آموزشموبایل

بهترین نرم افزار برای حذف FRP چیست؟ آموزش رایگان حذف FRP برای گوشی‌های اندرویدی

چطور FRP را دور بزنیم و بهترین نرم افزار برای حذف FRP کدام است؟

آیا شما هم در دور زدن قفل FRP گوشی خود مشکل دارید و نمی‌توانید وارد گوشی خود شوید؟ در این مقاله نحوه حذف FRP به صورت اصولی و روش‌های دیگر مثل بهترین نرم افزار برای حذف FRP گوشی را به شما آموزش می‌دهیم.

قفل FRP (خلاصه شده عبارت Factory Reset Protection به معنی حفاظت بازگشت به تنظیمات کارخانه) قابلیتی امنیتی در گوشی‌های اندرویدی است. این قابلیت، پس از راه‌اندازی گوشی با حساب کاربری گوگل، فعال می‌شود اگر بخواهید گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، باید آن را غیر فعال کنید. گوشی‌های مختلف اندرویدی، مثل سامسونگ، شیائؤمی، هواوی و … رابط کاربری مخصوص به خودشان را دارند و نحوه حذف FRP در هر کدام از این گوشی‌ها با همدیگر متفاوت است. در این مقاله می‌خواهیم بهترین راه دور زدن FRP گوشی‌های مختلف و بهترین نرم افزار برای حذف FRP را به شما معرفی کنیم. با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

هر چیزی که باید در مورد قفل FRP باید بدانید

بهترین نرم افزار برای حذف FRP چیست

پیش از معرفی بهترین نرم افزار برای حذف FRP در گوشی‌های مختلف، اطلاعاتی در رابطه با قفل FRP ارائه می‌دهیم و روش اصولی حذف کردن FRP را به شما معرفی می‌کنیم.

گفتیم که با راه‌اندازی گوشی اندرویدی و ورود به حساب کاربری گوگل، قفل FRP فعال می‌شود و از بازگشت گوشی به تنظیمات کارخانه در محیط ناامن جلوگیری می‌کند. بنابراین، اگر کسی تلاش کند تا گوشی شما را به هر روش دیگری به غیر از مراجعه به مسیر تنظیمات (settings)> مدیریت عمومی (general management)> بازیابی> (reset)> بازگشت به تنظیمات کارخانه (factory data reset) به تنظیمات کارخانه بازگرداند، قفل FRP جلوی او را خواهد گرفت.

در صورت اجرای عملیات بازگشت به تنظیمات کارخانه یا همان ریست فکتوری، تمامی تنظیمات گوشی شما به حالت پیشفرض باز می‌گردند و تمامی اطلاعات شخصی شامل شامل فایل‌ها و اطلاعاتی که دانلود کرده‌اید، عکس‌ها و ویدئوهای روی گوشی شما و … از روی گوشی پاک خواهند شد. بنابراین، پیش از ریست فکتوری کردن باید وارد حساب کاربری گوگل خود شوید.

اگر می‌خواهید در محیطی نا‌امن، مثلا با استفاده از یک نرم افزار، گوشی خود را ریست فکتوری کنید، دقت داشته باشید که نام کاربری و گذرواژه حساب کاربری گوگل خود را فراموش نکرده باشید زیرا پس از بازیابی گوشی، برای ورود مجدد به حساب کاربری گوگل به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

در صورتی که می‌خواهید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید ولی اطلاعات حساب کاربری گوگل خود را فراموش کرده‌اید، به شرح زیر عمل کنید:

  • بررسی تنظیمات حساب گوگل و بازیابی گذرواژه مطابق با مراحلی که گوگل به شما می‌گوید.
  • اگر گذرواژه خود را بازیابی کنید، احتمالا ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا گذرواژه با تمامی دستگاه‌های متصل به آن حساب گوگل همگام‌سازی شود.
  • اگر گذرواژه را در دستگاهی اشتباه وارد کنید، ۲۴ تا ۷۲ ساعت دیگر طول مي‌کشد تا همگام‌سازی انجام شود.

اگر گوشی خود را ریست فکتوری کرده‌اید اما گذرواژه یا نام کاربری حساب گوگل خود را فراموش کرده‌اید، نمی‌توانید گوشی را راه‌اندازی کنید. در این صورت باید به صورت زیر عمل کنید:

  • در صورتی که نام کاربری حساب گوگل خود را به خاطر می‌آورید ولی گذرواژه را فراموش کرده‌اید، با دستگاه دیگری برای بازیابی گذرواژه اقدام کنید و سپس با گذرواژه جدید، گوشی را مجددا راه‌اندازی کنید.
  • در صورتی که حتی نام کاربری حساب گوگل خود را نیز به خاطر نمی‌آورید و قفل FRP فعال شده است، باید از نرم افزارهای خاصی برای دور زدن قفل FRP استفاده کنید. ما در این مقاله بهترین نرم افزار برای حذف FRP را به شما معرفی می‌کنیم.

روش دیگر برای حذف قفل FRP، مراجعه به حساب کاربری گوگل در یک دستگاه دیگر و سپس، حذف گوشی از حساب گوگل است. با این کار نیز ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا گوشی از حساب کاربری گوگل شما حذف شود. سپس، می‌توانید دستگاه را خاموش و مجددا روشن کنید. با این کار، قفل FRP غیر فعال می‌شود و مي‌توانید گوشی را ریست فکتوری کنید.

برای این کار به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- در یک دستگاه دیگر وارد حساب کاربری گوگل خود شوید.
۲- به حساب کاربری گوگل (Google Account) مراجعه کنید.
۳- روی گزینه امنیت (Security) کلیک و دستگاه خود را انتخاب کنید.
۴- به پایین صفحه بروید و روی گزینه دستگاه‌های اندرویدی (Android devices) کلیک کنید.
۵- گوشی یا تبلت مورد نظر را انتخاب کنید.
۶- روی گزینه خروج از حساب کاربری (Sign out) کلیک کنید و آن را تأیید کنید.

با این کار، حساب گوگل از روی گوشی حذف می‌شود و می‌توانید گوشی را ریست فکتوری کنید.

بهترین روش حذف FRP، غیر فعال کردن این قابلیت پیش ریست فکتوری کردن گوشی یا تبلت اندرویدی است. این روش، به ویژه در هنگام خرید گوشی دست دوم بسیار کاربردی است. اگر می‌خواهید گوشی دست دوم بخرید و آن را ریست فکتوری کنید، از دارنده قبلی بخواهید تا اکانت گوگل خودش را از روی گوشی حذف کند. برای این کار به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- وارد تنظیمات گوشی شوید.
۲- به قسمت حساب‌های کاربری (Accounts) بروید.
۳- گزینه گوگل را انتخاب کنید.
۴- روی منوی سه نقطه عمودی ضربه بزنید و سپس گزینه حذف حساب کاربری (Remove account) را انتخاب کنید.
۵- در پنجره تأیید که نمایش داده می‌شود، یکبار دیگر روی گزینه حذف حساب کاربری (Remove account) ضربه بزنید و سپس تأیید کنید. برای تأیید نهایی حذف حساب کاربری به گذرواژه، پین، پسورد یا هر قفلی که روی گوشی قرار دارد، نیاز دارید.

حالا که حساب کاربری گوگل از روی گوشی حذف شده است، قفل FTP نیز غیر فعال می‌شود و می‌توانید گوشی را به راحتی ریست فکتوری کنید تا به تنظیمات کارخانه برگردد و با حساب کاربری گوگل خود مجددا آن را راه‌اندازی کنید.

برای مشاهده لیست قیمت گوشی کلیک کنید.

دور زدن قفل FRP در گوشی سامسونگ

با اینکه در بالا روش‌های اصولی غیر فعال کردن قفل FRP را به شما معرفی کردیم اما گاهی اوقات، این روش‌ها، به ویژه با توجه به محدودیت‌های اینترنت در ایران، جواب نمی‌دهند و باید برای دور زدن قفل FRP از روش‌های دیگری مثل نرم افزارهای دسکتاپ و اندروید، استفاده کنید. بنابراین، در این مقاله به معرفی بهترین نرم افزار برای حذف FRP برای گوشی‌های اندرویدی رایج در بازار موبایل ایران مثل سامسونگ، هواوی و شیائومی می‌پردازیم.

۱- بهترین نرم افزار برای حذف FRP سامسونگ

بهترین نرم افزار برای حذف FRP سامسونگ

یکی از روش‌های حذف قفل FRP در گوشی‌های سامسونگ استفاده از نرم افزار Dr.frone است. این نرم افزار نسخه‌هایی جداگانه برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک دارد. از مهم‌ترین مزیت‌های Dr.frone-Screen Unlock می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای کاربرانی که نسخه سیستم عامل گوشی خود را نمی‌دانند راهکارهایی دارد.
  • استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است.
  • این نرم افزار ظرف تنها چند دقیقه قفل FRP گوشی شما را دور می‌زند.

برای استفاده از نرم افزار Dr.frone به منظور حذف قفل FRP از روی گوشی سامسونگ خود به صورت زیر پیش بروید:

۱- نرم افزار را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید. برای این کار می‌توانید به وبسایت این نرم افزار مراجعه یا اینجا کلیک کنید.
۲- پس از نصب کردن نرم افزار، گوشی خود را با یک کابل USB به کامپیوتر متصل و نرم افزار را اجرا کنید. روی گزینه Unlock Android Screen/FRP و سپس، گزینه Remove Google FRP Lock کلیک کنید. همچنین، اگر هر هم کامپیوتر و هم گوشی شما به یک شبکه وای-فای متصل باشند، اتصال بین نرم افزار و گوشی سامسونگ شما برابر خواهد شد.
۳- در صورتی که گوشی سامسونگ شما از نسخه ۷ یا ۸ اندروید استفاده می‌کند، این گزینه را پس از تأیید کردن نوتیفیکیشن روی گوشی سامسونگ انتخاب کنید و در مرورگر خود به آدرس drfronetoolkit.com بروید.
۴- روی گزینه Download APK کلیک کنید. پس از دانلود کردن این فایل، روی گزینه Open کلیک کنید تا بتوانید این فایل APK در محیط نرم افزار Dr.frone نصب کنید.
۵- به صفحه Settings یا تنظیمات بروید تا پنجره امنیتی روی صفحه ظاهر شود. پس از روشن کردن گزینه Allow from this source، روی آیکون < کلیک کنید تا نرم افزار نصب شود و مطابق مراحل پیش بروید تا مراحل نصب تکمیل شود.
۶- روی گزینه Done کلیک کنید تا به صفحه دانلود APK بازگردید. سپس، روی گزینه Open Settings کلیک کنید.

پس از انجام مراحل بالا، کافی است که مراحلی که روی گوشی سامسونگ شما نمایش داده می‌شود را انجام دهید تا قفل FRP گوشی خود را دور بزنید.

۲- دور زدن قفل FRP بدون کامپیوتر

در بالا، بهترین نرم افزار برای حذف FRP برای گوشي‌های سامسونگ را به شما معرفی کردیم.. همانطور که دیدید، این نرم افزار روی کامپیوتر نصب می‌شود. در صورتی که به کامپیوتر دسترسی ندارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از کامپیوتر برای حذف قفل FRP استفاده کنید، می‌توانید به ترتیب زیر پیش بروید:

پیشنهاد ما به شما:  پوستر رسمی سامسونگ گلکسی S24 اولترا، گوشی موبایل با هوش مصنوعی

۱- گوشی خود را روشن و یک زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، به یک شبکه وای-فای متصل شوید.
۲- روی گزینه Next یا بعدی کلیک کنید. بعد از چند ثانیه، صفحه ورود به حساب کاربری گوگل نمایش داده می‌شود.
۳- سه بار روی دکمه Home ضربه بزنید تا قابلیت Voice to Text یا تبدیل صدا به متن فعال شود.
۴- حالا انگشت خود را به شکل حرف انگلیسی L روی نمایشگر گوشی بکشید. با این کار، فهرستی از گزینه‌ها مقابل شما قرار می‌گیرد. دو بار روی گزینه Text-to-speech settings یا تنظیمات متن به صدا ضربه بزنید.
۵- مجددا سه بار روی دکمه Home ضربه بزنید تا قابلیت Voice to Text غیر فعال شود. حالا با سه بار ضربه زدن روی آیکون بازگشت، به تنظیمات گوشی بروید.
۶- مرورگر اینترنت تحت بخش User Manual یا دستورالعمل کاربر در بالای نمایشگر، باز می‌شود.
۷- در مرورگر اینترنت، عبارت Samsung Galaxy Apps را جستجو کنید و به دنبال وبسایت رسمی Samsung Android Apps باشید.
۸- در این وبسایت، گزینه UC Browser را جستجو و آن را دانلود کنید.
۹- حالا می‌توانید حساب کاربری سامسونگ بسازید و اپلیکیشن UC Browser را دانلود کنید.
۱۰- اپلیکیشن را اجرا و یک فایل apk قابل اطمینان برای دور زدن FRP سامسونگ دانلود و سپس آن را نصب کنید.
۱۱- در صفحه Retype Password، روی آیکون سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست ضربه بزنید و سپس، گزینه sign-in مرورگر را انتخاب کنید.
۱۲- حساب کاربری گوگل بسازید و گوشی را خاموش و روشن کنید.
۱۳- حالا می‌توانید با با حساب کاربری گوگل جدید خود، گوشی را راه‌اندازی کنید و نیازی به حساب کاربری قبلی خود که گوشی را با آن ریست فکتوری کرده‌اید، ندارید.

۳- دور زدن FRP سامسونگ با استفاده از پین سیمکارت

با استفاده از پین سیمکارت نیز می‌توانید قفل FRP سامسونگ را دور بزنید. برای مثال، فرض کنید که گوشی سامسونگ S9 دارید. برای این کار به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- گوشی را روشن و آن را به شبکه وای-فای متصل کنید.
۲- مطابق شکل زیر روی صفحه احراز هویت گوگل ضربه بزنید، پس از باز شدن کیبورد، روی آیکونی که در شکل زیر نشان داده شده است، ضربه بزنید. سپس روی عبارت Go to Galaxy Store ضربه بزنید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، تیک گزینه I have read and agree to all of above و سپس روی عبارت Agree ضربه بزنید تا Galaxy Store باز شود.

دور زدن FRP با پین سیمکارت

۳- روی گزینه Update ضربه بزنید و صبر کنید تا آپدیت انجام شود.

دور زدن FRP سامسونگ با پین سیم کارت
۴- در گلکسی استور، عبارت Samsung Internet Browser را جستجو کنید.
۵- مرورگر Samsung Internet را آپدیت و سپس آن را اجرا کنید.

آپدیت کردن سامسونگ اینترنت
۶- با استفاده از مرورگر، یک اپلیکیشن دور زدن FRP مثل Apex Launcher را دانلود و نصب کنید.
۷- به تنظیمات گوشی و سپس به بخش Security بروید.
۸- روی گزینه Other Security Settings ضربه بزنید.

تنظیمات امنیتی سامسونگ
۹- گزینه Pin Windows را فعال و سپس گزینه Use Screen Lock type to Unpin را فعال کنید.

پین سیمکارت سامسونگتنظیمات پین سامسونگ۱۰- دستگاه را خاموش و روشن کنید. پس از روشن شدن دستگاه، کد پین سیمکارت را وارد کنید. با این کار هیچ نیازی به وارد کردن نام کاربری و گذرواژه گوگل خود برای راه‌اندازی گوشی نخواهید داشت.

APK دور زدن FRP برای باز کردن قفل سامسونگ چیست؟

در بالا چندین بار به APK دور زدن FRP (به انگلیسی FRP Bypass APK) اشاره کردیم اما توضیح ندادیم که چیست. در این بخش می‌خواهیم توضیحاتی در رابطه با این نوع فایل APK به شما ارائه دهیم.

فایل Samsung Bypass APK ابزاری است که برای باز کردن قفل گوشی‌های اندرویدی بدون نیاز به کامپیوتر توسعه پیدا کرده است. این نوع ابزار، برای دور زدن FRP نیز حتی بدون نیاز به ورود به حساب کاربری گوگل را نیز مناسب است.

شما می‌توانید یک فایل FRP Bypass APK را از منابع مختلف در اینترنت دانلود و روی اندروید Lollipop 5.0 یا نسخه‌های جدیدتر اندروید نصب کنید. شما می‌توانید فایل FRP Bypass APK را در پچ امنیت اندروید گوشی خود نیز پیدا کنید. این فایل حجم کمی (حدود ۲ مگابایت) دارد و سریع دانلود می‌شود. از بهترین منابع برای دانلود این فایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Google App Settings Access
  • Sidebar Lite 4.4.0
  • Account Login
  • Amazon Offers
  • Google Play Services
  • Bypass any Samsung Google Account Lock
  • Launch Google Settings
  • File Commander APK
  • Apex Launcher

شکستن قفل سامسونگ اکانت

حالا که در رابطه با دور زدن FRP سامسونگ صحبت و بهترین نرم افزار برای حذف FRP سامسونگ را به شما معرفی کردیم، بد نیست که روش‌های دور زدن قفل سامسونگ اکانت را نیز برای شما توضیح دهیم.

۱- دور زدن قفل سامسونگ اکانت با بازیابی اکانت سامسونگ

در صورتی که ID یا گذرواژه حساب کاربری سامسونگ خود را فراموش کرده‌اید، اولین کاری که باید امتحان کنید، تلاش برای بازیابی حساب کاربری سامسونگ است. برای این کار می‌توانید به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- به وبسایت رسمی سامسونگ مراجعه کنید و در صفحه ورود یا Sign-in روی گزینه Find ID یا Rests password کلیک کنید.
۲- در صورتی که ID حساب سامسونگ خود را به خاطر نمی‌آروید، نام و تاریخ تولد خود را وارد کنید.
۳- در صورتی که ID را به خاطر می‌آورید اما گذرواژه را فراموش کدره‌اید، ID، شماره تلفن یا ایمیل خود را وارد و گذرواژه خود را بازیابی کنید.

۲- شکستن قفل سامسونگ اکانت در از طریق سربرگ حریم خصوصی (Privacy tab)

در صورتی که موفق به بازیابی حساب کاربری سامسونگ خود نشدید، ناامید نشوید. روش‌های دیگری نیز برای دور زدن قفل حساب کاربری سامسونگ وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از سربرگ حریم خصوصی است. برای این کار، گوشی را به یک شبکه وای-فای متصل و سیمکارت خود را خارج کنید. سپس، مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

۱- گوشی خود را ری‌استارت و زبان را روی انگلیسی قرار دهید.
۲- چند بار روی دکمه Next کلیک کنید تا به صفحه ورود اطلاعات حساب کاربری گوگل برسید. در صفحه Add new account گزینه NO و سپس گزینه Not Now را انتخاب کنید.
۳- وقتی به صفحه ورود به حساب کاربری سامسونگ رسیدید، روی قسمت ورود گذرواژه و سپس روی آیکون چرخدنده در کیبورد ضربه بزنید تا وارد صفحه تنظیمات شوید.
۴- از اینجا گزینه Predictive text را انتخاب و به پایین صفحه اسکرول کنید. پس از پیدا کردن گزینه Privacy Policy روی آن ضربه بزنید. مرورگر را انتخاب و فعالیت را تکمیل کنید.

دور زدن FRP سامسونگ با تنظیمات PRIVACY
۵- حالا به صفحه ورود به حساب کاربری سامسونگ بازگردید و روی یکی از گزینه‌های Forgotten your ID or Password ضربه بزنید. با این کار به صفحه اتصال وای-فای هدایت می‌شوید.
۶- گوشی خود را به وا-فای متصل کنید و روی گزینه Next ضربه بزنید. سپس، به عقب و به صفحه ورود به حساب کاربری سامسونگ بازگردید و عبارتی تصادفی در کادر ورود گذرواژه وارد کنید. در مرحله بعدی روی گزینه Settings ضربه بزنید و زمانی که مرورگر باز شد، روی گزینه Bookmark و سپس OK ضربه بزنید. با این کار یک صفحه جدید ورود به حساب کاربری سامسونگ باز می‌شود.
۷- یک حساب کاربری جدید سامسونگ بسازید و زمانی که ساخت حساب کاربری به پایان رسید، به عقب بازگردید و با حساب کاربری جدید خود، گوشی را راه‌اندازی کنید.

۳- دور زدن حساب کاربری گوگل با تماس اضطراری

برای شکستن قفل سامسونگ اکانت با استفاده از تماس اضطراری (Emergency call) به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- گوشی را روشن کنید و آن را روی زبان انگلیسی قرار دهید. سپس، روی دکمه start ضربه بزنید.
۲- در انتهای صفحه روی گزینه EMERGENCY CALL ضربه بزنید و سه صفر (۰۰۰) را شماره‌گیری کنید.

دور زدن frp سامسونگ با تماس اضطراری
۳- روی دکمه تماس ضربه بزنید و سه نقطه و سپس، Contacts را انتخاب کنید.
۴- به صفحه بعد بروید و روی گزینه emergency call ضربه بزنید.
۵- یک گزینه دکمه Home به شما نمایش داده می‌شود. انگشت خود را روی نمایشگر بکشید و سپس روی گزینه OK کلیک کنید.
۶- به مسیر زیر بروید:
Keypad > mic option > Google App > OK
۷- منوی تنظیمات را انتخاب و به پایین اسکرول کنید. سپس، گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
۸- به مسیر زیر بروید:

data reset > Reset phone > Delete all

۹- اطلاعات خواسته شده را وارد و تأیید کنید.
۱۰- به گزینه Security در منوی تنظیمات بازگردید. روی گزینه Reactivation lock ضربه بزنید و سپس OK کنید. سپس، اطلاعات مرتبط را وارد و تأیید کنید.
۱۱- به صفحه ورود به حساب کاربری سامسونگ بازگردید و اطلاعات حساب کاربری سامسونگ را وارد کنید.
۱۲- در صورتی که روش بالا جواب نداد، به صفحه تنظیمات وای-فای باز گردید و روی گزینه Next ضربه بزنید.
۱۳- اگر گوشی درخواست فعال‌سازی داد، روی گزینه Use Wi-Fi ضربه بزنید و سپس، مطابق با دستورالعمل‌ها پیش بروید تا بتوانید حساب کاربری سامسونگ را دور بزنید.

حذف FRP شیائومی

حذف FRP در گوشی‌های ساخت شرکت شیائومی تحت برندهای شیائومی، ردمی، پوکو و بلک شارک به بازار عرضه می‌شوند. از آن‌هایی که رابط کاربری این گوشی‌ها یکی است، دور زدن قفل FRP نیز در آن‌ها به یک صورت انجام می‌شود.

۱- دور زدن FRP در گوشی‌های ساخت شیائومی بدون کامپیوتر

راحت‌ترین راه حذف FRP شیائومی استفاده از کامپیوتر و یک نرم افزار دسکتاپ است. ما در این مقاله بهترین نرم افزار برای حذف FRP گوشی‌های ساخت شیائومی را به شما معرفی می‌کنیم. با این حال، اگر به کامپیوتر دسترسی ندارید، می‌توانید با ترکیبی از دو قابلیت پیشفرض گوشی‌های شیائومی یعنی گوگل کیبورد و تشخیص صدا (Voice Recognition) نیز قفل FRP را در این گوشی‌ها دور بزنید. برای این کار به ترتیب زیر پیش بروید:

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی پوکو در ۲۰۲۲ کدام است؟

۱- به تنظیمات شبکه (Network settings) بروید و روی گزینه اضافه کردن شبکه (Add network) ضربه بزنید.
۲- عبارتی تصادفی در کار SSID وارد و با نگه داشتن انگشت روی عبارت، آن را انتخاب کنید. روی آیکون به اشتراک‌گذاری ضربه بزنید و گزینه Gmail را انتخاب کنید. در صفحه اطلاعات اپلیکیشن (App Info) روی گزینه اعلان‌ها (Notifications) و سپس روی گزینه تنظیمات بیشتر (Additional Settings) ضربه بزنید. سپس، در گوشته بالا و سمت راست، روی آیکون سه نقطه و سپس روی عبارت «کمک و بازخورد» (Help and Feedback) ضربه بزنید.
۳- عبارت Delete and disable apps on Android را جستجو و آن را باز کنید. در صفحه بعدی، روی گزینه Tips to go to Application Settings ضربه بزنید.
۴- به مسیر زیر بروید:

Settings > Additional Settings > Accessibility > Accessibility menu

۵- گزینه Accessibility menu را فعال کنید.

حذف frp شیائومی بدون کامپیوتر
۶- چند با روی دکمه بازگشت ضربه بزنید تا به صفحه App info بازگردید. در این صفحه روی گزینه بیشتر (More) ضربه بزنید و گزینه نمایش دادن سیستم (Show system) را انتخاب کنید.
۷- گزینه تنظیمات اندروید (Android setup) را انتخاب کنید، روی گزینه غیر فعال کردن (Disable) ضربه بزنید و اپلیکیشن را غیر فعال کنید. سپس، روی گزینه توقف اجباری (Force stop) ضربه بزنید و OK کنید.
۸- به صحه App info بازگردید و گزینه Carrir Services را انتخاب کنید. روی گزینه Disable ضربه بزنید و اپلیکیشن را غیر فعال کنید. سپس، روی گزینه توقف اجباری (Force stop) ضربه بزنید و OK کنید.
۹- به صفحه App info بازگردید و گزینه Google Play Services را انتخاب کنید. . روی گزینه Disable ضربه بزنید و اپلیکیشن را غیر فعال کنید. سپس، روی گزینه توقف اجباری (Force stop) ضربه بزنید و OK کنید.
۱۰- روی دکمه بازگشت ضربه بزنید تا به صفحه Connect to network بازگردید و سپس روی آیکون بعدی (Next) ضربه بزنید.
۱۱- در صفحه بررسی بروز‌رسانی‌ها (Checking for updates* روی آیکون شبیه انسان در گوشه پایین و سمت راست ضربه بزنید، به Google Assistant بروید و گزینه Settings را انتخاب کنید. این مرحله را چندین بار تکرار کنید تا به صفحه App info اپلیکیشن Google Play Services هدایت شوید.
۱۲- روی گزینه فعال‌سازی (Enable) ضربه بزنید تا Google Play Services فعال شود.
۱۳- به صفحه Checking for updates بازگردید و صبر کنید تا فرایند کامل شود. زمانی که فرایند تکمیل شد، روی گزینه More و سپس پذیرفتن (Accept) ضربه بزنید.
۱۴- وقتی که صفحه Setup Complete نمایش داده شد، می‌توانید احراز هویت حساب کاربری گوگل در گوشی شیائومی را دور بزنید. با این کار، قفل FRP را حذف می‌کنید.

با اینکه این روش می‌تواند در صورت دسترسی نداشتن شما به کامپیوتر مفید باشد، اما مشکلاتی دارد که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممکن است برای بعضی از گوشی‌های ساخت شیائومی مثل گوشی Mi A3 جواب ندهد.
  • این روش فقط اپلیکیشن گوگل را غیر فعال می‌کند و ممکن است شما برای دیگر کارها به آن نیاز پیدا کنید.
  • این روش به طور کامل سبب حذف FRP نمی‌شود و ممکنس با مشکلاتی برای بروزرسانی دستگاه خود یا ریست فکتوری کردن مواجه شوید.

۲- بهترین نرم افزار برای حذف FRP شیائومی

اگر به دنبال راه ساده‌تر و بهتری برای دور زدن FRP گوشی‌های ساخت شیائومی هستید، می‌توانید از نرم افزار 4ukey for Android استفاده کنید. این نرم افزار قدرتمند به طور اختصاصی برای دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده است و میلیون‌ها کاربر در سرتاسر دنیا دارد.

نرم افزار 4ukey for Android که می‌توان آن را بهترین نرم افزار برای حذف FRP گوشی‌های شیائومی دانست، برخلاف دیگر روش‌های دور زدن FRP، رابط کاربری بسیار ساده و کاربرپسندی دارد که برای استفاده از آن نیازی به دانش فنی بالایی نخواهید داشت. برای حذف FRP شیائومی با این نرم افزار به ترتیب زیر پیش بروید:

نرم افزار 4key for android

۱- نرم افزار 4ukey for Android را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید. این نرم افزار دارای نسخه‌هایی برای ویندوز و مک است. این نرم افزار را روی کامپیوتر اجرا و گوشی شیائومی خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. سپس، روی گزینه Remove Google Lock (FRP) در صفحه اصلی رابط کاربری نرم افزار کلیک کنید.
۲- در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، گزینه نسخه سیستم عامل اندروید گوشی خود را انتخاب و سپس، روی دکمه Start کلیک کنید.
۳- مطابق با دستورالعمل‌هایی که نمایش داده مي‌شود پیش بروید. سپس، روی گزینه Start Remove کلیک کنید تا فرایند دور زدن FRP شروع شود.

حذف frp شیائومی با کامپیوتر
۴- در صورتی که مراحل بالا را به درستی انجام دهید، 4ukey for Android فرایند حذف FRP شیائومی شما را شروع می‌کند. پس از تکمیل این فرایند، گوشی به طور خودکار ری‌استارت می‌شود و می‌توانید آن را مثل یک گوشی دست اول، راه‌اندازی کنید.

حذف اکانت شیائومی

شما می‌توانید برای راه‌اندازی گوشی شیائومی خود، به غیر از حساب کاربری گوگل از حساب کاربری شیائومی که می اکانت (Mi account) نامیده می‌شوند نیز استفاده کنید. در اینجا می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که اگر نتوانید به هر دلیلی مثل فراموش کردن نام کاربری یا گذرواژه وارد حساب کاربری شیائومی خود شوید، چطور می‌توانید اکانت شیائومی را دور بزنید.

حساب کاربری شیائومی نوعی سرویس امنیتی برای اجرای سرویس‌های شیائومی روی دستگاه‌های شیائومی است. گذشته از این، کاربر گوشی شیائومی می‌تواند با ساخت حساب شیائومی روی گوشی خود یک لایه امنیتی اضافه کند. گذشته از این، با می اکانت می‌توانید داده‌های گوشی خود شامل مخاطبین، عکس‌ها، ویدئوها و … را در حافظه ابری شیائومی یا می کلاود (Mi cloud) همگام‌سازی و از دیگر سرویس‌های شیائومی مثل Mi Finder، Mi Themes، Mi Games و … استفاده کنید.

پس از ساخت حساب کاربری شیائومی، در هنگام روشن کردن گوشی شیائومی با پیام زیر مواجه می‌شوید:

This device is locked. This device is associated with an existing mi account ID. For security reasons, you need to enter password to verify the device. Sign in to activate this device

معنی پیام بالا این است که باید اطلاعات حساب کاربری شیائومی خود را وارد کنید تا گوشی راه‌اندازی شود. بنابراین، اگر اطلاعات می اکانت خود را فراموش کرده باشید، باید از روش‌های حذف اکانت شیائومی برای دور زدن این قفل استفاده کنید. چندین روش برای این کار وجود دارد که در زیر به بعضی از مؤثرترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- حذف اکانت شیائومی از طریق تنظیمات کارخانه

در این روش، برای حذف اکانت شیائومی، تنظیمات کارخانه را تغییر می‌دهیم. دقت داشته باشید که با این کار، تمامی داده‌های روی گوشی شما حذف خواهد. برای حذف اکانت شیائومی از طریق تنظیمات کارخانه به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- گوشی شیائومی خود را خاموش کنید. دکمه‌های افزایش صدا و پاور را به صورت همزمان نگه دارید تا زمانی که لوگوی شیائومی روی نمایشگر نشان داده مي‌شود.
۲- با ورود گوشی به حالت ریکاوری، گزینه Wipe Data را انتخاب کنید. برای تأیید، گزینه Wipe All Data را انتخاب کنید تا تمامی داده‌های روی گوشی شما همراه با حساب شیائومی حذف شود.
۳- در مرحله آخر گزینه Reboot را انتخاب کنید تا گوشی شما ری‌استارت شود.

۲- حذف اکانت شیائومی با TPS Xiaomi Tool

نرم افزار TPS Xiaomi Tool برای حل کردن بعضی از مشکلات دستگاه‌های شیائومی توسعه یافته است. برای حذف می اکانت با استفاده از این نرم افزار به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- سه نرم افزار Xiaomi Qualcomm USB Driver، MTK USB Driver و TPS Xiaomi Tool را روی کامپیوتر خود دانلود کنید. سپس، TPS Xiaomi Tool را از حالت فشرده خارج سازید و آن را روی کامپیوتر خود اجرا کنید.
۲- سپس، فایل TPS_Tool.exe را اجرا کنید و مطابق با دستورالعمل‌ها پیش بروید. پس از تکمیل فرایند نصب، روی این ابزار کلیک و چند ثانیه صبر کنید تا باز شود.
۳- گوشی شیائومی خود را خاموش کنید و با نگه داشتن همزمان دکمه‌های پاور و افزایش صدا، آن را در حالت ریکاوری روشن کنید.
۴- با استفاده از کابل USB گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. سپس، مطابق با دستورالعمل‌هایی که به شما نمایش داده می‌شود، پیش بروید.

اگر روش بالا جواب نداد، به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- درایورهای ADB و Fastboot را روی کامپیوتر خود نصب کنید. قابلیت USB debugging را روی گوشی شیائومی خود فعال کنید (نحوه فعال کردن این قابلیت را در گوگل جستجو کنید).
۲- پنجره خط فرمان (command prompt) را در کامپیوتر خود اجرا و فرمان‌های زیر را وارد کنید:

adb devices
adb reboot edl

۳- پنجره‌ای روی نمایشگر نشان داده می‌شود. در آن پنجره روی گزینه OK کلیک کنید تا USB debugging انجام شود. سپس، TPS Xiaomi Tool را اجرا و وضعیت اتصال دستگاه شیائومی خود را در حالت Fastboot یا ADB بررسی کنید.
۴- به بخش Check Device Info بروید و روی گزینه Check کلیک کنید. بررسی کنید که آیا دستگاه شما به طور درست به کامپیوتر متصل است یا خیر.
۵- به بخش Account Lock بروید و سپس، گزینه Disable Mi account را انتخاب کنید. پس از این کار، روی گزینه Bypass Mi Account کلیک کنید تا فرایند تکمیل شود.

۳- دور زدن اکانت شیائومی با Mi Account Unlock Tool

برای حذف اکانت شیائومی با استفاده از Mi Account Unlock Tool باید:

  • گوشی شما حداقل ۶۵ درصد شارژ داشته باشد
  • گوشی شیائومی شما اتصال اینترنت پایدار و قوی داشته باشد.

برای نصب کردن این ابزار به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- روی این لینک کلیک و در صورت نیاز به فولدر مورد نظر بروید و فایل Mi Account Unlock Tool را روی کامپیوتر خود دانلود کنید.
۲- روی فایل دانلود شده دابل کلیک کنید تا فرایند نصب شروع شود. مطابق با دستورالعمل پیش بروید تا نصب تکمیل شود.
۳- نرم افزار را اجرا و گوشی خود را در حالت ریکاوری روشن کنید. برای این کار باید ابتدا گوشی را خاموش کنید و سپس، دکمه‌های پاور و افزایش صدا را به طور همزمان نگه دارید.
۴- گوشی را با کابل USB به کامپیوتر متصل و رابط کاربری اصلی نرم افزار Mi Account Unlock Tool را روی کامپیوتر خود باز کنید.
۵- روی گزینه Information در منوی سمت چپ کلیک کنید تا جزئیات مرتبط با اتصال گوشی به کامپیوتر را ببینید. در صورتی که این گزینه را پیدا نکنید، بررسی کنید که گوشی به درستی به کامپیوتر متصل شده باشد. اگر اتصال از نظر فیزیکی مشکلی ندارد، احتمالا درایورهای Xiaomi Qualcomm USB Driver و MTK USB Driver را نصب ندارید. آن‌ها را روی کامپیوتر خود نصب کنید.
۶- در مرحله بعدی روی گزینه Bypass Mi Account در همان منوی سمت چپ کلیک کنید. با این کار، دستگاه بدون مشکل و به صورت خودکار ری‌استارت می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین کدام است؟

حذف FRP هواوی

با اینکه گوشي‌های هواوی تحت تحریم‌های گوگل قرار دارند این گوشی‌ها نیز مجهز به قفل FRP هستند و در صورتی که به هر دلیلی نتوانید با گوشی هواوی وارد حساب کاربری گوگل شوید و FRP را غیر فعال کنید، باید FRP را دور بزنید. در این بخش، چندین روش و بهترین نرم افزار برای حذف FRP گوشی‌های هواوی را به شما معرفی می‌کنیم. همچنان با ما همراه باشید.

۱- دور زدن FRP هواوی بدون کامپیوتر

با اینکه استفاده از بهترین نرم افزار برای حذف FRP هواوی که در ادامه آن را به شما معرفی می‌کنیم، ساده‌ترین روش برای دور زدن FRP در گوشي‌های هواوی است اما این نرم افزار روی کامپیوتر نصب می‌شود و اگر به هر دلیلی به کامپیوتر دسترسی نداشته باشید، باید FRP را در خود گوشی فعال کنید. در اینجا چندین روش برای دور زدن FRP بدون کامپیوتر به شما معرفی می‌کنیم.

۱- دور زدن FRP در حالت امن

در صورتی نمی‌توانید قفل FRP گوشی هواوی خود را باز کنید، اولی کاری که می‌توانید انجام دهید، دسترسی به گوشی در حالت امن (Safe Mode) است. برای این کار به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- گوشی هواوی را خاموش کنید.
۲- دکمه‌های افزایش صدا و پاور را به صورت همزمان نگه دارید تا گوشی در حالت امن روشن شود.
۳- با استفاده از دکمه کاهش صدا، گزینه wipe data/factory reset را انتخاب و با فشار دادن دکمه پاور آن را اجرا کنید.
۴- در مرحله بعدی به منوی Settings در گوشی خود بروید و سپس، گزینه System و در نهایت، گزینه Reset all settings را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که ممکن است این گزینه در دستگاه‌های هواوی، تحت گزینه Advanced settings یا Backup & Reset قرار داشته باشد.
۵- دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی از حالت امن خارج شود. سپس، گزینه Restart را انتخاب کنید تا گوشی خاموش و روشن شود.
۶- پس از خاموش و روشن شدن کامل گوشی هواوی باید قفل FRP حذف شده باشد.

با انجام دادن مراحل بالا به راحتی می‌توانید قفل FRP هواوی را در حالت امن حذف کنید. با این حال، دقت داشته باشید که با این کار، تمامی اطلاعات روی گوشی حذف می‌شود و بنابراین، پیش از اینکار باید از اطلاعات روی گوشی پشتیبان‌گیری کنید. گذشته از این، ممکن است که حذف FRP هواوی در حالت امن در بعضی از گوشي‌های هواوی امکان‌پذیر نباشد.

۲- حذف FRP هواوی با استفاده از TalkBack

روش دیگر دور زدن FRP هواوی بدون نیاز به بهترین نرم افزار برای حذف FRP، استفاده از تنظیمات TalkBack در گوشی‌های این برند چینی است. سیستم عامل اندروید به صورت پیشفرض دارای قابلیت TalkBack است و بنابراین در این روش، مثل روش بالا نیازی به دانلود و نصب هیچ نرم افزار جانبی ندارید. با این حال، فرایند دور زدن FRP با استفاده از TalkBack کمی پیچیده است و با اندکی دانش فنی نیاز دارد و بنابراین این روش را به کاربران با تجربه‌تر که آشنایی بیشتری با سیستم عامل اندروید دارند توصیه می‌کنیم. برای دور زدن FRP با استفاده از TalkBack به ترتیب زیر عمل کنید:

۱- یک اتصال وای-فای امن روی گوشی هواوی خود ایجاد کنید.
۲- دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی ری‌استارت شود.
۳- به طور همزمان دکمه افزایش صدا و کاهش صدا را نگه دارید و سپس گزینه OK را در پنجره‌ای که باز می‌شود، انتخاب کنید.
۴- پس از نمایش صفحه TalkBack tutorial دکمه‌های بالا و پایین را به صورت همزمان نگه دارید. پس از حرکت دادن انگشت خود روی صفحه نمایش به صورت حرف L انگلیسی، صفحه را از سمت راست بکشید. با این کار، پنجره‌ای نمایش داده می‌شود که در آن باید گزینه TalkBack settings را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Help & feedback ضربه بزنید.

حذف frp شیائومی با talkback
۵- گزینه Activate voice access را انتخاب کنید.
۶- پس از دیدن ویدئو در صفحه بعدی روی گزینه Share ضربه بزنید.
۷- سپس گزینه Gmail را از منویی که باز می‌شود، انتخاب کنید و یک حساب کاربری جدید وارد کنید (Add new account).
۸- گزینه Manage accounts را از تنظیمات حساب کاربری جی‌میل انتخاب کنید. یک بار دیگر روی گزینه Accounts ضربه بزنید.
۹- منوی Settings را باز و گزینه Security and privacy را انتخاب کنید.
۱۰- سپس گزینه Fingerprint ID را انتخاب کنید.
۱۱- اثر انگشت خود را ثبت کنید.
۱۲- به صفحه Settings بازگردید، گزینه System را انتخاب کنید و روی Reset ضربه بزنید.
۱۳- با ضربه زدن روی گزینه Reset all settings گوشی خود را ری‌استارت کنید.

بهترین نرم افزار برای حذف FRP هواوی

بهترین نرم افزار برای حذف frp شیائومی

حالا که با دو روش دور زدن FRP بدون نیاز به نرم افزارهای جانبی آشنا شدید، وقت آن است که بهترین نرم افزار برای حذف FRP هواوی را به شما معرفی کنیم. Huawei FRP Tool نرم افزاری است که روی کامپیوتر نصب می‌شود و رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد؛ حتی کاربران دارای کمترین دانش فنی نیز می‌توانند از این نرم افزار برای حذف FRP هواوی استفاده کند. برای دور زدن FRP گوشي‌های هواوی با این نرم افزار به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- آخرین نسخه Huawei FRP Tool را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید.
۲- با نگه داشتن همزمان دکمه‌های پاور و افزایش صدا× گوشی خود را در حالت امن یا همان Safe Mode ری‌استارت کنید.
۳- گوشی هواوی را با کابل USB به کامپیوتر متصل و روی گزینه Read info در نرم افزار Huawei FRP Tool کلیک کنید تا از اتصال دستگاه خود به کامپیوتر و برقرار ارتباط با نرم افزار مطمئن شوید.
۴- در گوشی خود گزینه Reset FRP to FRP Google account را انتخاب کنید.

در صورتی که مراحل بالا را به درستی انجام دهید، نرم افزار Huawei FRP Tool فورا قفل FRP گوشی شما را حذف خواهد کرد و به همین دلیل، آن را بهترین نرم افزار برای حذف FRP گوشی‌های هواوی می‌دانند.

نرم افزار Huawei FRP Eraser

بهترین نرم افزار برای حذف FRP

یکی دیگر از نرم افزارهای حذف FRP با استفاده از کامپیوتر، نام دارد. این نرم افزار کاملا مشابه بهترین نرم افزار برای حذف FRP هواوی یعنی Huawei FRP Tool کار می‌کند. برای کار کردن با Huawei FRP Eraser به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- نرم افزار Huawei FRP Eraser را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید.
۲- گوشی هواوی خود را خاموش و آن را با فشار دادن همزمان دکمه‌های پاور و افزایش صدا در حالت ریکاوری روشن کنید.
۳- گوشی را با کابل USB به کامپیوتر متصل و Huawei FRP Eraser را اجرا کنید.
۴- در بخش FRP PWD، کلید FRP هواوی خریداری شده را وارد کنید.
۵- روی دکمه FRP Erase کلیک کنید تا قفل FRP گوشی شما حذف شود.

سوالات پر تکرار

۱- بهترین نرم افزار حذف FRP سامسونگ کدام است؟

بهترین نرم افزار برای حذف FRP گوشی‌های سامسونگ، Dr.frone-Screen است.

۲- بهترین نرم افزار حذف FRP شیائومی کدام است؟

بهترین نرم افزار برای حذف FRP شیائومی نرم افزار 4ukey for Android است.

۳- سرویس آنلاین حذف FRP شیائومی چیست؟

تعداد زیادی سرویس آنلاین برای حذف FRP شیائومی در ایران وجود دارد که با دریافت اطلاعاتی از کاربران و در ازای دریافت مبلغی حدود چند صد هزار تومان، قفل FRP گوشی شیائومی شما را باز می‌کنند.

۴- بهترین نرم افزار حذف FRP هواوی کدام است؟

بهترین نرم افزار برای حذف FRP گوشی هواوی، نرم‌ افزار Huawei FRP Tool است.

۵- سرور آنلاین حذف FRP هواوی چیست؟

تعداد زیادی سرویس آنلاین برای حذف FRP هواوی در ایران وجود دارد که با دریافت اطلاعاتی از کاربران و در ازای دریافت مبلغی حدود چند صد هزار تومان، قفل FRP گوشی هواوی شما را باز می‌کنند.

جمع‌بندی

در این آموزش رایگان حذف FRP برای شما مخاطبان گرامی مجله اینترنتی فرنا توضیح دادیم که قفل FRP چیست. همانطور که دیدید، قفل FRP برای جلوگیری ریست فکتوری شدن گوشی شما پس از سرقت توسط گوگل برای گوشی‌های اندرویدی توسعه یافته است و باز کردن این قفل به اطلاعات حساب کاربری گوگل خود نیاز دارید. با این حال، حتی اگر اطلاعات حساب گوگل خود را نیز فراموش کرده باشید، تکنیک‌ها و روش‌هایی برای دور زدن قفل FRP وجود دارد.

در این مقاله بهترین نرم افزار برای حذف FRP برای سه مدل محبوب گوشی اندرویدی در ایران یعنی سامسونگ، شیائومی و هواوی را به شما معرفی کردیم و روش‌هایی نیز برای دور زدن قفل FRP بدون نیاز به کامپیوتر نیز به شما ارائه دادیم. دقت داشته باشید که بعضی از این روش‌ها ممکن است برای دستگاه شما جواب ندهند و باید روش‌های دیگری را امتحان کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که بعضی از روش‌های دور زدن FRP سبب حذف شدن اطلاعات روی گوشی شما خواهند شد.

منابع:
۱- samsung.com
۲- tenorshare.com

4.6/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا