اخبار

هزاران کارمند بزرگترین کارخانه تولید آیفون را ترک کردند

بزرگترین کارخانه تولید آیفون متعلق به بزرگترین شرکت سازنده آیفون فاکسکان در چین در ژنگژو واقع شده است و در تمام این هفته صحنه ناآرامی بوده است. نارضایتی پنهان کارگران در چند روز گذشته به اعتراضات تبدیل شد و درگیری های متعددی با پرسنل امنیتی رخ داد.

در نهایت، فاکسکان دیروز به دلیل “خطای فنی” مربوط به پرداخت که پس از استخدام آخرین دسته از نیروهای استخدامی رخ داد، عذرخواهی کرد که ادعا می کردند در مورد مزایای غرامت گمراه شده اند. این شرکت به هر نیروی جدید معترض 10000 یوان (حدود 1400 دلار) پیشنهاد داد تا استعفا دهند و محل را ترک کنند.

و به نظر می رسد که این پیشنهاد ممکن است کمی بیش از حد موفقیت آمیز بوده باشد، زیرا گزارش ها حاکی از آن است که بیش از 20000 کارگر فاکسکان را از آن حمایت کرده اند. آنها اکثراً تازه استخدام شده بودند که هنوز در خطوط تولید کار نمی کردند، پول را گرفتند و رفتند. قبل از شروع مشکلات، بیش از 200000 پرسنل در کارخانه کار می کردند.

همه اینها این پتانسیل را دارد که تأثیر منفی شدیدی بر تولید آیفون و در نتیجه حمل و نقل داشته باشد. در 7 نوامبر، اپل قبلاً اعلام کرده بود که انتظار دارد فروش آیفون 14 پرو و پرو مکس کمتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی شده بود، باشد و Best Buy در روز سه‌شنبه نسبت به کمبود آیفون‌های رده بالا در فروشگاه‌ها در این فصل تعطیلات هشدار داد.

برخی از تحلیلگران تخمین می زنند که اگر “مشکل فعلی” تا دسامبر ادامه یابد، حدود 10 میلیون آیفون کمتر از آنچه در ابتدا قرار بود ساخته شود ساخته میشود. برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند که آیفون 14 پرو 25 تا 30 درصد کمتر از «حالت عادی» در فصل خرید خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما:  آیفون 16 پرو مکس دوربین پریسکوپ "سوپر تله فوتو" خواهد داشت

از سوی دیگر، یک منبع در داخل فاکسکان به رویترز گفت که “این حادثه تاثیر زیادی بر تصویر عمومی ما دارد اما روی ظرفیت ما تاثیرش کم است. ظرفیت فعلی ما تحت تاثیر قرار نگرفته است”، زیرا افرادی که کار را ترک می کنند هنوز آموزش ندیده اند یا شروع به کار نکرده اند.

 

Reference:

www.gsmarena.com

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا