بررسی و مقایسهموبایل

بررسی و مقایسه گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی

گوشی‌های خانواده شیائومی ردمی نوت ۱۱ چه فرقی با همدیگر دارند؟

سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی دسته‌ای از گوشی‌های ردمی شیائومی است که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد. این خانواده از گوشي‌های ردمی شامل مدل‌های متنوعی است که بعضی از آن‌ها مخصوص بازار چین و بعضی دیگر مخصوص بازار هند هستند اما بیشتر آن‌ها به بازارهای جهانی عرضه شده‌اند و در بازار موبایل ایران نیز یافت می‌شوند. در این مقاله مي‌خواهیم ، مدل‌های مختلف این دسته از گوشي‌های ردمی را به شما مخاطبان عزیز معرفی کنیم. با فرنا موبایل همراه باشید.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۱

بررسی و مقایسه گوشی‌های سری رمی نوت ۱۱ شیائومی

گوشی اقتصادی شیائومی ردمی نوت ۱۱ ارزان‌ترین و ساده‌ترین گوشی از خانواده ردمی نوت ۱۱ محسوب می‌شود و همانند هر گوشی اقتصادی دیگری، نقطه ضعف‌های مهمی دارد که قیمت آن را پایین نگه داشته‌اند. ردمی نوت ۱۱ از نظر طراحی، صفحه نمایش و کیفیت ساخت عالی است اما دوربین‌های پشتی و عملکرد پردازشی خیلی خوبی ندارد. البته این نقطه ضعف‌ها خیلی چشمگیر نیستند و اگر از قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ بی‌اطلاع باشید، ممکن است آن را با گوشی‌های پرچمدار اشتباه بگیرید.

با اینکه این گوشی مشخصات خیلی خاصی ندارد اما نقطه ضعف خاصی نیز نشان نمي‌دهد و کاری که از آن انتظار می‌رود را به خوبی انجام می‌دهد. ردمی نوت ۱۱ در انجام کارهای روزمره مثل تماشای محتواهای ویدئویی، پیام دادن به مخاطبان، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، مرور وب و حتی بازی کردن، عملکرد بسیار خوبی دارد و شما را اذیت نمی‌کند.

به لطف صفحه نمایش AMOLED روشن و با کیفیت و استریو اسپیکرهای بسیار خوب، تماشای ویدئو یا گوش دادن به موسیقی با این گوشی ارزان قیمت شیائومی بسیار لذت‌بخش است. این گوشی با نمایشگری ۶.۴۳ اینچی نه آنقدر بزرگ است که در جیب شما جای نگیرد و نه آنقدر کوچک است که لذت تماشای ویدئوها را از شما بگیرید.

البته مثل همیشه هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست و گوشی اقتصادی شیائومی ردمی نوت ۱۱ نیز نقاط ضعف خودش را دارد. با اینکه بیشتر گوشي‌های شیائومی دوربین‌های پیشرفته‌ای دارند اما دوربین‌های پشتی این گوشی به ويژه در نور ضعیف نمي‌توانند عکس‌ها و ویدئوهای خوبی بگیرند. شاید نقطه ضعف اصلی این گوشی، نداشتن قابلیت اتصال به نسل پنجم اینترنت همراه باشد. این روزها کمتر گوشی هوشمندی را پیدا مي‌کنید که قابلیت 5G نداشته باشد.

ارزان‌ترین گوشی سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی در ۹ فوریه ۲۰۲۲ وارد بازار شد. این گوشی طراحی زیبا و بدنه‌ای نسبتا نازک با امتیاز مقاومت محیطی IP53 دارد و بنابراین در مقابل پاشش آب و مایعات مقاوم است. این گوشی دارای جک ۳.۵ میلی متری و حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور است. حاشیه‌های صفحه نمایش نسبتا نازک هستند و بریدگی دوربین سلفی، طراحی O-infinity دارد.

یکی از نقاط قوت Redmi note 11 که مي‌توان به آن اشاره کرد، صفحه نمایش AMOLED بسیار روشن این گوشی است که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد و رنگ‌ها را به شکل واضح نمایش می‌دهد. حداکثر نرخ نوسازی این نمایشگر ۹۰ هرتز است که برای یک گوشی اقتصادی تولید شده در سال ۲۰۲۲ کافی به نظر می‌رسد. این صفحه نمایش با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود.

دوربین اصلی دارای حسگری ۵۰ مگاپیکسلی و در کنار آن مي‌توانید دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی را ببینید. البته سنسور دوربین اصلی طراحی Quad Bayer دارد و بنابراین، هر چهار پیکسل را با همدیگر ترکیب می‌کند تا عکس‌هایی با رزولوشن یک-چهارم به شما تحویل دهد. در جلوی گوشی نیز می‌توانید دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی را ببینید.

با اینکه سیستم دوربین پشتی می‌تواند عکس‌های خوبی در نور قوی بگیرد اما با ضعیف شدن نور، کیفیت عکس‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. همچنین، ویژگی‌هایی مثل فوکوس و HDR به خوبی گوشي‌های میان-رده کار نمی‌کنند.

این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ است که می‌توان آن را تراشه خوبی برای گوشي‌های اقتصادی دانست. ردمی نوت ۱۱ شاید نتواند بازی‌های سنگین را به خوبی اجرا کند و در اجرای همزمان چندین برنامه به مشکل بخورد اما کارهای معمولی را به راحتی انجام می‌دهد و اصلا کاربر را اذیت نمی‌کند. این تلفن همراه ساخت شرکت شیائومی از نظر حافظه به نسخه‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • ردمی نوت ۱۱ با حافظه داخلی ۶۴ و رم ۴ گیگابایت
  • ردمی نوت ۱۱ با حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۴ گیگابایت
  • ردمی نوت ۱۱ با حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۶ گیگابایت

همچنین امکان گسترش حافظه با استفاده از میکرو SD کارت نیز وجود دارد. همانطور که گفتیم، ردمی نوت ۱۱ قابلیت اتصال به شبکه 5G را ندارد که در سال ۲۰۲۲ کمی عجیب است و نقطه ضعف مهمی محسوب می‌شود.

این گوشی مجهز به باتری بسیار خوب با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و در استفاده معمولی با یک بار شارژ کردن، بیش از یک روز کار می‌کند. گذشته از این، شارژ سریع ۳۳ واتی در دنیای گوشی‌های اقتصادی خیلی خوب به نظر می‌رسد. این در حالی است که بسیاری از گوشي‌های میان-رده و حتی پرچمدار سامسونگ در سال‌های اخیر با سرعت حداکثر ۲۵ وات شارژ می‌شوند.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین تبلت برای دانش آموزان کدام است؟

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس

سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی

گوشی بعدی از سری نوت ۱۱ شیائومی که به آن می‌پردازیم، Redmi note 11S نام دارد. این گوشی را مي‌توان چیزی مابین دو گوشی ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۱ پرو دانست که از نظر قیمتی تفاوت زیادی با ردمی نوت ۱۱ ندارد. این گوشی طراحی و نمایشگری کاملا شبیه به ردمی نوت ۱۱ دارد ولی مجهز به سیستم دوربین و پردازنده‌ای متفاوتی است.

ردمی نوت ۱۱ اس از نظر طراحی کاملا شبیه به نوت ۱۱ است و اگر آن‌ها را کنار هم قرار دهید، قابل تمیز دادن از همدیگر نیستند. حتی امتیاز مقاومت محیطی این گوشی نیز مثل ردمی نوت ۱۱، IP53 است و وزن آن دقیقا ۱۷۹ گرم است. از دیگر مشخصات طراحی Redmi note 11S می‌توان به جک ۳.۵ میلی متری و فرستنده IR اشاره کرد.

مشخصات صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی دارای کیفیت +Full HD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز دقیقا همان چیزی است که در ردمی نوت ۱۱ دیده می‌شود. این نمایشگر در حالت روشنایی خودکار می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت نیز روشن شود. این صفحه نمایش با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود.

در حالی که گوشی ردمی نوت ۱۱ مجهز به تراشه اسنپدراگون بود، در ساخت ردمی نوت ۱۱ اس از تراشه جدیدتر Helio G96 استفاده شده است که البته مثل تراشه اسنپدراگون به کار رفته در نوت ۱۱، نمی‌تواند به شبکه 5G متصل شود.

سه نسخه از گوشی شیائومی Redmi note 11S در بازار موجود است:

  • ردمی نوت ۱۱ اس با حافظه داخلی ۶۴ و رم ۴ گیگابایت
  • ردمی نوت ۱۱ اس با حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۴ گیگابایت
  • ردمی نوت ۱۱ اس با حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۶ گیگابایت

تراشه Helio G96 قدیمی‌تر از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ به کار رفته در ردمی نوت ۱۱ است و در حالی که آن تراشه فرایند ساخت ۶ نانومتری دارد، تراشه به کار رفته در ردمی نوت ۱۱ اس با فرایند ۱۲ نانومتری ساخته شده است. با همه این‌ها، تراشه Helio G96 اندکی سریع‌تر از اسنپدراگون ۶۸۰ کار می‌کند و عملکرد بهتری در تست GeekBench 5 از خودش به جای می‌گذارد.

تفاوت بعدی و اصلی گوشی ردمی نوت ۱۱ اس با ردمی نوت ۱۱، در دوربین اصلی آن است. در حالی که نوت ۱۱ مجهز به دوربینی ۵۰ مگاپیکسلی با عملکرد ضعیف در نور کم است اما نوت ۱۱ اس دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد که آن را برای علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی مناسب‌تر مي‌سازد. البته دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی هیچ فرقی با دوربین‌های متناظر خودر در ردمی نوت ۱۱ ندارند.

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی نیز عملکرد بهتری در مقایسه با دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نوت ۱۱ دارد اما نه رنگ پوست را به خوبی نشان می‌دهد و نه در جداسازی سوژه از پس‌زمینه در عکس‌های پرتره خوب کار می‌کند.

باتری به کار رفته در ردمی نوت ۱۱ اس دقیقا همان باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت به کار رفته در ردمی نوت ۱۱ است اما زمان کمتری شارژ نگه می‌دارد که مي‌توان این اختلاف را به تفاوت در تراشه و ۱۲ نانومتری بودن فرایند ساخت آن نسبت داد. سرعت شارژ نیز مثل ردمی نوت ۱۱ همان ۳۳ وات است.

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس 5G

ردمی نوت ۱۱ اس 5g

شرکت شيائومی در ۲۳ آوریل ۲۰۲۲ نسخه دیگری از گوشي‌های سری نوت ۱۱ را تحت عنوان Redmi note 11S 5G وارد بازار کرد که نمی‌توان آن را نسخه 5G گوشی ردمی نوت ۱۱ اس دانست زیرا تفاوت‌های این دو گوشی فراتر از قابلیت اتصال به شبکه 5G است.

اولین تفاوت این گوشی به گوشي‌های ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس که در نگاه اول خودش را نشان مي‌دهد، ابعاد بزرگ‌تر گوشی است که چیزی حدود ۱۶ گرم به وزن آن اضافه کرده و اندازه صفحه نمایش را به ۶.۶ اینچ ارتقاء داده است. دیگر ویژگی‌های طراحی گوشی ردمی نوت ۱۱ اس 5G مثل پوشش گوریلا گلس ۳ روی صفحه نمایش، بدنه پلاستیکی، مقاومت محیطی IP53، داشتن جک ۳.۵ میلی‌متری و پشتیبانی از دو سیم کارت و کارت حافظه خارجی به صورت همزمان، هیچ تفاوتی با گوشی‌های نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس ندارد.

نمایشگر به کار رفته در ساخت Xiaomi Redmi Note 11S 5G از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و حداکثر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است اما اختلافی ۱.۷ اینچی با آن دو گوشی دارد.

تفاوت اصلی گوشی ردمی نوت ۱۱ اس 5G با دو گوشی دیگر سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی که تا اینجا به شما معرفی کرده‌ایم، در تراشه است. این گوشی با تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰ با فرایند ساخت ۶ نانومتری و قابلیت اتصال به شبکه 5G کار می‌کند که تقریبا در تمامی تست‌های عملکردی به غیر از تست GeekBench 5 تک هسته، عملکرد بهتری از تراشه هلیو به کار رفته در ردمی نوت ۱۱ اس دارد.

سه نسخه از گوشی Xiaomi Redmi Note 11S 5G موجود است که به شرح زیر هستند:

  • ردمی نوت ۱۱ اس 5G با حافظه داخلی ۶۴ و رم ۶ گیگابایت
  • ردمی نوت ۱۱ اس 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۶ گیگابایت
  • ردمی نوت ۱۱ اس 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایت

این گوشی از نظر سیستم دوربین کاملا به شیائومی ردمی نوت ۱۱ شباهت دارد و جهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است.

پیشنهاد ما به شما:  درگاه شارژ جدید آیفون 15 میتواند یکی از بزرگترین بروزرسانی های سالهای اخیر باشد

باتری به کار رفته در گوشی شیائومی Redmi note 11S 5G همان باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری به کار رفته در نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس با قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی است اما به بهینه‌تر بودن فرایند ساخت تراشه، در مقایسه با نوت ۱۱ اس، مدت زمان بیشتری شارژ نگه می‌دارد و حتی عملکرد آن از ردمی نوت ۱۱ نیز بهتر است.

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

ردمی نوت ۱۱ پرو

گوشی Redmi note 11 Pro یکی از بهترین مدل‌های سری ردمی نوت ۱۱ است که طراحی جذابی دارد. این گوشی با وجود بدنه‌ای پلاستیکی و ابعادی نه چندان بزرگ، ۲۰۲ گرم وزن دارد که کمی سنگین به نظر می‌رسد. قابل دور گوشی نیز کاملا صاف است و هیچ انحنایی ندارد که با توجه به وزن بالای گوشی می‌تواند نگهداشتن آن در دست را برای کاربر کمی دشوار کند. ردمی نوت ۱۱ پرو همانند دیگر گوشي‌های رده ردمی نوت ۱۱ دارای امتیاز مقاومت محیطی IP53 است و جک ۳.۵ میلی متری نیز دارد. همچنین، حسگر اثر انگشت نیز مثل دیگر گوشي‌های این رده ردمی روی دکمه پاور قرار گرفته است.

این گوشی صفحه نمایشی ۶.۶۷ اینچی از نوع Super AMOLED با نرخ نوسازی حداکثری ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ دارد که به گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. مشابه این صفحه نمایش در ردمی نوت ۱۰ پرو وجود داشت. نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۶ درصد است که برای یک گوشی میان-رده عالی محسوب می‌شود.

ردمی نوت ۱۱ پرو با تراشه Mediatek Helio G96 با ساخت ۱۲ نانومتری کار می‌کند که حتی در بین گوشی‌های میان-رده نیز سرعت بالایی ندارد و به دلیل بهینه نبودن فرایند ساخت، شارژ زیادی مصرف می‌کند. این گوشی از نظر حافظه داخلی و رم در سه نسخه زیر موجود است:

  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۶ گیگ
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگ
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگ

همانطور که می‌بینید این گوشی از نظر رم نسبت به ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۱ اس 5G که پیش از این معرفی کردیم، وضعیت بهتری دارد و کاملا مشابه ردمی نوت ۱۱ اس است.

ردمی نوت ۱۱ پرو از نظر توان پردازشی در تست GeekBench 5 (multi-core) عملکردی کمی ضعیف‌تر از ردمی نوت ۱۱ اس 5G و ردمی نوت ۱۱ اس دارد اما از ردمی نوت ۱۱ بهتر است. در تست GeekBench 5 (single-core) نیز شرایط فرقی ندارد و از هر دو گوشی نوت S و نوت S 5G ضعیف‌تر اما از نوت ۱۱ معمولی بهتر است. در تست AnTuTu 9 شرایط کمی بهتر می‌شود و ردمی نوت ۱۱ پرو از نظر توان پردازشی از نوت ۱۱ اس و نوت ۱۱ بهتر است اما اختلاف زیادی با نوت ۱۱ اس 5G نشان می‌دهد. فراموش نکنید که در این تست‌ها از گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو و ردمی نوت ۱۱ اس با رم ۸ گیگابایت استفاده شده اما گوشی ردمی نوت ۱۱ اس 5G با تنها ۶ گیگابایت رم در این تست‌ها شرکت کرده است.

سیستم دوربین کاملا مشابه گوشی Redmi note 11S و شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است. عملکرد دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی هم در روز و هم در شب قابل قبول است و دوربین سلفی نیز با اینکه عملکرد بهتری در مقایسه با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مورد استفاده در Redmi note 11 و Redmi note 11S دارد اما بازتولید رنگ را به خوبی انجام نمي‌دهد.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری است که با شارژ سریع ۶۷ واتی ظرف ۱۵ دقیقه از صفر تا ۵۱ درصد شارژ می‌شود و از این نظر نسبت به ردمی نوت ۱۱، ردمی نوت ۱۱ اس و ردمی نوت ۱۱ اس 5G که همگی با سرعت ۳۳ وات شارژ می‌شوند، برتری دارد. البته باتری این گوشی به دلیل بهینه نبودن فرایند ساخت، عملکردی ضعیف‌تر از همه گوشی‌های شیائومی سری ردمی نوت ۱۱ دارد.

مشخصات گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو 5G

ردمی نوت ۱۱ پرو 5g

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G از نظر طراحی هیچ تفاوتی با گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو نشان نمی‌دهد و حتی وزنی برابر با آن گوشی دارد. حتی صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی نیز همانند ردمی نوت ۱۱ پرو صفحه نمایشی ۶.۶۷ اینچی از نوع Super AMOLED با نرخ نوسازی حداکثری ‍۱۲۰ هرتز، روشنایی حداکثری ۷۰۰ نیت در حالت دستی و ۱۲۰۰ نیت در حالت خودکار و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است که با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. اما این گوشی از نظر تراشه کاملا متفاوت است و عملکردی حتی بهتر از ردمی نوت ۱۱ پرو 5G نشان می‌دهد.

گوشی Redmi note 11 pro 5G با تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ با فرایند ساخت ۶ نانومتری کار می‌کند که دو هسته Kryo 660 Gold با نرخ ساعت ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته Kryo 660 Silver با نرخ ساعت ۱.۷ گیگاهرتز دارد و مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 619 است. این تراشه نه تنها توان پردازشی بسیار خوبی برای گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G فراهم آورده، بلکه روی کاهش مصرف شارژ نیز تأثیر زیادی داشته است. این گوشی از نظر حافظه و رم در چهار نسخه زیر در بازار موبایل وجود دارد:

  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۶ گیگ
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگ
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگ
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگ
پیشنهاد ما به شما:  ۵ گوشی برتر شیائومی در سال ۲۰۲۳ را بشناسید

سیستم دوربین کاملا مشابه گوشی Redmi note 11S و ردمی نوت ۱۱ پرو شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است اما به دلیل پردازنده قدرتمندتری که دارد می‌تواند عکس‌های بهتری بگیرد و مشکل بازتولید رنگ دوربین سلفی نیز تا حد زیادی برطرف شده است.

همانند دیگری گوشي‌های سری نوت ۱۱، باتری دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و مثل نوت ۱۱ پرو با سرعت ۶۷ وات شارژ شارژ می‌شود.

مشخصات ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

سر انجام به معرفی بهترین گوشی سری ردمی نوت ۱۱ یعنی Redmi note 11 pro+5G می‌رسیم. این گوشی از نظر طراحی تفاوت چندانی با گوشی‌های نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو 5 نشان نمی‌دهد اما دو گرم از آن گوشی‌ها سنگین‌تر است. ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G بدنه‌ای از جنس پلاستیک با مقاومت محیطی IP53 دارد و مجهز به صفحه نمایشی ۶.۶۷ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است که ۸۶.۱ درصد از سطح جلویی گوشی را می‌پوشاند و با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

این گوشی با مجهز بودن به پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰ با فرایند ساخت ۶ نانومتری با اختلاف از همه گوشي‌های این سری ردمی قوی‌تر است و از نظر حافظه و رم در سه نسخه زیر در بازار وجود دارد:

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۶ گیگابایت رم

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم

همانطور که می‌بینید، ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G تنها گوشی دارای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی در سری ردمی نوت ۱۱ است.

این گوشی همان سیستم دوربین به کار رفته در گوشي‌های ردمی نوت ۱۱ اس، ردمی نوت ۱۱ پرو و ردمی نوت ۱۱ پرو 5G را دارد و بنابراین دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، حسگر عمقی دو مگاپیکسلی و البته دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است اما با پردازنده قوی‌تری که دارد، مي‌تواند عکس‌های بهتری برای شما خلق کند.

یکی از نقطه ضعف‌های ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت آن است که ۵۰۰ میلی آمپر ساعت در مقایسه با دیگر گوشي‌های خانواده ردمی نوت ۱۱ شیائومی کم دارد. البته با توجه به بهینه بودن فرایند ساخت، دوام باتری خیلی هم بد نیست و دوام بیشتری از ردمی نوت ۱۱ پرو دارد. چیزی که جلب نظر می‌کند، سرعت شارژ شگفت‌انگیز ۱۲۰ واتی است که می‌تواند گوشی را ظرف مدت تنها ۱۵ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کند!

برای مشاهده لیست قیمت گوشی کلیک کنید.

سوالات پر تکرار

۱- قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو بیشتر است یا قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۱ اس 5G؟

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو قیمتی کمی بالاتر از شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس 5G دارد.

۲- بهترین گوشی های سری ردمی ۱۱ شیائومی به ترتیب کدامند؟

بهترین گوشی سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی، گوشی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G است و پس از آن به ترتیب گوشي‌های ردمی نوت ۱۱ پرو 5G، ردمی نوت ۱۱ پرو، ردمی نوت ۱۱ اس 5G، ردمی نوت ۱۱ اس و ردمی نوت ۱۱ هستند.

۳- مزایا سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی چیست؟

این گوشي‌ها، میان-رده‌هایی با قیمت‌های مناسب هستند که باتری هایی بسیار پر ظرفیت با سرعت شارژ بسیار بالا دارند. گذشته از این، گوشي‌های سری ردمی نوت ۱۱ مجهز به صفحه نمایش‌های خیلی خوب از نوع AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی بسیار بالا و رزولوشن +Full HD هستند که با گوریلا گلس ۳ یا ۵ محافظت می‌شوند. از دیگر مزایا این گوشي‌ها می‌توان به مجهز بودن به دو سیمکارت و امکان استفاده همزمان از SD کارت به همراه دو سیمکارت فعال، جک ۳.۵ میلی متری، امتیاز مقاومت محیطی IP53 و دوربین‌های اصلی خوب با رزولوشن بالا اشاره کرد.

۴- معایب گوشی‌های خانواده ردمی نوت ۱۱ شیائومی چیست؟

گوشی‌های ردمی نوت ۱۱ شیائومی معایب معدودی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تراشه‌های ضعیف، طراحی نه چندان جالب با وزن بالا، عمر پایین باتری به دلیل سرعت شارژ بسیار زیاد و دوربین‌های اولتراواید و سلفی ضعیف اشاره کرد. همچنین، تعدادی از گوشی‌های این سری ردمی از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کنند.

جمع‌بندی

سری ردمی نوت ۱۱ یکی از بهترین سری‌های گوشي‌های میان-رده ساخت شرکت شیائومی است. این خانواده از تعدادی گوشی با تراشه‌هایی معمولی ولی صفحه نمایش‌هایی معرکه و باتری‌های بسیار خوب با سرعت شارژ بالا تشکیل می‌شود که بعضی از آن‌ها از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند و بعضی‌ها دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارند که برای عکاسی در شب و روز مناسب است. تنوع بالا و قیمت پایین، این گوشي‌ها را به گزینه‌های محبوبی در بین مشتریان گوشی‌های میان-رده و به ویژه طرفداران شیائومی تبدیل کرده است.

منبع:
gsmarena.com
techradar.com

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا