بررسی و مقایسهگجت ها

نقد و بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک

بازگشت حلقه گردان (Rotating Bezel)!

گلکسی واچ ۶ کلاسیک یکی از آن اسمارت واچ‌هایی است که علاقه‌مندان به گلکسی واچ‌ها، انتظارش را می‌کشیدند زیرا مثل گذشته و برخلاف نسل قبلی، یعنی گلکسی واچ ۵ کلاسیک، مجهز به حلقه گردان دور نمایشگر است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک بپردازیم. با مجله فناوری فرنا همراه باشید.

بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک از نظر طراحی و ساخت

همانطور که در مقدمه گفتیم، گلکسی واچ ۶ دوباره مجهز به حلقه گردان دور نمایشگر شده است که احتمالا، مهم‌ترین ویژگی این اسمارت واچ از نظر طراحی محسوب می‌شود. در حالی که در نسل قبلی، این حلقه گردان محبوب کاربران در مدل فوق مستحکم گلکسی واچ ۵ پرو حذف شده بود، در خانواده سامسونگ گلکسی واچ ۶، این حلقه در مدل کلاسیک دیده می‌شود. این اسمارت واچ، شباهت بسیار زیادی به گلکسی واچ ۴ کلاسیک دارد که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد. هر چند تفاوت‌هایی بین این دو مدل وجود دارد ولی چندان قابل توجه نیستند. برای مثال می‌توان به اختلاف اندازه گلکسی واچ ۴ کلاسیک و گلکسی واچ ۶ کلاسیک اشاره کرد (گلکسی واچ ۶ کلاسیک دارای دو نسخه ۴۳ میلی متری و ۴۷ میلی متری بود اما گلکسی واچ ۴ کلاسیک با دو نسخه ۴۲ میلی متری و ۴۶ میلی متری وارد بازار شده است). گذشته از این، حاشیه‌ نمایشگر در مدل جدیدتر، کمی نازک‌تر و خود نمایشگر، کمی بزرگ‌تر است.

بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک از نظر طراحی

نسخه ۴۷ میلی متری گلکسی واچ ۶ کلاسیک با نمایشگری ۱.۵ اینچی، رکورد بزرگ‌ترین نمایشگر را در بین اسمارت واچ‌های سامسونگ می‌شکند. پیش از این، گلکسی واچ ۵ پرو با نمایشگر ۱.۴ اینچی، رکورددار بزرگ‌ترین صفحه نمایش در بین گلکسی واچ‌ها بود.

با اینکه اکثر کاربران با ساعت‌های هوشمند بزرگ مشکل دارند و خیلی با آن‌ها راحت نیستند، اما سامسونگ با ایجاد تغییراتی در بند گلکسی واچ ۶ کلاسیک ۴۷ میلی متری و محل اتصال آن به ساعت، سبب شده است تا این اسمارت واچ بسیار راحت باشد و اندازه بزرگ آن اصلا کاربر را اذیت نکند. این ساعت روی دست‌های کوچک مثل دستان خانم‌ها، کمی بزرگ به نظر می‌رسد اما اگر به اسمارت واچ‌های بزرگ علاقه داشته باشید، برای شما خیلی بزرگ نخواهد بود و با آن احساس راحتی می‌کنید. در غیر این صورت، بهتر است که نسخه ۴۳ میلی متری را انتخاب کنید که کمی کوچک‌تر است.

خبر خوب اینکه شرکت سامسونگ، بندهای ساعت استاندارد را نیز برای خانواده گلکسی واچ ۶ تولید می‌کند و بندهای اختصاصی خود این ساعت‌ها نیز نسبت به بندهای خانواده گلکسی واچ ۵، کمی تغییر کرده‌اند. در واقع، یک دکمه در زیر هر نیمه بند ساعت قرار دارد که پین‌های بند را جمع می‌کند تا بتوانید به راحتی آن را از گلکسی واچ جدا و بند مورد علاقه خود را به آن متصل کنید. این بند در سطحی که با پوست شما تماس دارد، مجهز به پوششی لاستیکی و در سطح دیگر دارای پوشش چرمی است و در نتیجه، سبب عرق کردن نمی‌شود، دوام بالایی دارد و بسیار شیک است.

نسخه ۴۷ میلی متری گلکسی واچ ۶ کلاسیک، در مجموع، ۸۵ گرم وزن دارد و بنابراین، ۲۰ گرم سنگین تر از گوگل پیکسل واچ است اما آنقدر راحت است که اگر بخواهید آن را در طول شب به مچ خود داشته باشید تا از قابلیت پایش خواب استفاده کنید، هیچ مشکلی در خوابیدن شما ایجاد نمی‌کند. شما می‌توانید این ساعت را ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته از مچ خود باز نکنید و هیچ نیازی به استراحت دادن مچ خود ندارید. در واقع، بعد از مدتی، کاملا حضور آن را دور مچ خود فراموش خواهید کرد.

از نقطه نظر زیبایی‌شناسی می‌توان گفت که گلکسی واچ ۶ کلاسیک یکی از زیباترین اسمارت واچ‌هایی است که در بازار یافت می‌شود و ظاهر آن کاملا شبیه به یک ساعت مکانیکی است. این موضوع، به ویژه در مورد مدل‌های سفید و نقره‌ای، بیشتر احساس می‌شود و آن را خیلی کلاسیک‌تر و جذاب‌تر می‌سازد.

بدنه این ساعت از جنس فولاد ضد زنگ و شیشه آن از نوع کریستال یاقوت کبود (Sapphire crystal) است که استحکام بی‌نظیری به آن می‌بخشد. همچنین، دو صفحه ساعت جدید نیز به سیستم عامل اضافه شده‌اند.

در زیر به بررسی حلقه گردان و دکمه‌های گلکسی واچ ۶ کلاسیک می‌پردازیم. همچنان با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

بررسی دکمه‌ها و قابلیت‌های کنترلی گلکسی واچ ۶ کلاسیک

در این بخش به بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک از نظر دکمه‌ها و قابلیت‌های کنترلی می‌پردازیم که مهم‌ترین آ‌ن‌ها همان حلقه گردان دور نمایشگر است. شما می‌توانید به راحتی این حلقه را با انگشت شست و انگشت اشاره دست مخالف بچرخانید تا در منوی تنظیمات بچرخید و گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. این قابلیت، کار کردن با گلکسی واچ ۶ کلاسیک را بسیار راحت و لذت بخش کرده است.

از نظر مکانیکی، حرکت حلقه بسیار روان و دقیق است و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی از یک بخش رابط کاربری به بخش دیگر بروید. کار کردن با این حلقه ارگونومیک آنقدر حس خوبی به شما می‌دهد که واقعا برای شما سوال پیش می‌آید که چرا سامسونگ آن را در گلکسی واچ ۵ پرو حذف کرده بود.

حلقه گردان گلکسی واچ ۶

به غیر از حلقه گردن، می‌توانید از دو دکمه‌ای که روی بدنه وجود دارند، برای انجام بعضی از کارها با گلکسی واچ ۶ کلاسیک استفاده کنید که شامل یک دکمه هوم (home) در بالا و یک دکمه «بازگشت به عقب» (back) در پایین می‌شوند. امکان شخصی‌سازی جزئی هر کدام از این دکمه‌ها نیز وجود دارد. برای مثال، می‌توانید دکمه back را طوری تنظیم کنید که یا به صفحه قبلی برگردد یا اپلیکیشن‌های اخیر را نشان دهد. همچنین، نگه داشتن دکمه هوم برای چند ثانیه می‌توانید یکی از اپلیکیشن‌ها مثل بیکسبی یا دستیار گوگل (Google assistant) را باز کند یا از منو خارج شود. در حالت پیش‌فرض، دستیار این گلکسی واچ، بیکسبی است اما در صورت ترجیح می‌توانید آن را به دستیار گوگل تغییر دهید. قابلیت تشخیص صدا در این اسمارت واچ برای صحبت کردن با دستیار گوگل یا بیکسبی یا برای جستجوی اپلیکیشن‌ها در پلی استور گوگل، خیلی خوب کار می‌کند.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی A12: میان‌رده‌ای اقتصادی!

همچنین، اگر دکمه بازگشت به عقب را برای چند ثانیه نگه دارید، اپلیکیشن پرداخت سامسونگ (Samsung Pay) فعال می‌شود که البته مثل خیلی از سرویس‌های دیگر، برای کاربران ساکن ایران، کاربردی ندارد.

به غیر از حلقه گردان دور نمایشگر و دکمه‌های هوم و بازگشت به عقب، از نمایشگر گلکسی واچ ۶ نیز می‌توانید برای کار کردن با این اسمارت واچ سامسونگ استفاده کنید.

بررسی عملکردی و نرم‌افزاری گلکسی واچ ۶ کلاسیک

حالا که با ویژگی‌های ظاهری و طراحی این اسمارت واچ آشنا شدید، وقت این است که بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک از نظر نرم‌افزار و عملکرد را شروع کنیم.

هر دو ساعت گلکسی واچ ۶ معمولی و گلکسی واچ ۶ کلاسیک، اولین اسمارت واچ‌هایی هستند که با سیستم عامل Wear OS 4 ساخت گوگل از جعبه خارج می‌شوند. روی این سیستم عامل، رابط کاربری One UI 5 Watch سامسونگ سوار است.

رابط کاربری One UI 5 Watch شما را به دنیای سامسونگ می‌برد و عناصر از رابط کاربری مثل کشوی اپلیکیشن (App drawer) و تنظیمات سریع، در مقایسه با سیستم عامل Wear OS خام به کار رفته در اسمارت واچ‌های دیگر مثل گوگل، موبوی و فاسیل، ظاهر متفاوتی دارند و با اینکه جای عناصر مختلف رابط کاربری نیز کمی متفاوت است، اما اگر پیش از این، اسمارت واچ اندرویدی دارای رابط کاربری One UI نداشته‌اید، عادت کردن به این رابط کاربری، زیاد طول نمی‌کشد.

سیستم عامل گلکسی واچ ۶

در خانواده گلکسی واچ ۶، سیستم عامل Wear OS 4 تفاوت زیادی با Wear OS 3.5 نشان نمی‌دهد. در زمان نوشته شدن این مقاله در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۲، هنوز اپلیکیشن‌های جیمیل و گوگل کلندر برای این سیستم عامل در دسترس قرار نگرفته‌اند و خبری از تم پویا (dynamic theming) هم نیست. با این حال، اپلیکیشن واتساپ برای سیستم عامل Wear OS 4 موجود شده است. در واقع، نوتیفیکیشن‌ها با یک ویبره قوی همراه هستند اما ممکن است بعضی وقت‌ها، زمانی که مچ خود را بلند می‌کنید تا آن‌ّها را ببینید، روی نمایشگر ظاهر نباشند و مجبور به سویپ کردن روی نمایشگر یا چرخاندن حلقه گردان باشید تا بتوانید آن‌ها را ببینید اما زمانی که یکی از این کارها را انجام می‌دهید ممکن است واچ کمی هنگ کند. این مشکل، خیلی آزار دهنده است و استفاده از گلکسی واچ ۶ کلاسیک را کمی سخت می‌کند. نوتیفیکیشن‌ها و پاسخگویی به فیدبک‌های کاربر، سال‌ها است که یکی از مهم‌ترین مشکلات Wear OS در مقایسه با سیستم عامل اپل واچ‌ها محسوب می‌شود.

با اینکه رابط کاربری Wear OS 4 خام بسیار ساده‌تر از نسخه‌های قبلی است و طراحی بهتری دارد اما بدون مشکل هم نیست. یکی از این مشکلات، مطمئن نبود از دریافت نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام، لاین، واتساپ و جیمیل است اما اپلیکیشن‌های خود سامسونگ، مشکلی از این نظر ندارند.

رابط کاربری One UI 5 Watch امکان انتقال اتصال ساعت از یک گوشی به گوشی دیگر را بدون راه‌اندازی مجدد یا همان ریست کردن آن فراهم آورده است و بنابراین، از این به بعد، به راحتی می‌توانید اسمارت واچ اندرویدی خود را از یک گوشی جدا و به گوشی دیگری وصل کنید.

این رابط کاربری، رنگی، روشن و جذاب است و امکان تغییر فونت‌ها و آیکون‌ها در آن وجود دارد. با کمی چرخاندن حلقه گردان دور نمایشگر، آیکون‌های متعددی به شما نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید آن‌ها را جا به جا یا حذف و اضافه کنید.

اگر انگشت خود را روی نمایشگر به سمت بالا بکشید (به سمت بالا سوییپ کنید) می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که روی گلکسی واچ ۶ کلاسیک نصب هستند، ببینید. همچنین، با کشیدن انگشت خود به سمت پایین (سوییپ کردن به پایین) روی نمایشگر، وارد تنظیمات سریع می‌شوید. با کشیدن انگشت خود روی صفحه نمایش به سمت راست، صفحه نوتیفیکیشن‌ها برای شما باز می‌شود. این رابط کاربری بسیار منطقی است و تفاوت زیادی با رابط کاربری Wear OS خام ندارد.

برای راه‌اندازی گلکسی واچ ۶ کلاسیک، نیاز به نصب اپلیکیشن Galaxy Wearable روی گوشی موبایل خود دارید. این اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های سامسونگ نصب است و می‌توانید آن را در پلی استور گوگل نیز پیدا کنید.

پس از راه‌اندازی اسمارت واچ، می‌توانید از اپلیکیشن Galaxy Wearable برای تغییر صفحه ساعت، ویرایش کردن اینکه آیکون‌های کدام اپلیکیشن‌ها در صفحه اصلی حاضر باشند و تنظیمات مختلف دیگر، استفاده کنید اما اجباری ندارید که به دفعات زیاد این اپلیکیشن را روی گوشی خود باز کنید. در واقع، می‌توانید اکثر تنظیمات را با حلقه گردان، دکمه‌ها و نمایشگر لمسی خود گلکسی واچ ۶ کلاسیک انجام دهید.

خانواده گلکسی واچ‌ ۶ مجهز به تراشه جدید اگزینوس W930 سامسونگ هستند که جایگزین تراشه W920 در هر دو خانواده واچ ۴ و واچ ۵ شده است. گلکسی واچ ۶ کلاسیک ۲ گیگابایت رم دارد که نسبت به ۱.۵ گیگابایت رم در دو نسل قبلی، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود. این اسمارت واچ، از عملکرد بسیار نرم و روانی برخوردار است؛ اپلیکیشن‌ها در کسری از ثانیه اجرا می‌شوند و چرخیدن در رابط کاربری ساعت، بسیار راحت و روان است.

البته، گلکسی واچ‌های نسل ۴ و ۵ نیز عملکرد قابل احترامی داشتند. با این حال، گلکسی واچ ۶، بدون شک، یکی از سریع‌ترین اسمارت واچ‌های ساخته‌شده به دست بشر است اما شاید تفاوتی در عملکرد آن در مقایسه با دو نسل قبلی احساس نکنید. البته، این موضوع، منکر قدرت پردازشی بالای گلکسی واچ ۶ نیست، بلکه مهر تاییدی برای توان پردازشی بسیار خوب دو نسل قبلی محسوب می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  مقایسه گوشی سامسونگ A54 و A34

بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک از نظر قابلیت‌های تناسب اندام و سلامت

یکی از مهم‌ترین کاربردهای اسمارت واچ‌ها، استفاده از آن‌ها برای پایش فعالیت‌های بدنی، تناسب اندام و سلامتی است. بنابراین، در این بخش، به بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک از نظر این قابلیت‌ها می‌پردازیم.

با استفاده از گلکسی واچ ۶ کلاسیک می‌توانید بسیاری از پارامترهای اصلی سلامت و فعالیت جسمانی را پایش کنید. این ساعت تعداد گام‌ها و فعالیت شما، ضربان قلب، الگوهای خواب، سطح اکسیژن (SpO2) و دمای پوست را اندازه می‌گیرد. قابلیت حسگر دمای پوست در خانواده گلکسی واچ ۵ نیز وجود دارد اما این اولین بار گلکسی واچ سامسونگ مجهز به این سنسور است.

قابلیت‌های پایش ورزش بسیار زیاد هستند. در هنگام پایش تمرین، این اسمارت واچ به طور پیوسته ضربان قلب شما را اندازه می‌گیرد یکی از ویژگی‌های جدید رابط کاربری One UI 5 Watch، قابلیت تعیین ۵ مرحله ضربان قلب به صورت شخصی‌ برای هر کاربر است. گلکسی واچ ۶ کلاسیک نشان می‌دهد که در هر لحظه، در کدام مرحله از ضربان قلب قرار دارید (از یک برای ساده‌ترین تا پنج برای دشوارترین). همچنین، زمانی که تمرین خود را به پایان می‌رسانید، نموداری در اختیار شما قرار می‌گیرد که میزان ضربان قلب شما در طول تمرین و میزان فشاری که به بدن شما در هر بخش از تمرین وارد شده است را نشان می‌دهد.

تناسب اندام گلکسی واچ ۶

این اسمارت واچ، بازخوردهای بسیار جزئی و ریزبینانه‌ای در طول تمرین فراهم می‌آورد و به شما از جنبه‌های مختلف، نمره می‌دهد تا بدانید که نقطه ضعف شما در کجا و نقطه قوت شما در چه بخشی از تمرین است. این ساعت حتی می‌تواند مشکلات اسکلتی شما در هنگام راه رفتن یا دویدن را گزارش کند تا استایل دویدن و راه رفتن خود را بهبود ببخشید. اپلیکیشن Samsung Health نصب شده روی گلکسی واچ ۶ کلاسیک حتی تمریناتی را نیز به شما پیشنهاد می‌دهد.

بعضی از قابلیت‌های فیتنس گلکسی واچ ۶ کلاسیک به قدری ویژه هستند که بعید است خیلی دقیق باشند. برای مثال، پس از تمرین، این اسمارت واچ به شما می‌گوید که چقدر آب از طریق عرق کردن از دست داده‌اید و باید چقدر آب بنوشید تا کمبود آب بدن شما جبران شود اما خیلی به این آمار و ارقام اطمینان نکنید!

قابلیت شناسایی خودکار تمرین (auto workout detection) واقعا عالی کار می‌کند. بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک نشان می‌دهد که این اسمارت واچ به صورت خودکار متوجه می‌شود که آیا شما در حال تمرین کردن هستید یا خیر. در صورتی که در حال تمرین کردن باشید، پایش تمرین به صورت خودکار فعال می‌شود و زمانی که تمرین کردن را متوقف کنید، این قابلیت نیز به صورت خودکار، متوقف خواهد شد.

این اسمارت واچ با نوتیفیکیشن‌های بی‌جا برای تمرین کردن، خیلی روی اعصاب کاربر نیست و در طول روز تنها چندین نوتیفیکیشن به شما می‌دهد تا تمرین کردن را فراموش نکنید و زودتر به اهداف شخصی خود برسید. البته، به عنوان کسی که به طور مرتب ورزش می‌کنم، هرگز نیازی به چنین یادآوری‌هایی نمی‌بینم و هیچ وقت امکان ندارد که برنامه ورزش کردن خود را فراموش کنم.

به طور کلی می‌توان گفت که این ساعت برای کسانی که به صورت آماتوری و گاه و بی‌گاه فعالیت بدنی دارند، مناسب است و قابلیت‌های کافی را دارد. گلکسی واچ ۶ کلاسیک می‌تواند پایش تمرین‌هایی مثل دویدن، دوچرخه‌سواری یا دیگر انواع تمرینات را به دقت انجام دهد اما اگر برای کسانی که به دنبال ورزش حرفه‌ای هستند یا به هر دلیلی باید به صورت منظم ورزش کنند یا به انگیزه برای ورزش کردن نیاز دارند، اسمارت واچی مثل گارمین، بهتر به نظر می‌رسد.

در پشت گلکسی واچ ۶ کلاسیک یک سنسور بیواکتیو وجود دارد که در گلکسی واچ ۶ معمولی نیز یافت می‌شود و شامل حسگر ضربان قلب، حسگر سیگنال الکتریکی قلب، حسگر حرارتی فروسرخ و توانایی تحلیل مقاومت الکتریکی بیوالکتریک برای سنجش ترکیب بدنی است. این قابلیت‌ها در خانواده گلکسی واچ ۵ نیز وجود دارند.

۳۰ ثانیه طول می‌کشد تا این اسمارت واچ، یک الکتروکاردیوگرام (ECG) از شما بگیرد و سلامت قلب را به شما گزارش کند. گلکسی واچ ۶ کلاسیک قادر است تا فیبریلاسیون عروقی را شناسایی کند که می‌تواند منجر به پیشگیری از سکته قلبی شود و جان شما را نجات دهد!

نوار قلب گلکسی واچ ۶

قابلیت محاسبه ترکیب بدنی نیز ۳۰ ثانیه طول می‌کشد و به شما می‌گوید که بافت‌های ماهیچه اسکلتی، چربی و آب، چند درصد از بدن شما را تشکیل می‌دهند و شاخص توده بدنی (BMI) و نرخ متابولیسم پایه (BMR) بدن شما چند است. این قابلیت، نسبت به ECG، کاربردی‌تر به نظر می‌رسد زیرا الکتروکاردیوگرام فقط برای افرادی با استعداد بیماری قلبی کاربرد دارد. همچنین، گلکسی واچ ۶ کلاسیک به کمک حسگر دمای پوست، اطلاعاتی در رابطه با چرخه قاعدگی در اختیار بانوان قرار می‌دهد.

یکی دیگر از قابلیت‌های پایش سلامتی این اسمارت واچ، امکان اندازه‌گیری فشار خون است اما در بعضی از مناطق دنیا فعال نیست. همچنین، برای اینکه از داده‌های این قابلیت استفاده کنید، باید پزشک مشورت داشته باشید. خوانش فشار خون در کمتر از ۳۰ ثانیه انجام می‌شود و کار کردن با آن بسیار ساده‌تر از دستگاه‌های سنجش فشار پزشکی است.

قابلیت پایش خواب گلکسی واچ ۶ کلاسیک، تفاوت زیادی با دیگر اسمارت واچ‌ها ندارد. برای استفاده از این قابلیت، قبل از خوابیدن، ساعت را دستتان می‌کنید و پس از بیدار شدن، نموداری با سایه‌های مختلف رنگ آبی در اختیار شما قرار می‌گیرد که به شما می‌گوید در هر بازه زمانی، در چه مرحله‌ای از خواب خود بوده‌اید. همچنین، گلکسی واچ ۶ کلاسیک، بر اساس پارامترهای مختلفی مثل مدت زمان خواب، نمره‌ای به کیفیت خواب شما می‌دهد و پس از چندین شب پایش خواب، اطلاعات بیشتری به شما ارائه می‌کند. برای مثال، این اسمارت واچ می‌تواند به شما بگوید که الگوی خواب شما شبیه کدام حیوان است.

پیشنهاد ما به شما:  معرفی ۳ مدل از بهترین هندزفری سامسونگ

پس از یک هفته پایش خواب، گلکسی واچ ۶ کلاسیک می‌تواند برنامه‌ای شخصی برای خواب بهتر به شما بدهد و اگرچه بسیاری از ما می‌دانیم که برای خوابیدن بهتر باید برنامه خواب منظمی داشته باشیم، منظم ورزش کنیم، اتاق خواب را خنک و تاریک کنیم و …. ، اما این اطلاعات برای کسانی که مشکل خواب دارند و نمی‌دانند که باید چطور آن را حل کنند، می‌توانند مفید باشند. عجیب است که در پایش خواب، ضربان قلب به صورت جداگانه گزارش نمی‌شود و خبری از تغییر ضربان قلب (HRV) نیست.

تمامی داده‌های گردآوری شده از پایش خواب در یک آیکون روی ساعت و اپلیکیشن Samsung Health به صورت یکجا نمایش داده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که قابلیت پایش خواب در گلکسی واچ ۶ کلاسیک از قابلیت پایش خواب در جدیدترین اپل واچ‌ها نیز کامل‌تر است.

شاید تنها مشکلی که می‌توان به قابلیت پایش خواب در گلکسی واچ ۶ کلاسیک گرفت، این است که این اسمارت واچ به صورت خودکار، حالت پایش خواب را فعال نمی‌کند و باید برنامه Do Not Disturb مشخصی روی گوشی خود داشته باشید تا بر اساس آن، در ساعت خاصی فعال و در ساعت خاصی غیر فعال شود.

بررسی باتری و سرعت شارژ گلکسی واچ ۶ کلاسیک

حالا نوبت به بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک از نظر باتری و سرعت شارژ می‌رسد. این اسمارت واچ مجهز به باتری دارای ظرفیت ۴۲۵ میلی آمپر ساعت است و با یکبار شارژ کردن، اگر صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on-Display) فعال نباشد، تا ۴۰ ساعت و اگر صفحه نمایش همیشه روشن فعال باشد، تا ۳۰ ساعت شارژ نگه می‌دارد. این میزان تحمل باتری شامل استفاده از پایش خواب و ۳۰ دقیقه تمرین بدون GPS است. پایش خواب چیزی حدود ۱۰ درصد از باتری را مصرف مي‌کند و اگر تمرین‌های طولانی‌تری با GPS روشن داشته باشید، میزان تحمل باتری به حدود ۲۴ ساعت، کاهش پیدا مي‌کند.

یک شارژر همراه با کابل USB-C درون جعبه گلکسی واچ ۶ کلاسیک به شما تحویل داده می‌شود. شارژ شدن کامل این گلکسی واچ، حدود ۸۰ دقیقه زمان لازم دارد.

باتری گلکسی واچ ۶

اسمارت واچ‌های رقیب

در آخرین بخش از بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک بد نیست اشاره‌ای به اسمارت واچ‌های رقیب و جایگزین‌های احتمالی داشته باشیم. این اسمارت واچ با قیمت پایه ۴۰۰ دلار در دسته اسمارت واچ‌های پرچمدار قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین رقیب گلکسی واچ ۶ کلاسیک را می‌توان گلکسی واچ ۶ معمولی دانست که قیمت آن از ۳۳۰ دلار شروع می‌شود و به غیر از حلقه گردان دور نمایشگر، تمامی قابلیت‌ها و امکانات گلکسی واچ ۶ کلاسیک را دارد. بنابراین، خرید گلکسی واچ ۶ کلاسیک به جای گلکسی واچ ۶ معمولی، تنها زمانی منطقی به نظر می‌رسد که علاقه زیادی به کار کردن با حلقه گردان آن داشته باشید و ۷۰ دلار، پول زیادی برای شما نباشد.

یکی دیگر از اسمارت واچ‌های رقیب گلکسی واچ ۶ کلاسیک برای کسانی که به دنبال یک اسمارت واچ بزرگ دارای سیستم عامل Wear OS هستند، موبوی تیک واچ پرو ۵ است که قیمت آن از ۳۵۰ دلار شروع می‌شود عمر باتری بسیار بیشتری در مقایسه با گلکسی واچ ۶ کلاسیک دارد و دارای یک نمایشگر ثانویه است که باتری بسیار کمتری مصرف می‌کند. این اسمارت واچ با Wear OS 3.5 کار می‌کند و هنوز به گوگل اسیستنت دسترسی ندارد. این در حالی است که گلکسی واچ ۶ کلاسیک، مجهز به هر دو دستیار صوتی بیکسبی و گوگل اسیستنت است.

سوالات پر تکرار

۱- قیمت گلکسی واچ ۶ کلاسیک ۴۷ میلی متری چند است؟

قیمت گلکسی واچ ۶ کلاسیک ۴۷ میلی متری حدود ۴۳۰ دلار است.

۲- آیا خرید گلکسی واچ ۶ کلاسیک منطقی است؟

گلکسی واچ ۶ کلاسیک تقریبا تمامی قابلیت‌های گلکسی واچ ۵ پرو را دارد و گذشته از آن، مجهز به حلقه چرخان دور نمایشگر است که در واچ ۵ پرو یافت نمی‌شود. این اسمارت واچ مجهز به سیستم عامل Wear OS 4، یکی از بهترین اسمارت واچ‌های دنیا محسوب می‌شود و یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید است.

جمع‌بندی

شرکت سامسونگ با معرفی گلکسی واچ ۶ کلاسیک، حلقه چرخان دور نمایشگر را پس از یک نسل غیبت، دوباره به گلکسی واچ‌ها بازگرداند. این اسمارت واچ زیبا با بدنه‌ای محکم از جنس استیل ضد زنگ و شیشه مستحکم یاقوت کبود، از استحکام بالای برخوردار است و حتی نسخه ۴۷ میلی متری آن، اصلا دست شما را اذیت نمی‌کند.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک با سیستم عامل Wear OS 4 و رابط کاربری One UI 5 Watch کار می‌کند که از امکانات و قابلیت‌های متعددی برخوردار است. این اسمارت واچ، مجهز به تراشه قدرتمند اگزینوس W930 است که از تراشه اگزینوس W920 به کار رفته در دو نسل قبلی، قوی‌تر است اما در عمل، تفاوتی بین این سه نسل از نظر سرعت و عملکرد، دیده نمی‌شود. این در حالی است که گلکسی واچ ۶ کلاسیک، ۲ گیگابایت رم دارد اما واچ ۴ و واچ ۵، تنها ۱.۵ گیگابایت حافظه رم داشتند.

قابلیت‌های سلامتی و فیتنس گلکسی واچ ۶ کلاسیک بسیار گسترده و پیشرفته است. این اسمارت واچ نه تنها پایش خواب و تمرین را به خوبی انجام می‌دهد و گزارش‌های کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه دارای قابلیت‌های متعدد سنجش سلامتی مثل ضربان قلب، دمای پوست، نوار قلب، سنجش BMI و سنجش ترکیب بدنی است.

این اسمارت واچ سامسونگ از نظر باتری نیز عملکرد بدی ندارد و در بدترین حالت و بیشترین استفاده، حدود یک روز شارژ نگه می‌دارد و برای شارژ شدن کامل آن از صفر تا ۱۰۰ درصد باید ۸۰ دقیقه صبر کنید.

بررسی گلکسی واچ ۶ کلاسیک نشان می‌دهد که این اسمارت واچ برای کاربرانی که به دنبال یک ساعت هوشمند همه‌کاره هستند گزینه مناسبی است اما گلکسی واچ ۶ معمولی بدون حلقه گردان دور نمایشگر نیز گزینه خیلی خوبی است و قیمت پایین‌تری دارد. همچنین، موبوی تیک واچ پرو ۵ نیز می‌تواند یکی از جایگزین‌های ارزان‌تر گلکسی واچ ۶ کلاسیک باشد.

منابع:
androidpolice.com
digitaltrends.com

2.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا