فناوری و تکنولوژیموبایل

با بهترین گوشی سامسونگ سری S بیشتر آشنا شوید

گلکسی S22 اولترا؛ بهترین گوشی اندرویدی دنیا

برند سامسونگ به عنوان محبوب‌ترین تولید‌کننده گوشی‌های اندرویدی در دنیا، گوشی‌های بسیار متنوعی را در بازه‌های قیمتی گسترده‌ای روانه بازار می‌کند. پرچمداران سامسونگ تحت سری S روانه بازار می‌شوند و به با صفحه‌ نمایش‌های شگفت‌انگیز، طراحی ظریف و زیبا، دوربین‌های بسیار خوب، توان پردازشی بی‌نظیر و قابلیت‌های متعدد، در دنیای گوشی‌های اندرویدی بی‌رقیب هستند و رقابت شانه به شانه‌ای با پرچمداران آیفون دارند. در این مقاله می‌خواهیم ضمن معرفی این سری از گوشی‌های برند سامسونگ، بهترین گوشی سامسونگ سری S را به شما مخاطبان گرامی مجله فرنا معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی گوشی های سامسونگ سری S

بهترین گوشی سامسونگ سری S

برند کره‌ای سامسونگ تا سال گذشته، سه رده گوشی پرچمدار به نام‌های سری نوت، سری Z و سری S داشت. سری نوت گوشی‌های بسیار بزرگی بودند که شباهت زیادی به تبلت داشتند و همراه با یک قلم نوری به فروش می‌رسیدند. تولید این گروه از گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ متوقف شد. در حال حاضر، گوشی‌های سری Z و سری S تنها پرچمداران سامسونگ هستند. گوشی‌های سری Z، گوشی‌های تاشونده و گران قیمتی هستند که در مراحل اولیه توسعه قرار دارند و بیش از اینکه قابلیت داشته باشند، جنبه لوکس دارند. سری S را باید پرچمداران واقعی این برند دانست که شامل بهترین گوشی های میان سامسونگ هستند.

گوشی‌های سری S سامسونگ به جرأت بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار هستند که از نه تنها با قابلیت‌های متعدد خود، نقش یک جعبه ابزار کامل را برای شما ایفا می‌کنند، بلکه با ظاهری زیبا و لوکس، هر بیننده‌ای را محو خودشان می‌سازند.

شاید بتوان صفحه نمایش با کیفیت و شگفت‌انگیز گوشی‌های سری اس سامسونگ را بهترین ویژگی این گوشی‌ها دانست. سری S سامسونگ، با توان پردازشی بالای خود می‌توانند سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را به راحتی اجرا کنند و هیچ مشکلی در مالتی تسکینگ ندارند.

این گوشی‌ها از دوربین‌های بسیار خوبی نیز برخوردار هستند که آن‌ها را به جایگزین مناسبی برای دوربین‌های عکاسی مورد استفاده عکاسان آماتور و فعالان شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است.

در سال‌های اخیر، هر خانواده سری اس که وارد بازار می‌شود شامل سه گوشی اس معمولی، اس پرو و اس اولترا است و مطابق معمول، گوشی پرو نسبت به گوشی معمولی و گوشی اولترا نسبت به گوشی پرو، مشخصات بهتر و قیمت بالاتری دارد. همچنین، همانطور که انتظار می‌رود، هر خانواده جدیدی از سری S که وارد بازار می‌شود، از مشخصات بهتر و قابلیت‌های پیشرفته‌تری در مقایسه با خانواده‌های قبلی برخوردار است. بر این اساس، بهترین گوشی سامسونگ سری A که در حال حاضر در بازار موجود است، سامسونگ گلکسی S22 اولترا نام دارد.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی‌های سری M سامسونگ کدام است؟

بهترین گوشی های سری اس سامسونگ

همانطور که گفتیم، گوشی‌های اولترا نسبت به گوشی‌های پرو و گوشی‌های پرو نسبت به گوشی‌های معمولی سری اس، بهتر و البته، گران قیمت‌تر هستند. در این بخش می‌خواهیم ضمن معرفی بهترین گوشی سامسونگ سری S، جایگزین‌های ارزان قیمت‌تر آن را نیز معرفی کنیم. همچنان با ما همراه باشید.

لیست بهترین گوشی سامسونگ سری S

فهرست بهترین گوشی سامسونگ سری S به شرح زیر است:

• گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا
• گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا
• گوشی سامسونگ گلکسی S22 پرو
• گوشی سامسونگ گلکسی S21 پرو
• گوشی سامسونگ گلکسی S22
• گوشی سامسونگ گلکسی S21

بهترین گوشی سامسونگ سری S

بهترین گوشی سامسونگ سری S

گوشی‌های سری اس ۲۲، جدیدترین گوشی‌های سری اس سامسونگ هستند و گل سرسبد آن‌ها، گلکسی اس ۲۲ اولترا نام دارد. این گوشی، اندازه‌ بزرگی دارد، مجهز به تراشه‌ای قدرتمند است و از طراحی آن بسیار دلربا است. توان پردازشی و صفحه نمایش بزرگ، با کیفیت و با نرخ نوآوری بالا، آن را برای مالتی تسکینگ، کارهای مهم، نوشتن یادداشت‌های دستی، گیمینگ، وب‌گردی و مطالعه و دیگر فعالیت‌ها مناسب ساخته است. همچنین، سیستم دوربین پشتی اس ۲۲ اولترا دست کمی از یک دوربین عکاسی حرفه‌ای ندارد.
حتی اگر فقط سیستم عکاسی و فیلم‌برداری این گوشی را در نظر بگیرد، باید آن را نه تنها بهترین گوشی سری S سامسونگ، بلکه بهترین گوشی اندرویدی موجود در بازار بدانیم که زوم اپتیکی و دیجیتالی فوق‌العاده‌ای دارد.

البته، برای انتخاب گوشی باید به تمامی مشخصات و قابلیت‌ها مثل طراحی، قطعات، کاربرد و ارزش توجه داشته باشید و گلکسی S22 Ultra در مجموع، بهترین گوشی اندرویدی وارد بازار شده تاکنون است. حالا که تولید گوشی‌های نوت متوقف شده، سامسونگ بعضی از عناصر طراحی آن را در ساخت S22 به کار برده تا خیلی دلمان برای نوت‌های باکلاس و زیبا تنگ نشود. جالب است بدانید که S22 یک قلم نوری‌ هم دارد که مشخصه گوشی‌های نوت بود.

این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۸ اینچی با رزولوشن بالا است که نرخ نوآوری ۱۲۰ هرتز آن را برای گیمینگ مناسب ساخته و تجربه کار کردن با آن را بسیار لذت‌بخش کرده است. جالب است که کاربر می‌تواند نرخ نوآوری را تا ۱ هرتز نیز کاهش دهد تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود!
سیستم دوربین گوشی اس ۲۱ اولترا تفاوت خیلی زیادی با سیستم دوربین S21 اولترا نداشته ولی زوم اپتیکی و دیجیتالی بسیار بهتری دارد. البته که خود S21 اولترا نیز حتی در سال ۲۰۲۲، جزء بهترین گوشی‌های موجود در بازار برای عکاسی محسوب می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی گوشی سامسونگ A54 5G

از دیگر ویژگی‌های جدید گلکسی S21 اولترا می‌توان به رابط کاربری One UI 4.1 اشاره کرد که تجربه کار کردن با این گوشی را به طور قابل توجهی بالا برده است.

بهترین گوشی سامسونگ سری S از نظر پردازشی نیز اگر بهترین گوشی کنونی دنیا نباشد، یکی از چندین گوشی برتر است. این توان پردازشی بالا نتیجه بکارگیری پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با فناوری ساخت ۴ نانومتری است که شاید فقط پردازنده بیونیک A15 اپل از آن بهتر باشد.
اگر نگران خالی شدن سریع باتری به دلیل توان پردازشی بالای گوشی هستید، باید به اطلاع شما برسانیم که باتری ۵ هزار میلی آمپری اس ۲۲ اولترا می‌تواند تا ۱۸ ساعت استفاده سنگین و بی‌وقفه را پشتیبانی کند.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

بهترین گوشی سامسونگ سری S

نسل قبلی گلکسی اس ۲۲ اولترا، یعنی گلکسی اس ۲۱ اولترا یکی از بهترین گوشی های سامسونگ سری S حال حاضر محسوب می‌شود که با ورود S22 اولترا به بازار می‌توانید آن را به قیمت مناسب‌تری در مقایسه با سال گذشته، خریداری کنید.

این گوشی نیز همانند S22 اولترا، از توان پردازشی بالا، صفحه نمایشی بی‌نظیر و سیستم دوربین فوق‌العاده‌ای برخوردار است اما طراحی آن تفاوت زیادی با بهترین گوشی سامسونگ سری S دارد و اصلا شبیه گوشی‌های نوت نیست و قلم S نیز ندارد.

در حالی که S22 اولترا تا ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد، گوشی S21 اولترا تنها دارای نسخه‌های ۱۲ گیگابایت رم با حافظه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. البته اگر بخواهیم واقع بین باشیم، ۱۶ گیگابایت رم برای یک گوشی خیلی زیاد است و عملا کارایی ندارد.

سیستم‌های دوربین این دو گوشی نیز شباهت زیادی به همدیگر دارند و هر دو مجهز به یک حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی هستند ولی دوربین S22 اولترا با گشودگی بیشتر دیافراگم و قابلیت زوم اپتیکی و دیجیتالی بیشتر، کمی بهتر به نظر می‌رسد. البته، فناوری عکسبرداری ۱۰۸ مگاپیکسلی این دو گوشی نیز با همدیگر تفاوت دارد که نتیجه آن، جزئیات بیشتر در تصاویر ثبت شده با گوشی S22 اولترا است. گذشته از این‌ها، فناوری پایدارسازی تصویر (Image Stabilization) به کار رفته در S21 اولترا به اندازه نسخه سال ۲۰۲۲، پیشرفته نیست.

پیشنهاد ما به شما:  آیا آیفون ۱۵ پرو مکس از دوربین جدید سونی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد؟

گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز همانند S22 اولترا مجهز به یک باتری ۵ هزار میلی آمپری است و این دو گوشی از نظر عمر باتری و سرعت شارژ نیز تفاوت‌های قابل توجهی با همدیگر ندارند.

در زمان نوشته شدن این مقاله در آذر ماه ۱۴۰۱، قیمت بهترین گوشی سامسونگ سری S، چیزی حدود ۵ میلیون تومان بیشتر از قیمت فروش گوشی سامسونگ S21 اولترا است و می‌توان آن را بهترین گوشی سامسونگ سری S با قیمت مناسب دانست. اگر رابط کاربری جدیدتر، خلاقیت‌های به کار رفته در طراحی S22 اولترا و بهبودهای جزئی در پردازنده و دوربین برای شما خیلی مهم نیستند، خرید S21 اولترا به جای S22 اولترا که قیمت بالاتری دارد را به شما توصیه می‌کنیم. با این حال، اگر به دنبال خرید بهترین و احتمالا زیباترین گوشی اندرویدی حال حاضر هستید، گزینه‌ای جز خرید گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا ندارید.

سوالات متداول

۱- بهترین گوشی سامسونگ سری S چیست؟

بهترین و آخرین مدل گوشی سامسونگ سری S در سال ۲۰۲۲، گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا است.

۲- بهترین گوشی سری S سامسونگ از نظر دوربین کدام است؟

بهترین گوشی سری S سامسونگ از نظر دوربین گلکسی S22 اولترا است که مجهز به یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با قابلیت‌های پیشرفته‌ای است که در دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی S21 اولترا یافت نمی‌شود. دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی نیز عکس‌ها و ویدئوهای بسیار با کیفیتی می‌گیرد.

۳- ارزان‌ترین گوشی سری اس سامسونگ کدام است؟

ارزان‌ترین گوشی سری S22، گوشی S22 معمولی است که مشخصاتی ضعیف‌تر در مقایسه با گلکسی S22 Pro و گلکسی S22 Ultra دارد.

جمع‌بندی

سری S از بهترین گوشی های پرچمدار سامسونگ تشکیل می‌شود که شاید همانند گوشی‌های تاشونده سری Z منحصر به فرد نباشند اما قطعا بهترین گوشی‌های اندرویدی جهان را باید در میان آن‌ها جستجو کنید. این سری از گوشی‌های سامسونگ با صفحه نمایش‌های بی‌نظیر، طراحی ساده، ظریف و زیبا، سیستم‌های دوربین شگفت‌انگیز و برخورداری از پیشرفته‌ترین تراشه‌های موجود در بازار موبایل دنیا، شاید کامل‌ترین گوشی‌هایی باشند که می‌توان پیدا کرد. برای خرید بهترین گوشی سامسونگ سری S می‌توانید به فروشگاه آنلاین فرنا مراجعه کنید. فرنا یکی از معتبرترین مراکز آنلاین فروش گوشی است.

منبع:

techradar.com

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا