فناوری و تکنولوژیموبایل

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین کدام است؟

با بهترین گوشی‌های شیائومی برای عکاسی و فیلم‌برداری آشنا شوید

برند چینی شیائومی به دلیل قیمت مناسب گوشی‌هایش یکی از محبوب‌ترین برندها در بازار موبایل ایران است. از مهم‌ترین مشخصه‌های گوشی‌های شیائومی، دوربین‌های پیشرفته و با رزولوشن بالای آن‌ها است. در واقع، این برند یکی از اولین برندهایی بود که گوشی‌های اقتصادی و میان رده با دوربین‌های دارای رزولوشن بالا وارد بازار کرد. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین را به شما مخاطبان گرامی مجله فرنا معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین گوشی شیائومی از لحاظ دوربین کدام است؟

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

امروزه یکی از مهم‌ترین کاربردهای گوشی‌های موبایل، عکاسی و فیلم‌برداری است. دوربین‌ها در گوشی‌های امروزی به قدری پیشرفت کرده‌اند که تقریبا می‌توان گفت جای دوربین‌های عکاسی آماتور را گرفته‌اند. در حالی که در گذشته، تقریبا همه مردم یک دوربین عکاسی در منزل خود داشتند، امروزه تنها عکاسان حرفه‌ای از دوربین‌های عکاسی استفاده می‌کنند و به جرأت می‌توان گفت که دوربین‌های عکاسی کامپکت و آماتوری، جای خود را به دوربین‌های گوشی‌های هوشمند داده‌اند.

یکی از برندهای گوشی که در سال‌های اخیر، توجه زیادی به تجهیز گوشی‌های ساخت خودش با پیشرفته‌ترین دوربین‌ها داشته، شیائومی بوده است. دوربین‌های به کار رفته در موبایل‌های شیائومی شاید از نظر سخت‌افزاری به خوبی دوربین‌های گوشی‌های دیگر برند چینی یعنی هواوی نباشند، اما از نظر نرم‌افزاری و قابلیت تنظیمات دستی، پیچیدگی بسیار بالایی دارند و امکانات متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. گذشته از این، نباید فراموش کرد که گوشی‌های هواوی به دلایل امنیتی و گردآوری غیرقانونی داده‌های شخصی کاربران، توسط ایالات متحده تحریم شده‌اند و گوگل از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

بنابراین، اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با دوربین عالی و در عین حال، قیمت مناسب هستید، برند شیائومی را به جای برند هواوی به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا زندگی مدرن بدون سرویس‌های گوگل عملا غیر قابل تصور است.

اما از میان گوشی‌های متعددی که شیائومی وارد بازار می‌کند، بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین کدام است؟ طبیعی است که هر چه مدل گوشی جدیدتر و قیمت آن بالاتر باشد، باید دوربین بهتری داشته باشد، با این حال، ما می‌خواهیم در این مقاله، بهترین دوربین در گوشی های شیائومی را براساس سیستم رتبه‌بندی DXOMARK به شما معرفی کنیم.

سیستم رتبه‌بندی DXOMARK چیست؟

شرکت مهندسی فرانسوی DXOMARK IMAGE LABS در زمینه تست کردن صفحه‌نمایش، باتری، اسپیکر و دوربین گوشی‌ها و دیگر لوازم الکترونیکی تخصص دارد. این شرکت، یکی از بروزترین رتبه‌بندی‌ها را برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد.
متخصصان DXOMARK دوربین گوشی‌های هوشمند را از جنبه‌های مختلف مثل کیفیت زوم، سطح نوردهی عکس‌ها، کیفیت عکس‌ها در شب و … بررسی می‌کند.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین ۲۰۲۲

بهترین دوربین گوشی شیائومی

براساس جدیدترین رتبه‌بندی DXOMARK، گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا با امتیاز ۱۴۱ و به همراه آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو، در رتبه هفتم بهترین گوشی‌های دنیا از نظر دوربین و رتبه اول بهترین دوربین گوشی شیائومی جای می‌گیرد.
این گوشی را می‌توان تا حد زیادی شبیه به گوشی‌های سامسونگ گلکسی S21 اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس دانست. با این حال، می ۱۱ اولترا دوربین بی‌نظیری دارد که با آیفون ۱۳ پرو مکس برابری می‌کند و این در حالی است که قیمتی بسیار پایین‌تر در مقایسه با گلکسی اس ۲۱ اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس دارد.

پیشنهاد ما به شما:  شارژ معکوس چیست؟ آموزش استفاده از شارژ معکوس

شاید تنها ایرادی که بتوان به دوربین گوشی شیائومی Mi 11 Ultra گرفت، اندازه بزرگ آن باشد که برجستگی بزرگی در سطح پشتی گوشی ایجاد کرده است. این اندازه بزرگ به دلیل به کار رفتن لنزها و حسگر بزرگ است که واقعا نمی‌توان کاری در مورد آن انجام داد زیرا قوانین فیزیک قابل تغییر نیستند و اگر زوم اپتیکی و تصاویری با بالاترین کیفیت می‌خواهید، باید لنز و حسگر نوری بزرگی داشته باشید. دیگر ویژگی جالب این گوشی بی‌نظیر شیائومی، وجود صفحه نمایش دوم ۱.۱ اینچی در سطح پشتی است که البته کاربرد زیادی ندارد.

می ۱۱ اولترا شباهت خیلی خیلی زیادی به می ۱۱ دارد ولی دوربین آن بسیار بزرگ‌تر و قوی‌تر است، با سرعت بیشتری شارژ می‌شود و البته، قیمت بالاتری هم دارد. هر دو گوشی دارای صفحه نمایشی با رزولوشن 2K و نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز، تراشه‌های مشابه، دوربین‌های جلویی یکسان، سرعت مشابه در شارژ معکوس وایرلسی و قابلیت‌های صوتی کاملا مشابه هستند و با در نظر گرفتن قیمت گوشی می ۱۱، خرید آن را نسبت به می ۱۱ اولترا پیشنهاد می‌کنیم؛ مگر اینکه شما فقط بخواهید بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین را بخرید و قیمت آن برای شما مهم نباشد.

چرا گوشی شیائومی Mi 11 Ultra با کیفیت ترین دوربین گوشی شیائومی را دارد؟

گوشی می ۱۱ اولترا

شیائومی می ۱۱ اولترا که در دوم آوریل ۲۰۲۱ وارد بازار شد، یکی از گوشی های پرچمدار شیائومی است که حتی در سال ۲۰۲۲ نیز بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین محسوب می‌شود. مشخصات سیستم دوربین این گوشی به شرح زیر هستند:

• دوربین اصلی: حسگر لیزری 1/1.12 اینچی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت‌های فوکوس خودکار و پایدارسازی تصویر Dual Pixel PDAF و OIS، فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم f/2.0
• دوربین پریسکوپی تلفوتو: حسگر 1/2.0 اینچی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت‌های پایدارسازی تصویر Dual Pixel PDAF و OIS، زوم اپتیکی ۵ برابری، فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم f/4.1
• دوربین اولتراواید: حسگر 1/2.0 اینچی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت پایدارسازی تصویر PDAF، فاصله کانونی ۱۲ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم f/2.2
• دوربین سلفی: حسگر 1/3.4 اینچی ۲۰ مگاپیکسلی با قابلیت HDR و زوم پانارومایی، فاصله کانونی ۲۷ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم f/2.2

همانطور که می‌بینید، مشخصه اصلی سیستم دوربین گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra، دوربین پریسکوپی آن با زوم اپتیکی عالی ۵ برابری است. منظور از زوم اپتیکی یا نوری، استفاده از عدسی برای زوم واقعی است که کاملا با زوم نرم‌افزاری (که عملا فرقی با زوم لمسی عکس روی صفحه نمایش گوشی ندارد!) متفاوت است. این گوشی می‌تواند زوم هیبریدی ۱۰ برابری و زوم دیجیتالی ۱۲۰ برابری نیز انجام دهد. با استفاده از این قابلیت، به راحتی می‌توانید از گوشی می ۱۱ اولترا برای عکاسی از اجسام بسیار دور استفاده کنید. البته، همانطور که گفتیم، لنزهای به کار رفته در این گوشی برای فراهم آوردن قابلیت زوم اپتیکی، اندازه بزرگی دارند و دلیل اصلی برجستگی بزرگ پشت گوشی هستند که تنها نقطه ضعف واقعی این گوشی محسوب می‌شود.

عکس‌هایی که با دوربین اصلی گرفته می‌شوند، واقعا با کیفیت و شگفت‌انگیز هستند. این عکس‌ها بسیار روشن و طبیعی به نظر می‌رسند، عمق خوبی دارند و جزئیات زیادی را نشان می‌دهند. اندازه بزرگ‌تر سنسور در مقایسه با سنسور کوچکتر ولی ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی می ۱۱ معمولی، نتیجه کاملا مشخصی در کیفیت عکس‌ها دارد و مثل همیشه نشان می‌دهد که رزولوشن اهمیت زیادی در کیفیت عکس‌ها ندارد.

پیشنهاد ما به شما:  معرفی بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین، نه تنها عکس‌های بی‌نظیری در شرایط نوری خوب می‌گیرد، بلکه شب هنگام نیز مشکلی در خلق تصاویر طبیعی، با کیفیت بالا و با نویز پایین ندارد. عکس‌های گرفته شده با این گوشی در شرایط نوری ضعیف، از شفافیت بسیار بالایی برخوردار هستند و عکاس گزینه‌های زیادی برای تنظیم نوردهی دارد.

دوربین پشتی این گوشی می‌تواند با کیفیت 8K و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه یا با کیفیت 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. ویدئوی ضبط شده با این گوشی، یکی از بهترین ویدئوهایی است که می‌توان با گوشی‌های هوشمند امروزی ضبط کرد.

دیگر مشخصات گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا

گوشی mi 11 اولترا

این گوشی پرچمدار، مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ و ۶.۸۱ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ و نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز است. همچنین، همانطور که پیش از این گفتیم، یک صفحه نمایش کوچک نیز در پشت گوشی قرار دارد که کاربرد آن واقعا مشخص نیست.

گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا با یک پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و پشتیبانی ۱۲ گیگابایت رم کار می‌کند و عملکرد پردازشی بسیار خوبی دارد. این گوشی با اندروید ۱۱ وارد بازار شده است و رابط کاربری MIUI آن با وجود مشکلات فراوان، گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

باتری ۵ هزار میلی‌آمپری گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا برای یک روز استفاده بی‌وقفه کفایت می‌کند و با وجود قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی، نیازی نیست که نگران سرعت پر شدن این باتری بزرگ باشید. گذشته از این، می ۱۱ اولترا دارای قابلیت شارژ وایرلسی معکوس ۱۰ واتی است.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری

گوشی ۱۲ تی پرو

گوشی شيائومی 12T pro با یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپری و قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ واتی را می‌توان بهترین گوشی مناسب شیائومی برای عکاسی از نظر باتری دانست. مشخصات سیستم دوربین این گوشی به شرح زیر است:

• دوربین اصلی: حسگر 1/1.22 اینچی ۲۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت‌های پایدارسازی تصویر IOS و PDAF و گشودگی دیافراگم f/1.7
• دوربین اولتراواید: حسگر 1/4 اینچی ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.4
• دوربین ماکرو: حسگر ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
• دوربین سلفی: حسگر 1/3.47 اینچی ۲۰ مگاپیکسلی

دوربین اصلی می‌تواند با کیفیت 8K در سرعت ۲۴ فرم بر ثانیه و کیفیت 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و از قابلیت‌های HDR و پاناروما برخوردار است. همچنین، دوربین سلفی گوشی شیائومی تی ۱۲ پرو امکان ضبط ویدئو با کیفیت 1080p در سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریمخ بر ثانیه را دارد و مجهز به قابلیت HDR است.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین با قیمت مناسب

شیائومی می ۱۱

اگر نمی‌خواهید پول خیلی زیادی خرج کنید ولی دوست دارید یک گوشی خوب برای عکاسی و فیلم‌برداری داشته باشید، خرید گوشی موبایل شیائومی می ۱۱ معمولی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که به غیر از دوربین، از دیگر جنبه‌ها شباهت بسیار زیادی به می ۱۱ اولترا دارد. مشخصات دوربین این گوشی که یکی از بهترین انواع گوشی شیائومی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی محسوب می‌شود، به شرح زیر هستند:

• دوربین اصلی: سنسور 1/1.33 اینچی با پایدارسازی تصویر OIS و PDFA و رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر
• دوربین اولتراواید: سنسور 1/1.306 اینچی با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.4 و میدان دید ۱۲۳ درجه
• دوربین ماکرو: سنسور 1/5.0 اینچی دارای رزولوشن ۵ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.4
• دوربین سلفی: سنسور 1/3.4 اینچی و ۲۰ مگاپیکسلی مجهز به فناوری HDR، فاصله کانونی ۲۷ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم f/2.2

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی A12 Nacho سامسونگ

دوربین اصلی گوشی شیائومی می ۱۱ معمولی توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 8K و 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد و مجهز به gyro-EIS و +HDR10 است. دوربین سلفی این گوشی نیز می‌تواند با کیفیت 1080p در هر دو سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و سخت‌افزار

شیائومی اس ۱۲

گوشی شیائومی 12S اولترا یکی از جدیدترین گوشی‌های شیائومی است که در تاریخ ۹ جولای ۲۰۲۲ وارد بازار شد. این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 کار می‌کند و مجهز به پردازنده مرکزی اسنپدراگون +8 نسل اول با ساخت ۴ نانومتری و پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ است. این گوشی که بهترین گوشی شیائومی با دوربین سلفی ۳۲ محسوب می‌شود، در چندین نسخه با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم وارد بازار شده و بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۲ است. مشخصات دوربین این گوشی به شرح زیر است:

• دوربین اصلی: سنسور یک اینچی با فوکوس خودکار لیزری و پایدارسازی تصویر OIS و PDFA و رزولوشن ۵۰.۳ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متر
• دوربین پریسکوپی تلفوتو: سنسور 1/2.0 اینچی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/4.1، فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متر و زوم اپتیکی ۵ برابری
• دوربین اولتراواید: سنسور 1/2.0 اینچی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل و قابلیت پایدارسازی تصویر PDAF، قابلیت TOF 3D، گشودگی دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۸ درجه
• دوربین سلفی: سنسور ۳۲ مگاپیکسلی مجهز به فناوری HDR، فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم f/2.4

در دوربین اصلی گوشی 12S اولترا از لنزهای برند مطرح لسیا استفاده شده است، این دوربین دارای قابلیت‌های HDR و پاناروما است و می‌تواند با کیفیت 8K در سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و 4K در سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. قیمت گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا از تمامی گوشي‌های شیائومی موجود در بازار بیشتر است و با وجود امکانات سخت‌افزاری فوق‌العاده و لنزهای لسیا، باید عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین را همچنان به شیائومی می ۱۱ اولترا بدهیم.

سوالات متداول

۱- دوربین کدام گوشی شیائومی بهتر است؟

دوربین گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا بهترین دوربین گوشی شیائومی برای عکاسی محسوب می‌شود. این گوشی مجهز به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکی ۵ برابری و زوم هیبریدی ۱۰ برابری است.

۲- بهترین گوشی پوکو از نظر دوربین کدام است؟

بهترین گوشی پوکو از نظر دوربین، گوشی POCO F4 GT است.

۳- قوی ترین گوشی شیائومی کدام است؟

قوی‌ترین گوشی برند شیائومی در سال ۲۰۲۲، گوشی 12S اولترا است که پردازنده اسنپدراگون +8 نسل اول با ساخت ۴ نانومتری دارد.

۴- بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین تا ۱۰ میلیون کدام است؟

گوشی ردمی نوت 11 پرو شیائومی 5G بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون تومان شیائومی از نظر دوربین محسوب می‌شود.

۵- بهترین گوشی شیائومی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی کدام است؟

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ را می‌توان بهترین گوشی برند شیائومی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دانست.

جمع بندی

در این مقاله با معرفی بهترین دوربین گوشی شیائومی در خدمت شما بودیم. همانطور که گفته شد، گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا، هر چند که جدیدترین و قوی‌ترین گوشی شیائومی موجود در بازار نیست، اما بهترین دوربین را در بین تمامی گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۲ دارد. گوشی مجهز به یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکی ۵ برابری است و بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین محسوب می‌شود.

منابع:
۱- techradar.com
۲- dxomark.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا