها و APIها توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل است. به دلیل توان پردازشی بالاتر کامپیوترها در مقایسه با گوشی‌های موبایل، آسان‌تر بودن کار کردن طولانی مدت با کامپیوترها، دقت بالاتر در کار کردن با کامپیوترها در مقایسه با گوشی‌ها و امکان تست کردن اپلیکیشن روی نسخه‌های مختلف اندروید و رابط‌های کاربری مختلف بدون نیاز به تعداد زیادی گوشی موبایل، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی ترجیح می‌دهند از شبیه‌سازهای اندروید به جای گوشی‌های اندرویدی واقعی استفاده کنند.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی‌های شیائومی تا ۵ میلیون کدامند؟

کاربرد دیگر شبیه‌سازهای اندروید، تست کردن امنیت اپلیکیشن‌های اندرویدی است. وقتی شما بخواهید امنیت یک اپلیکیشن اندرویدی را بسنجید، بهتر است که به جای نصب کردن آن روی یک گوشی واقعی، آن را روی یک محیط مجازی مثل شبیه ساز اندروید نصب کنید تا در صورت وجود مشکل امنیتی در آن اپلیکیشن، آسیبی به دستگاه موبایل شما وارد نشود. به عبارت دیگر، اگر اپلیکیشنی بدافزار باشد و شما بخواهید آن را برای تست کردن روی یک گوشی موبایل واقعی اجرا کنید، ممکن است به دستگاه شما آسیب بزند یا اطلاعات شما را سرقت کند. در مقابل، با استفاده از یک شبیه‌ساز اندروید می‌توان بدون پذیرش خطرات امنیتی، یک آزمایشگاه امنیت تلفن ایجاد کرد.


توصیه ما به شما: 9 روش جلوگیری از داغ شدن گوشی های اندروید


البته کاربرد نرم‌افزارهای شبیه‌ساز سیستم عامل اندروید فقط مربوط به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و متخصصان امنیت نیست بلکه کاربران عادی نیز می‌توانند از این شبیه‌سازها استفاده کنند. برای مثال، در صورتی که به هر دلیلی به گوشی اندرویدی دسترسی نداشته باشید، می‌توانید با دانلود شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر خود، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی را روی آن اجرا کنید.

بهترین شبیه سازهای اندروید کدامند؟

تعداد زیادی نرم‌افزار شبیه ساز اندروید توسعه پیدا کرده‌اند که در این بخش، بهترین‌های آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- برنامه شبیه‌‌ساز MEmu

MEmu یکی از شبیه‌سازهای بسیار خوب است که محیطی دقیقا شبیه به محیط سیستم عامل اندروید روی PC ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با این برنامه، هر اپلیکیشن اندرویدی را روی کامپیوتر خود نصب و اجرا کنید.

برای دانلود شبیه ساز اندروید Memu کافی است به وبسایت رسمی این نرم‌افزار مراجعه کرده و در صفحه اصلی، روی دکمه دانلود کلیک کنید. پس از دانلود شدن برنامه، فایل exe. را اجرا و نرم‌افزار را نصب کنید.

پیشنهاد ما به شما:  رنگ‌های جذاب سامسونگ گلکسی S24 اولترا پیش از رونمایی

شبیه ساز اندروید memu

۲- شبیه ساز اندروید Bluestacks

اگر به دنبال یک شبیه‌ساز سیستم عامل اندروید برای اجرای بازی‌های اندرویدی روی کامپیوتر خود هستید، هیچ نرم‌افزاری به خوبی Bluestacks نیست. برای دانلود شبیه ساز اندروید Bluestacks می‌توانید به وبسایت Bluestacks.com مراجعه کرده و روی دکمه Download کلیک کنید. نصب برنامه نیز تنها با اجرای فایل دانلود شده انجام می‌شود. اگر به دنبال دانلود شبیه ساز اندروید برای کامپیوترهای ضعیف هستید، نرم افزار Bluestacks را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شبیه ساز bluestacks


توصیه ما به شما: چگونه کش گوشی اندرویدی خود را پاک کنیم؟


شبیه ساز اندروید Nox

شبیه‌ساز Noxplayer یکی از سریع‌ترین و بهترین شبیه‌سازهای سیستم عامل اندروید است. برای دانلود این برنامه می‌توانید به وبسایت binox.com مراجعه و روی دکمه Download کلیک کنید. نصب این شبیه‌ساز نیز به سادگی شبیه‌سازهای Bluestacks و MEmu انجام می‌شود.

شبیه ساز nox

سوالات متداول

۱- سبک ترین شبیه ساز اندروید کدام برنامه است؟

اگر به دنبال یک شبیه ساز سبک برای یک کامپیوتر ضعیف هستید، هیچ شبیه‌سازی نمی‌تواند به خوبی Bluestacks نیاز شما را برآورده کند.

۲- چه کسانی از شبیه ساز اندروید استفاده می کنند؟

کاربران اصلی شبیه‌سازهای اندروید، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی هستند اما کاربران دیگر مثل گیمرها و کاربران عادی نیز می‌توانند از شبیه‌سازهای اندروید برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی PCها استفاده کنند.

۳- آیا شبیه ساز اندروید برای آیفون وجود دارد؟

چندین شبیه ساز اندروید برای نصب روی گوشی‌های آیفون وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به iAndroid ،ApowerMirror و GBA4Ios اشاره کرد.

جمع‌بندی

منظور از نرم افزار شبیه ساز اندروید، نرم‌افزاری است که بتواند سیستم عامل اندروید را روی سیستم عامل‌های دیگر مثل ویندوز، لینوکس، مک یا حتی iOS شبیه‌سازی کند تا امکان اجرا و تست اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی روی کامپیوتر وجود داشته باشد.
از بهترین شبیه سازهای رایگان اندروید می‌توان به Memu ،Bluestacks و Noxplayer اشاره کرد. شبیه ساز اندروید Bluestacks بهترین عملکرد را در میان این سه برنامه دارد و معمولا از آن برای اجرای اندروید روی کامپیوترهای ضعیف یا اجرای بازی‌های اندرویدی استفاده می‌شود.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا