اخبار

سرویس پیام کوتاه 30 ساله شد

سرویس پیام کوتاه که عموماً با نام SMS شناخته می‌شود، امروز 30 ساله شد و به مناسبت تولدش، گوگل اعلام کرد که برنامه پیام‌های آن در هفته‌های آتی از رمزگذاری سرتاسر برای چت‌های گروهی پشتیبانی می‌کند – قابلیتی که برای یک نفر در دسترس است.

با این حال، رمزگذاری انتها به انتها برای چت های گروهی فقط برای کاربران Messages که در برنامه بتا ثبت نام کرده اند باز است، بنابراین اگر می خواهید آن را امتحان کنید، باید در برنامه بتا شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه بتا برای برنامه Messages می توانید به این راه بروید.

علاوه بر اعلام رمزگذاری سرتاسر برای چت های گروهی، گوگل همچنین اعلام کرد که اپلیکیشن Messages به زودی به کاربران این امکان را می دهد که با هر شکلک مشابه واتس اپ به پیام های RCS) خدمات ارتباط غنی) واکنش نشان دهند.

گوگل همچنین تولد 30 سالگی پیامک را فرصتی برای بررسی اپل به دلیل امتناع آن از پذیرش RCS دانست و گفت: «همه شرکت‌های مخابراتی و تولیدکنندگان بزرگ تلفن همراه RCS را به‌عنوان استاندارد پذیرفته‌اند – به جز اپل. اپل از پذیرش آن خودداری می‌کند. RCS و همچنان به اس ام اس تکیه می کند وقتی افرادی که آیفون دارند با تلفن های اندرویدی به افراد پیام می دهند، که به این معنی است که پیامک آنها در دهه 1990 گیر کرده است.”

غول جستجوی اینترنتی مبتنی بر Mountain View چند ماه پیش کمپین #GetTheMessage را راه‌اندازی کرد و از اپل خواست تا RCS را بپذیرد، اما غول فناوری کوپرتینویی در موضع خود کاملا سرسختانه و سرسخت عمل کرده است و تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت که این کار را انجام خواهد داد. بلکه کاربران اندروید را به آیفون تبدیل کنید.

پیشنهاد ما به شما:  iOS 16.1 Beta 2 منتشر شد: نشانگر درصد باتری پویا، رفع باگ‌ها، موارد دیگر

Reference:

www.gsmarena.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا