اخبار

اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی شد

کوالکام، سازنده تراشه‌های پیشرو، جدیدترین پلتفرم موبایلی پریمیوم خود به نام اسنپدراگون 8 نسل 2 را راه‌اندازی کرده است که تا پایان سال جاری به گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار وارد می‌شود تا بازی‌های موبایلی – در عصر متاورس – را به سطح جدیدی برساند.

اسنپدراگون 8 نسل 2 با پیشرفته ترین موتور هوش مصنوعی کوالکام، پیشرفته ترین پلتفرم 5G جهان است و برای پشتیبانی از سنسورهای تصویر جدید غول هایی مانند سونی و سامسونگ تنظیم شده است.

کریس پاتریک، معاون ارشد و مدیر کل گوشی‌های همراه کوالکام، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «Snapdragon 8 Gen 2 چشم‌انداز گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار را در سال 2023 متحول خواهد کرد. پاتریک در جریان برگزاری نمایشگاه Snapdragon Summit 2022 در Maui گفت: «Snapdragon 8 Gen 2 هوش مصنوعی پیشگامانه، اتصال بی‌نظیر و گیم‌پلی در سطح قهرمان را ارائه می‌کند و به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا هر تجربه‌ای را در مورد اعتمادترین دستگاه خود بهبود بخشند». پلتفرم جدید موبایل توسط برندهای جهانی از جمله ASUS Republic of Gamers (ROG)، HONOR، iQOO، Motorola، nubia، OnePlus، OPPO، REDMAGIC، Redmi، SHARP، Sony Corporation، vivo، Xiaomi، XINGJI/MEIZU و ZTE پذیرفته خواهد شد. . تراشه جدید از فناوری Snapdragon Sound برای موسیقی ممتاز و همه جانبه، تماس ها و بازی پشتیبانی می کند.اسنپدراگون 8 نسل 2

 به گفته این شرکت، این ویژگی صوتی فضایی با ردیابی سر پویا برای غوطه وری کامل در صدای فراگیر و پشتیبانی از پخش موسیقی بدون افت 48 کیلوهرتز است. اسنپدراگون 8 نسل 2 همچنین ویژگی‌های بازی جدیدی را ارائه می‌کند، از جمله ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری شتاب‌دهنده در زمان واقعی که نور، انعکاس‌ها و روشنایی‌های واقعی را به بازی‌های موبایل می‌رساند.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی Lava Blaze NXT

پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno ارتقا یافته تا 25 درصد عملکرد سریع‌تری ارائه می‌کند و پردازنده Qualcomm ‘Kryo’ تا 40 درصد راندمان انرژی بیشتر را ممکن می‌سازد. این شرکت اعلام کرد: گیمرها همچنین می‌توانند با اولین پشتیبانی بهینه‌سازی موبایل دنیا از Unreal Engine 5 ‘Metahumans Framework’ در اسنپدراگون، شخصیت‌های واقعی انسان را در بازی‌های خود تجربه کنند. با استفاده از پردازنده Qualcomm Hexagon ارتقا یافته، کاربران می توانند پردازش زبان طبیعی سریع تری را با ترجمه چند زبانه و ویژگی های دوربین پیشرفته هوش مصنوعی تجربه کنند. اسنپدراگون 8 نسل 2 به طور خودکار عکس‌ها و ویدیوها را با استفاده از یک شبکه عصبی هوش مصنوعی بهبود می‌بخشد تا دوربین را از چهره‌ها، ویژگی‌های صورت، موها، لباس‌ها، آسمان و موارد دیگر آگاه کند. Qualcomm گفت: «Samsung ISOCELL HP3، اولین حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی که برای اسنپدراگون 8 نسل 2 بهینه شده است، عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت حرفه‌ای را ارائه می‌کند.

 این همچنین اولین اسنپدراگونی است که دارای کدک aceAV1 با پشتیبانی از پخش ویدیو تا 8K HDR با سرعت 60 فریم در ثانیه است. این پلتفرم فوق پیشرفته همچنین دارای سیستم اتصال Qualcomm FastConnect 7800 است که کمترین تأخیر Wi-Fi 7 و اتصال بلوتوث دوگانه را دارد.

Reference:

www.gsmarena.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا