سبک زندگی

بهترین فیلم های ترسناک برتر تاریخ سینما

ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ کدامند؟

آیا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید فیلمی ترسناک برای آخر هفته پیدا کنید، عبارت best horror movies را در گوگل سرچ کرده باشید، یکی از فیلم‌های ترسناک پیشنهادی را پس از دیدن تریلری جذاب دانلود کرده و دوستانتان را با وعده دیدن یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان جمع‌کرده باشید و پس از دیدن تنها ۲۰ دقیقه از فیلم، مجبور شوید از شدت مزخرف بودن، آن را قطع کنید تا بیشتر از این مورد تمسخر و اعتراض دوستان قرار نگیرید؟

همسر من عاشق فیلم‌های ترسناک و یکی از طرفداران سرسخت فیلم the conjuring است و تا همین چند وقت پیش، هر باری که می‌خواستم فیلمی برای آخر هفته پیدا کنم، سناریوی بالا برای من تکرار می‌شد تا اینکه پس از مدتی کلا بی‌خیال ژانر ترسناک شدم و به سراغ فیلم‌هایی در ژانرهای مورد علاقه خودم رفتم.

اما در اینجا می‌خواهم شما را با فیلم‌های ترسناکی آشنا کنم که واقعا آدرنالین را در خون شما به حداکثر می‌رسانند و پر از هیجان و سورپرایز‌ هستند. بیاید با هم نگاهی داشته باشیم بر بهترین فیلم های ترسناک جهان.

۱۰ تا از ترسناک ترین فیلم های جهان

۱- The conjuring

بهترین فیلم های ترسناک

به جرأت می‌توان گفت که فیلم سینمایی The conjuring یا کانجورینگ (به معنی احضار کردن) ساخت ۲۰۱۳ به کارگردانی جیمز ون (James Wan) و بازی ورا فارمیگا، پاتریک ویلسون، لیلی تیلور، ران لیوینگستون، شنلی کسول و هیلی مک‌فارلند، اگر یکی از بهترین فیلم های ترسناک ارواح از نظر منتقدین سینمایی نباشد، قطعا ترسناک‌ترین آن‌ها است. گفته می‌شود که نویسندگان، یعنی چد هایس و کری دابلیو هایس این نمایشنامه این فیلم را براساس داستانی واقعی نوشته‌اند.

ماجرای کانجورینگ از این قرار است که در سال ۱۹۷۰، از دو محقق ماوراء الطبیعه و دیوشناس به نام‌های لورین وارن (با بازی ورا فارمیگا) و اد وارن (با بازی پاتریک ویلسون) خواسته می‌شود تا به خانه کارلوین پرون ( با بازی لیلی تایلور) و راگر پرون (با بازی ران لیوینگستون) بروند.
کارولین و راگر همراه با پنج دخترشان، اخیرا به خانه‌ای دور‌افتاده در یک مزرعه نقل مکان کرده‌اند که موجودی ماوراءالطبیعی حضور خودش را در آن نشان می‌دهد. خانواده پرون خیلی زود نشانه‌های این حضور ماوراءالطبیعی را احساس می‌کنند و پس از اینکه لورین و اد، تاریخچه دهشتناک آن خانه را پیدا می‌کنند، داستان‌هایی ترسناک رخ می‌دهند.

این فیلم به زبان انگلیسی و مدت زمان آن، یک ساعت و ۵۱ دقیقه است و امتیاز ۷.۵ را در IMDB دارد. داستان این زوج جن‌گیر به همینجا ختم نمی‌شود و فیلم کانجورینگ ۲ در سال ۲۰۱۶ و کانجورینگ ۳ نیز در سال ۲۰۲۱ با ایفای نقش ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون ساخته شدند.

۲- A quiet place

فیلم یک مکان ساکت

اگر به دنبال یکی از بهترین فیلم های ترسناک جانوری هستید، فیلم A quiet place (به معنی مکان ساکت) را به شما پیشنهاد می‌کنیم که سرشار از هیجان و سورپرایز است. این فیلم دو قسمت دارد که قسمت اول آن در سال ۲۰۱۸ به کارگردانی برایان وودز، اسکات بک و جان کرازیسنکی و بازی امیلی بلانت، کرازیسنکی، میلیسنت سیموندز، نوح جوپ، کید وودوارد و لئون روسام و قسمت دوم آن، پس از پایان بحران پاندمی کرونا و در سال ۲۰۲۰ به کارگردانی جان کرازیسنکی و بازی همان بازیگران قبلی ساخته شده است.

ماجرای فیلم از این قرار است که موجوداتی فرازمینی که حس شنوایی بسیار قدرتمندی دارند اما نمی‌توانند ببینند یا بو بکشند، به زمین حمله می‌کنند و به هر جنبنده‌ای که صدایی از خودش ایجاد می‌کند، حمله‌ور می‌شوند و آن را می‌کشند. این حمله به قدری گسترده و این موجودات به قدری قدرتمند هستند که کل تمدن بشری نابود می‌شود و فقط انسان‌هایی در بعضی نقاط دنیا زنده می‌مانند و به مبارزه ادامه می‌دهند اما نباید در تمام طول شبانه‌روز، کوچک‌ترین صدایی از خودشان ایجاد کنند تا طعمه بیگانگان نشوند.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین فیلم‌های درام

این فیلم آخر‌الزمانی به زبان انگلیسی و مدت زمان آن قسمت اول آن، یک ساعت و ۳۰ دقیقه و قسمت دوم آن یک ساعت و ۳۷ دقیقه است. A quiet place امتیاز ۷.۵ و A quiet place II امتیاز ۷.۲ را از IMDB گرفته‌اند.

۳- Bird box

فیلم جعبه پرنده

یکی از بهترین فیلم های ترسناک ماورایی که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم، فیلم Bird box (جعبه پرنده) به محصول ۲۰۱۸ به کارگردانی سوزان بیر و بازی ساندرا بلاک، تروانت رودس، جکی ویور، روزا سالازار، دنیلیه مک‌دونالد و لیل رل هاوری است.

ماجرای این فیلم آخرالزمانی از آن‌جایی شروع می‌شود که مردم در سرتاسر دنیا، چیزی می‌بینند (که به مخاطب فیلم نمایش داده نمی‌شود) و پس از دیدن آن، بلافاصله به هر روشی، مثل پرت کردن خود از بلندی، پریدن جلوی ماشین‌های در حال حرکت، کوبیدن سر خود به دیوار و … خودکشی می‌کنند. بعدها مشخص می‌شود که این موجود به صورت بدترین ترس‌های زندگی هر نفر، خودش را به او نشان می‌دهد و البته وارد فضاهای بسته نمی‌شود. بنابراین، مردم می‌توانند بدون نگرانی در فضاهای بسته مثل خانه‌های خود بمانند، پنجره‌ها را بپوشانند و چشم‌بندهای خود را بردارند اما برای رفتن به فضای باز به هر دلیلی مثل تأمین آب و غذا، باید چشمان خود را ببندند تا آن موجود را نبینند.

البته، مشکل فقط این نیست و این موجود روی بعضی افراد (ظاهرا بیماران روانی) اثر دیگری دارد و سبب خودکشی آن‌ها نمی‌شود بلکه به نوعی آن‌ها را تسخیر می‌کند تا افراد معمولی را وادار به دیدن این موجود کنند.

داستان حول محور مادر و دو فرزند خردسالی می‌گذرد که پس از پایان منابعشان، با تماس‌های رادیویی موفق پیدا کردن یک اجتماع انسانی می‌شوند ولی باید با عبور از موانع و مشکلات متعدد، بدون استفاده از حس بینایی، خودشان را به آنجا برسانند.

این فیلم به زبان انگلیسی و مدت زمان آن دو ساعت و چهار دقیقه است. فیلم Bird Box امتیاز ۶.۶ را از IMDB گرفته است اما باور کنید که این امتیاز پایین، دلیل بر جذاب نبودن آن نیست.

۴- Get out

فیلم Get out

نیازی نیست که همه فیلم‌های ترسناک حتما خیلی جدی باشند؛ فیلم‌های ترسناکی حتی با فضای کمی ساخته شده‌اند که می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده باشند. یکی از این فیلم‌ها، Get out نام دارد که محصول ۲۰۱۷ به کارگردانی جردن پیله و بازی دنیل کالویا، آلیسون ویلیامز، کاترین کینر، بردلی وایتفورد، کالب لندری جونز و مارکوس هندرسون است.

این فیلم ماجرای یک جوان سیاه-پوست به نام کریس (با بازی دنیل کالویا) است که می‌خواهد یک آخر هفته، والدین دوست دختر سفیدپوست خودش به نام رز (با بازی آلیسون ویلیامز) را ملاقات کند و از این می‌ترسد که شاید والدین دوست دخترش او را نپذیرند اما رفته رفته متوجه موضوعات وحشتناکی می‌شود که تصورش را هم نمی‌کرد.

این فیلم به زبان انگلیسی و مدت زمان آن یک ساعت و ۴۴ دقیقه است. فیلم Get out امتیاز ۷.۷ را از IMDB دارد.

۵- The nun

فیلم ترسناک the nun

اگر خیلی به فیلم‌های ارواح علاقه دارید، شاید فیلم The nun (به معنی راهبه) نیز برای شما جذاب باشد. البته این فیلم با امتیاز پایینی که دارد، جزء بهترین فیلم های ترسناک نیست ولی با داشتن فضایی خوفناک، بازی عالی بازیگران و تکه‌هایی عالی، فیلمی سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان به این جور فیلم‌ها محسوب می‌شود.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی 6 تا از بهترین اپلیکیشن‌های تناسب اندام برای موبایل‌های اندروید

داستان فیلم از این قرار است که راهبه‌ای جوان در صومعه‌ای در کشور رومانی خودکشی می‌کند و کشیشی که قبلا سابقه تسخیر شدن توسط ارواح را دارد و یک راهب جوان که در آستانه قسم یاد کردن برای کشیش شدن است، از طرف واتیکان برای تحقیق در این مورد، فرستاده می‌شوند. این دو همراه با همدیگر از رازی شوم پرده بر می‌دارند و با مواجه شدن با نیرویی شوم به شکل راهبه‌ای شیطانی، نه تنها جان، بلکه ایمان خودشان را در خطر می‌بینند.

فیلم The nun به زبان انگلیسی و به مدت یک ساعت و ۳۶ دقیقه است. این فیلم امتیاز ۵.۳ را در IMDB دارد.

۶- The exorcist

فیلم جن گیر

فیلم The Exorcist (به معنی جن‌گیر) یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین فیلم های ترسناک تاریخ و براساس رویدادهایی واقعی است. این فیلم محصول سال ۱۹۷۳ به کارگردانی ویلیام فریدکین و بازی الن بروستین، لیندا بلیر، مکس ون سیدو، لی کاب، کیتی وین و جک مک‌گوران است.

وقتی دختر جوانی به نام رگان (با بازی لیندا بلیر) رفتارهای عجیبی مثل شناور شدن و هزیان‌گویی می‌کند، مادرش (با بازی الن بورستین) به دنبال درمان پزشکی می‌رود ولی هیچ فایده‌ای ندارد. کشیشی محلی (با بازی جیسون میلر) این فرض را مطرح می‌کند که احتمالا، دختر جن زده شده است. کشیش از کلیسا درخواست جن‌گیری می‌کند و کلیسا نیز متخصص جن‌گیری (با بازی مکس ون سیدو) را مأمور این کار دشوار می‌سازد.

فیلم The exorcist به زبان انگلیسی و مدت زمان دو ساعت و دو دقیقه است. این فیلم، امتیاز بالای ۸.۱ را از IMDB دارد و با وجود قدیمی بودن، جلوه‌های ویژه آن بسیار خوب است.

۷- The Babadook

فیلم بابادوک از بهترین فیلم های ترسناک

به جرأت می‌توان گفت که The Babadook یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ است. این فیلم محصول ۲۰۱۴ به کارگردانی جنیفر کنت و بازی اسی دیویس، دنیل هنشال، نوح وایزمن، هالی مک‌الینی، بارابارا وست و کتی آدامک است.

داستان فیلم از آن‌جایی شروع می‌شود که پسربچه‌ای به مادرش می‌گوید که هیولایی از کتاب کودکانه او وارد منزل آن‌ها شده اما مادرش ابتدا تصور می‌کند که پسربچه خیالاتی شده است ولی پس از مدتی متوجه می‌شود که پسر بچه حقیقت را گفته است.

فیلم The Babadook به زبان انگلیسی و به مدت یک ساعت و ۳۳ دقیقه است. این فیلم امتیاز ۶.۸ را در IMDB دارد.

۸- فیلم Midsommar

 

فیلم‌های ترسناک حتما نباید شامل داستان‌های ارواح یا موجودات بیگانه باشند؛ بعضی از آیین‌های سنتی و مذهبی که گذشتگان در نقاط مختلف دنیا انجام می‌داده‌اند (و امروز نیز انجام می‌دهند!) سوژه‌های خوبی برای فیلم‌های ترسناک هستند. یکی از بهترین فیلم های ترسناک براساس داستان‌های فرقه‌ای، فیلم Midsommar، محصول ۲۰۱۹ به کارگردانی آری آستر و بازی فلورن پیو، جک رینور، ویلیام جکسون هارپر، ویل پولتر، ویلهلم بلومگرن و ایزابلی گریل است.

داستان فیلم از این قرار است که یک دانشجوی روانشناسی به نام دنی آردور همراه با دوست پسرش به نام کریستین که دانشجوی رشته انسان‌شناسی است، به دعوت یکی از دوستان سوئدی خود برای شرکت در فستیوال وایکینگی که هر ۹۰ سال یکبار برگزار می‌شود، به یکی از روستاهای دورافتاده سوئد می‌روند و متوجه می‌شوند که زوجی انگلیسی نیز به دعوت برادر دوست سوئدی کریستین در آن‌جا حضور دارند.

این مراسم، آن‌چیزی نیست که این دو زوج انتظار داشتند و در طول مراسم آن‌ها چیزهایی بسیار وحشتناک مثل خودکشی یک زوج مسن با پریدن از یک صخره بلند و آدمکشی‌های وحشیانه را می‌بینند. سپس، آن‌ها متوجه می‌شوند که قرار است قربانی شوند و برای همین منظور به مراسم دعوت شده‌اند.

این فیلم بسیار ترسناک و هیجان‌انگیز به زبان انگلیسی و به مدت دو ساعت و ۲۵ دقیقه است و باید به شما هشدار بدهیم که شامل صحنه‌های بسیار خشونت بار و جنسی است. Midsommar دارای امتیاز ۷.۱ در IMDB است.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین فیلم‌های اکشن جهان

۹- Annabelle

عروسک فیلم آنابل

یکی از بهترین فیلم های ترسناک ساخته شده آنابل (Annabelle) محصول ۲۰۱۴ به کارگردانی جان آر لئونتی و بازی آنابل والیس، وارد هورتون، تونی آمندولا، کری اومالی و برایان هاو است.

فردی به نام جان فرم (با بازی وارد هورتون) تصور می‌کند که بهترین کادو ممکن را برای همسرش میا (با بازی آنابل والیس) پیدا کرده؛ یک عروسک آنتیک با لباسی زیبا و قدیمی. با این حال، خوشبختی این زوج خیلی به طور نمی‌انجامد و در شبی فاجعه‌بار، شیطان‌پرستان حمله وحشتناکی به خانه این زوج و خود آن‌ها می‌کنند. وقتی که این شیطان‌پرستان می‌خواهند یک موجود شیطانی را احضار کنند، نوشته‌ای را با خون روی دیوار یک پرورشگاه می‌نویسند و آن خون روی عروسک می‌ریزد و آن را شوم می‌کند.

فیلم Annabelle به زبان انگلیسی و مدت زمان یک ساعت و ۳۸ دقیقه است. این فیلم امتیاز ۵.۴ را از IMDB گرفته است. داستان عروسک شوم به همینجا ختم نمی‌شود و فیلم‌های Annabelle: Creation در سال ۲۰۱۷ و Annabelle Comes Home در سال ۲۰۱۹ براساس آن ساخته می‌شوند.

۱۰- The shining

فیلم درخشش جک نیکلسون

فیلم درخشش (The shining) شاید امتیاز بالایی از نظر منتقدان سینمایی نداشته باشد اما یکی از مشهورترین و شاید بهترین فیلم های ترسناک ساخته شده و محصول سال ۱۹۸۰ به کارگردانی استنلی کوبریک و بازی جک نیکلسون معروف، شلی دووال، دنی لوید، اسکاتمن کروترس، بری نلسون و فیلیپ استون است.

جک تورانس (با بازی خاطره‌انگیز جک نیکلسون) نویسنده‌ای است که برای برطرف کردن مشکل خودش که writer’s block یا سد نویسنده نامیده می‌‌شود (وضعیتی که در آن نویسنده توانایی نوشتن و خلاقیت خودش را از دست می‌دهد) به عنوان سرایدار در یک هتل دورافتاده در کلورادو کار کند. او همراه با همسرش وندی (با نقش‌آفرینی شلی دووال) و پسرش دنی که الهامات پیشگویانه داشت، در هتل مستقر می‌شود. زمانی که مشکل نویسندگی جک بهتر نمی‌شود و الهامات دنی نیز ترسناک‌تر می‌شود، جک رازهای مرموز هتل را کشف می‌کند و به یک روانی آدمکش تبدیل می‌شود که می‌خواهد خانواده خودش را به قتل برساند.

فیلم درخشش به زبان انگلیسی و مدت زمان ۱۴۶ دقیقه است. این فیلم امتیاز ۶.۱ را در IMDB دارد.

سوالات پرتکرار

۱- بهترین فیلم های ترسناک جدید کدامند؟

از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۲ می‌توان به Hellbender، The Innocents، Sissy و Saloum اشاره کرد.

۲- ترسناک‌ترین فیلم دنیا چه فیلمی است؟

فیلم Hereditary به کارگردانی آری آستر، براساس مطالعات انجام گرفته، لقب ترسناک‌ترین فیلم تاریخ را یدک می‌کشد اما به دلیل ساخت ضعیف و خسته‌کننده، نمی‌توان آن را جزء بهترین فیلم های ترسناک دنیا دانست.

۳- فیلم ترسناک چی ببینیم؟

فیلم‌های ژانر وحشت معمولا به چند دسته فیلم‌های ارواح، فیلم‌های جانوری و فیلم‌های روانشناسی تقسیم‌بندی می‌شوند که می‌توانید با توجه به علایق خود یکی از انواع فیلم‌های بالا را انتخاب کنید. از بهترین فیلم های ترسناک ارواح می‌توان به The conjuring، از بهترین فیلم‌های ترسناک جانوری می‌توان به Feast، The Mist و Splinter و از بهترین فیلم‌های ترسناک روانشناسی می‌توان به The shining اشاره کرد.

جمع‌بندی

فیلم‌های زیادی با برچسب ترسناک ساخته شده‌اند اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، بیشتر این فیلم‌ها به جای اینکه شما را بترسانند، برای شما مسخره به نظر می‌رسند و انتخاب یک فیلم ترسناک خوب که با سلیقه شما همخوانی داشته باشد، همیشه کار سختی است.
در این مقاله، ۱۰ تا از بهترین فیلم های ترسناک را که تاکنون ساخته شده‌اند به شما معرفی کردیم و تلاش ما بر این بود تا هم فیلم‌های ارواح، هم فیلم‌های ترسناک جانوری و هم فیلم‌های ترسناک روانشناسی را در این لیست قرار دهیم تا مخاطبان با سلایق مختلف بتوانند یکی از فیلم‌های این لیست را برای تماشا انتخاب کنند.

منبع:

rottentomatoes.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا