بررسی و مقایسه

مقایسه نقاط قوت و ضعف گوشی a22 و A32

در میان دو گوشی سامسونگ A32 و گوشی سامسونگ A22، کدام را بخریم بهتر است؟ اگر قصد خرید یکی از این گوشی های میان رده را داشته باشید، بی شک انتخاب برایتان کمی سخت است. از طرفی قرار دادن قیمت به عنوان معیار اصلی نیز نمی تواند به شما جهت داشتن یک انتخاب مناسب کمک کند، چرا که برای مقایسه دقیق دو گوشی هوشمند، باید ریز جزئیات آنها را مورد بررسی قرار داد. همچنین از آنجایی که گوشی های میان رده سامسونگ تا حد زیادی شبیه یکدیگر هستند، مقایسه آنها کمی سخت است. اما برای راحت تر کردن کار شما، در ادامه این مقاله قصد داریم به مقایسه گوشی گلکسی a22 با گلکسی A32 سامسونگ به طور کامل و دقیق بپردازیم.

طراحی

اولین بخشی که در مقایسه گوشی سامسونگ a22 با سامسونگ A32 مورد بررسی ما قرار گرفته می شود، طراحی و ساختار این دو محصول می باشد. شاید در ابتدا گمان کنید که بررسی طراحی گوشی هوشمند زیاد مهم نیست، اما باید گفت این ذهنیت کاملا اشتباه است. چرا که یک گوشی مناسب باید از طراحی متناسبی نیز برخوردار باشد. همچنین از آنجایی که امروزه کمپانی های مختلفی در زمینه تولید گوشی هوشمند فعالیت می کند، طراحی منحصر به فرد به یکی از عواملی که سبب متمایز شدن گوشی می شود، تبدیل شده است. برای این منظور، کمپانی سامسونگ طراحی منحصر به فردی را بر روی گوشی A32 پیاده کرده است.

جنس بدنه این دستگاه از پلاستیک فشرده است که علاوه بر مقاومت در برابر ضربات باعث سنگین شدن گوشی سامسونگ نیز نشده است. به طوری که وزن این دستگاه ۱۸۴ گرم و دارای ابعادی برابر با ۱۵۸.۹x۷۳.۶x۸.۴ می باشد که به راحتی قابل حمل بوده و فضای زیادی را اشغال نمی کند. متاسفانه بدنه این دستگاه دربرابر لکه، عرق دست و…، بسیار حساس است. به طوری که اگر دست شما عرق کرده باشد و این گوشی را در دست بگیرید، اثر آن بر روی بدنه گوشی می ماند. از دیگر ویژگی‌های طراحی گوشی سامسونگ a32، می توان به شباهت زیاد آن با گوشی Galaxy S21 Ultra اشاره کرد که هر دو از طراحی منحصر به فردی برخوردار اند.  اگر کمی بیشتر طراحی این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت دور تا دور این محصول توسط حاشیه هایی برجسته احاطه شده است که از ضربه وارد شدن به گوشی جلوگیری می کنند. در قسمت پشتی این دستگاه شاهد ۴ ماژول دوربین به همراه یک فلش LED، و در سمت جلوی آن نیز یک دوربین سلفی قرار گرفته شده است. دکمه های پاور و لوم صدا نیز در لبه های گوشی A32 قرار گرفته شده اند که از طراحی جمع و جوری برخوردار می باشند.

طراحی متفاوت سامسونگ A32 با سامسونگ a22


بیشتر بدانید: مقایسه دو گوشی A22 و A12


در ادامه مقایسه گوشی سامسونگ a22 با سامسونگ A32، نوبت به بررسی طراحی و ساختار گوشی سامسونگ A22 میرسد! در این باره لازم به ذکر است که طراحی این گوشی تا حد زیادی مشابه طراحی گوشی A32 می باشد، اما از تفاوت هایی نیز برخوردار است. در نمای رو‌به‌رویی صفحه‌نمایش یکدستی را شاهد هستیم که به بریدگی ناچ واتردراپ یا همان قطره‌ای مجهز شده است. در بریدگی قطره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش دوربین سلفی قرار گرفته شده است که به واسطه این بریدگی، از طراحی ویژه ای برخوردار است. در قسمت پشتی این دستگاه نیز شاهد چهار ماژول دوربین به همراه یک فلش LED می باشیم که از کیفیت فوق العاده ای برخورداراند. وزن این دستگاه ۱۸۶ گرم و دارای ابعادی برابر با ۱۵۹.۳x۷۳.۶x۸.۴ می باشد که به راحتی قابل حمل بوده و فضای زیادی را نیز اشغال نمی کند. به طور کلی باید گفت دو گوشی A32 و A22 از لحاظ طراحی مشابه یکدیگر می باشند و هیچ کدام در این زمینه نسبت به یکدیگر برتری ندارند.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی ردمی نوت ۱۳ نسخه 4G

طراحی سامسونگ A22 در مقایسه با گوشی a32 سامسونگ

صفحه­ نمایش

در ادامه مقایسه گوشی a22 با A32، به بررسی نمایشگر این دو محصول نیز می پردازیم. نمایشگر یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های گوشی های هوشمند می باشد، چرا که عملکرد دستگاه مورد نظر به طور کلی به این بخش وابسته است، به این معنا که اگر گوشی شما از صفحه نمایش مناسبی برخوردار نباشد، هیچ وقت نمی توانید یک لذت و هیجان واقعی را از تماشای فیلم و سریال یا اجرای بازی های جدید کسب کنید. برای این منظور، کمپانی سامسونگ نمایشگر فوق العاده ای را بر روی گوشی A32 پیاده کرده است. این گوشی دارای صفحه‌ نمایش Super AMOLED است که با رزولوشن کاملاً مطلوب همراه شده است تا نتوانید به‌راحتی از آن ایرادی بگیرید.

صفحه‌نمایش استفاده‌ شده در این گوشی 6.4 اینچی است که در هر اینچ 411 پیکسل را نشان می‌دهد. به این معنا که تراکم پیکسلی آن 411 می باشد. از دیگر ویژگی های نمایشگر این دستگاه، می توان به رزلوشون ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل اشاره کرد که وضوح و کیفیت فوق العاده ای را به صفحه نمایش گوشی A32 بخشیده است. ناگفته نماند که نسبت صفحه نمایش به بدنه در این محصول ۸۴.۶ درصد است، یعنی اینکه نمایشگر بیشترین بخش از قسمت جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. به طور کلی باید گفت، نمایشگر این گوشی جهت تماشای فیلم و سریال و اجرای بازی های گرافیکی بهترین گزینه است.

مقایسه گوشی a22 با a32 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

ادامه مقایسه گوشی a22 سامسونگ با A32 سامسونگ را با بررسی نمایشگر گوشی A22 می کنیم! در این باره لازم به ذکر است که اگرچه این گوشی به عنوان یک گوشی میان رده شناخته می شود، اما از طراحی منحصر به فردی برخوردار است. کمپانی سامسونگ صفحه نمایش 6.4 اینچ با رزولوشن 720×1600 از نوع سوپر‌امولد را بر روی این دستگاه پیاده کرده است که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است. ناگفته نماند که پنل سوپرامولد در گوشی های مشابه و میان رده دیگر برند ها کمتر دیده می شود، به طوری که می توان گفت این تکنولوژی بیشتر در گوشی های سامسونگ استفاده شده است. تراکم پیکسلی 274 پیکسل بر هر اینچ از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این دستگاه می باشد که کیفیت فوق العاده ای را به آن بخشیده است.


بیشتر بدانید: مقایسه گوشی های a72 و s20 fe


اما آن چیزی که سبب متمایز شدن نمایشگر گوشی a22 با دیگر گوشی های مشابه شده، نرخ بروزرسانی 90 هرتزی می باشد که سرعت فوق العاده ای را به نمایشگر این گوشی بخشیده است. ناگفته نماند که صفحه نمایش گوشی سامسونگ a22 از روشنایی 600 نیت نیز برخوردار است، به طوری که می توانید از آن در زیر نور مستقیم آفتاب نیز استفاده کنید. اما از اینها که بگذریم، مطالعه کردید که اگرچه صفحه نمایش گوشی a22 از عملکرد  فوق العاده ای برخوردار است، اما نمایشگر گوشی a32 عملکرد بهتری را از خود نشان داده است.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی گوشی موتورولا Edge 40

دوربین

یکی دیگر از بخش هایی که در مقایسه دو گوشی a22 با A32 مورد بررسی ما قرار گرفته می شود! دوربین این دو گوشی هوشمند می باشد. همانطور که میدانید، دوربین یکی دیگر از قسمت های یک گوشی هوشمند می باشد که به همین دلیل، امروزه کمپانی های تولید کننده گوشی نگاهی ویژه ای به آن دارند. کمپانی سامسونگ برای متمایز کردن محصولات خود، دوربین های قدرتمندی را بر روی آنها پیاده می‌کند. این کمپانی در طراحی گوشی سامسونگ a32 از دوربین فوق العاده ای استفاده کرده است، به طوری که جهت گرفتن عکس های حرفه ای و با کیفیت بهترین گزینه می باشد. دوربین اصلی این دستگاه از کیفیت 64 مگاپیکسلی برخوردار است، به طوری که می توانید با استفاده از آن، تصاویر و ویدئو های مختلفی را با کیفیت بالا ثبت و ضبط کنید. علاوه بر این دوربین، یک حسگر از نوع فوق عریض (Ultrawide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، یک حسگر از نوع ماکرو (macro) با رزولوشن ۵ مگاپیکسل دریچه‌ی دیافراگم f/2.4، و یک حسگر از نوع عمق (depth) با رزولوشن ۵ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 می باشد که از کیفیت مناسبی برخوردار اند.

به واسطه حسگر ماکرو این دستگاه می توانید از سوژه هایی که در فاصله کمتر از 5 متری قرار دارند عکس های فوق العاده ای بگیرید. دوربین سلفی گوشی سامسونگ a32 نیز از کیفیت 20 مگاپیکسلی برخوردار است که جهت گرفتن تصاویر سلفی بهترین گزینه است. ناگفته نماند که به واسطه دوربین اصلی این گوشی می توانید ویدئو هایی با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS) ظبط کنید.

مقایسه دوربین گوشی a22 با گوشی a32 سامسونگ

مقایسه گوشی سامسونگ a32 با a22 سامسونگ را با بررسی دوربین گوشی a22 کاملتر می کنیم! کمپانی سامسونگ در طراحی دوربین این دستگاه نیز از تکنولوژی های جدیدی بهره برده است. است، به طوری که چهار ماژول دوربین با کیفیت، و یک دوربین سلفی مناسب بر روی آن پیاده شده است. دوربین های این دستگاه به ترتیب دارای یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 از نوع عریض، سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (ultra wide) با زاویه دید 123 درجه، سنسور دوربین 2 مگاپیکسل ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسل سنجش عمق می باشد. به واسطه دوربین اصلی این گوشی، می توانید تصاویری با کنتراست عالی، داینامیک رنج بسیار طبیعی و نزدیک به واقعی بودن رنگ در کنار جزئیات بسیار خوب ثبت کنید.

ناگفته نماند که کیفیت فیلم برداری دوربین اصلی این دستگاه نیز رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS) می باشد. اما همان طور که مطالعه کردید، گوشی سامسونگ a22 دارای یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز می باشد که جهت گرفتن عکس از سوژه هایی که در فاصله نزدیک قرار دارند طراحی شده است. در آخر نیز باید اشاره کرد که دوربین سلفی این گوشی از رزولوشن 13 مگاپیکسلی برخوردار است که جهت گرفتن تصاویر سلفی با کیفیت بهترین گزینه است.

سخت افزار

همان طور که مطالعه کردید، تا اینجای کار که عملکرد گوشی سامسونگ A32 بهتر بوده است! اما از لحاظ سخت افزاری چطور؟ برای آشنایی بیشتر، در ادامه مقایسه سامسونگ گلکسی A22 با گلکسی A32، به بررسی کامل سخت افزار این دو گوشی می پردازیم. در این زمینه لازم به ذکر است که از آنجایی که سخت افزار مهم ترین بخش یک گوشی هوشمند می باشد، کمپانی سامسونگ در طراحی سخت افزار محصولات خود از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده می کند. این کمپانی برای متمایز کردن گوشی A32، سخت افزاری قدرتمند را بر روی آن پیاده کرده است. برای این مدل از اندروید نسخه 11 استفاده شده که در زمان تولید محصول، آخرین نسخه موجود در بازار است. حافظه داخلی این گوشی 128 گیگابایت می باشد، که می توانید با استفاده از آن، حجم زیادی از اطلاعات را درون این گوشی نگهداری کنید.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی گوشی سامسونگ A54 5G

بیشتر بدانید: مقایسه گوشی های a32 و a51


همچنین مدنظر داشته باشید که اگر برایتان ظرفیت 128 گیگابات کم است، می‌توانید با استفاده از کارت‌حافظه این ظرفیت را افزایش دهید. علاوه بر اینها، گوشی A32 مجهز به تراشه Mediatek Helio G80 (12 nm) chipset به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G۵۲ MC۲ GPU نیز می باشد که از قدرت فوق العاده ای در اجرای نرم افزار های سنگین و بازی های گرافیکی برخوردار است. در آخر نیز باید اشاره کرد که یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت قابلیت شارژ سریع با توان ۱۵ وات بر روی این گوشی پیاده شده است که از قدرت شارژ دهی بالایی  برخوردار است.

مقایسه سخت افزاری دو گوشی a32 و a22

جهت کامل تر کردن مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A22، به بررسی سخت افزار گوشی A22 نیز می پردازیم. در این باره لازم به ذکر است که این گوشی نیز یکی دیگر از  گوشی های میان رده سامسونگ می باشد که از سخت افزار قدرتمندی برخوردار است. پردازنده میان‌رده هلیو G80 شرکت مدیاتک بر روی این گوشی پیاده شده است که جهت اجرای بازی و نرم افزار های سنگین از قدرت فوق العاده ای برخوردار است. این پردازنده با معماری 12 نانومتر که دو هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز در کنار شش هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز، هشت هسته آن را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، پردازنده گرافیکی گرافیکی پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 به همراه حافظه رم 4 گیگابایتی، از دیگر ویژگی های سخت افزاری این گوشی می باشد. ناگفته نماند که کمپانی سامسونگ برای این گوشی، یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی را نیز درنظر گرفته است که جهت نگهداری از اطلاعات مختلف بهترین گزینه است. در آخر نیز لازم به ذکر است که گوشی سامسونگ A22 دارای یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و امکان شارژ سریع باتری با توان ۱۵ وات می باشد که از قدرت شارژ دهی بالایی برخوردار است.

جمع بندی

مقایسه گوشی سامسونگ a22 با سامسونگ A32 را با یک جمع بندی به پایان می رسانیم! اگر مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید، بی شک به طور کامل با این دو گوشی هوشمند سامسونگ آشنا شده اید! همان طور که مطالعه کردید، سامسونگ a32 از لحاظ های مختلف نسبت به گوشی a22 از عملکرد بهتری برخوردار است. به طوری که می توان گفت از بودجه ای تا 7 میلیون تومان را برای خرید گوشی درنظر گرفته اید، خرید گوشی a32 منطقی تر می باشد.

4.4/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا