آموزشسخت افزار

کامل‌ترین راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ ایسوس چی بخرم؟

لپ تاپ‌ها، برندهای متنوعی دارند که هر کدام از این برندها با مشخصات خاص خودشان شناخته می‌شوند؛ برای مثال، همه لپ تاپ‌های لنوو را به ارزان‌قیمت بودن و لپ‌تاپ‌های اچ پی را به بادوام بودن می‌شناسند. برند ایسوس نیز به تولید لپ تاپ‌های گیمینگ با توان پردازشی بالا معروف است. البته این لپ تاپ‌ها معمول قیمت بالایی دارند و اگر می‌خواهید لپ تاپ ایسوس بخرید، باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید تا پول خود را دور نریزید. در این مقاله با راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس در خدمت شما هستیم. با مجله فناوری فرنا همراه باشید.

برای خرید لپ تاپ باید به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

پیش از شروع راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس، بد نیست که به شما بگوییم برای خرید لپ تاپ، بدون در نظر گرفتن برند، باید به مواردی توجه داشته باشید. سپس، در بخش دوم این مقاله، با معرفی سری‌های مختلف ایسوس به شما می‌گوییم که کدام سری برای شما مناسب‌تر است.

در هنگام خرید لپ تاپ از هر برندی، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱- نیازمندی‌های خود را در نظر بگیرید

گام اول در انتخاب لپ تاپ این است که بدانید دقیقا برای چه منظوری، لپ تاپ نیاز دارید؟ پس باید سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

۱- آیا اصلا لپ تاپ نیاز دارید یا کامپیوتر دسکتاپ برای شما بهتر است؟
۲- چرا به لپ تاپ نیاز دارید و می‌خواهید چه کاری با آن انجام دهید؟
۳- احتمال می‌دهید که چقدر لپ تاپ خود را جا به جا کنید؟ آیا همیشه آن را روی میز کامپیوتر خود در منزل نگه می‌دارید یا آن را با خود به محل کار می‌برید؟
۴- چقدر می‌توانید برای خرید لپ تاپ هزینه کنید؟
۵- انتظار دارید که لپ تاپ تا چند سال برای شما کار کند؟

شما می‌توانید این لیست را بلندتر کنید و سوالات بیشتری از خودتان بپرسید. با جواب دادن به این سوالات، تا حد زیادی متوجه خواهید شد که چه لپ تاپی از چه برندی برای شما مناسب‌تر است. برای مثال، اگر پول زیادی برای خرید لپ تاپ اختصاص ندهید، احتمالا باید به سراغ برند لپ تاپ لنوو بروید یا اگر به دنبال لپ تاپی اداری با طول عمر بالا باشید، احتمالا باید از برندهایی مثل HP یا دل خرید کنید. اگر به دنبال لپ تاپی با توان پردازشی بالا برای گیمینگ، طراحی گرافیک و ویرایش عکس و ویدئو یا کار کردن با هر نرم‌افزار سنگین دیگری هستید، برند ایسوس برای شما مناسب است.

اما خود برند ایسوس، لپ تاپ‌های بسیار متنوعی تولید می‌کند و چندین سری مختلف دارد. در بخش دوم این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس به شما می‌گوییم که کدام سری برای شما مناسب‌تر به نظر می‌رسد. همچنان با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

۲- به ابعاد و وزن لپ تاپ توجه داشته باشید

یکی از مواردی که معمولا بیشتر خریداران، به ویژه آن‌هایی که تجربه زیادی در خرید لپ تاپ ندارند، به آن بی‌توجه هستند، وزن لپ تاپ است. مزیت اصلی لپ تاپ در مقایسه با کامپیوترهای دسکتاپ این است که باتری دارد و می‌توانید آن را حمل کنید و در جایی که نیاز است، از آن استفاده کنید. با این حال، وزن لپ تاپ می‌تواند در قابل حمل بودن آن اثر بالایی داشته باشد. اگر لپ تاپ خیلی سنگین باشد (معمولا بیش از ۲ کیلوگرم وزن برای لپ تاپ، سنگین محسوب می‌شود) حمل کردن همه روزه آن یا حمل کردن آن برای مسافت‌های طولانی، کار سختی خواهد بود که البته این موضوع به جنسیت، جثه و استقامت کاربر نیز بستگی دارد.

راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس از نظر وزن و اندازه

حتی خیلی از خریدارانی که به وزن لپ تاپ بی‌توجه نیستند، در هنگام خرید حضوری، به جای پرسیدن وزن لپ تاپ، آن را در دست می‌گیرند تا سنگینی آن را بسنجند که روشی کاملا غلط است. شاید چند ثانیه حمل کردن لپ تاپی ۲ کیلوگرمی در فروشگاه خیلی کار ساده‌ای باشد اما وقتی صحبت از چندین سال استفاده همه‌روزه و حمل کردن آن در مسافت‌های طولانی باشد، ۲ کیلوگرم وزن بسیار سنگینی برای اکثر کاربران محسوب می‌شود و در درازمدت می‌تواند سبب خستگی یا آسیب‌های جسمانی شود.

بنابراین، کسانی که هر روز لپ تاپ خود را تا محل کار حمل می‌کنند، کسانی مثل اکولوژیست‌ها، زمین‌شناس‌ها، مهندسین معدن، عکاسان طبیعت و … که باید لپ تاپ خود را برای کارهای میدانی همراه خود داشته باشند و نیاز باشد که به صورت ایستاده از آن استفاده کنند، باید بیش از هر چیزی، به وزن لپ تاپ توجه داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما:  معرفی ۱۰ اپلیکیشن برنامه ریزی درسی برتر

با این حال، لپ تاپ‌های کوچک‌تر و سبک‌تر، همیشه بهتر نیستند زیرا معمولا هر چه لپ تاپ بزرگ‌تر باشد، نمایشگر بزرگ‌تری دارد، از باتری بزرگ‌تری بهره‌مند است، سخت‌افزارها و مشخصات بهتری دارد و به دلیل داشتن بدنه مستحکم فلزی، از دوام ساختاری بالاتری برخوردار است.

بنابراین، وقتی لپ تاپ سبکی انتخاب می‌کنید، باید بعضی از مشخصات را فدا کنید. در نتیجه، اگر لپ تاپ خود را زیاد حمل نمی‌کنید یا احساس می‌کنید که از استقامت جسمانی کافی برای حمل بلند-مدت آن برخوردار هستید، ضرورتی ندارد که حتما لپ تاپ شما سبک باشد.

معمولا، لپ تاپ‌های ایسوس، به ویژه لپ تاپ‌های گیمینگ این برند، از وزن بالایی برخوردارند و اگر می‌خواهید از لپ تاپ ایسوس برای گیمینگ استفاده کنید، وزن لپ تاپ خیلی مهم نیست. البته، اگر لپ تاپ ایسوس سبک و کوچک نیاز دارید، می‌توانید گزینه‌های خوبی در سری ZenBook پیدا کنید. در بخش دیگری از این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس، این سری را به طور کامل به شما معرفی می‌کنیم. همچنان با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

۳- پردازنده‌ای متناسب با نیاز پردازشی خود انتخاب کنید

معمولا، کسی که لپ تاپ ایسوس انتخاب می‌کند، نیاز به توان پردازشی بالایی برای اجرای بازی‌ها یا دیگر نرم‌افزارهای سنگین دارد. بنابراین، شاید مهم‌ترین عاملی که در هنگام خرید لپ تاپ ایسوس باید به آن توجه داشته باشید، پردازنده است.

با اینکه پردازنده اینتل Core-i3 برای کاربردهای روزانه مثل مرور وب، کار کردن با نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس، چک کردن ایمیل و … کافی است اما اگر می‌خواهید لپ تاپی برای گیمینگ یا برای برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین بخرید، نیاز به پردازنده‌ای قوی‌تر مثل اینتل Core-i5 یا اینتل Core-i7 دارید. البته، به غیر از پردازنده‌های اینتل، از پردازنده‌های دیگری مثل زنون (Xenon)، رایزن (Ryzen)، اپیک (Epyc) و آلدرلیک (Adler Lake) در لپ تاپ‌های ایسوس استفاده می‌شود. برای مثال، پردازنده‌های رایزن معمولا در لپ تاپ‌های گیمینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. منابع آنلاین متعددی وجود دارند که به شما می‌گویند، هر پردازنده، معادل کدام پردازنده اینتل است.

۴- به رم و هارد دقت داشته باشید

دیگر عاملی که در توان پردازشی لپ تاپ اهمیت دارد، میزان رم است که هر چه بالاتر باشد، بهتر است اما قیمت لپ تاپ را افزایش می‌دهد. اگر لپ تاپ شما رم پایینی داشته باشد در مالتی تسکینگ (انجام همزمان چندین کار با همدیگر مثل اجرای همزمان چندین نرم‌افزار) به مشکل می‌خورد و کار کردن با فایل‌های حجیم را برای شما دشوار می‌کند.

حافظه ذخیره‌سازی یا هارد لپ تاپ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با اینکه امروزه فضاهای ابری متعددی به صورت رایگان و پولی وجود دارند که کاربران در سرتاسر دنیا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، ولی به دلیل تحریم‌های خارجی و محدودیت‌های داخلی در دسترسی به اینترنت و سرویس‌های مختلف، شهروندان ایرانی در استفاده از این فضاهای ابری محدودیت‌های زیادی دارند و خیلی مهم است که به ظرفیت هارد لپ تاپ در هنگام توجه شود.

موضوع دیگری که جا دارد تا در این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس به آن اشاره کنیم، نوع هارد است. هاردها به دو نوع SSD و HDD تقسیم‌بندی می‌شوند. هاردهای SSD از سرعت و طول عمر بسیار بیشتری برخوردار هستند اما قیمت بالاتری دارند. بنابراین، اگر فضای ذخیره‌سازی خیلی زیادی نیاز ندارید، بهتر است که لپ تاپی با هارد SSD دارای ظرفیت پایین‌تر بخرید. اما اگر فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارید، یا باید برای خرید لپ تاپی با هارد SSD با ظرفیت بالا هزینه زیادی کنید یا با هزینه‌ی کمتر، لپ تاپی با هارد HDD دارای ظرفیت بالاتر بخرید. بد نیست اشاره کنیم که بعضی از لپ تاپ‌ها دارای هر دو نوع هارد SSD و HDD هستند و معمولا، درایو C روی هارد SSD قرار دارد تا سرعت اجرای سیستم عامل و نرم‌افزارها، بیشتر باشد و از HDD صرفا برای ذخیره فایل‌ها استفاده می‌شود.

۵- از عمر باتری و سرعت شارژ غافل نشوید

موضوع دیگری که نباید در راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس از قلم بیاندازیم، تأکید به ظرفیت باتری و سرعت شارژ است.
اگر از لپ تاپ خود، خارج از ساختمان، در فضای باز و دور از پریزهای برق استفاده می‌کنید، خیلی مهم است که لپ تاپ شما باتری بزرگی داشته باشد اما باید وزن آن را نیز در نظر بگیرید. البته، نوع پردازنده نیز در مصرف باتری نقش دارد. گذشته از این، سرعت شارژ نیز اهمیت دارد و هر چه لپ تاپ سریع‌تر شارژ شود، بهتر است.

نوع باتری و طول عمر آن نیز مهم است و اگر می‌خواهید چندین سال از لپ تاپ استفاده کنید، باید به دنبال لپ تاپی با باتری با کیفیت و با طول عمر بالا باشید.

لپ تاپ‌های VivoBook برای آن دسته از علاقه‌مندان به لپ تاپ‌های ایسوس که باتری بزرگ نیاز دارند، مناسب هستند.

۶- به نمایشگر نیز توجه داشته باشید

اندازه، رزولوشن، نرخ نوسازی و روشنایی نمایشگر در انتخاب لپ تاپ مهم هستند. اگر برای ادیت عکس و ویدئو می‌خواهید لپ تاپ بخرید، کیفیت صفحه نمایش اهمیت زیادی دارد و بهتر است که لپ تاپی با نمایشگر 4K تهیه کنید. اگر لپ تاپ گیمینگ نیاز دارید، هرچه نرخ نوسازی و زمان پاسخ نمایشگر، بالاتر باشد، به نفع شما است. در صورتی که نیازمندی‌های گرافیکی بالایی ندارید و صرفا می‌خواهید از لپ تاپ خود برای انجام کارهای روزمره و اداری استفاده کنید، بهتر است که پول زیادی بابت نمایشگر خیلی خوب نپردازید و روی ویژگی‌های دیگر لپ تاپ مثل دوام آن، سرمایه‌گذاری کنید. در صورتی که خیلی در فضای باز با لپ تاپ کار می‌کنید، روشنایی نمایشگر لپ تاپ باید بالا باشد و به ویژگی‌هایی مثل پوشش ضد انعکاس توجه داشته باشید.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش کامل ساخت اپل آی دی با گوشی و کامپیوتر مخصوص کاربران ایرانی

نمایشگر لپ تاپ ایسوس

راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس

همانطور که در ابتدای این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس گفتیم، این برند، سری‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و محدوده قیمتی خاص خودشان را دارند و برای کاربرهای خاصی طراحی شده‌اند. در ادامه، همه سری‌های لپ تاپ ایسوس را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- سری VivoBook

شرکت ایسوس، لپ تاپ‌های VivoBook را لپ تاپ‌هایی «خوش آب و رنگ و جوانانه با طراحی خلاقانه» توصیف می‌کند. این توصیف را برای هر لپ تاپی شنیدید، بدانید که آن لپ تاپ از ویژگی‌های سخت‌افزاری بالایی برخوردار نیست و برای کاربردهای روزمره مثل مرور وب، کار کردن با نرم‌افزارهای سبک، پخش محتواهای چندرسانه‌ای و … طراحی شده است. با این حال، مدل‌های گران‌قیمت‌تر این سری برای گیمینگ هم مناسب هستند و بعضی از مدل‌ها، به تبلت نیز تبدیل می‌شوند.

خانواده VivoBook

اگر به دنبال لپ تاپی با طراحی جذاب برای کارهای روزمره مثل مرور وب، کارهای اداری، تماشای فیلم یا چک کردن ایمیل خود هستید، لپ تاپ‌های خانواده VivoBook گزینه های مناسبی برای شما هستند. در این خانواده می‌توانید لپ تاپ‌های ۱۴ اینچی، ۱۵ اینچی با پردازنده‌های اینتل یا AMD و هارد SSD تا یک ترابایت پیدا کنید. بسیاری از این مدل‌ها نمایشگرهای OLED دارند که می‌توانند تعداد زیادی رنگ را نمایش دهند و از کنتراست خوبی برخوردار هستند.

بهترین لپ تاپ این خانواده، مدل VivoBook 16X OLED است که با پردازنده آخری مدل نسل ۱۳ اینتل Core-i9 H45، ۳۲ گیگابایت رم و کارت گرافیک اختصاصی از نوع NVIDIA GeForce RTX 4060 کار مي‌کند که اگرچه کارت گرافیک بسیار قدرتمندی نیست اما این لپ تاپ برای گیمینگ طراحی نشده است.

خانواده VivoBook S

خانواده بعدی از لپ تاپ‌های VivoBook که در این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس به شما معرفی می‌کنیم، خانواده VivoBook S است. حرف S از کلمه Slim به معنی نازک گرفته شده است و این لپ تاپ‌ها، وزن پایین، ضخامت کم و البته، مشخصات ضعیف‌تری در مقایسه با خانواده VivoBook دارند. در این خانواده نیز لپ تاپ‌های ۱۴ اینچی، ۱۵ اینچی و ۱۶ اینچی یافته می‌شوند و بعضی از مدل‌ها مجهز به نمایشگرهای OLED هستند. لپ تاپ‌های VivoBook S Flip از این خانواده مجهز به لولای دارای چرخش ۳۶۰ درجه هستند.

لپ تاپ vivobok s

بهترین مدل VivoBook S، لپ تاپ Vivobook S 16 Flip OLED است که با پردازنده مدل نسل ۱۳ اینتل Core-i9 ، ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر یک ترابایت هارد SSD کار می‌کند. این لپ تاپ دارای قابلیت پشتیبانی از قلم نوری است.

خانواده VivoBook Pro

این خانواده خیلی شایسته پسوند Pro نیستند. با اینکه می‌توانید از این لپ تاپ‌ها برای ویرایش عکس و ویدئو، نمایش سه-بعدی یا ویرایش موزیک استفاده کنید، اما مشخصات این لپ تاپ‌ها آنقدرها هم بالا نیست. بسیاری از این مدل‌ها دارای نمایشگرهای OLED و همه آن‌ها دارای کارت گرافیک اختصاصی Nvidia هستند و مثل خانواده‌های قبلی که در این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس معرفی شدند، دارای گزینه‌های ۱۴ اینچی، ۱۵ اینچی و ۱۶ اینچی هستند.

مدل Vivobook Pro 16X 3D OLED به راستی لپ تاپ قدرتمندی است. این لپ تاپ، نمایشگر 3.2 K از نوع OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، مدل نسل ۱۳ اینتل Core-i9 H55، ۶۴ گیگابایت رم، دو ترابایت هارد SSD و ۴ پورت تاندربولت دارد و مجهز به کارت گرافیک GeForce RTX 4070 است که از بهترین کارت گرافیک‌ها با قیمت معقول محسوب می‌شود.

خانواده VivoBook Go

دیگر خانواده لپ تاپ‌‌های VivoBook که در این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس به شما معرفی می‌کنیم، VivoBook Go است. لپ تاپ‌های این خانواده حتی از خانواده VivoBook S نیز نازک‌تر هستند. این لپ تاپ‌های کوچک و سبک‌وزن در گزینه‌های ۱۲ اینچی، ۱۴ اینچی و ۱۵ اینچی در بازار یافت می‌شوند و فقط می‌توانید از آن‌ها برای کارهای روزمره سبک مثل مرور کردن وب استفاده کنید. بعضی از مدل‌های این خانواده، نمایشگرهای OLED جذابی دارند.

بهترین مدل این خانواده VivoBook Go 15 OLED است که با تراشه Core i3-N305 chip، حداکثر ۸ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت SSD کار می‌کند و مجهز به نمایشگری با پشتیبانی از دالبی ویژن و اسپیکرهای دالبی اتمز است. اگر به دنبال لپ تاپی برای فیلم دیدن هستید، این لپ تاپ را به شما توصیه می‌کنیم.

خانواده VivoBook Slate

تمامی Slateها، تبلت‌هایی ۱۳.۳ اینچی با نمایشگرهای OLED، پشتیبانی از قلم الکترونیکی و کیبوردهای قابل جداسازی هستند که شباهت زیادی به سرفیس‌های مایکروسافت مثل سرفیس گو و سرفیس پرو دارند. این لپ تاپ‌ها مجهز به سخت‌افزارهای خیلی قدرتمندی نیستند اما کار تبلت را برای شما انجام می‌دهند و با متصل کردن کیبورد به آن‌ها، می‌توانید از این تبلت‌های ایسوس به عنوان لپ تاپ استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین نرم افزار برای حذف FRP چیست؟ آموزش رایگان حذف FRP برای گوشی‌های اندرویدی

لپ تاپ vivobook slate

این خانواده ایسوس برای بلاگ‌نویس‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان و کسانی که نیازمند تبلتی برای کاربردهای روزمره هستند، مناسب به نظر می‌رسند.

۲- سری ZenBook

در این بخش از راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس، شناخته‌شده‌ترین سری این برند، یعنی ZenBook را به شما معرفی می‌کنیم. شباهت‌های زیادی بین VivoBookها و ZenBookها وجود دارد ولی در این سری از لپ تاپ‌های ایسوس، گزینه‌هایی می‌بینید که در سری‌های دیگر یافت نمی‌شوند؛ برای مثال می‌تواند به ZenBook Due دارای دو نمایشگر و ZenBook Fold تاشونده اشاره کرد. تمامی لپ تاپ‌های ZenBook، سبک و نازک هستند و مدل‌های Pro، توان پردازشی بسیار بالایی دارند.

خانواده ZenBook

خانواده ZenBook استاندارد شامل لپ تاپ‌های ۱۳ اینچی، ۱۴ اینچی و ۱۵ اینچی مجهز به نمایشگرهای OLED و پردازنده‌های AMD یا اینتل است. این لپ تاپ‌ها از نظر مشخصات خیلی فوق‌العاده نیستند اما اگر به دنبال لپ تاپ سبک و جمع‌وجوری برای کارهای روزمره و سبک هستید، می‌توانید مدل‌های خوبی در این خانواده پیدا کنید.

خانواده ZenBook S

اگر یک لپ تاپ ZenBook معمولی برای شما بزرگ است و لپ تاپ کوچک‌تری نیاز دارید، می‌توانیم خانواده ZenBook S را به شما پیشنهاد کنیم. این لپ تاپ‌ها، نازیک‌تر و کوچک‌تر هستند اما عملکرد ضعیف‌تری دارند. بعضی از لپ تاپ‌های دارای نمایشگر دوم ZenBook Flip، تحت دسته‌بندی ZenBook S قرار می‌گیرند. در هر صورت، این لپ تاپ‌ها تنها در دو اندازه ۱۳.۳ اینچی و ۱۳.۹ اینچی یافت می‌شوند.

ZenBook S

بهترین مدل ZenBook S که در این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس می‌توانیم به شما معرفی کنیم، Zenbook S 13 OLED با پردازنده نسل ۱۳ اینتل Core-i7 است که ۳۲ گیگابایت رم، یک ترابایت هارد SSD و دو پورت تاندربولت ۴ دارد. این لپ تاپ با کارت گرافیک اینتل Iris Xe کار می‌کند و بنابراین، قادر به اجرای بازی‌های سنگینی مثل کال آو دیوتی نیست.

خانواده ZenBook Pro

اگر طراحی ZenBook را می‌پسندید اما پردازش گرافیکی قوی‌تر و کارت گرافیک اختصاصی نیاز دارید، مدل‌های ZenBook Pro را می‌توانیم به شما معرفی کنیم. همچنین، مدل‌های Flip و Duo نیز در خانواده ZenBook Pro وجود دارند. همانطور که در بخش دیگری از این راهنمای خرید ایسوس گفتیم، لپ تاپ‌های Flip دارای نمایشگر دومی هستند که کمی کوچک‌تر است. لپ تاپ‌های Duo، لپ تاپ‌های قابل تبدیل به تبلت ایسوس هستند. تمامی اعضای خانواده ZenBook Pro، ۱۴ یا ۱۵ اینچی هستند.

اگر به دنبال قوی‌ترین لپ تاپ این خانواده از نظر توان پردازشی هستید، باید از قابلیت‌های Duo صرف‌نظر کنید. لپ تاپ Zenbook Pro 16X OLED با تراشه نسل ۱۳ اینتل Core-i9-13905H، ۳۲ گیگابایت رم، ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD و کارت گرافیک بسیار سریع Nvidia GeForce RTX 4080 بهترین لپ تاپ Zenbook Pro محسوب می‌شود.

خانواده ZenBook Flip

پیشتر در این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس گفتیم که تاپ تاپ‌های Flip در خانواده‌های دیگر مثل Pro و S دیده می‌شوند. با این حال، می‌توان این لپ تاپ‌ها را در یک خانواده مجزا نیز دسته‌بندی کرد. لپ تاپ‌های ZenBook Flip دارای لولای ۳۶۰ درجه و قابلیت پشتیبانی از قلم الکترونیکی هستند و بنابراین می‌توانید به راحتی از آن‌ها برای کارهایی مثل طراحی، نوت‌برداری و دیگر کارهای مشابه استفاده کنید. این لپ تاپ‌ها در اندازه‌های ۱۴ اینچی و ۱۵ اینچی تولید می‌شوند. بهترین لپ تاپ ایسوس از این خانواده که در دسته لپ تاپ‌های Pro قرار نمی‌گیرد، Zenbook 14 Flip OLED که با پردازنده نسل ۱۳ اینتل Core-i7، ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه SSD کار می‌کند و دارای گرافیک غیراختصاصی Iris Xe است.

لپ تاپ ایسوس zenbook flip

خانواده ZenBook Duo

تنها دو لپ تاپ در خانواده Duo قرار دارند و تفاوت آن‌ها با دیگر لپ تاپ‌ها که در این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس به شما معرفی کردیم، وجود نمایشگر دومی روی کیبورد است که به شما این امکان را می‌دهد تا برای مثال در هنگام کار کردن با صفحه اصلی، حواستان به کارهای فرعی مثل ایمیل یا موزیک پلیر باشد.

در سال ۲۰۲۳، بهترین لپ تاپ ZenBook Duo، لپ تاپ ZenBook Pro 14 Duo OLED است با پردازنده نسل ۱۳ اینتل Core-i9، حافظه ۲ ترابایت، ۳۲ گیگابایت رم و کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA GeForce RTX 4060 در بازار یافت می‌شود.

خانواده ZenBook Fold

تنها یک مدل لپ تاپ Fold در بین لپ تاپ‌های ایسوس یافت می‌شود که خیلی کاربردی نیست و احتمال به درد شما نمی‌خورد. به نظر می‌رسد که هدف ایسوس از معرفی این لپ تاپ تاشونده به بازار، تنها نوعی آزمایش بوده است. این لپ تاپ قابل تبدیل به تبلت، نمایشگری غول‌پیکر و ۱۷.۳ اینچی از نوع OLED دارد که نه تنها امکان تا شدن دارد، بلکه می‌توانید یک کیبورد نیز به آن وصل کنید تا در حالت لپ تاپ قابل استفاده باشد.

ایسوس فولد

قوی‌ترین نسخه لپ تاپ ZenBook Fold، لپ تاپی با پردازنده نسل ۱۲ اینتل Core-i7، یک ترابایت حافظه SSD، ۱۶ گیگابایت رم و گرافیک غیر اختصاصی Iris Xe است.

سری کروم بوک

در بخش آخر راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس، سری کروم بوک (ChromeBook) را به شما معرفی می‌کنیم.

ادامه دارد …

منبع:

androidauthority.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا