فناوری و تکنولوژیموبایل

بهترین گوشی های گیمینگ دنیا در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

با بهترین گوشی‌های جهان برای گیمینگ آشنا شوید

یکی از کاربردهای گوشی‌های هوشمند گیمینگ است که سرگرمی اصلی بعضی از کاربران محسوب می‌شود و بعضی دیگر نیز برای پر کردن ساعات بیکاری خود، مثل سفرهای خسته‌کننده درون‌شهری یا برون شهری از گوشی خود برای بازی کردن استفاده می‌کنند. البته، گوشی‌های هوشمند برای اینکه بتوانند بازی‌های سنگین را به خوبی اجرا کنند، باید مشخصات پردازشی و نرخ نوسازی بالایی داشته باشند و بنابراین، قیمت بهترین گوشی های گیمینگ معمولا بسیار بالا است و اکثر این گوشی‌ها در رده گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گیرند.

با این حال، نمی‌توان از اهمیت توانایی گوشی در گیمینگ به سادگی گذشت و این موضوع برای کاربران ایرانی که معمولا سرگرمی‌ها و تفریحات زیادی ندارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. گذشته از این، خیلی از ما ایرانی‌ها می‌خواهیم تا تلاش کردن و نرسیدن به اهدافمان در زندگی واقعی را با دست‌آوردهایی که در دنیای خیالی بازی‌های مجازی داریم، جبران کنیم!

خوشبختانه، همه گوشی‌های گیمینگ خیلی گران نیستند و اگر دیگر مشخصات گوشی مثل ظاهر و قابلیت‌های عکاسی برای شما خیلی مهم نباشد، می‌توان گوشی‌های گیمینگ خوبی با قیمت‌های منطقی در بازار پیدا کرد.

در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی های گیمینگ جهان را به شما مخاطبان گرامی مجله فرنا معرفی کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین گوشی‌های گیمینگ دنیا کدامند؟

بهترین گوشی های گیمینگ دنیا

گیمینگ یکی از سنگین‌ترین تسک‌هایی است که می‌توانیم با گوشی خود انجام دهیم و بنابراین، اگر به گیم علاقه دارید، باید در انتخاب گوشی هوشمند خود، دقت بسیار زیادی داشته باشید. تمامی گوشی‌هایی که توان پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی قدرتمندی داشته باشند که با رم بالایی پشتیبانی می‌شود، با مجهز بودن به صفحه نمایشی با نرخ نوسازی بالا (حداقل ۱۲۰ هرتز) می‌توانند اکثر گیم‌های سنگین را به راحتی اجرا کنند اما همه این گوشی‌ها الزاما برای گیمینگ طراحی نشده‌اند.

معمولا، گوشی‌های طراحی شده با هدف گیمینگ ظاهری متفاوت از گوشی‌های دیگر دارند و جذاب‌تر به نظر می‌رسند. همچنین، در طراحی این گوشی‌ها، استفاده طولانی مدت کاربر از آن‌ها برای گیمینگ، به ویژه در حالت افقی گوشی، در نظر گرفته می‌شود. گذشته از این، بعضی از گوشی‌های مخصوص گیمینگ دارای دکمه‌های خاصی هستند که فقط در گیمینگ کاربرد دارند. طراحی ارگونومیک، باتری‌های بزرگ و شارژ سریع نیز از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که گوشی‌های گیمینگ خوب باید داشته باشند.

در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی های گیمینگ را به شما معرفی کنیم اما به یاد داشته باشید که همه این گوشی‌ها الزاما برای گیمینگ طراحی نشده‌اند و بعضی از آن‌ها صرفا به دلیل توان پردازشی بسیار بالا و صفحه نمایش‌های خوب خود در اینجا به عنوان گوشی گیمینگ معرفی می‌شوند.

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

زیربرندهای پوکو و بلک شارک گوشی‌های گیمینگ شیائومی را تولید می‌کنند اما بعضی از پرچمداران دیگر سری‌های شیائومی مثل سری می نیز می‌توانند برای گیمینگ مورد استفاده قرار بگیرند. در اینجا می‌خواهیم به طور تخصصی در رابطه با بهترین گوشی های گیمینگ برند چینی شیائومی صحبت کنیم.

۱- گوشی بلک شارک ۵ پرو

گوشی بلک شارک ۵ پرو

برند بلک شارک متعلق به شرکت شیائومی و تولیدکننده گوشی‌های گیمینگ بسیار قدرتمند، زیبا و البته، گران قیمت است. جدیدترین گوشی‌های بلک شارک با پردازنده‌های بسیار قدرتمند، نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش و طراحی چشمگیر، بدون شک بهترین گوشی های گیمینگ این برند چینی هستند و آخرین مدل آن‌ها، گوشی بلک شارک ۵ پرو است که در زیر آن را به طور خلاصه به شما معرفی می‌کنیم.

گوشی بلک شارک ۵ پرو بدون شک یکی از قدرتمندترین گوشی‌هایی است که می‌توانید در سال ۲۰۲۳ برای گیمینگ بخرید. این گوشی پردازنده‌ای بسیار پیشرفته، حالت گیمینگ بسیار خوب و مفید و ماشه‌های جمع‌شدنی دارد که مزیت بسیار مهمی در بازی‌های رقابتی محسوب می‌شوند اما به دلایلی مثل عمر پایین باتری، داغ شدن مکرر و دوربین‌های ضعیف، خیلی برای کاربردهای روزمره مناسب نیست.

احتمالا شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید، می‌خواهید یک گوشی گیمینگ بخرید اما اگر به دنبال یک گوشی برای استفاده روزمره هستید که بتوانید از آن برای گیمینگ هم استفاده کنید، گوشی‌های بلک شارک برای شما مناسب نیستند و بلک شارک ۵ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شرکت شیائومی، گوشی‌های بلک شارک را به طور تخصصی برای گیمینگ طراحی کرده است و اگر قرار بود که این گوشی‌ها، قابلیت‌های خوبی برای استفاده روزمره هم داشتند، قیمت آن‌ها سر به فلک می‌کشید و در آن صورت، باید با گوشی‌های پرچمدار شیائومی و آیفون رقابت می‌کردند که البته همه ما می‌توانیم نتیجه آن رقابت را پیشبینی کنیم. بنابراین، شرکت شیائومی در اقدامی هوشمندانه، با معرفی گوشی‌های بلک شارک، فقط بازار گیمینگ را هدف گرفته و تمرکز را روی گیمرهای حرفه‌ای گذاشته است.

گوشی بلک شارک ۵ پرو، قدرتمندترین گوشی در میان تمامی گوشی‌های بلک شارک موجود در بازار است. این گوشی یک نسخه غیر پرو و استاندارد نیز دارد که کمی از نظر پردازشی ضعیف‌تر است و البته قیمت پایین‌تری دارد.

همانند اکثر بهترین گوشی های گیمینگ دنیا، نقطه قوت اصلی بلک شارک ۵ پرو، توان پردازشی و عملکرد خیره‌کننده آن است. این گوشی می‌تواند با مجهز بودن به یک پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ که با ۱۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود، بدون کوچک‌ترین زحمتی، سنگین‌ترین تسک‌های گرافیکی را اجرا کند.

در لبه سمت راست گوشی، دو ماشه جمع‌شدنی قرار دارند که می‌توانید در هنگام گیمینگ و زمانی که گوشی را به صورت افقی در دست گرفته‌اید، آن‌ها را باز و از گوشی مثل یک دسته بازی در بازی‌های رقابتی استفاده کنید تا برتری محسوسی نسبت به رقبا داشته باشید.

گوشی بلک شارک ۵ پرو با اینکه بهترین گوشی گیمینگ شیائومی محسوب می‌شود اما همانند بسیاری از گوشی‌های جدید، فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری است که نقطه ضعف مهمی برای یک گوشی گیمینگ محسوب می‌شود زیرا سرعت انتقال صدا به صورت سیمی بسیار بیشتر از سرعت انتقال صدا به صورت بی‌سیم (در هنگام استفاده از هندزفری‌های وایرلسی و بلوتوثی) است و اکثر گیمرها به جک ۳.۵ میلی‌متری نیاز دارند. البته، وجود پورت USB-C که می‌توان بعضی از هندزفری‌های سیمی را به آن متصل کرد تا حدودی این نقطه ضعف را پوشش داده است.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی گوشی A34 سامسونگ

گفتیم که این گوشی می‌تواند بدون کوچک‌ترین زحمتی سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کند اما همانند هر گوشی گیمینگ دیگری، مشکلات خاص خودش را نیز دارد. یکی از این مشکلات، داغ شدن بیش از اندازه گوشی در هنگام بازی‌های سنگین است که می‌توان تقصیر آن را متوجه پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل یک دانست. البته این گوشی دارای یک سیستم خنک‌کننده است اما ظاهرا این سیستم خنک‌کننده نمی‌تواند همه گرمای زیادی را که ایجاد می‌شود، به محیط دفع کند. دیگر نقطه ضعف بزرگ گوشی بلک شارک ۵ پرو، خالی شدن سریع باتری در هنگام گیمینگ است اما باتری ضعیف این گوشی در هنگام استفاده روزمره نیز دوام زیادی ندارد.

این گوشی شباهت زیادی به گوشی‌های نسل قبلی بلک شارک دارد اما از چند جهت بهبود یافته است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. در طراحی بلک شارک ۵ پرو تمرکز از گیمینگ کمی برداشته شده و دوربین اصلی نیز بهبود یافته است تا بتوان از این گوشی برای استفاده‌های روزمره نیز استفاده کرد.

عجیب است که شیائومی به جای صفحه نمایش Super AMOLED به کار رفته در بلک شارک ۴ پرو، از یک صفحه نمایش OLED استفاده کرده و میزان رم و حافظه را نیز کاهش داده است. البته، نرخ نوسازی صفحه نمایش، همان ۱۴۴ هرتز باقی مانده است.

۲- گوشی پوکو اف ۴ جی تی

گوشی پوکو اف ۴ جی تی

گفتیم که برند پوکو نیز روی ساخت گوشی‌های گیمینگ تمرکز دارد. البته، اکثر گوشی‌های پوکو مشخصات و قیمت پایینی دارند و جزء گوشی‌های میان رده یا حتی اقتصادی محسوب می‌شوند. گوشی اف ۴ جی تی بدون شک یکی از بهترین گوشی های گیمینگ میان رده محسوب می‌شود زیرا به طور تخصصی برای گیمینگ طراحی شده است.

بسیاری از مشخصات این گوشی مثل پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل یک، حافظه ultra-fast، ۱۲ گیگابایت رم، صفحه نمایش AMOLED دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت شارژ سریع با سرعت ۱۲۰ وات همراه با شارژر متناسب در جعبه، شما را یاد گوشی‌های پرچمدار می‌اندازند اما این گوشی قیمت بالایی ندارد و در واقع، یک گوشی میان رده محسوب می‌شود که علاقه‌مندان به گیمینگ می‌توانند از بازی کردن با آن لذت ببرند.

همانطور که می‌توان حدس زد، با توجه به قیمت پایین پوکو اف ۴ جی تی، نباید انتظار داشته باشید که دیگر مشخصات این گوشی حتی در حد گوشی‌های معمولی باشد. دوربین بسیار ضعیف است و خبری از شکاف میکرو SD کارت هم نیست. عمر باتری نیز خیلی پایین است که البته با توجه به شارژ سریع ۱۲۰ واتی و شارژ شدن از صفر تا ۱۰۰ درصد در تنها ۱۵ دقیقه، نباید مشکل بزرگی محسوب شود.

این گوشی دارای دو ماشه پشتی است که به طور خاص برای گیمینگ طراحی شده‌اند و سازوکار مغناطیسی بسیار جالبی دارند. این گوشی شاید طراحی شگفت‌انگیز گوشی‌های گیمینگ پرچمدار مثل مدل‌های بلک شارک را نداشته باشد اما به گیمرها این امکان را می‌دهد تا در بالاترین سطح رقابت کنند.

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ

با اینکه برند سامسونگ مدل خاصی از گوشی برای گیمینگ طراحی نمی‌کند اما همه گوشی‌های پرچمدار این برند، توانایی گیمینگ را دارند و حتی شاید عملکردی برتر از گوشی‌های ويژه گیمینگ در اجرای بازی‌ها داشته باشند. این در حالی است که گوشی‌های سامسونگ، برخلاف گوشی‌های ویژه گیمینگ، برای کارهای روزمره مثل عکاسی، وب‌گردی و گوش دادن به یا تماشای محتواهای چندرسانه‌ای نیز خیلی خوب هستند.

با توجه به توضیحاتی که دادیم، طبیعی است که بهترین گوشی های گیمینگ برند سامسونگ در سری S قرار دارند و می‌توان گفت که دو گوشی اس ۲۱ اولترا و اس ۲۲ اولترا بهترین گوشی‌های سامسونگ برای گیمینگ هستند. با توجه به شباهت بالای این دو گوشی و قدیمی شدن سامسونگ اس ۲۱ اولترا، در اینجا به معرفی اس ۲۲ اولترا و گوشی میان رده A۷۳ بسنده می‌کنیم.

۱- گوشی اس ۲۲ اولترا

گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا

گوشی اس ۲۲ اولترا یک گوشی مخصوص گیمینگ نیست ولی بهترین و قدرتمندترین گوشی ساخت سامسونگ در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود و بنابراین، عملکرد آن از نظر گیمینگ در مقایسه با تمامی دیگر مدل‌های گوشی سامسونگ، بهتر است.

این گوشی پیشرفته مجهز به یک پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل یک با ساخت ۴ نانومتری است که با ۸ یا ۱۲گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید این گوشی را برای گیمینگ بخرید، نسخه دارای رم ۱۲ گیگابایتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به غیر از پردازنده قدرتمند، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی صفحه نمایش ۶.۸ اینچی دارای کیفیت +WQHD نیز به اجرای روان سنگین‌ترین بازی‌ها کمک می‌کند.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا در کنار قابلیت بالا برای گیمینگ، اگر بهترین نباشد، بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های دنیا برای کاربردهای روزمره مثل عکاسی است. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی می‌تواند عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرد و دو لنز تلفوتو با سنسورهای ۱۰ مگاپیکسلی نیز همانند یک دوربین حرفه‌ای روی اجسام دور، تا ۱۰ برابر به صورت اپتیکی زوم می‌کنند که برای یک گوشی هوشمند شگفت‌انگیز است.

شرکت سامسونگ، این گوشی را همانند سری متوقف شده نوت طراحی کرده و حتی قلم نوری را که قلم S نامیده می‌شود، به آن اضافه کرده است که ظریف و زیبا است و کاربردهای زیادی دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI ۴.۱ وارد بازار شده و همانند دیگر گوشی‌های سامسونگ، دارای تعداد زیادی نرم‌افزار غیرضروری به صورت پیش‌فرض است. شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن Expert RAW کنترل کاملی روی دوربین داشته باشید و فایل خام عکس‌ها را ذخیره کنید.

بهترین گوشی گیمینگ ساخت سامسونگ دارای یک باتری ۵ هزار می‌آمپری است که تحت استفاده شدید، ۱۸ ساعت یا بیشتر کار می‌کند اما با توجه به اندازه بزرگ باتری، انتظار بیشتری از آن می‌رفت.

۲- گوشی سامسونگ گلکسی A۷۳ ۵G

بهترین گوشی گیمینگ میان رده سامسونگ

اگر گوشی اس ۲۲ اولترا برای شما خیلی گران است، گوشی سامسونگ دیگری که می‌توانیم برای گیمینگ به شما پیشنهاد کنیم، گوشی میان رده سامسونگ گلکسی A۷۳ است. این گوشی در زمان نوشته شدن این مقاله در تاریخ ۱۶ دی ۱۴۰۱، قیمتی حدود ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان دارد ولی می‌تواند همانند یک گوشی گیمینگ گران قیمت، سنگین‌ترین تسک‌ها را به راحتی اجرا کند.

این گوشی با یک پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸ با ساخت ۶ نانومتری کار می کند و مجهز به ۶ یا ۸ گیگابایت رم است. همچنین، حافظه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت با شکاف میکرو SD کارت، برای هر کاربری کافی به نظر می‌رسد. بدون هیچ شکی این گوشی می‌تواند اکثر تسک‌ها و بازی‌های سنگین را بدون کوچک‌ترین مشکلی اجرا کند. گوشی A۷۳ مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی Super AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و هیچ مشکلی در اجرای تسک‌های گرافیکی سنگین ندارد.

پیشنهاد ما به شما:  آنر Magic 5 Pro؛ پرچمداری چندمنظوره با کیت عکاسی عالی

این گوشی نه تنها یکی از بهترین گوشی های گیمینگ میان رده است، بلکه همانند دیگر گوشی‌های سامسونگ برای انجام کارهای روزمره نیز حرف ندارند. گلکسی A۷۳ مجهز به یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی و یک حسگر عمقی ۵ مگاپیکسلی است و عکس‌ها و پرتره‌های بسیار با کیفیتی، هم در روشنایی روز و هم در شرایطی نوری ضعیف می‌گیرد و تنها نقطه ضعف واقعی آن در مقابل دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا، نداشتن قابلیت زوم اپتیکی است. گذشته از این، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی برای سلفی گرفتن و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی عملکرد بسیار خوبی دارد.

بهترین گوشی های گیمینگ ارزان

گفتیم که اکثر گوشی‌های گیمینگ به دلیل مشخصات بالا و پردازنده‌های قدرتمند، قیمت بالایی دارند اما گوشي‌هایی نیز در بازار موجود هستند که با فدا کردن قابلیت‌های کاربردی برای استفاده‌های روزانه، روی توانایی گیمینگ متمرکز شده‌اند و برای آن دسته از کاربرانی مناسب هستند که علاقه زیادی به گیمینگ دارند ولی نمی‌خواهند پول زیادی برای آن خرج کنند و از سوی دیگر، نیازمند گوشی فوق‌العاده‌ای برای انجام کارهای روزمره مثل عکاسی نیستند.

بهترین گوشی های گیمینگ تا ۱۰ میلیون

اگر بخواهیم با شما روراست باشیم، با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان نمی‌توانید گوشی گیمینگ بخرید اما گوشی‌های خوبی با این قیمت‌ها در بازار موجود هستند که می‌توانید گیم‌های سبک را به خوبی با آن‌ها بازی کنید. در این بخش می‌خواهیم چند مورد از این گوشی‌ها را به شما معرفی کنیم.
۱- گوشی سامسونگ گلکسی A۵۱

بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون گوشی سامسونگ A۵۱ است که اگرچه کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما با توان پردازشی بالا و صفحه نمایش با کیفیت و پیشرفته خود می‌تواند تسک‌های گرافیکی نسبتا سنگین را به خوبی اجرا کند.

این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی و پردازنده گرافیکی Mali-G۷۱ MP۲ است که عملکرد خوبی در اجرای بسیاری از بازی‌ها دارد اما برای سنگین‌ترین بازی‌ها، کمی ضعیف است و آن‌ها را خیلی روان اجرا نمی‌کند.

یکی از دلایلی که A۵۱ را به شما توصیه می‌کنیم این است که نه تنها می‌توانید از بازی کردن با آن لذت ببرید، بلکه برای انجام کارهای روزمره و عکاسی نیز گوشی بسیار خوبی محسوب می‌شود. البته، دقت داشته باشید که این گوشی جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد و اما مجهز به پورت USB-C است.

در مجموع می‌توان گفت که گوشی سامسونگ گلکسی A۵۱ یکی از بهترین گوشی های گیمینگ ارزان موجود در بازار است که اکثر کاربران از آن رضایت دارند. هر چند که نبود جک ۳.۵ میلی‌متری خیلی مطلوب کاربران خریدار گوشی‌های میان-رده ارزان قیمت نیست. از دیگر مزیت‌های این گوشی می‌توان به طراحی زیبا و لبه‌های نازک در اطراف صفحه نمایش اشاره کرد.

۲- گوشی تی سی ال ۱۰ ال

گوشی tcl 10l

شرکت چینی TCL یکی شرکت‌هایی است که گوشی‌های اقتصادی بسیار خوبی وارد بازار می‌کند و بعضی از بهترین گوشی های گیمینگ با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان متعلق به این برند هستند. یکی از این گوشی‌ها، تی سی ال ۱۰ ال است که از نظر طراحی، شباهت بسیار زیادی به دیگر گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار دارد.

این گوشی مجهز به صفحه نمایشی بزرگ و ۶.۷ اینچی با رنگ‌های خیره‌کننده است و حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش نیز بسیار نازک هستند. سطح پشتی گوشی دارای نمای فیبر کربنی است و ظاهری پرچمدار به آن داده است.

گوشی تی سی ال ۱۰ ال از نظر توان پردازشی در رده گوشی‌های اقتصادی بسیار خوب قرار می‌گیرد. پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ با پشتیبانی ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی چیزی نیست که بتوانید در گوشی‌های با قیمت زیر ۲۰۰ دلار پیدا کنید. همچنین، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری عملکرد بسیار خوبی در نگهداری شارژ دارد.

متأسفانه این گوشی عالی با اندروید ۱۰ و رابط کاربری مخصوص TCL کار می‌کند که این روزها با وجود اندروید ۱۲ خیلی جالب نیست.

گوشی تی سی ال ۱۰ ال چندین قابلیت ویژه گیمینگ مثل حالت گیمینگ ۲.۰ برای بهینه‌سازی عملکرد و ایجاد بهترین تجربه گیمینگ، حالت Game Booster برای بهینه‌سازی عملکرد، و سیستم خنک‌کننده برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دارد که واقعا نمی‌توانید آن‌ها را در گوشی‌هایی با این قیمت پایین پیدا کنید.

جالب است بدانید که این گوشی تسک‌های روزمره را نیز به خوبی انجام می‌دهد. سیستم دوربین پشتی شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی و حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی است و اپلیکیشن دوربین، قابلیت‌هایی مثل حالت شب، حالت تشخیص صحنه و حالت پرتره دارد.

در مجموع می‌توان گفت که گوشی TCL ۱۰L بدون شک یکی از بهترین گوشی های گیمینگ است که می‌توانید با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان بخرید. با این حال، متأسفانه چند سالی است که گوشی‌های TCL وارد بازار ایران نمی‌شوند.

۳- گوشی موتورولا جی ۹ پاور ۲۰۲۱ ایکس تی ۲۰۹۱

موتورولا جی ۹ پاور

گوشی موتورولا جی ۹ پاور در اوایل سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد و بلافاصله نام خودش را به عنوان یکی از بهترین گوشی های گیمینگ اقتصادی مطرح کرد. این گوشی مجهز به یک پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۲ جی است که امکان اجرای سریع‌ترین تسک‌ها را به آن می‌دهد اما ۴ گیگابایت رم خیلی جالب نیست و مالتی تسکینگ را دشوار می‌کند. گذشته از این، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز این روزها فضای زیادی به خصوص برای گیمرها محسوب نمی‌شود که البته می‌توانید با SD کارت آن را تا ۵۱۶ گیگابایت نیز توسعه دهید.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گوشی موتورولا جی ۹ پاور باتری بزرگ و ۶ هزار میلی‌آمپری آن است که می‌تواند تحت شدید‌ترین استفاده، بیش از یک روز گوشی شما را تغذیه می‌کند. از دیگر مزیت‌های این گوشی برای گیمینگ می‌توان به وجود پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸ اشاره کرد.
گوشی موتورولا جی ۹ پاور دارای یک صفحه نمایش ۶.۸ اینچی از تنوع مکس ویژن با کیفیت +HD است که نقش زیادی در بهبود تجربه گیمینگ و نیز، لذت بردن از تماشای ویدئوها دارد.

پیشنهاد ما به شما:  شیائومی نسخه Redmi K60 Ultra را در 14 آگوست عرضه میکند

سیستم دوربین پشتی این گوشی از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. اگر به دنبال یک گوشی خیلی ارزان برای گیمینگ هستید، گوشی موتورولا جی ۹ پاور را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۴- گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو

ردمی نوت ۸ پرو

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اقتصادی موجود در بازار برای گیمینگ است. این گوشی مشخصاتی قوتی شامل پردازنده‌ای قدرتمند، رم بالا و باتری بزرگ دارد و طراحی و دوربین آن نیز آلی است و بدون شک می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی های گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان دانست.

این گوشی با وجود توان پردازشی بالا و باتری خوب که آن را برای گیمینگ مناسب ساخته‌اند، چندین نقطه ضعف نیز دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. اول از همه اینکه صفحه نمایش کوچک است و بخشی از بازی را به شما نمایش نمی‌دهد. نقطه ضعف بعدی گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو، جای نامناسب حسگر اثر انگشت است که لمس کردن آن را کمی سخت می‌کند. دیگر موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، داغ شدن خیلی زیاد گوشی در هنگام بازی است.

۵- گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳

پوکو ایکس ۳

پیش از این گفتیم که برند پوکو، یکی از تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های اقتصادی با قابلیت گیمینگ است یکی از بهترین گوشی های گیمینگ این برند را به شما معرفی کردیم. اگر می‌خواهید پول کمتری برای خرید گوشی گیمینگ خرج کنید، پوکو ایکس ۳ NFC یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید در نظر داشته باشید.

این گوشی یک صفحه نمایش بزرگ و ۷.۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ دارد که مجهز به یک پردازنده اسنپدراگون ۷۳۲ جی با پشتیبانی ۸ گیگابایت رم است. از دیگر مزیت‌های این گوشی برای گیمینگ می‌توان به باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپری اشاره کرد که می‌تواند در شدیدترین استفاده، بیش از یک روز شارژ گوشی شما را نگه دارد.

گوشی پوکو ایکس ۳ NFC با رابط کاربری MIUI۱۲ بر پایه سیستم عامل اندروید ۱۰ وارد بازار شده است و یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار است.

این گوشی مزیت‌های دیگری نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شارژ سریع با پورت USB-C، جک هدفون و شکاف SD کارت اشاره کرد. گوشی پوکو ایکس ۳ NFC مجهز به دوربینی ۶۴ مگاپیکسلی است و علاوه بر گیمینگ، تسک‌های روزمره را نیز به خوبی اجرا می‌کند.

سوالات پرتکرار

۱- چرا قیمت گوشی های گیمینگ از گوشی‌های دیگر بیشتر است؟

بازی‌ها جزء اپیلیکشین‌های بسیار سنگین هستند و بنابراین، اجرای روان آن‌ها نیازمند توان پردازشی بالایی است. از سوی دیگر، سرعت واکنش کاربر به ویژه در گیم‌های رقابتی اهمیت زیادی دارد و بنابراین، گوشی‌های گیمینگ باید مشخصات دیگری مثل نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش داشته باشند تا بتوانند به سرعت به فیدبک‌های گیمر واکنش نشان دهند. همه این‌ها در کنار همدیگر سبب شده است تا گوشی‌های گیمینگ قیمت بالاتری در مقایسه با گوشی‌های معمولی داشته باشند.

۲- بهترین گوشی گیمینگ تا ۴ میلیون کدام است؟

با توجه به کاهش شدید ارزش پول ملی در ماه‌های اخیر (در زمان نوشته شدن این مقاله در ۱۶ دی ۱۴۰۱) با زیر ۴ میلیون تومان نه می‌توان گوشی گیمینگ خرید و نه هیچ کدام از گوشی‌های دیگر در این محدوده قیمتی برای گیمینگ مناسب هستند. بنابراین، اگر نمی‌خواهید بیش از این مقدار برای گوشی هزینه کنید، بهتر است که به دنبال یک گوشی اقتصادی باشید که حداقل، تسک‌های روزمره را بدون دردسر انجام دهد.

۳- بهترین گوشی های گیمینگ ۲۰۲۲ کدام گوشی ها هستند؟

از بهترین گوشی های گیمینگ در سال ۲۰۲۲ می‌توان به گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا و گوشی بلک شارک ۵ پرو اشاره کرد.

۴- در هنگام خرید گوشی گیمینگ باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

در هنگام خرید یک گوشی مناسب برای گیمینگ باید علاوه بر توان پردازشی، رم و حافظه بالا باید به ظرفیت باتری و قابلیت‌های مخصوص گیمینگ مثل ماشه‌ها و حالت‌های گیمینگ توجه داشته باشید. گذشته از این‌ها، گوشی مورد نظر شما باید بتواند کارهای روزمره را نیز در حد قابل قبول انجام دهد.

جمع‌بندی

با اینکه توانایی گوشی در اجرای گیم‌ها برای خیلی از کاربران تنها یک گزینه اضافه محسوب می‌شود، برای بعضی دیگر که به آن‌ها گیمر می‌گوییم، مهم‌ترین عامل برای خرید گوشی است. دقت داشته باشید که گوشی‌های دارای قابلیت گیمینگ می‌توانند هر نرم‌افزار سنگینی را به راحتی اجرا کنند. بنابراین، اگر کاربر اپلیکیشن‌های گرافیکی سنگین، مثل اپلیکیشن‌های طراحی و مهندسی هستید، گوشی‌های گیمینگ برای شما هم مناسب هستند.

گیمینگ یکی از سنگین‌ترین تسک‌هایی است که گوشی‌ها انجام می‌دهند و بنابراین، برای اینکه بتوانند گیم‌ها را خیلی روان و لذت‌بخش اجرا کنند، نه تنها نیازمند پردازنده مرکزی قوی، پردازنده گرافیکی خوب و رم بالا هستند بلکه بای صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت و با نرخ نوسازی عالی، حافظه زیاد برای ذخیره اپیلیکیشن‌های سنگین گیمینگ و باتری قوی برای پشتیبانی طولانی از اجرای بازی‌ها که انرژي بالایی مصرف می‌کنند، هستند. گذشته از این‌ها، وجود قابلیت‌هایی مثل سیستم خنک‌کننده، ماشه‌های مخصوص گیمینگ و حالت‌های گیمینگ مختلف، قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند سبب بهتر شدن تجربه گیمینگ شوند.

در هنگام خرید گوشی گیمینگ باید علاوه بر توانایی گوشی در اجرای گیم‌ها، به کارایی آن در اجرای تسک‌های معمولی مثل عکاسی، وب‌گردی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و … نیز توجه داشته باشید. با این حال، گوشی‌هایی که هم برای گیمینگ و هم برای تسک‌های روزمره مناسب هستند، قیمت بسیار بالایی دارند و از میان آن‌ها می‌توان به آخرین مدل‌های سری اس سامسونگ و جدیدترین سری‌های آیفون اشاره کرد.

در این مقاله، بهترین گوشی های گیمینگ برندهای سامسونگ و شیائومی و نیز، گوشی‌های ارزان قیمت مناسب برای گیمینگ را به شما معرفی کردیم. همانطور که گفته شد، گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا و گوشی شیائومی بلک شارک ۵ پرو، به ترتیب، بهترین گوشی های گیمینگ برندهای سامسونگ و شیائومی ساخته شده در سال ۲۰۲۲ هستند. البته این گوشی‌ها قیمت بالایی دارند و اگر نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، خرید یکی از گوشی‌های میان رده خوب سامسونگ مثل A۷۳ یا خرید جدیدترین گوشی گیمینگ پوکو، یعنی گوشی اف ۴ جی تی را به شما مخاطبان گرامی مجله فرنا پیشنهاد می‌کنیم.

منابع:
۱- techradar.com
۲- techjunkie.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا