آموزشفناوری و تکنولوژیموبایل

دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ + 8 راه حل

اگر شما صاحب یک گوشی سامسونگ هستید، پس قطعاً می‌دانید که گوشی‌های سامسونگ، در دسته گوشی‌های هوشمند اقتصادی هستند. همان‌طور که می‌دانید قیمت گوشی موبایل، روزبه‌روز در حال افزایش است ولی برای گوشی‌هایی مثل گوشی‌های سامسونگ که ازنظر اقتصادی به‌صرفه‌تر هستند، متقاضی بیشتری دارند و ارزش پول آن را دارند.

تا زمانی که از گوشی سامسونگ به‌خوبی مراقبت کنید به‌ندرت با مشکلات جدی روبرو می‌شوند، اما گاهی اوقات، هر وسیله الکترونیکی می‌تواند کمی به مشکل برخورد کند.

دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ

به‌ عنوان‌ مثال، شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که به‌ صورت ناگهانی متوجه شوید که گوشی سامسونگ شما روشن نمی‌شود. اگر چنین است، باید سریعاً راه حلی برای آن پیدا کنید، در غیر این صورت نمی‌توانید از تلفن خود برای تماس، پیامک یا هر چیز دیگری استفاده کنید.

در این بخش از مقاله مجله  فرنا  در مورد اینکه چه چیزی ممکن است دلیل روشن نشدن گوشی سامسونگ شما باشد و برای رفع مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ، چه اقداماتی را ما می‌توانیم که انجام دهیم، صحبت می‌کنیم.

دلایل مختلف روشن نشدن سامسونگ

اگر گوشی سامسونگ شما روشن نمی‌شود، ممکن است دلایل مختلفی برای آن وجود داشته باشد. از دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ می‌توان به یک مشکل نرم‌افزاری اشاره کرد که با یک بازنشانی ساده مشکل آن رفع خواهد شد و یا ممکن است که شارژ گوشی تمام شده باشد، یا حتی باتری کاملاً از بین رفته باشد.

گوشی شما ممکن است با آب تماس پیدا کرده یا از طریق دیگری آسیب‌ دیده باشد. هر یک از اینها به‌طور بالقوه دلیلی است که با یک صفحه سیاه از نمایشگر که روشن نمی‌شود برخورد کنید، اما چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید؟ آیا به‌تازگی هنگام استفاده از گوشی خود، زمانی که دکمه پاور را فشار داده‌اید، صفحه اصلی ظاهر نشده است؟

وقتی صفحه گوشی شما روشن نمی‌شود، می‌تواند یک وضعیت نگران‌کننده باشد و احتمالاً از دوستانتان یا افراد متخصص بپرسید که علت روشن نشدن گوشی سامسونگ چیست و چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد؟!

ما می‌توانیم مشکلی را که این وضعیت می‌تواند ایجاد کند درک کنیم؛ بنابراین، ما نکات و ترفندهای مفیدی را در ادامه برای کمک به رفع این مشکل ارائه داده‌ایم. این یک مشکل رایج است که توسط کاربران گوشی‌های سامسونگ گزارش شده و ممکن است فقط یک نقص نرم‌افزاری باشد که باعث خاموشی گوشی شما شده است.

چرا گوشی سامسونگ من روشن نمی‌شود؟

چرا گوشی سامسونگ من روشن نمی‌شود مجله فرنا

هنگامی که با روشن نشدن گوشی سامسونگ برخورد می‌کنید و هیچ نشانه‌ای از حیات در آن نمی‌بینید، می‌تواند بسیار ناامیدکننده و نگران‌کننده باشد. شاید گوشی شما فقط به یک ریست ساده نیاز داشته باشد.یا ممکن است نیاز به بازیابی داشته باشد. بااین‌حال، قبل از عجله برای تعمیر گوشی در فروشگاه، تمام نکات زیر را امتحان کنید.

  • آیا از آخرین باری که سامسونگ شما با باتری پر روشن شده مدت زیادی می‌گذرد؟ این می‌تواند مشکل اصلی روشن نشدن گوشی شما باشد. ممکن است گوشی شما فقط نیاز به شارژ داشته باشد یا اگر این کار جواب نداد، باتری نیاز به تعویض دارد.
  • خرابی نرم‌افزار: ممکن است دستگاه شما به بازنشانی نرم/سخت، بازیابی و به‌روزرسانی نرم‌افزار نیاز داشته باشد.
  • آیا گوشی شما با آب تماس داشته است؟
  • اگر تمام نکات نرم‌افزاری را امتحان کرده‌اید و در تلاش برای تنظیم مجدد گوشی خود هستید، ممکن است سخت‌افزار گوشی شما در اینجا مقصر باشد و ممکن است وقت آن رسیده باشد که به یک متخصص مراجعه کنید!
پیشنهاد ما به شما:  چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟

همچنین بسیاری از کاربران، از روشن نشدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت را مشکل اصلی خود معرفی کردند.
برای حل این مشکل، اولین کاری که در حال حاضر باید انجام دهید این است که یک تنظیم مجدد نرم‌افزاری روی گوشی انجام دهید. این کار با فشاردادن و نگه‌داشتن هر دو دکمه پاور و کاهش صدا برای حداقل 10 ثانیه انجام می‌شود. بعدازاین باید گوشی شما ری – استارت شود.

اگر مشکل همچنان پابرجاست، کارت میکرو – اس‌دی گوشی را بردارید (اگر آن را نصب کرده‌اید) سپس مراحل ذکر شده در زیر را ادامه دهید.
سعی کنید گوشی را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید. اگر گوشی موبایل شما می‌تواند در این حالت راه‌اندازی شود، به‌احتمال زیاد مشکل از برنامه‌ای است که دانلود کرده‌اید. ببینید این چه برنامه‌ای است و آن را حذف کنید.

1. گوشی سامسونگ را از نظر آسیب فیزیکی بررسی کنید

 آسیب فیزیکی سامسونگ رابررسی کنید

ابتدا، یک‌بار به گوشی خود خوب دقت کنید. آیا گوشی را اخیراً انداخته‌اید یا ضربه خورده است؟ آیا صفحه‌نمایش ترک‌خورده یا آسیب‌دیده است؟ آیا باتری متورم شده است؟ (اگر چنین است، سعی نکنید تلفن را روشن کنید – درعوض آن را مستقیماً به یک مرکز الکترونیکی محلی ببرید.)
آیا گوشی شما با آب تماس داشته است؟ (شما می‌توانید با نگاه‌کردن به داخل اسلات سیم‌کارت در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی بررسی کنید.)

اگر مشکل سخت‌افزاری پیدا کردید، ممکن است لازم باشد قطعه معیوب را تعویض کنید یا آن را به تعمیرگاه ببرید.این امکان وجود دارد که تلفن شما کار کند، اما فقط صفحه‌نمایش آسیب‌دیده دارد .بسیاری از متخصصان در این زمینه با گوشی‌هایی با شیشه‌های بکر و ترک‌خورده‌ای مواجه شده بودند و برای پاسخ به سؤالشان که ‌”علت روشن نشدن گوشی سامسونگ چیست” به وی مراجعه کرده بودند.

سعی کنید گوشی خود را با نگه‌داشتن دکمه روشن/خاموش، خاموش کنید و سپس آن را دوباره روشن کنید. ببینید آیا وقتی روشن می‌شود لرزشی احساس می‌کنید؟همچنین می‌توانید دستیار گوگل را فراخوانی کنید.یا از دستگاه دیگری با تلفن خود تماس بگیرید. اگر صداهای گوشی را می‌شنوید اما صفحه‌نمایش چیزی را نشان نمی‌دهد، گوشی از لحاظ فنی سالم است و فقط به یک نمایشگر جایگزین نیاز دارد.

2. پورت شارژر گوشی سامسونگ خود را چک کنید

بررسی پورت شارژر گوشی مجله فرنا

ساده‌ترین راه‌حل در روشن نشدن گوشی سامسونگ که اول‌ازهمه باید آن را امتحان کنید، شارژ کردن گوشی است. مدتی است که از گوشی سامسونگ خود استفاده نکرده‌اید؟ اگر چنین است،پس باتری ممکن است تا حد زیادی فرسوده شده باشد. وصل کردن آن به پریز دیواری در این زمان ترجیح داده می‌شود، یا می‌توانید از کابل USB برای اتصال گوشی به لپ‌تاپ یا کامپیوتر نیز استفاده کنید.

ممکن است دلیل روشن نشدن گوشی شما این باشد که باتری شما تمام شده باشد. سعی کنید یک کابل شارژ که از سالم بودن آن مطمئن هستید را به دستگاه خود وصل کنید، سپس آن را به پریز برق وصل کنید و گوشی را برای حدود ۱۵ دقیقه استراحت دهید.اگر با این کار بعد از زمان ۱۵ دقیقه روشن نشد، کابل، پاوربانک و پریز دیواری دیگری را امتحان کنید.

پورت شارژ را نیز بررسی کنید – پرز به‌راحتی می‌تواند در آنجا گیر کند و از تماس پین‌ها جلوگیری کند و باعث شارژ نشدن گوشی موبایل شما می‌شود.یک خلال دندان می‌تواند به ازبین‌بردن پرزهای جمع شده در پورت کمک کند، در این مرحله می‌توانید دوباره گوشی را شارژ کنید و از سلامت پورت شارژر خود مطمئن شوید.

پیشنهاد ما به شما:  آیفون 16 پرو مکس دوربین پریسکوپ "سوپر تله فوتو" خواهد داشت

3. استفاده از شارژر یا شارژر بی‌سیم دیگری برای گوشی سامسونگ

ستفاده از شارژر یا شارژر بی‌سیم مجله فرنا

اگر در شارژ فعلی که استفاده می‌کنید مشکلی وجود داشته باشد، توصیه می‌کنیم شارژر دیگری را امتحان کنید. اگر همان شارژر و کابل را در خانه دارید، ابتدا آن را امتحان کنید. پس از چند دقیقه شارژ، سعی کنید گوشی خود را روشن کنید.برخی از دستگاه‌های سامسونگ قابلیت شارژ بی‌سیم دارند، بنابراین اگر شارژر بی‌سیم دارید، سعی کنید آن را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنید.

شارژ بی‌سیم کندتر از شارژ کابلی معمولی است، بنابراین قبل از راه‌اندازی مجدد، دستگاه را حداقل ۳۰ دقیقه بگذارید تا شارژ شود. اگر گوشی شما قابلیت جابه‌جایی باتری را دارد، می‌توانید آن را بیرون بیاورید، چند ثانیه صبر کنید، سپس باتری را دوباره در آن قرار دهید و به طور معمول گوشی را روشن کنید.

4. گوشی سامسونگ را در حالت ایمن راه‌اندازی مجدد کنید

حالت ایمن را راه‌اندازی مجدد کنید مجله فرنا

برخی از مشکلات رایج در مورد علت روشن نشدن گوشی سامسونگ، برنامه‌های ذخیره شده خاصی هستند که ممکن است با نرم‌افزار گوشی شما سازگار نباشد. برنامه‌های نصب شده و دانلود شده از منابعی که تأیید نشده‌اند، می‌توانند باعث تأخیر در روشن شدن گوشی شما و ازکارافتادن احتمالی آن شوند.

اگر از تلفن خود در حالت Safe Mode استفاده می‌کنید و عملکرد کلی به‌خوبی کار می‌کند، این می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که یک برنامه شخص ثالث باعث این مشکل شده است. مانند ویندوز، می‌توانید دستگاه سامسونگ خود را مجدداً در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید تا بررسی کنید که آیا برنامه شخص ثالث مشکلی ایجاد می‌کند یا خیر.

هنگامی که در حالت ایمن اجرا می‌شود، هیچ برنامه شخص ثالثی نمی‌تواند اجرا شود و تمام نمادهای آنها خاکستری است (بنابراین نمی‌توانید آنها را باز کنید). اگر دستگاه سامسونگ شما روشن نمی‌شود و مجدداً پس از راه‌اندازی مجدد در حالت ایمن دوباره روشن می‌شود، به این معنی است که یکی از برنامه‌های شما مقصر است.

با استفاده از فرایند حذف، می‌توانید یک برنامه که دلیل روشن نشدن گوشی سامسونگ شما بوده است را شناسایی کنید. حالت ایمن، برنامه‌ای که باعث اختلال شده را دقیقاً مشخص نمی‌کند، بنابراین برای پیداکردن برنامه موردنظر، باید با حذف برنامه‌های مشکوک، یکی‌یکی آن‌ها را محدود کنید.

برای فعال‌کردن قابلیت Safe Mode مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

برای روشن‌کردن قابلیت Safe Mode، دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و منتظر بمانید تا نشان سامسونگ روی صفحه ظاهر شود. هنگامی که لوگوی سامسونگ ظاهر شد، دکمه پاور را رها کنید و سپس دکمه صدا را نگه دارید.

هنگامی که دستگاه روشن می‌شود، صفحه اصلی نشان داده می‌شود و در پایین صفحه شما، حالت ایمن ظاهر می‌شود.

فعال‌کردن قابلیت Safe Mode 1

5. گوشی سامسونگ خود را Soft ریست کنید

فعال‌کردن قابلیت 2 Safe Mode

یک راه ساده برای رفع مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ این است که در صورت واکنش غیرمحتمل تلفن شما، یک ریست نرم‌افزاری روی دستگاه خود انجام دهید. برای انجام این کار، هر دو دکمه ولوم و پاور را برای تقریباً 10 ثانیه نگه دارید. با این کار دستگاه شما راه‌اندازی مجدد می‌شود.

6. گوشی سامسونگ را هارد ریست کنید

گوشی سامسونگ را هارد ریست کنید

در اکثر گوشی‌های اندرویدی هارد ریست کردن، مشابه یکدیگر هستند. برای مثال، بسیاری از گوشی‌های سامسونگ، باید هر دو دکمه ولوم بالا و کاهش صدا را همراه با دکمه پاور نگه دارید تا صفحه روشن شود. اگر مشکل دارید به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید یا دستورالعمل‌های بازنشانی را جستجو کنید.برای بازنشانی اجباری دستگاه خود، هر دو دکمه صدا و پاور را هم‌زمان دوباره به مدت 10 ثانیه نگه دارید.

پیشنهاد ما به شما:  GPT-4 چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

این کار باعث قطع باتری و بازیابی می‌شود و باید گوشی شما را مجدد راه‌اندازی کند.

با مراحلی که در پایین آمده، گوشی خود را در حالت بازیابی مجدد راه‌اندازی کنید:

  • دستگاه خود را خاموش کنید.
  • هر دو کلید افزایش صدا را با کلید Bixby فشار دهید و نگه دارید > کلید پاور را نگه دارید.
  • وقتی آرم سامسونگ ظاهر شد، همه کلیدها را رها کنید. قبل از اینکه منوی بازیابی سیستم با گزینه‌ها ظاهر شود، به‌روزرسانی سیستم در حال نصب روی صفحه‌نمایش شما نشان داده می‌شود.
  • برای پاک‌کردن پارتیشن کش، کلید کاهش صدا را نگه دارید.
  • برای انتخاب، کلید پاور را فشار دهید.
  • صدا را پایین نگه دارید و روی گزینه yes کلیک کنید > کلید روشن/خاموش را برای انتخاب فشار دهید.
  • پس از اتمام پاک‌کردن پارتیشن > کلید روشن/خاموش را فشار دهید تا دستگاه راه‌اندازی مجدد شود.

بازیابی مجدد راه‌اندازی کنید مجله فرنا

7. گوشی سامسونگ  را Firmware فلش کنید

Firmware فلش

اگر نمی‌توانید با استفاده از دستورالعمل‌های بالا حالت بازیابی را فعال کنید، ممکن است لازم باشد یک حالت سطح پایین‌تر را وارد کنید تا سیستم‌عامل را از ابتدا فلش کنید.سیستم‌عامل فلش در سیستم‌عامل‌های اندروید، در گوشی‌های مختلف بسیار متفاوت است و ما نمی‌توانیم تمام دستورالعمل‌ها را در برای تمامی آن‌ها اینجا درج کنیم.

در تلفن‌های پیکسل، می‌توانید Android Debug Bridge (در یک پنجره جدید باز می‌شود) را روی رایانه شخصی خود نصب کنید. سپس سیستم‌عامل را از Google دانلود کنید (در یک پنجره جدید باز می‌شود) و دستورالعمل‌های آن صفحه را دنبال کنید. سایر تلفن‌ها ممکن است به ابزارهای تخصصی خود نیاز داشته باشند، و شما باید نحوه فلش کردن سیستم‌عامل جدید را از ابتدا در دستگاه خاص خود جستجو کنید.

نکته حائز اهمیت برای کابران گوشی سامسونگ که می‌خواهند از این روش استفاده کنند این است که firmware کردن گوشی می‌تواند بسیار پیچیده باشد، بنابراین اگر در انجام‌دادن این مراحل مطمئن نیستید، احتمالاً بهتر است تلفن خود را برای کمک به تعمیرگاه ببرید.

8. پارتیشن کش گوشی سامسونگ  را از حالت ریکاوری پاک کنید

گوشی سامسونگ را به تعمیرگاه ببرید

گوشی را در حالت ریکاوری راه‌اندازی کنید سپس ریکاوری و بازگشت به تنظیمات کارخانه را انجام دهید. توجه داشته باشید که این حالت از تنظیمات مجدد، تمام اطلاعات گوشی شما را پاک خواهد کرد. اگر هیچ‌کدام از روش‌های گفته شده تا این لحظه مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ را حل نکرده باشد، چکار کنیم؟

اگر به این نقطه رسیده‌اید و هنوز نمی‌توانید گوشی سامسونگ را وادار به پاسخگویی یا روشن‌کردن آن کنید، به نظر می‌رسد که مشکلی در سخت‌افزار آن در حال رخ‌دادن است. به‌عنوان‌مثال، اگر تلفن در مقداری آب افتاد، تقریباً به‌طورقطع باعث عدم پاسخگویی آن شده است.
مشکلات سخت‌افزاری چیزی نیست که بتوانید خودتان آن را برطرف کنید.

باید دستگاه را به فروشگاه سامسونگ که از آن خریده‌اید ببرید. اگر نمی‌توانید به آن مکان خاص برگردید، هر فروشگاه سامسونگ دیگری این کار را انجام خواهد داد.اگر گوشی سامسونگ شما هنوز تحت گارانتی است، باید بتوانید آن را به‌صورت رایگان تعمیر کنید، مگر اینکه کارمندان  تشخیص دهند که شما کاری برای آن انجام داده‌اید که گارانتی گوشی را باطل کرده است.

بهتر است گوشی را باز نکنید و آن را سرهم نکنید تا نتوانید متهم شوید که باعث اشتباه شده‌اید. سپردن آن به متخصصین در این زمینه، قطعاً راه‌حل درستی است، حتی اگر خود را متخصص بدانید. اگر گوشی دیگر تحت گارانتی نیست، باز هم می‌توانید آن را تعمیر کنید که در این صورت انجام آن برای شما هزینه خواهد داشت.

باید ببینید که هزینه تعمیر چقدر است. اگر هزینه تعمیر گوشی به قیمت گوشی موبایل کاملاً نو نزدیک باشد، ممکن است تعویض کامل آن از نظر مالی منطقی‌تر و به‌صرفه‌تر باشد.

منابع:

verizon.com

upphone.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا