گجت هافناوری و تکنولوژی

نقد و بررسی بهترین ساعت هوشمند سامسونگ، گلکسی اسمارت واچ ۵ پرو

با بهترین ساعت هوشمند سامسونگ آشنا شوید

شرکت سامسونگ با با معرفی گلکسی واچ ۴ نشان داد که با ادغام دانش سخت‌افزاری‌اش با سیستم عامل Wear OS گوگل، می‌تواند اسمارت‌واچ‌های بسیار خوبی وارد بازار کند. این شرکت در آگوست ۲۰۲۲ گلکسی واچ ۵ پرو را وارد بازار کرد که تا زمان نوشتن این مقاله در ۱۰ جولای ۲۰۲۳، بهترین ساعت هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود. سامسونگ با تغییراتی جزئی، قول داده است که گلکسی واچ ۵ پرو حتی از گلکسی واچ ۴ نیز بهتر باشد. در ادامه به معرفی بهترین ساعت هوشمند سامسونگ می‌پردازیم. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

بررسی سریع گلکسی واچ ۵ پرو سامسونگ

ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 Pro جدیدترین و بهترین ساعت هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود که البته در زمان نوشته شدن این مقاله در تیرماه ۱۴۰۲، چیزی حدود یک سال از معرفی آن می‌گذرد و رفته رفته باید منتظر سامسونگ گلکسی واچ ۶ باشیم که قرار است تا شش روز پس از آغاز جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳، یعنی در تاریخ ۲۶ جولای معرفی شود.

سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند ورزشی محسوب می‌شود که می‌تواند در سخت‌ترین شرایط محیطی شما را همراهی کند.

جالب است که هم سامسونگ و اهم اپل (با معرفی اپل واچ اولترا) رویکرد مشابهی در ساخت جدیدترین اسمارت واچ‌های پرچمدار خود پیش گرفته‌اند. اگرچه سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند معمولی در بازار محسوب می‌شود اما بعید است که برای کاربران جی پی اس واچ‌های گارمین، کوروس و سونتو خیلی جذاب باشد.

این اسمارت واچ با یدک کشیدن پسوند Pro، نسبت به دیگر ساعت‌های هوشمند خانواده گلکسی واچ ۵، بزرگ‌تر و قدرتمند‌تر است، باتری بزرگ‌تری دارد و از قابلیت‌هایی اختصاصی برخوردار است. اگرچه باتری گلکسی واچ ۵ پرو در مقایسه با دیگر گلکسی واچ‌ها بزرگ‌تر است اما نمی‌توان آن را با باتري‌های بسیار بزرگ و پرظرفیت بسیاری از فیتنس واچ‌های دیگر موجود در بازار مقایسه کرد. اسمارت واچ هم قیمت ساعت هوشمند Forerunner 745 است که تا سه برابر بیشتر شارژ نگه می‌دارد.

برای مشاهده لیست قیمت اسمارت واچ سامسونگ کلیک کنید.

البته Galaxy Watch 5 Pro قابلیت‌های بسیار متنوع و کاملی دارد و در مقایسه با دیگر اسمارت واچ‌های طراحی شده برای استفاده روزمره و معمولی، بسیار عالی به نظر می‌رسد. در واقع، این ساعت هوشمند مجهز به نمایشگر AMOLED تمام-رنگی بسیار زیبا، اپلیکیشن‌های جانبی، قابلیت برقراری تماس تلفنی، پشتیبانی از نوتیفیکیشن‌ها و دیگر قابلیت‌های ارتباطی اسمارت واچ‌های واقعی است.

بهترین ساعت هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۲۲، قابلیت‌های تناسب اندام (فیتنس) نیز دارد و اگر مایل باشید، می‌توانید از این قابلیت‌ها استفاده کنید و جالب است بدانید که قابلیت‌های GPS جدیدی مثل ایجاد کننده‌های مسیرهای جدید برای تمرینات استقامت و البته بدنه‌ای تقویت‌شده دارد زیرا ورزشکاران و کسانی مثل کوهنوردان که در شرایط سخت محیطی ماجراجویی می‌کنند، طراحی شده است.

گلکسی واچ ۵ پرو، قابلیت‌های مدل‌های قدیمی‌تر گلکسی واچ مثل پایش خواب و محاسبه ترکیب بدنی را همراه با برخورداری از سیستم عامل Wear OS گوگل دارد، می‌تواند پخش موزیک در گوشی شما را کنترل کند و مجهز به تراشه دو هسته‌های اگزینوس W920 با ساخت ۵ نانومتری است.

اینطور به نظر می‌رسد که سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو، تقریبا هر چیزی را که شما از یک فیتنس واچ انتظار دارید، تأمین می‌کند اما باید گفت که نمي‌توان آن را نوعی فیتنس واچ واقعی و مجهز به قابلیت‌های تخصصی تناسب اندام دانست.

پیشنهاد ما به شما:  معرفی 8 تا از بهترین برنامه پیدا کننده آهنگ برای موبایل و کامپیوتر

طراحی و نمایشگر بهترین ساعت هوشمند سامسونگ

سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو حجیم ولی زیبا است. اولین چیزی که در مورد این ساعت هوشمند توجه شما را به خودش جلب می‌کند، صفحه نمایش روشن و با کیفیت آن است که قابلیت لمسی بسیار روانی دارد. دور این نمایشگر بزرگ و ۱.۳۶ اینچی را حلقه‌ای برجسته از جنس تیتانیوم احاطه کرده است تا در مقابل ضربه از نمایشگر جلوگیری کند. با اینکه Galaxy Watch 5 Pro ساعت هوشمند بزرگی محسوب می‌شود که سطح قابل توجهی از مچ شما را می‌پوشاند اما برای کاربرانی که قبلا فیتنس واچ‌های گارمین را دستشان کرده باشند، خیلی غیر معمول نیست؛ هر چند که ممکن است برای کسانی که عادت به اسمارت واچ‌های کوچک دارند، خیلی راحت نباشد و عادت کردن به آن کمی زمان نیاز داشته باشد.

طراحی گلکسی واچ ۵ پرو

گفته می‌شود که شیشه کریستال سافایر و بدنه تیتانیومی این ساعت هوشمند را تا دو برابر مقاوم‌تر از گلکسی واچ ۴ ساخته و آن را برای ماجراجویی در طبیعت و شرایط محیطی سخت، مناسب ساخته است. همچنین، حلقه برجسته دور نمایشگر، مقاومت آن را بیشتر می‌کند تا لقب مقاوم‌ترین اسمارت واچ سامسونگ را به خودش اختصاص دهد. البته نمی‌توان گلکسی واچ ۵ پرو رو نوعی اسمارت واچ فوق مقاوم (rugged) دانست زیرا نمایشگر آن از مقاومت خیلی بالایی برخوردار نیست.

بند سیلیکونی دارای طراحی d-buckle لولایی، یکی از ویژگی‌های اختصاصی سامسونگ Galaxy Watch 5 Pro محسوب می‌شود که نوعی بند ورزشی است و نمی‌توانید آن را در گلکسی واچ ۵ پیدا کنید.

اگرچه این اسمارت واچ طراحی کاملا پرچمدار با بدنه‌ای سیلیکونی و بسیار زیبا دارد، اما برای پوشش‌های رسمی مناسب نیست و در واقع، طراحی اسپرت دارد. البته بندهای چرمی نیز برای این گلکسی واچ ۵ پرو موجود هستند.

این اسمارت واچ دارای امتیاز مقاومت محیطی IP68 است و بنابراین، می‌تواند تا نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد و در مقابل نفوذ گرد و غبار نیز مقاومت است. این ویژگی، طراحی Galaxy Watch 5 Pro را از رده اسمارت واچ‌های معمولی با کاربرد روزمره، وارد فیتنس واچ‌ها می‌کند. اسمارت واچ‌های گارمین سونتو آمازفیت و کاسیو نیز می‌توانند شرایط محیطی مشابهی را تحمل کنند. در واقع، این اسمارت واچ سامسونگ می‌تواند در انواع ورزش‌ها مثل ورزش‌های چندگانه و در انواع ماجراجویی‌ها در طبیعت، همراه خوبی برای شما باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های رضایت‌بخش Galaxy Watch 5 Pro، رابط کاربری خوب آن است. این اسمارت واچ، صفحه-ساعت‌های بسیار متنوع و حلقه‌های فعالیت قلبی-شکل اپل واچ را دارد و حتی پروفایل‌های فعالیت در هنگام انتخاب شدن، با انیمیشن‌هایی کوچک همراه هستند؛ برای مثال، وقتی پروفایل دویدن را انتخاب می‌کنید، انیمیشنی به صورت یک آدمک کوچک در حال دویدن، نمایش داده می‌شود و اگر پروفایل شنا را انتخاب کنید، آدمک شروع به شنا کردن می‌کند.

دو دکمه در دو طرف این اسمارت واچ قرار دارند که نقش سنسور را دارند و اگر انگشتان خود را به مدت یک دقیقه روی آن‌ها نگه دارید و فشار دهید، داده‌های مقاومت بیوالکتریکی را به منظور اسکن کردن پارامتر‌های وضعیت جسمانی شما، گردآوری می‌کنند.

اپلیکیشن Samsung Health که به صورت پیشفرض روی سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو نصب است، طراحی خیلی خوبی دارد. این اپلیکیشن، رابط کاربری ساده‌ای دارد و داده‌های زیادی از وضعیت سلامت شما، نمایش می‌دهد و در واقع، با Fitbit Premium و Apple Health برابری می‌کند.

اپلیکیشن سامسونگ health

قابلیت‌های گلکسی اسمارت واچ ۵ پرو

در این بخش به معرفی قابلیت‌های بهترین ساعت هوشمند سامسونگ برای شما مخاطبان گرامی مجله تکنولوژی فرنا مي‌پردازیم. این اسمارت، علاوه بر قابلیت‌های استاندارد ساعت‌های هوشمند معمولی، واچ مجهز به مجموعه متنوعی از قابلیت‌های مرتبط با سنجش وضعیت سلامتی و قابلیت‌های فیتنس است.

یکی از قابلیت‌های اختصاصی گلکسی واچ ۵ پرو، قابلیت جی پی اس route workout است که به شما این امکان را می‌دهد تا پیش از دویدن، دوچرخه‌سواری یا پیاده روی، مسیر مورد نظر خود را تعیین کنید. همچنین می‌توانید این مسیر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز بتوانند به شما در آن مسیر ملحق شوند. این قابلیت با فایل‌های GPX کار می‌کند و بنابراین بعید است که تعداد زیادی از کاربران، زحمت آپلود کردن مسیرهای خودشان را به درون برنامه Samsung Health به خودشان بدهند و این قابلیت، بیشتر مخصوص کاربران حرفه‌ای‌تر است. این در حالی است که فیتنس واچ‌های گارمین به شما امکان ایجاد فایل‌های GPX مسیر را درون خود اپلیکیشن به شما می‌دهند ولی این قابلیت در Samsung Health وجود ندارد.

پیشنهاد ما به شما:  ۵ تبلت برتر سال ۱۴۰۲ در بازار ایران

قابلیت route workout نشانه‌های جهت‌یابی را به ترتیب و به صورت هپتیک (ارتعاشی) به شما می‌دهد تا مجبور نباشید در هنگام فعالیت‌های ورزشی مثل دویدن، مرتب به ساعت خود نگاه کنید. در واقع، این قابلیت، بهترین ساعت هوشمند سامسونگ را خیلی شبیه به فیتنس واچ‌های گارمین ساخته است. همچنین می‌توانید نقشه‌ها را به صورت تمام-رنگی روی نمایشگر اسمارت واچ خود ببینید و بازخوردهای هپتیک نیز واقعا در جهت‌یابی به شما کمک می‌کنند.

قابلیت محاسبه ترکیب بدنی (body composition) نسبت به گلکسی واچ ۴ بهبود یافته است. این قابلیت بر اساس تحلیل مقاومت بیوالکتریکی کار می‌کند و برای استفاده از آن تنها کافی است تا انگشتان خود را روی دکمه‌های دو طرف ساعت قرار دهید و آن‌ها را فشار دهید. با این کار، جریانی الکتریکی در بدن شما به راه می‌افتد و با توجه به تفاوت سرعت الکتریسیته در بافت‌های مختلف مثل چربی، عضله و استخوان، مي‌تواند ترکیب بدنی شما را محاسبه کند و در نهایت گزارشی از درصد چربی، عضله و استخوان بدنه شما ارائه می‌دهد. همچنین، اپلیکیشن Samsung Health به شما امکان تعیین درصد بدنی هدف مورد نظرتان را می‌دهد به شما کمک می‌کند تا انگیزه خود را برای بهبود ترکیب بدنی حفظ کنید و اعلان‌هایی جهت یادآوری تمرینات، رهگیری فعالیت و تست BIA استاندارد نیز دارد.

قابلیت پایش خواب (sleep tracking) در ساعت‌های هوشمند خانواده گلکسی واچ ۵ نسبت به واچ ۴، بهبود داشته است. این قابلیت گزارشی از میزان و کیفیت خواب شامل زمان خواب، زمان بیدار بودن، زمان خواب REM، خواب سبک، خواب عمیق و حتی امتیاز خواب را به شما می‌دهد. حتی سطح اکسیژن خون و خر و پف کردن کاربر نیز رصد می‌شود.

گلکسی واچ ۵ پرو تمامی قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند استاندارد مثل نوتیفیکیشن، رد یا قبول تماس تلفنی و حتی شناسایی خودکار سقوط را دارد و اگر قابلیت‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید اپلیکیشن‌های مورد نظر را از پلی استور گوگل نصب کنید. این ساعت هوشمند، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد که برای نصب چندین اپلیکیشن جانبی، کافی به نظر می‌رسد.

ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو

عمر باتری یکی از دلایلی است که گلکسی واچ ۵ پرو را به عنوان بهترین ساعت هوشمند سامسونگ می‌شناسیم. این اسمارت واچ مجهز به باتری ۵۹۰ میلی آمپری است که ۶۰ درصد بیشتر از باتری گلکسی واچ ۴ شارژ نگه می‌دارد و این در حالی است که باتری گلکسی واچ ۵ نسخه ۴۴ میلی متری نیز ۴۱۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. در واقع این ساعت هوشمند می‌تواند در استفاده معمولی چیزی حدود ۸۰ ساعت با یکبار شارژ کردن کار کند.

بهترین ساعت هوشمند سامسونگ از نظر باتری

با این حال، اگر قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن را فعال کنید و از GPS و ابزارهای رهگیری بیشتر استفاده کنید، قطعا باتری نمی‌تواند تا ۸۰ ساعت شارژ نگه دارد. در واقع، باتری این اسمارت واچ در استفاده سبک تا متوسط از GPS و رهگیری خودکار تقریبا پیوسته تنها تا ۷۲ ساعت بیشتر نمي‌تواند شارژ حفظ کند.

اگر به یک ماجراجویی آخر هفته در طبیعت بروید و به کارهایی مثل دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی یا دویدن بپردازید و بخواهید فعالیت‌های خود را رهگیری کنید، بعید است که Galaxy Watch 5 Pro بیش از ۵۰ ساعت شارژ نگه دارد که اگرچه برای یک اسمارت واچ معمولی با کاربرد استاندارد خیلی خوب محسوب می‌شود اما در مقایسه با فیتنس واچ‌ها اصلا خوب نیست. در واقع، اگر رابط کاربری برای شما خیلی اهمیت ندارد و بیشتر قابلیت‌های فیتنس برای شما مهم است یا ماجراجویی‌های طولانی در طبیعت دارید فیتنس واچ‌های کوروس یا آمازفیت که می‌توانند تا ۱۰ روز نیز شارژ نگه دارند، گزینه‌های خیلی بهتری به نظر می‌رسند. البته، گلکسی واچ ۵ پرو، بهترین ساعت هوشمند سامسونگ از نظر باتری محسوب می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  سه تغییر بزرگ در طراحی آیفون 16 را درمقایسه با آیفون 15

بررسی عملکرد بهترین ساعت هوشمند سامسونگ

عملکرد GPS سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو از نظر دقت با یک گوشی هوشمند سامسونگ جدید برابری می‌کند. جی پی اس این ساعت با دسترسی به شبکه‌های ماهواره‌ای Glonass، Beidou و Galileo عملکرد بسیار خوبی دارد.

این اسمارت واچ، مجموعه‌ای متنوع و کاربری از پارامترهای مرتبط به دویدن شامل نوسان عمودی (میزان تغییر ارتفاع شما در هنگام دویدن در حد بسیار دقیق مثل بالا و پایین پریدن) و حفظ ژست بالاتنه در هنگام دویدن را بر اساس ژیروسکوپ‌های داخلی خودش به شما ارائه می‌دهد. این قابلیت می‌تواند برای دوندگان از جذابیت بسیار بالایی برخوردار باشد اما دقت آن مشخص نیست.

اسمارت واچ گلسی واچ ۵ پرو

استفاده از سنسور BIA بسیار ساده است و در تست‌های اولیه خیلی سریع نتایجی را به شما ارائه می‌دهد که از دقت بالایی برخوردار هستند.

این ساعت هوشمند بر خلاف بسیاری از رقبایش، به جای اینکه فقط مجموعه‌ای از داده‌های غیر کاربردی را ارائه دهد، واقعا به شما را برای بهتر خوابیدن راهنمایی می‌کند. در واقع، گلکسی واچ ۵ پرو دارای ۹ برنامه آموزش خواب ۲۸ روزه است که از گزارش تحلیل خواب شما برای آموزش دادن شما به منظور خواب بهتر، استفاده می‌کنند. هر کدام از این هشت برنامه، اسم‌ مخصوص خودشان مثل جوجه‌تیغی حساس (sensitive hedgehog)، کوسه خسته (exhausted shark) و … دارند.

سوالات پر تکرار

۱- ساعت هوشمند سامسونگ چی بخرم؟

  • اگر به دنبال ساعت هوشمند برای فعالیت در فضای باز مثل دویدن یا دوچرخه سواری هستید، گلکسی واچ ۵ پرو بهترین ساعت هوشمند سامسونگ برای شما است.
  • اگر نیازمند قابلیت‌های سنجش سلامتی و فیتنس پیوسته هستید، گلکسی واچ ۴ کلاسیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • اگر به دنبال اسمارت واچ با ظاهر کلاسیک هستید، گلکسی واچ ۵ برای شما بهتر است.
  • اگر به دنبال یک ساعت هوشمند همه‌کاره و استاندارد با قابلیت‌های فیتنس هستید، گلکسی واچ ۴ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۲- بهترین ساعت هوشمند سامسونگ با قابلیت مکالمه کدام است؟

تا تیرماه ۱۴۰۲، بهترین اسمارت واچ سامسونگ با قابلیت مکالمه تلفنی، گلکسی واچ ۵ پرو است. البته، به زودی شاهد ورود خانواده گلکسی ۶ به بازار خواهیم بود.

۳- گرانترین ساعت هوشمند سامسونگ کدام است؟

گرانترین ساعت هوشمند سامسونگ در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲، گلکسی واچ ۵ پرو است.

۴- پرفروش‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۲۲ کدام است؟

پرفروش‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۲۲، گلکسی واچ پنج بود.

۵- جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ کدام است؟

گلکسی واچ ۵ پرو جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ تا تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۲ است. به زودی ساعت‌های خانواده گلکسی واچ ۶ وارد بازار خواهند شد.

۶- بهترین ساعت هوشمند سامسونگ زنانه کدام است؟

بهترین اسمارت واچ سامسونگ برای زنان، گلکسی واچ ۵ محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

به جرأت می‌توانیم بگوییم که گلکسی واچ ۵ پرو، نه تنها بهترین ساعت هوشمند سامسونگ، بلکه بهترین اسمارت واچ دارای سیستم عامل Wear OS است. این ساعت هوشمند، نه تنها تمامی قابلیت‌های استاندارد یک اسمارت واچ معمولی را دارد، بلکه از قابلیت‌های فیتنس و رهگیری بسیار خوبی نیز برخوردار است و با داشتن امتیاز مقاومت محیطی IP68 می‌تواند شما را در سخت‌ترین شرایط محیطی همراهی کند. البته، به زودی گلکسی واچ ۶ وارد بازار می‌شود و باید دید که آن خانواده از ساعت‌های هوشمند سامسونگ چطور هستند.

منبع:
techradar.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا