اخبار

واتس اپ وب ممکن است به زودی ویژگی قفل صفحه را برای حفظ حریم خصوصی فعال کند

گزارش اخیر WABetaInfo نشان می‌دهد که Whatsapp ممکن است در حال کار بر روی یک ویژگی کاملاً جدید حفظ حریم خصوصی برای کسانی است که از WhatsApp Web استفاده می‌کنند. این ویژگی قفل صفحه به کاربران این امکان را می دهد تا رمز عبوری را برای مسدود کردن دسترسی به تب واتس اپ تنظیم کنند.

سپس کاربران می توانند دسکتاپ خود را بدون نگرانی رها کنند بدون اینکه نگران نقض حریم خصوصی باشند. در این گزارش آمده است که این ویژگی در حال حاضر در حال توسعه است و ممکن است به زودی در دسترس آزمایش کنندگان بتا قرار گیرد.

ویژگی قفل صفحه واتساپ وب چگونه کار خواهد کرد؟

قفل صفحه وب واتساپ پس از شروع عرضه به طور خودکار روی دسکتاپ شما فعال نمی شود. از آنجایی که این یک ویژگی اختیاری است، کاربران باید به صورت دستی آن را فعال کنند، رمز عبور دلخواه خود را تعیین کنند، و البته به یاد داشته باشند که گهگاهی رمزهای عبور خود را به روز کنند تا در قسمت امن باشند. کاربران همچنین می توانند رمز عبور خود را در صورت فراموشی رمز عبور با اسکن یک کد QR با استفاده از برنامه موجود در گوشی های هوشمند خود تغییر دهند تا دوباره وارد سیستم شوند. مشخص نیست که آیا این ویژگی با هر بار تعویض صفحه‌ها یا قفل دستی، این ویژگی وارد عمل می شود. با این حال، پس از فعال شدن، کاربران می توانند با دانستن اینکه دسترسی غیرمجاز به چت آنها وجود نخواهد داشت، مطمئن باشند.

پیشنهاد ما به شما:  آیفون 16 پرو مکس دوربین پریسکوپ "سوپر تله فوتو" خواهد داشت

سایر ویژگی های حریم خصوصی WHATSAPP

ویژگی قفل صفحه وب واتساپ بخشی از مجموعه ای از ویژگی هایی است که مشاهده کرده ایم واتساپ برای افزایش حریم خصوصی کاربران عرضه شده است. از جمله ویژگی‌های قفل صفحه در رابط تلفن همراه Whatsapp است که به کاربران اجازه می‌دهد با کمک کد عددی یا اثر انگشت دسترسی به برنامه را قفل کنند. علاوه بر این، کاربران اکنون می‌توانند گروه‌های چت را بی‌صدا ترک کنند و از خروج خصوصی مطمئن شوند که با سؤالات مزاحم پیگیری نمی‌شود. کاربران همچنین می توانند کنترل کنند چه کسی آنها را به صورت آنلاین می بیند، چه کسی به روز رسانی وضعیت آنها را می بیند، و اینکه آیا دیگران می توانند از پیام های یک بار مشاهده آنها اسکرین شات بگیرند یا خیر. واتس اپ همچنین اخیراً شروع به نمایش سلب مسئولیت حریم خصوصی در هنگام تماس های صوتی و تصویری کرده است و به کاربران اطمینان می دهد که رمزگذاری سرتاسر خود را تضمین می کند. از آنجایی که واتس اپ قرار است حالت Companion خود را برای اندروید منتشر کند (که به کاربران امکان می دهد حداکثر 4 دستگاه مختلف را به طور همزمان پیوند دهند)، این ویژگی جدید صفحه قفل در زمان خوش آمدگویی ارائه می شود.

Reference:

www.digit.in

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا