سبک زندگی

بهترین فیلم های تاریخی جهان کدامند؟

با ۲۰ فیلم تاریخی برتر جهان آشنا شوید

ژانر تاریخی به دلیل روایت کردن داستان‌های تاریخی و حماسی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی است که نه تنها می‌تواند بسیار هیجان‌انگیر و جذاب باشد، بلکه می‌تواند چیزهای زیادی را به مخاطب بیاموزد. البته، به یاد داشته باشید که تاریخ را فاتحان می‌نویسند و فیلم‌ها و سریال‌های جذاب را همان فاتحان که بیشترین سرمایه را در اختیار دارند، تولید می‌کنند. بنابراین، هر چیزی را که در این فیلم‌ها می‌بینید، حتی اگر بر پایه دقیق‌ترین متون تاریخی هستند، باور نکنید. در این مقاله می‌خواهیم بهترین فیلم های تاریخی جهان را به شما عزیزان معرفی کنیم. با مجله فرنا همراه باشید.

بهترین فیلم های تاریخی جهان IMDB

پایگاه داده فیلم اینترنتی (Internet Movie Database یا به اختصار، IMDb) یک پایگاه داده اینترنتی از اطلاعات فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، ویدئوهای خانگی، بازی‌های ویدئویی و محتواهای زنده ویدئویی است که اطلاعات جامعی را در رابطه با این محتواها منتشر می‌کند. IMDB دارای یک سیستم امتیازدهی است که یکی از معتبرترین سیستم‌های امتیازدهی فیلم و سریال براساس نظرات کاربران در دنیا محسوب می‌شود و مرجع خوبی برای انتخاب فیلم است. در این بخش می‌خواهیم بهترین فیلم‌ های تاریخی جهان را براساس سیستم امتیازدهی IMDB به شما معرفی کنیم.

۱- Schneider’s List

فیلم لیست اشنایدر از بهترین فیلم های تاریخی جهان

فیلم لیست اشنایدر محصول ۲۰۰۸ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و هنرنمایی بازیگران معروفی مثل لیام نیسون، بن کینگزلی، رالف فینس، کارلولاین گودال، جاناتان سگال و امبث دیویتز، براساس سیستم امتیازدهی IMDb یکی از بهترین فیلم های تاریخی جهان با موضوع هولوکاست است.

تاجری به نام اسکار اشنایدر (با بازی لیام نیسون) در سال ۱۹۳۹ وارد کراکوف می‌شود و آماده است تا سود خوبی از جنگ جهانی دوم که به تازگی شروع شده است، ببرد. بعد از اینکه او به مصلحت سیاسی به حزب نازی می‌پیوندد، به دلایل سیاسی، کارکنان کارخانه‌اش را از میان کارگران یهودی انتخاب می‌کند. وقتی که نازی‌ها پاکسازی یهودیان را در گتو کراکوف شروع می‌کنند، اشنایدر ترتیبی می‌دهد تا از کارگرانش محافظت شود تا کارخانه‌اش بتواند به کار ادامه دهد اما خیلی زود متوجه می‌شود که با این کار، از جان‌های بی‌گناه بسیاری محافظت می‌کند. مدت زمان این فیلم ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه و زبان آن انگلیسی است.

۲- Saving Private Ryan

نجات سرباز رایان

فیلم نجات سرباز رایان بدون شک یکی از بهترین فیلم های تاریخی جنگی است که می‌توانید تماشا کنید. این فیلم محصول ۱۹۹۸ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نقش‌آفرینی تام هنکس، ادوارد برنس، تام سیزمور، جرمی دیویس، وین دیزل و آدام گلدبرگ است.

کاپیتان جان میلر (با بازی تام هنکس) سربازانش را به پشت خطوط دشمن می‌برد تا سرباز جیمز رایان را که سه برادر او در نبرد کشته شده‌اند، پیدا کند. هر کدام از سربازان کاپیتان میلر که در احاطه واقعیات بی‌رحم جنگ و در جستجوی سرباز رایان هستند، سفری شخصی را آغاز و نقاط قوت خودشان را پیدا می‌کنند. زمان این فیلم ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه و به زبان انگلیسی است.

۳- Gladiator

گلادیاتور راسل کرو

یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های من و بدون شک یکی از بهترین فیلم های تاریخی جهان، شاهکار گلادیاتور محصول ۲۰۰۰ به کارگردانی رایدلی اسکات و بازی هنرمندانه راسل کرو است. از دیگر بازیگران این فیلم تاریخی باید به خواکین فونیکس، کانی نیلسن، اولیور رید، درک جاکوبی و دیامون هونسو اشاره کرد. از موسیقی شاهکار هانس زیمر نیز نمی‌توان به سادگی گذشت.

گلادیاتور داستان یکی از فرماندهان ارتش روم به نام ماکسیموس (با بازی راسل کرو) است که شاه جدید روم، یعنی کومودوس (که مطابق با تاریخ از سال ۱۶۱ تا سال ۱۹۲ میلادی بر روم حکومت می‌کند) قدرتش را از او می‌گیرد و قصد کشتنش را دارد اما ماکسیموس موفق به فرار می‌شود و سال‌ها بعد به عنوان گلادیاتور به پایتخت باز می‌گردد، در مسابقات گلادیاتورها تا سرحد مرگ می‌جنگد و داستان بسیار تراژیکی را رقم می‌زند که گلادیاتور را به یکی از بهترین فیلم های درام تاریخی جهان تبدیل می‌کند. مدت زمان این فیلم ۲ ساعت و ۳۴ دقیقه و زبان آن انگلیسی است.

۴- The Pianist

فیلم پیانیست

یکی دیگر از فیلم‌های با موضوع جنگ جهانی دوم که می‌توان آن را از بهترین فیلم های تاریخی جهان دانست، شاهکاری است که پیانیست نام دارد. این فیلم محصول ۲۰۰۲ به کارگردانی رومن پولانسکی و نقش‌آفرینی آدرین برودی، توماس کرشمن، فرانک فاینلی، مائورین لیپمن، امیلیا فاکس و اد استاپارد است.

این فیلم براساس اتوبیوگرافی یک پیانیست لهستانی یهودی که از نسل‌کشی گتو ورشو در جنگ جهانی دوم جان سالم به در می‌برد، نوشته شده است. او در طول عملیات رینهارد از خانواده‌اش جدا می‌شود و تا پایان تسلط نازی‌ها بر ورشو در خرابه‌های این شهر فراری است. مدت زمان فیلم پیانیست دو ساعت و ۲۸ دقیقه و زبان آن، انگلیسی است.

۵- Braveheart

شجاع دل

فیلم شجاع‌دل یکی از بهترین فیلم های تاریخی انگلستان و با موضوع مقاومت اسکاتلندی‌ها در مقابل انگلیسی‌ها است که خشونت، عشق، درام و انقلابی‌گری را به تصویر می‌کشد. شجاع دل محصول ۱۹۹۵ به کارگردانی مل گیبسون و نقش‌آفرینی خود ملگیبسون همراه با سوفی مارسو، پاتریک مک‌گوهان، کاترین مک‌کورماک، برندن گلیسون و جیمز کازمو است.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینمای جهان کدامند؟

فیلم شجاع‌دل روایتگر داستان اسطوره‌ای اسکاتلندی به نام ویلیام والاس (با بازی مل گیبسون) در قرن هجدهم است که پس از متحمل شدن یک تراژدی شخصی توسط سربازان انگلیسی، اسکاتلندی‌ها را علیه حکومت انگلستان و شاه ادوارد یکم متحد و فضای اسکاتلند را انقلابی می‌کند. دیدن این فیلم را به خصوص در این روزها به شدت توصیه می‌کنم. مدت زمان فیلم شجاع‌دل ۲ ساعت و ۵۷ دقیقه و به زبان انگلیسی است.

۶- Lawrence of Arabia

لورنس عربستان

بدون شک لورنس عربستان یکی از بهترین فیلم های تاریخی جهان است که دیدن آن را حتما به شما توصیه می‌کنیم. این فیلم محصول ۱۹۶۲ به کارگردانی دیوید لین و هنرنمایی پیتر اوتول، آلک گونیز، آنتونی کوئین، عمر شریف، جک هاوکینز و خوزه فرر است.

لاورنس عربستان داستان افسریس انگلیسی به نام T.E. Lawrence است که برای پیدا کردن شاهزاده فیصل به عربستان فرستاده می‌شود و نقش لژیون را بین عربستانی‌ها و انگلیسی‌ها در طول جنگ آن‌ها در مقابل ترک‌ها بازی می‌کند. لاورنس به کمک شریف علی عربستانی، علیه دستورات افسر ارشد شورش می‌کند و و شتر از صحرای سوزان عربستان می‌گذرد تا به یکی از بنادر ترک‌ها حمله کند. مدت زمان این فیلم سه ساعت و ۳۶ دقیقه و زبان آن، انگلیسی است.

۷- Ben-Hur

بن هور

فیلم کلاسیک بن هور یکی از بهترین فیلم های سینمایی تاریخی جهان محسوب می‌شود و داستان یک شاهزاده یهودی در اورشلیم و در قرن یکم میلادی را به تصویر می‌کشد. این فیلم محصول ۱۹۵۹ به کارگردانی تیمور ویلیام وایلر و بازی چارلتون هستون، جک هاوکینز، استفن بوید، هیا هاریت، هاگ گریفیث و مارتا اسکات است.

بن هور داستان یک یهودی فلسطینی است که در زمان مسیح با امپراتوری روم می‌جنگد و خودش و خانواده‌اش به بردگی گرفته می‌شوند اما ملاقاتی معنوی با مسیح همه‌چیز را تغییر می‌دهد. مدت زمان این فیلم ۳ ساعت و ۲۳ دقیقه و به زبان انگلیسی است.

۸- Hotel Rwanda

هتل رواندا

هتل روآندا داستان تراژیک کشتاری است که در بی‌توجهی جهان در کشور آفریقایی روآندا رخ می‌دهد و یکی از بهترین فیلم های تاریخی جهان محسوب می‌شود. این فیلم محصول ۲۰۰۴ به کارگردانی تری جرج و بازی دان چیدل، سوفی اوکوندو، خواکین فونیکس، نیک نوتل و دزموند دوبی است.

پاول روسیزباگینا از قبیله Hutu مدیریت هتل Mille Collines است و زندگی خوش و خرمی با همسرش که از نژاد Tutsi است و سه فرزندشان دارند اما زمانی که نیروهای Hutu می‌خواهند نژاد Tutsi را پاکسازی کنند، پاول متقاعد می‌شود تا به Tutsiها اجازه دهد تا در هتل او پناه بگیرند. با خروج نیروهای سازمان ملل، پاول باید به تنهایی از پناهندگان Tutsi در مقابل خشونت وحشتناکی که بعدها نسل‌کشی روآندا نامیده شد، محافظت کند. مدت زمان فیلم هتل روآندا ‍۱۲۱ دقیقه و به زبان انگلیسی است.

۹- Blood Diamond

الماس خونین

الماس خونین یکی از آن فیلم‌های ماجراجویانه و تاریخی است که می‌توان آن را در لیست بهترین فیلم های تاریخی جهان جای داد. این فیلم محصول ۲۰۰۶ به کارگردانی ادوارد زویک و هنرنمایی لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر کانلی، دیامون هونسو، دیوید هیروود، آرنولد وسلو و کاروسو کویپرس ساخته شده است.

در حالی که در دهه ۱۹۹۰، جنگ داخلی در سیرالئون در جریان است، دو مرد شامل یک مزدور سفیدپوست اهل آفریقای جنوبی (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو) و یک ماهیگیر سیاه‌پوست (با بازی دیامون هونسو) با هدفی مشترک برای پیدا کردن گوهری گران‌بها و نادر که می‌تواند زندگی آن‌ها را زیر و رو کند، با همدیگر همراه می‌شوند و با کمک خبرنگاری آمریکایی (با بازی جنیفر کانلی) ماجراجویی خطرناکی در منطقه درگیر جنگ داخلی شروع می‌کنند تا به هدفشان برسند. الماس خونین که بدون شک یکی از بهترین فیلم های تاریخی اکشن جهان است، ۲ و ساعت ۱۸ دقیقه طول می‌کشد و به زبان انگلیسی ساخته شده است.

۱۰- Cinderella Man

مرد سیندرلایی راسل کرو

مرد سیندرلایی یکی از بهترین فیلم های تاریخی جهان و محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی ران هاورد و بازی بازیگرانی مثل راسل کرو، رنه زلویگر، پاول جیاماتی، کریگ بیرکو، پدی کانسیدین و بروس مک‌گیل است.

داستان این فیلم در زمان رکود بزرگ اقتصادی دنیا پیش از جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و یک بوکسور بازنشسته به نام جیمز براداک (با بازی راسل کرو) که به عنوان کارگر مشغول به کار است، از طرف کارفرمایش پیشنهادی برای مسابقه با یک بوکسور جوان و استعداد نوظهور را دریافت و قبول می‌کند و پس از اینکه به طور شگفت‌انگیزی مسابقه را می‌برد، برخلاف نظر همسر نگرانش دوباره به رینگ باز می‌گردد و در مقابل قهرمان سال قبل و بوکسوری واقعا ترسناک قرار می‌گیرد. مدت زمان فیلم مرد سیندرلایی دو ساعت و ۲۴ دقیقه و به زبان انگلیسی است.

۱۱- Titanic

تایتانیک

تایتانیک بدون تردید یکی از بهترین فیلم های تاریخی عاشقانه دنیا و شاید بهترین آن‌ها است که ماجرایی عاشقانه در کشتی تایتانیک را شرح می‌دهد. این فیلم محصول ۱۹۹۷ به کارگردانی جیمز کامرون و هنرنمایی لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، بیلی زین، کتی بیتس، فرانسز فیشر و گلوریا استووارت است.

کشتی تایتانیک که بزر‌گ‌ترین وسیله نقلیه ساخت بشر تا زمان خودش محسوب می‌شد، در حال انتقال چندین هزار نفر از بندر ساوت‌همپتون انگلستان به نیویورک در ایالات متحده بود. این کشتی به چندین طبقه تقسیم می‌شد و هر طبقه مخصوص قشر خاصی از جامعه بود؛ پایین‌ترین طبقه را طبقه فقرا و کارگران تشکیل می‌دادند و طبقات بالا مخصوص اشراف‌زادگان بود.

دختری زیبا و ۱۷ ساله از طبقه اشراف‌زادگان عاشق پسری از طبق کارگران می‌شود ولی رابطه عاشقانه آن‌ها چندان طول نمی‌کشد و تراژدی به شکل کوه یخ از راه می‌رسد. فیلم تایتانیک ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و به زبان انگلیسی است.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین فیلم های ترسناک برتر تاریخ سینما

۱۲- Sparatacus

فیلم اسپارتاکوس

اسپارتاکوس یکی از بهترین فیلم های حماسی تاریخی دنیا محسوب می‌شود. این فیلم محصول ۱۹۶۰ به کارگردانی استنلی کوبریک و نقش‌آفرینی کریک داگلاس، لورنس الیویه، جین سیمونز، تونی کورتیس، چارلز لفتون و پیتر اوستینوف است.

اسپارتاکوس داستان فردی است که در بردگی زاده و بزرگ می‌شود تا به عنوان گلادیاتور بجنگد و سرگرمی اشراف‌زادگان رومی باشد اما همه بردگان را با هم متحد می‌کند تا دست به شورش بزنند. با گسترش شورش بین شهرهای روم، بردگان بیشتری موفق به فرار می‌شوند و تعداد شورشیان بیشتر و بیشتر می‌شود و آن‌ها تحت رهبری اسپارتاکوس به سمت جنوب ایتالیا حرکت می‌کنند و با عبور از دریا به خانه‌های خودشان باز می‌گردند. فیلم اسپارتاکوس ۱۹۷ دقیقه طول می‌کشد و به زبان انگلیسی است.

۱۳- Patton

فیلم پاتون

پاتون یکی از بهترین فیلم های تاریخی جهان و در رابطه با ژنرالی آمریکایی در جنگ جهانی دوم است. این فیلم محصول ۱۹۷۰ به کارگردانی فرانکلین جی شافنر و بازی جرج سی اسکات، کارل مالدن، مایکل بیتس، ادوارد بینس، لاری دابکین و جان دوست است.

فیلم پاتون داستان ژنرال جرج اس پاتون را در زمان جنگ جهانی دوم روایت می‌کند و دستاوردهای او را به تصویر می‌کشد. فیلم پاتون که یکی از بهترین فیلم های حماسی تاریخ محسوب می‌شود، دو ساعت و ۵۱ دقیقه به طول می‌انجامد و به زبان انگلیسی است.

۱۴- Apocalypto

آپوکالیپوتو

فیلم آپوکالیپتو یکی از بهترین فیلم های تاریخی دنیا است که تمدن اقوام مایا در آمریکای مرکزی را به تصویر می‌کشد. این فیلم محصول ۲۰۰۶ به کارگردانی مل گیبسون و بازی رودی یانگ‌بلاد، رائول مکس تروخیلیو، دالیا هرناندز، جاناتان بریور، فرناندو هرناندز و خراردو تراسنا است.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که تمدن مایا در اوج شکوه و قدرت خودش قرار دارد امان بنیان‌های این امپراطوری در حال تضعیف شدن است. رهبران بر این باورند که باید معابد بیشتری بسازند و مردم بیشتری را قربانی کنند تا از مرگ شهروندان و محصولات کشاورزی پیشگیری شود. فردی به نام «پنجه جگوار» (با بازی رودی یانگ‌بلاد) که یک شکارچی صلح‌جو در یک منطقه دورافتاده است، همراه با کل هم روستایی‌هایش در یک حمله از طرف نیروهای امنیتی به دام می‌افتد تا همگی قربانی شوند اما پنجه جگوار موفق به فرار می‌شود ولی باید برگردد و همسر باردار و پسرش را نجات دهد.

۱۵- The Last Samurai

آخرین سامورایی

آخرین سامورایی یکی از بهترین فیلم های تاریخی جهان است که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم. این فیلم محصول ۲۰۰۳ به کارگردانی ادوارد زویک و هنرنمایی تام کروز، کن وانتانبه، تیموتی اسپال، بیل کانولی، تونی گلدوین و هیروشی سانادا بدون شک یکی از بهترین فیلم های تاریخ جهان است.

کاپیتان ناتان آلگرن (با بازی تام کروز) یک افسر نظامی آمریکایی است که امپراطور ژاپن او را به خدمت می‌گیرد تا ارتش ژاپن را برای استفاده از سلاح‌های مدرن آموزش دهد. در همین حال، دولت ژاپن در تلاش است تا مبارزان سامورایی را پاکسازی کند و کشور را غربی‌سازی کند تا سیاست‌های صلح‌طلبانه در پیش گیرد و بتوان به کشوری نرمال تبدیل شود و با جهان تجارت کند. کاپیتان آلگرن به شدت تحت تأثیر فرهنگ سامورایی‌ها قرار می‌گیرد و با یک دوراهی سخت برای انتخاب بین دولت ژاپن و سامورایی‌ها مواجه می‌شود. فیلم آخرین سامورایی دو ساعت و ۳۴ دقیقه طول می‌کشد و به زبان انگلیسی است.

بهترین فیلم های تاریخی جهان جدید

همانطور که در بالا دیدید، اکثر بهترین فیلم های تاریخی جهان بسیار قدیمی هستند و جدیدترین آن‌ها در به دهه اول هزاره سوم میلادی ساخته شده‌اند. با اینکه خیلی از این فیلم‌ها جلوه‌های ویژه آنچنانی ندارند و کیفیت آن‌ها نیز چندان بالا نیست ولی با اتکا به کارگردانی عالی، بازی فوق‌العاده بزرگ‌ترین ستاره‌های تاریخ سینما و موسیقی‌های شگفت‌انگیز توانسته‌اند همچنان جایگاه خود را در بین بهترین فیلم های جهان حفظ کنند.

با این حال، در سال‌های اخیر و به ویژه پس از پایان همه‌گیری کرونا، فیلم‌های تاریخی بسیار خوبی با جلوه‌های ویژه بی‌نظیر ساخته شده‌اند که می‌توانند جذابیت بسیار بالایی برای علاقه‌مندان به ژانر تاریخی داشته باشند. در اینجا می‌خواهیم بعضی از بهترین فیلم های تاریخی جدید را به شما معرفی کنیم. همچنان با ما همراه باشید.

۱- Hamilton

فیلم همیلتون

بدون شک فیلم همیلتون بهترین فیلم تاریخی جهان در دهه جدید است و به شما توصیه می‌کنیم که آن را از دست ندهید. این فیلم به کارگردانی توماس کیل و بازی هنرمندانه لین-مانوئل میراندا، فیلیپا سو، لزلی آدوم، رنه الیس گلدسبری، کریس جکسون و دیوید دیگس می‌تواند برای علاقه‌مندان به فیلم‌های موزیکال نیز بسیار جذاب باشد.

این فیلم داستان واقعی زندگی اولین وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا یعنی آلکساندر همیلتون را به تصویر می‌کشد. مدت زمان فیلم همیلتون دو ساعت و چهل دقیقه و به زبان انگلیسی است.

۲- The Trial of the Chicago 7

محاکمه شیکاگو ۷

فیلم محاکم شیاکو ۷ یکی از بهترین فیلم های تاریخی جهان و براساس داستانی واقعی است. این در سال ۲۰۲۰ ساخته شده و آرون سورکین آن را کارگردانی کرده است. از بازیگران فیلم محاکمه شیکاگو ۷ می‌توان به ادی ردماین، آلکس شارپ، ساکا بارون کوهن، جرمی استرانگ، یوهان کارول لینچ و یحیی عبدالمتین اشاره کرد.

در سال ۱۹۶۹ هفت نفر توسط دولت فدرال ایالات متحده آمریکا به جرم مشارکت در اعتراضات به کنوانسیون ملی دموکراتیک سال ۱۹۶۸ در شیکاگو به توطئه علیه کشور متهم می‌شوند. این فیلم را می‌توان از بهترین فیلم های تاریخ جهان در ژانر حقوقی نیز دانست. مدت زمان فیلم محاکمه شیکاگو ۷، دو ساعت و ۹ دقیقه و به زبان انگلیسی است.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین فیلم‌های اکشن جهان

۳- The Northman

فیلم مرد شمالی

فیلم مرد شمالی یکی از بهترین فیلم های تاریخی اسکاندیناوی محسوب می‌شود. این فیلم محصول ۲۰۲۲ به کارگردانی رابرت ایگرس و بازی آلکساندر اسکارسگارد، نیکول کیدمن، کلیز بنگ، اتان هواک، آنیا تیلور-جوی و و گوستاو لیند است.

The Northman داستان شاهزاده‌ای وایکینگ است که برای گرفتن انتقام پدرش ماجراجوی طولانی را آغاز می‌کند. مدت زمان این فیلم دو ساعت و ۱۷ دقیقه و به زبان انگلیسی است.

۴- The Last Duel

فیلم آخرین دوئل

دوئل نهایی محصول ۲۰۲۱ و یکی از بهترین فیلم های تاریخی جهان به کارگردانی رایدلی اسکات و نقش‌آفرینی دیمن، آدام درایور، جودی کامر، بن افلک، مارتون سوکاس و هاریت والتر درمامی جذاب و تأمل برانگیز مربوط به جنگ صد ساله است که قدرت فراگیر انسان، شکنندگی عدالت و شجاعت زنی را نشان می‌دهد که می‌خواهد به تنهایی برای عدالت بایستند.

این فیلم که بر اساس رویدادهای تاریخی واقعی ساخته شده از حکایات چند صد ساله در رابطه با آخرین دوئل قضایی فرانسه بین ژان د کاروژ و ژاک لو گری (ملقب به جیمز خاکستری) است که پیش از آن دوستانی صمیمی بودند ولی دست روزگار آن‌ها را مقابل همدیگر قرار داد. کاروژ شوالیه‌ای مورد احترام بود که به شجاعت و مهارتش در میدان جنگ شناخته می‌شود و جیمز خاکستری یک اشرف‌زاده نورمن بود که هوش و خوش‌زبانی‌اش او را به یکی از اشراف‌زادگان مورد ستایش دربار تبدیل کرده بود. وقتی که همسر کاروژ یعنی مارگاریت مورد هتک هرمت جیمز خاکستری قرار می‌گیرد ولی جیمز این اتهام را رد می‌کند، مارگاریت ساکت نمی‌ماند و روی اتهام جیمز پافشاری می‌کند و با شجاعت مثال‌زدنی، جان خودش را در معرض خطر می‌گذارد و قاضی حکم به دوئل بین جیمز و ژان می‌کند و اگر ژان دوئل را ببازد، همسرش نیز اعدام خواهد شد. فیلم آخرین دوئل دو ساعت و ۳۳ دقیقه طول می‌کشد و به زبان انگلیسی ساخته شده است.

۵- Spencer

فیلم اسپنسر پرنس دایانا

یکی دیگر از بهترین فیلم های تاریخی جهان که اخیرا ساخته شده، فیلم اسپنسر محصول ۲۰۲۱ از بهترین فیلم های تاریخی انگلستان و در رابطه با ازدواج ناموفق پرنس دایانا و پرنس چارلز (شاه کنونی انگلستان) به کارگردانی پابلو لارین و نقش‌آفرینی کریستین استووارت، سالی هاوکینز، تیموتی اسپال، سین هریس، جک فارثینگ و جک نیلن است.

داستان فیلم از آن‌جایی شروع می‌شود که ازدواج پرنس دایانا و پرنس چارلز مدت‌ها است که شور و حرارت اولیه را از دست داده و رابطه آن‌ها سرد شده است. با وجود شایعات خیانت و طلاق، دستور صلح برای فستیوال‌های کریسمس در کاخ ساندرینگهام توسط ملکه صادر می‌شود. همه در این فستیوال‌ها در حال عیش و نوش و شکار هستند و دیانا خوب بازی را بلد است اما امسال همه‌چیز کاملا فرق دارد. اسپنسر رویدادهایی را که ممکن است در آن روزها رخ داده باشد، به تصویر می‌کشد. این فیلم یک ساعت و ۵۱ دقیقه و به زبان انگلیسی است.

سوالات پرتکرار

۱- بهترین سریال های تاریخی جهان IMDbب کدامند؟

از بهترین سریال های تاریخی جهان می‌توان به سریال تاج (The Crown) که در رابطه با حکمرانی ملکه الیزابت دوم بر انگلستان ساخته شده و سریال وایکینگ‌ها (Vikings) که براساس روایت‌های تاریخی از اسطوره وایکینگ‌ها، راگنار لاثبروک و پسرانش و تهاجم آن‌ها به انگلستان و سکونت آن‌ها در ایسلند و گرینلند است، اشاره کرد.

۲- بهترین سریال های تاریخ جهان کدامند؟

از بهترین سریال‌های جهان براساس رتبه‌بندی IMDb عبارتند از مستند Planet Earth II، سریال Breaking Bad، مستند Planet Earth II، سریال Band of Brothers، سریال Chernobyl، سریال The Wire، مستند Blue Planet II، سریال Avatar: The Last Airbender، مستند Cosmos: A Spacetime odyssey و سریال The Sorpanos اشاره کرد.

۳- بهترین فیلم های تاریخی ایران کدامند؟

به دلیل محدودیت‌های سینمای ایران پس از انقلاب ۵۷ امکان ساخت فیلم‌های تاریخی جالبی وجود نداشته است اما اگر می‌توانید فیلم‌های ایرانی را تحمل کنید، فیلم‌های مرگ یزدگرد سوم، سفیر و کمال‌الملک را به شما معرفی می‌کنیم.

۴- بهترین فیلم های تاریخی جهان اسلام کدامند؟

از بهترین فیلم‌های تاریخی مرتبط با جهان اسلام می‌توان به فیلم The Message با بازی درخشان آنتونی کوئین در نقش محمد، پیامبر مسلمانان و فیلم Muhammad: The Last Prophet در رابطه با ظهور اسلام اشاره کرد.

۵- بهترین فیلم های تاریخی مذهبی جهان کدامند؟

از بهترین فیلم های تاریخی جهان در ژانر مذهبی می‌توان به Agora اشاره کرد که داستان دراماتیک یک خانم معلم فلسفه و ریاضیات در اسکندریه مصر و در احاطه مذهبیون خرافی و تعصبی است که تماشای آن را حتما به شما توصیه می‌کنیم.

جمع‌بندی

ژانر تاریخی، نه تنها به دلیل داستان‌های بسیار جذاب و قوی بلکه به دلیل اینکه چیزی به آگاهی مخاطب اضافه می‌کند، یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی است. در این مقاله، بهترین فیلم‌های جهان در ژانر تاریخی را به شما معرفی کردیم.

تقریبا تمامی فیلم‌های تاریخی بسیار مطرح دنیا سال‌ها پیش ساخته شده‌اند و به جای اینکه برای جذب مخاطب وابسته به جلوه‌های ویژه باشند، به هنر کارگردانی، بازیگری و موسیقی تکیه دارند. فیلم‌هایی مثل لیست اشنایدر، نجات سرباز رایان، گلادیاتور، پیانیست، شجاع‌دل، لورنس عربستان، بن هور، هتل روآندا، الماس خونین، مرد سیندرلایی، تایتانیک، اسپارتاکوس، پاتون، آپوکالیپتو و آخرین سامورایی، براستی فیلم‌هایی هستند که باید حداقل یکبار در زندگی خود آن‌ها را ببینید.

در سال‌های اخیر نیز به لطف تکنیک‌های جدید فیلم‌برداری و جلوه‌های ویژه، فیلم‌های خوبی مثل مرد شمالی ساخته شده‌اند اما همه فیلم‌های تاریخی جدید برای اینکه بدرخشند و خودشان را در فهرست بهترین فیلم های تاریخی جهان جای دهند، وابسته به جلوه‌های ویژه نیستند که از بهترین آن‌ها می‌توان به همیلتون و محاکمه شیکاگو ۷ اشاره کرد.

منابع:
۱- imdb.com
۲- flickchart.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا