بازی ها

بازی فکری رایگان برای موبایل اندروید و آیفون

با این بازی‌ها هوش و حافظه خود را تقویت کنید

یکی از کاربردهای گوشی‌های هوشمند، بازی کردن یا گیمینگ است. درصد بسیار بالایی از مردم حداقل یک بازی روی گوشی خود نصب دارند تا در مواقعی که می‌خواهند کمی استراحت کنند و از مشغله‌های زندگی دشوار امروزی فاصله بگیرند تا وقت‌هایی که هیچ سرگرمی خاصی برای انجام دادن ندارند، با بازی کردن خودشان را سرگرم کنند. با اینکه در نگاه اول، بازی کردن با گوشی، وقت تلف کردن محسوب می‌شود و خیلی از ما هنگام بازی با گوشي خود دچار عذاب وجدان می‌شویم که از فرصت محدود خود روی سیاره خاکی استفاده درستی نمی‌کنیم، اما همیشه اینطور نیست و بعضی از بازی‌ها می‌توانند خیلی مفید باشند. تعداد زیادی بازی فکری رایگان برای موبایل در پلی استور و اپ استور موجود هستند که می‌توانند اثر مثبتی روی حافظه و هوش مخاطب داشته باشند و بعضی از آن‌ها به جلوگیری از ابتلا به آلزایمر در سنین بالا نیز کمک می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم انواع بازی‌های فکری در گوشی برای اندروید و iOS را به شما مخاطبان گرامی مجله تکنولوژی فرنا معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

۱- Lumosity

لوموسیتی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های فکری موبایل در بازار است. این اپلیکیشن، مجموعه‌ای از بازی‌های کم حجم را پیش روی شما قرار می‌دهد که می‌توانند سبب بهبود تفکر، تمرکز، مهارت‌های حل مسئله و حافظه شوند. هر جلسه تمرین فکری در اپلیکیشن Lumosity شامل سه بازی جداگانه است که مرحله به مرحله می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. البته این بازی‌ها زمان‌دار هستند و باید هر بازی را در زمان مشخصی به پایان برسانید تا بتوانید به مرحله بعد بروید. برای دانلود بازی فکری مرحله ای لوموسیتی می‌توانید به پلی استور گوگل یا اپ استور اپل مراجعه کنید.

بازی فکری رایگان برای موبایل

۲- Left vs Right

اپلیکیشن چپ در مقابل راست (Left vs Right) یک بازی فکری اندروید و iOS است که از ۴۹ بازی فکری در شش گروه تشکل می‌شود و با انجام این بازی‌ها می‌توانید هر دو نیمکره مغز خود را به چالش بکشید. شما می‌توانید تمرین روزانه خود را را چهار بازی فکری در این اپلیکیشن شروع کنید.

پیشنهاد ما به شما:  گرافیکی ترین بازیهای اندروید سال ۲۰۲۳

به خاطرسپاری آیتم‌هایی که مشتریان سفارش می‌دهند و به یاد آوردن اینکه هر کسی چه چیزی سفارش داده است، تماشا کردن چندین شکل هندسی در حال حرکت و ضربه زدن روی سریع‌ترین شکل، محاسبه سهم خود و دوستان از صورتحساب تنها بعضی از بازی‌هایی هستند که می‌توانید در این بازی فکری رایگان برای موبایل پیدا کند. چنین بازی‌هایی حافظه، رفلکس‌ها و استدلال کردن شما را به چالش می‌کشند.
نسخه رایگان این بازی به شما امکان بازی کردن ۴ بازی در روز را می‌دهد.

بازی left vs right

۳- Brian School

بازی Brain School یا مدرسه مغز، نوعی بازی فکری معمایی با سوالات ریاضی و بازی‌های منطقی است که شما را وادار به فکر کردن می‌کند و ابزار بسیار خوبی برای تقویت مهارت‌های ذهنی شما است.

اپلیکیشن Brain School با تم مدرسه‌ای خودش شامل چهار مرحله است که هر مرحله را می‌توان به یک سال درسی تشبیه کرد و برای رفتن به سال بعدی باید از آزمون سال قبلی نمره کافی بگیرید. هر سال در این مدرسه شامل مجموعه‌های متفاوتی از بازی‌ها است و هر بازی نیز چهار مرحله دارد. چالش‌های اولیه شامل حل کردن سوالات ریاضی با زمان محدود، چیدن پازل و یک بازی کلاه جادویی است. در صورتی که این امتحانات را پاس کنید، باید یک امتحان نهایی نیز بدهید تا به سال بعدی بروید. در انتهای هر سال نیز کارنامه‌ای به شما تحویل داده می‌شود که عملکرد آن سال شما را نشان می‌دهد.

Brain School نوعی بازی فکری آیفون است و نسخه اندروید ندارد.

۴- Peak

اپلیکیشن Peak یک بازی فکری رایگان برای موبایل است که هم نسخه اندروید و هم نسخه iOS دارد. پس از نصب این بازی، هر روز، مجموعه‌ای تصادفی از بازی‌ها با موضوعات مختلف شامل حافظه، توجه، حل مسئله و مهارت‌های خلاقانه پیش روی شما قرار می‌گیرد.

در این بازی ممکن است از شما خواسته شود تا از حروف نمایش داده شده، کلمه بسازید (که برای تقویت دایره واژگان زبان انگلیسی شما خیلی خوب است)، کاشی‌هایی را بر اساس اعداد در ستون‌ها و ردیف‌هایی قرار دهید یا روی صورتک‌هایی که احساسات خاصی را نمایش می‌دهند، ضربه بزنید. Peak در مجموع شامل ۳۵ بازی است و عملکرد شما در هر دسته و دست‌آوردهای شما را نشان می‌دهد.

پیشنهاد ما به شما:  با این 9 بازی گوگل آنلاین دیگر متوجه گذر زمان نمی شوید

بازی Peak

۵- Brain Dots

Brain Dots برخلاف دیگر بازی‌ها که از شما تست می‌گرفتند، از شما تست نمی‌گیرد و به شیوه دیگری مغز شما را به چالش می‌کشد. این بازی مفهوم خیلی ساده‌ای دارد و از شما می‌خواهد تا دو نقطه را به همدیگر بکوبید اما چالش این است که چطور می‌توانید این کار را انجام دهید.

در بازی Brain Dots باید خط‌ها، شکل‌ها یا هرچیز دیگری که برای به هم رساندن آن دو نقطه، ضرورت دارد را ترسیم کنید. چیزی که این بازی را به یک چالش فکری جذاب تبدیل می‌کند این است که گاهی اوقات، راه حل خیلی ساده‌تر از چیزی است که انتظارش را دارید.

در این بازی فکری رایگان برای موبایل از ابزارهای مختلف مثل مداد و مداد شمعی در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف استفاده می‌کند. بازی Brain Dots دارای مراحل متعددی است.
شما می‌توانید این بازی را به صورت رایگان از پلی استور برای گوشي‌های اندرویدی و از اپ استور برای آیفون دانلود و نصب کنید.

بازی فکری رایگان برای موبایل braindots

۶- Tricky Test 2

اگر به دنبال نوعی بازی معمایی فکری جدید که ذهن شما را حسابی به چالش بکشد و در عین حال بسیار جذاب باشد، Tricky Test 2 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این بازی شامل معماهایی است که ظاهرا گاهی اوقات جواب‌های بسیار واضحی دارند اما وقتی در محیط بازی قرار می‌گیرید و کمی به معماها فکر می‌کنید، متوجه می‌شوید که حل کردن این معماها خیلی هم ساده نیست.

این بازی فکری برای موبایل نیز به صورت مرحله به مرحله است و باید بتوانید هر مرحله را پشت سر بگذارید تا به مرحله بعدی بروید اما اگر نتوانید مرحله‌ای را پاس کنید، چند مرحله به عقب سقوط خواهید کرد.

Tricky Test 2 برای اندروید و iOS در دسترس است.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین و شگفت انگیزترین بازی های مخفی گوگل در سال 2022

۷- A Clockwork Brian Training

بازی A Clock Brain Training نوعی بازی فکری برای موبایل است که قدمت نسبتا زیادی دارد اما اگر قبلا هرگز آن را بازی نکرده‌اید، حتما این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. A Clock Brain Training یک چالش شناختی واقعی برای مغز شما محسوب می‌شود و حافظه، قدرت استدلال، مهارت‌های زبان انگلیسی، چالاکی و مهارت تمرکز شما را به چالش می‌کشد.

یکی از تست‌های این بازی، تشخیص سریع یک شیء متفاوت در بین مجموعه‌ای از اشیاء یکسان است. در یکی دیگر از تست‌ها، چالاکی شما با یک مسابقه سرعت به چالش کشیده می‌شود. شما می‌توانید در این بازی، دارایی‌های درون-بازی و توکن‌هایی را گردآوری کنید و از گرافیک زیبای محیط بازی لذت ببرید.

بازی فکری رایگان برای موبایل

سوالات پر تکرار

۱- بهترین بازی معمایی خارجی برای گوشی کدام است؟

از بهترین بازی‌های معمایی خارجی می‌توان به Homescapes با بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود و Candy Crush Saga با بیش از یک میلیارد بار دانلود برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون اشاره کرد.

۲- بهترین بازی معمایی ایرانی برای گوشی کدام است؟

از بهترین بازی‌های معمایی ایرانی می‌توان به بهزی آن‌سوی باران اشاره کرد.

۳- بهترین بازی علمی برای گوشی کدام است؟

بازی cells to singularity را می‌توان بهترین بازی علمی برای گوشی دانست که هم نسخه اندروید و هم نسخه iOS دارد و مفهوم بسیار مهم تکامل (evolution) موجودات زنده را به شما آموزش می‌دهد و بازی کردن آن را خصوصا به افرادی که تکامل را باور ندارند، توصیه می‌کنم.

جمع‌بندی

در این مقاله انواع بازی های فکری برای موبایل را به شما معرفی کردیم. بازی کردن با گوشی، الزاما وقت تلف کردن نیست و شما می‌توانید با یک بازی معمایی سخت مثل Brain School، ذهن خود را تقویت کنید یا با یک بازی علمی مثل cells to singularity یکی از مهم‌ترین مفاهیم زندگی یعنی تکامل موجودات زنده را یاد بگیرید. به یاد داشته باشید که تنها منابع مطمئن برای نصب بازی فکری رایگان برای موبایل، پلی استور گوگل و اپ استور اپل هستند. همچنین می توانید مقاله بهترین بازی های اندروید را برای به چالش کشیدن موبایل خود مطالعه کنید.

منبع:
makeuseof.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا