بررسی و مقایسه

درگاه شارژ جدید آیفون 15 میتواند یکی از بزرگترین بروزرسانی های سالهای اخیر باشد

آیفون‌هایی که قرار است در ماه سپتامبر وارد بازار شوند، می‌توانند ویژگی‌ داشته باشند که هیچ آیفونی تاکنون نداشته است: یک درگاه شارژ عمومی.

به گفته تحلیلگران و گزارش‌ رسانه‌ها، مدل‌های جدید آیفون می‌توانند شامل یک پورت شارژر USB Type-C در پایین گوشی باشند. این همان پورت شارژی است که تقریباً در تمام لپ‌تاپ‌های تولید شده در چند سال گذشته و همچنین تلفن‌های اندرویدی، آی‌پد و سایر ابزارها از Kindles گرفته تا هدفون، پهپادها و پتوهای گرم‌کن استفاده شده است.

کانکتور USB-C جایگزین پورت اختصاصی اپل، پورت لایتنینگ خواهد شد که از سال 2012 تا کنون در هر مدل آیفون عرضه شده است.

این تغییر یکی از بزرگترین پیشرفت های آیفون در سال های اخیر خواهد بود.

کاربران آیفون دیگر نیازی به همراه داشتن دو کابل مختلف برای گوشی و سایر ابزارهای خود در سفر ندارند. کاربران اندروید می توانند از افرادی که آیفون دارند شارژر قرض بگیرند. کاربران آیفون می‌توانند از هر کسی که از لپ‌تاپ جدیدتری استفاده می‌کند، شارژر قرض بگیرند. مدارس و مشاغل می توانند یک نوع شارژر را برای کل ناوگان دستگاه های خود استاندارد کنند. USB-C حتی می‌تواند به آیفون‌ها اجازه دهد تا به سرعت شارژ سریع‌تری دسترسی داشته باشند.

آیفون 15

در حالی که اپل  تایید نکرده است که آیفون‌های جدیدش دارای پورت شارژ USB-C خواهند بود یا نه  ولی به نظر میرسد این تغییر قطعاً اتفاق خواهد افتاد.

مقررات جدیدی که در سال گذشته توسط اتحادیه اروپا تصویب شد، درگاه‌های USB-C را در گوشی‌های هوشمند جدید تا سال 2024 الزامی می‌کند. بعید است که اپل، آیفون را فقط برای بازار اروپا تولید کند. گرگ جوسویاک، بازاریاب ارشد اپل، سال گذشته گفت: «بدیهی است که ما باید از این قانون پیروی کنیم».

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی گوشی ناتینگ فون ۲

اتحادیه اروپا تخمین می زند که این قانون می تواند سالانه 250 میلیون یورو برای شارژرها صرفه جویی کند. اتحادیه اروپا همچنین گفت شارژرهای قدیمی حدود 11000 تن زباله الکترونیکی در سال را در منطقه تشکیل می دهند.

اپل در ابتدا با این قانون مخالفت کرد، در نامه‌ای در سال 2021 گفت که این مقررات نوآوری شارژ در آینده را مختل می‌کند، می‌تواند آن را ملزم کند که دستگاه‌ها را زودتر از بازار خارج کند و مصرف‌کنندگان را با اطلاعات اضافی گیج کند.

اپل در این نامه گفت: «ما نگران این هستیم که مقرراتی که فقط یک نوع اتصال را برای همه دستگاه‌های موجود در بازار الزامی می‌کند، با کاهش سرعت معرفی نوآوری‌های مفید در استانداردهای شارژ، از جمله موارد مرتبط با ایمنی و بهره‌وری انرژی، به مصرف‌کنندگان اروپایی آسیب برساند».

هر زمان که اپل پورت‌های دستگاه‌های خود را تغییر می‌دهد، منتقدان معتقدند که این فقط تلاشی برای کسب درآمد بیشتر از کابل‌های با قیمت بالا است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا