اخبار

آیا گزینه مسدود کردن افراد در ایکس (توییتر) حذف می شود؟

 ایلان ماسک، مالک توییتر یا “X” امروز گفت که گزینه مسدود کردن افراد در ایکس در آینده حذف خواهد شد. ماسک این نظر را در پاسخ به توییتی که پرسیده بود آیا دلیلی برای مسدود کردن شخصی به جای بی صدا کردن در شبکه اجتماعی وجود دارد یا خیر، بیان کرد.

بی‌صدا کردن و مسدود کردن دو ویژگی اساساً متفاوت در توییتر هستند. بی‌صدا کردن شما را از دیدن محتوای کاربران توییتر باز می‌دارد، در حالی که مسدود کردن از دیدن محتوای شما، دنبال کردن و تعامل با شما توسط افراد دیگر جلوگیری می‌کند.

به گفته ماسک، بی‌صدا کردن تنها راه فیلتر کردن محتوا در توییتر در آینده خواهد بود، حذف بلاک به حساب‌های اسپم و آزاردهنده‌ها اجازه می‌دهد تا با افرادی که در غیر این صورت آنها را مسدود می‌کردند، تعامل داشته باشند، زیرا نادیده گرفتن آن بسیار محدودتر است.

 اگر ایلان ماسک ویژگی بلاک را از X حذف کند، این اولین بار نخواهد بود که میلیاردر قوانین App Store را زیر پا می گذارد.

ایلان ماسک روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد ویژگی بلاک X را که قبلا توییتر نامیده می شد حذف کند. اپ استور اپل به برنامه هایی با محتوای تولید شده توسط کاربر اجازه انتشاره می هد که دارای ویژگی بلاک باشند. به نظر می رسد که X مجوز ویژه ای دریافت کرده است تا تنها برنامه اپ استور با نام تک حرفی باشد.

این اقدامی است که بسیاری از کاربران آن را به عنوان گامی در جهت مجاز کردن آشکارا آزار و اذیت در این پلتفرم محکوم می‌کنند، و اگر او این کار را انجام دهد، به نظر می‌رسد این تغییر قوانین Google Play و Apple App Store را نقض می‌کند. و این اولین باری نیست که میلیاردر علی رغم قوانین موجود در اپ استور به آنچه می خواست می رسد. فروشگاه Google Play و Apple App Store قوانینی برای برنامه‌هایی دارند که محتوای تولید شده توسط کاربر مانند پست‌های متنی، عکس‌ها و ویدیوها را میزبانی می‌کنند. یعنی برنامه‌ها به یک ویژگی بلاک برای کاربران نیاز دارند. برای جلوگیری از سوء استفاده، برنامه‌های دارای محتوای تولید شده توسط کاربر یا خدمات شبکه‌های اجتماعی باید شامل موارد زیر باشد:

پیشنهاد ما به شما:  سیستم عامل جدید هندی با نام BharOS در راه است

روشی برای فیلتر کردن مطالب اعتراض‌آمیز از ارسال به برنامه، مکانیزمی برای گزارش محتوای توهین‌آمیز و پاسخ‌های به موقع به نگرانی‌ها، توانایی مسدود کردن کاربران توهین‌آمیز این سرویس، تا کاربران بتوانند به راحتی به شما دسترسی داشته باشند. Google از برنامه‌ها می‌خواهد «یک سیستم درون برنامه‌ای برای مسدود کردن UGC و کاربران» ارائه کنند. کاربرانی که احتمالا به حذف ویژگی بلوک توسط X واکنش نشان می‌دهند (به نفع یک ویژگی بی‌صدا قوی‌تر، طبق توییت یکی از توسعه‌دهندگان این پلتفرم) به سرعت به قوانین فروشگاه‌های اپلیکیشن اشاره کردند که ماسک قادر به تغییر نخواهد بود. اما به نظر می رسد اپل اخیرا قوانین موجود را برای ایکس تغییر داده است. اواخر ماه گذشته، با رسمی شدن تغییر نام تجاری از توییتر به X، اپ استور در ابتدا از تغییر نام این پلتفرم جلوگیری کرد، ظاهراً به دلیل قوانینی که برنامه‌ها را ملزم می‌کرد حداقل نام‌های بلند دو کاراکتری داشته باشند. سپس اپل مسیر خود را به نفع ماسک تغییر داد و قانون را منحصراً برای X تغییر داد. همچنین نمایندگان X، اپل و گوگل به درخواست های Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

 ماسک قبلاً از منتقدان سرسخت سیاست‌های اپ استور اپل بوده است. به طوری که او قبلاً میم هایی درباره جنگ با غول فناوری بر سر هزینه 30 درصدی که اپل از فروش درون برنامه ای از طریق برنامه های دانلود شده از طریق فروشگاه این شرکت دریافت می کند، منتشر کرده بود و آن را «30 درصد مالیات بر اینترنت» نامید.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا