بررسی و مقایسه

مقایسه نوت ۲۰ اولترا با S۲۱ اولترا سامسونگ

بار دیگر شرکت سامسونگ با معرفی دو گوشی برتر خود جهانیان را حیرت زده کرد. ما در این مقاله سعی داریم به مقایسه نوت ۲۰ اولترا با S۲۱ اولترا پرداخته و این دو گوشی موبایل سامسونگ را با هم رو در رو کنیم. این دو مدل پرچمدار پریمیوم که کاملاً جذاب و تا حدودی شبیه به هم هستند، در مقابل یکدیگر قرار می گیرند تا ببینیم کدام یک برای ما بهترین است.

بنابراین در بررسی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا مشاهده خواهید کرد که این تلفن هوشمند، مشابه-ترین مدل به سری نوت است زیرا اولین گوشی از این خانواده است که از قلم اس پن پشتیبانی می کند. این دو مدل شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند اما در یک نگاه دقیق‌تر متوجه تفاوت های کلیدی S21 Ultra و Note 20 Ultra خواهید شد؛ از دوربین و طراحی گرفته تا پردازنده و قیمت. بنابراین توصیه می کنیم حتما با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

نگاهی کلی به نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۱ اولترا

نگاهی کلی به نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۱ اولترا

سامسونگ برخلاف پیش بینی ها این دو گوشی فوق العاده خود را با اختلاف زمانی کمی عرضه کرد. به طوری که نوت ۲۰ اولترا در 21 آگوست 2020 روانه بازار شد و کمتر از 6 ماه بعد یعنی در 29 ژانویه 2021، اس ۲۱ اولترا با ورودش همه را شگفت زده کرد. در مقایسه s21 ultra با note20 ultra از نظر صفحه نمایش باید گفت که هر دو مدل دارای نمایشگر با لمس خازنی از نوع Dynamic AMOLED 2X می باشند.

تنها، اختلاف یک دهم اینچ سبب شده تا اس ۲۱ اولترا دارای اندازه ی کوچک تری در مقایسه با رقیب خود باشد زیرا نوت ۲۰ اولترا در ابعاد 6.9 اینچ و اس 21 اولترا در اندازه 6.8 اینچ طراحی شده است. رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل با تراکم 515 گوشی اس 21 اولترا، دیگر تفاوت موجود در برابر رزولوشن 3088 در 1440 پیکسل با تراکم 464 مدل نوت 20 اولترا می باشد.

برای مقایسه گوشی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ با گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ و درک بهتر تفاوت ها و شباهت های میان این دو مدل، مطالعه جدول زیر به شما توصیه میشود.

گوشی نوت 20 اولترا اس 21 اولترا

گوشی نوت 20 اولترا اس 21 اولترا
ابعاد 164.8 در 77.2 در 8.1 میلی¬متر 165.1 در 75.6 در 8.9 میلی¬متر
وزن 208 گرم 227 گرم نسخه sub6
229 گرم نسخه mmWave
سیستم عامل در زمان عرضه اندروید 10
One UI 2.5
اندروید 11
One UI 3.1
قابلیت ارتقا سیستم عامل اندروید 11
One UI 3.0
اندروید 12
One UI 4.1
باتری لیتیوم یونی 4500 میلی آمپر ساعت لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعت
حسگرها اثر انگشت
شتابسنج
ژیروسکوپ
سنسور مجاورت
قطب نما
فشارسنج
اثر انگشت
شتابسنج
ژیروسکوپ
سنسور مجاورت
قطب نما
فشارسنج
پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی‌های سامسونگ از دیدگاه کاربران کدامند؟

 

مقایسه دوربین نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا

مقایسه دوربین نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا

دیگر عاملی که می تواند در انتخاب گوشی بسیار تاثیرگذار باشد، دوربین آن است. اگر شیفته عکاسی هستید و روزانه عکس های زیادی از خود و طبیعت ثبت می کنید، پس بهتر است گوشی اس 21 اولترا را انتخاب نمایید. اگر می خواهید دلیل این توصیه را بدانید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

موقعیت نصب دوربین در قاب پشتی و نمای ظاهری هر دو مدل تقریبا مشابه یک یکدیگر است اما نکته مهمی که در مقایسه دوربین نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا باید مورد توجه قرار گیرد، داشتن چهار دوربین پشت در مدل اس 21 اولترا در مقابل سه دوربین نوت 20 اولترا می باشد.طراحان برای ساخت گوشی s21 ultra از چهار دوربین پشت فوق العاده استفاده کرده اند.

این دوربین ها شامل یک لنز واید 26 میلی متری با کیفیت 108 مگاپیکسل همراه با قابلیت فوکوس خودکار و لرزشگیر، یک لنز پریسکوپ تله فوتو با وضوح 10 مگاپیکسل، لنز 70 میلی متری تله فوتو 10 مگاپیکسلی و نیز یک لنز 13 میلی متری اولتراواید با قدرت 12 مگاپیکسل برای پوشش 120 درجه ای و ضبط ویدیو بدون لرزش دست می باشد.

وجود این دوربین چهارگانه در کنار یک فلش LED، قابلیت عکسبرداری پانوراما و همچنین فیلمبرداری با وضوح بالا، اس 21 اولترا را به یک دوربین حرفه ای تبدیل کرده است.البته در مقایسه نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا، دوربین سه گانه گوشی Note20 ultra را نیز نباید دست کم گرفت.

لنز اصلی 26 میلی متری واید با وضوح 108 مگاپیکسل برای فوکوس خودکار و قابلیت لرزشگیر، لنز پریسکوپ تله فوتو 103 میلی متری با کیفیت 12 مگاپیکسل و قدرت بزرگ نمایی هیبریدی 50 برابریو نیز یک لنز اولتراواید 13 میلی متری با وضوح 12 مگاپیکسل برای فیلمبرداری بدون لرزش، قابلیتی است که می تواند نظر مثبت هر خریداری را به خود جلب نماید.

لازم به ذکر است که این مدل نیز از فلش LED، امکان عکسبرداری پانوراما و فیلمبرداری با کیفیت های گوناگون پشتیبانی می کند.در مقایسه اس ۲۱ اولترا با نوت ۲۰ اولترا از نظر دوربین سلفی نیز خالی از لطف نیست که به کیفیت 40 مگاپیکسلی دوربین جلوی اس 21 اولترا در برابر دوربین 10 مگاپیکسلی نوت 20 اولترا اشاره ای داشته باشیم.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی A53 به طور کامل

بنابراین همانطور که مطالعه کردید، هر دو مدل از یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره مند هستند اما وقتی صحبت از مقایسه گوشی نوت ۲۰ اولترا با گوشی اس ۲۱ اولترا از لحاظ کیفیت تصویر به میان می آید، گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی اس 21 اولترا مقدم تر است.

مقایسه سرعت نوت ۲۰ اولترا با S۲۱ اولترا

مقایسه سرعت نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا

سامسونگ گلکسی s21 اولترا دارای پردازنده جدیدتر اسنپدراگون 888 است، در حالی که نوت 20 اولترا از تراشه اسنپدراگون 865 قدرت می گیرد. بنابراین جای تعجب نیست که S21 اولترا عملکرد بهتری را ارائه دهد. اما این شکاف بزرگی نیست زیرا شما زمانی شاهد این اختلاف خواهید بود که چندین برنامه سنگین را به طور همزمان اجرا کنید.

همچنین در تست مقایسه سرعت نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا برای تبدیل یک ویدیو 4K به 1080 پیکسل با استفاده از ابزار Adobe Premiere Rush، زمان ثبت شده برای اس 21 اولترا یک دقیقه و 2 ثانیه بوده است. این در حالیست که نوت 20 اولترا برای انجام این فرایند به یک دقیقه و 16 ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد.

همچنین در تست گرافیکی 3DMark Wild Life نیز برای مقایسه نوت ۲۰ اولترا سامسونگ با اس ۲۱ اولترا سامسونگ، گوشی s21 ultra موفق به کسب امتیاز بیشتری در مقابل گوشی Note 20 ultra شده است. همه این ها نشان می دهند که اس 21 اولترا از سرعت بیشتری برخوردار بوده و در نتیجه برای گیمرها گزینه مناسب تری می باشد.

مقایسه باتری نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا

مقایسه باتری نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا

دیگر اختلاف مشهود در مقایسه نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا، مربوط به باتری می باشد. گلکسی Note 20 اولترا دارای باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است. در مقابل گلکسی S21 اولترا از باتری بزرگ تر با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بهره مند می باشد. البته هر دو دارای شارژ سریع 25 واتی هستند.

لازم به ذکر است که یک بار شارژ گوشی در هر دو مدل، به راحتی می تواند برای استفاده یک روز کامل دوام بیاورد، به خصوص اگر به تنظیمات پیش فرض پایبند بوده و از حالت نمایش 60 هرتز استفاده کنید. اما به طور کلی باید گفت که S21 Ultra استقامت بیشتری دارد.

همچنین در تست باتری Tom’s Guide که شامل وبگردی مداوم از طریق شبکه 5G و در حالت صفحه نمایش 60 هرتز بوده است، اس 21 اولترا، 11 ساعت و 25 دقیقه دوام آورده که سبب شده این مدل در لیست بهترین گوشی ها از نظر طول عمر باتری قرار گیرد.

پیشنهاد ما به شما:  مقایسه پوکو f3 با گلکسی a52

اما متاسفانه نوت 20 اولترا در این تست عملکرد خوبی از خود نشان نداده به این صورت که در شرایط مشابه، گلکسی Note 20 ultra، با حدود یک ساعت اختلاف، 10 ساعت و 26 دقیقه روشن مانده که این یک افت بسیار بزرگ است. بنابراین در مقایسه باتری نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا باید گفت که S21 در جایگاه بالاتری قرار دارد.

مقایسه نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا از نظر حافظه

مقایسه نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا از نظر حافظه

دو گوشی نام برده شده نیز مانند بسیاری از مدل های موجود در بازار، با چندین ظرفیت مختلف حافظه به خریداران عرضه می شوند. این وابسته به نیاز و سلیقه شماست که چه مقدار حافظه ای را انتخاب می کنید. 256 گیگابایت حافظه داخلی نوت 20 اولترا رم 8، 512 گیگابایت حافظه داخلی با رم 8 و 512 گیگابایت حافظه داخلی نوت 20 اولترا رم 12، مدل های مختلف موجود از این گوشی هستند.

همچنین مدل گلکسی اس 21 نیز دارای سه ظرفیت حافظه گوناگون می باشد که شامل گوشی s21 ultra 128 گیگ با رم 12، گوشی s21 ultra 256 گیگ با رم 12 و نیز s21 ultra 512 گیگ با رم 16 هستند.

مقایسه نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا از نظر قیمت

مقایسه نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا از نظر قیمت

در آخرین قسمت قصد داریم به مقایسه گوشی نوت ۲۰ اولترا با گوشی اس ۲۱ اولترا از نظر قیمت بپردازیم. S21 Ultra با قیمت 1199 دلار برای مدل 128 گیگابایتی، 1249 دلار برای 256 گیگابایت و 1379 دلار برای 512 گیگابایت به بازار عرضه شد. شاید قیمت بالای این مدل را بتوان تنها عیب اس 21 اولترا دانست.

بنابراین با مقایسه نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا متوجه خواهید شد که اگر به دنبال یک گوشی فوق العاده و با هزینه مناسب تر هستید، نوت 20 اولترا می تواند انتخاب شما باشد. این گوشی در زمان ارائه به بازار دارای قیمت 949 دلار برای مدل 128 گیگابایتی، 1049 دلار برای 256 گیگابایت و 1099 دلار برای 512 گیگابایت بوده است.

سخن پایانی

امروزه انتخاب گوشی مناسب در میان انبوه محصولات متنوع به یکی از چالش های ما تبدیل شده است. شرکت سامسونگ با معرفی دو تا از پرچمداران خود برای بار دیگر توانست نظر هر خریداری را به خود جلب کرده و ثابت نماید همچنان یکی از غول های بزرگ تکنولوژی است.

بنابراین همانطور که مطالعه کردید، ما در این مقاله سعی کردیم به مقایسه نوت ۲۰ اولترا با اس ۲۱ اولترا پرداخته و شباهت ها و تفاوت های موجود میان این دو مدل را برایتان بازگو نماییم. امیدواریم با انتخابی درست، از موبایل جدید خود لذت ببرید.

منابع

tomsguide.com
.gsmarena.com
.makeuseof.com

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا