اخباربررسی و مقایسه

پنج دلیل برتری گوگل پیکس فولد در برابر سامسونگ گلکسی زد فولد 4

سرانجام گوگل پیکسل فولد به شکل رسمی معرفی شد. بعد از چندین ماه شایعات و نشانه‌ها، حالا به طور قطعی میدونیم که گوگل  پیکسل فولد قابل انعطاف در حال آماده‌سازی است و به نظر می‌رسد رقیب جدی برای سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ باشد.

اما هنوز برای پیروزی گوگل پیکس فولد زود است  و ممکن است گوگل یک گوشی قابل انعطاف ضعیف ساخته باشد،  اما دلیل های وجود دارد که پیکسل فولد می‌تواند در بازی خود سامسونگ را شکست دهد. با ما همراه باشید تا پنج دلیل برتری گوگل پیکسل فولد را بر سامسونگ زد فول 4 بیان کنیم:

1- طول عمر باتری بهتر

  Galaxy Z Fold 4 شرکت سامسونگ با باتری 4400 میلی آمپر ساعت ارائه می‌شود که میانگین بالایی برای یک تلفن هوشمند است. با این حال، زمانی که با یک گوشی با دو صفحه نمایش روبرو هستید، احساس می‌کنید که کارایی باتری کمی پایین است.

در بررسی ما از گوشی هوشمند سامسونگ  Galaxy Z Fold 4، مشخص شد که در استفاده معمولی، حدود ۱۳ ساعت عمر باتری دارد.

تلفن همراه تاشو گوگل می‌تواند در بهبود این مشکل خوب عمل کند و نشانه‌های خوبی برای این مسئله وجود دارد. شایعات نشان می‌دهند که Pixel Fold می‌تواند دارای باتری با ظرفیت بین 4500 تا 5000 میلی آمپر ساعت باشد و به نظر می‌رسد گوگل ترفندهایی در مورد مصرف بهینه باتری در نظر گرفته است.

پیشنهاد ما به شما:  بررسی گوشی‌های شیائومی سری ردمی نوت 12

به گفته لیکر جان پروسر، گوگل این تلفن را با باتری با طول عمر “بیشتر از ۲۴ ساعت” معرفی کرده است که در حالت صرفه جویی باتری، می‌تواند تا ۷۲ ساعت نیز دوام بیاورد. اگر این اطلاعات درست باشد، به نظر می‌رسد گوگل در مقابل رقبای خود برتری  قابل توجهی را در زمینه عمر باتری دارد.

2- عملکرد بهتر دوربین

گوگل پیکس فولد

عالی ساختن دوربین چیزی است که گوگل می توانید  خوب انجام دهد. حتی در مواقعی که مشخصات دوربین در سری گوشی ها پیکسل از رقبای خود پایین تر باشد، به دلیل پردازش تصویر بی نظیر، برتری خود را اثبات کرده‌اند.

در این زمینه، سامسونگ بسیارخوب عمل کرده و به نظر ما گلکسی S23 الترا عنوان بهترین دوربین در بین گوشی ها را یدک میکشد، با این حال مشخصاتی که در پیکسل فولد انتظار داریم، باعث شکست کامل گلکسی Z Fold 4 خواهد شد. به نظر می‌رسد که ما با دوربین سه گانه روبرو هستیم که توسط یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، همراه با دو حسگر 10.8 مگاپیکسلی – یکی اولترا واید و دیگری تله‌فوتو با زوم 5 برابر قادر به عملکرد عالی خواهد بود.

گلکسی زد فولد ۴ همراه با حس‌گر اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر عرضه شده است. این مشخصات به پیکسل گوگل نزدیک است، اما زمانی که ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند Magic Eraser و  Photo Unblur  را در نظر می‌گیرید، به نظر می‌رسد گوگل  برتری دارد.

حاشیه داخلی پیکسل فولد شاید از لحاظ ظاهری به ‌اندازه حاشیه های گلکسی زد فولد ۴ جذاب نباشد، اما این باعث می شود که فضایی خوبی برای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی پیکسل فولد باقی بماند. و این قطعاً ازدوربین سلفی 4 مگاپیکسلی سامسونگ بهتر خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما:  تاریخ عرضه سری vivo X90 فاش شد

3- طراحی قابل استفاده تر

طراحی پیکسل فولد نسبت به گلکسی زد فولد ۴، کاربرپذیرتر است. به عنوان مثال، حاشیه‌های ضخیم آن، فضای بیشتری برای دردست نگه داشتن دارد که در هنگام کار با یک تبلت بسیار مهم است.

نکته قابل توجه در حالت بسته بودن است، پیکسل فولد دارای نسبت ابعادی بزرگتری در صفحه نمایش ۵.۸ اینچی خود است. این باعث می‌شود در مواقعی که فرد به استفاده از آن نیاز دارد و نمیخواهد گوشی را باز کند، راحتر از گوشی پیکسل فولد خود نسبت Galaxy Z Fold 4 استفاد کند.

گوگل پیکس فولد

4- یک نرم افزار ساده با کاربری خاص

مانند اپل و آیفون، گوگل دارای مزیت بزرگی در ساخت هر دو قسمت نرم افزار اندروید و سخت افزار پیکسل است. ما می‌دانیم که این در  پیکسل فولد چگونه کار خواهد کرد، نسخه تمیز و خالص از اندروید با ضمانت اینکه شما بلافاصله پس از عرضه، اولین نسخه از اندروید ۱۴ را دریافت خواهید کرد.

آنچه که ما نمی‌دانیم، تغییرات نرم افزاری گوگل برای دستگاه‌های تاشو است. احتمال دارد که شرکت گوگل برخی ایده‌های نوآورانه‌ای داشته باشد که سامسونگ هنوز به آن‌ها فکر نکرده است و ما منتظر  هستیم گوشی به دستمان برسد و خودمان به طور کامل آن را بررسی کنیم.

5- احتمالا قیمت پایین تر

گلکسی زد فولد 4 سامسونگ  گوشی ارزانی نیست.  قیمت آن از نسل اول به طور قابل توجهی کاهش یافته است، قیمت آن از حدود 1980 دلار  به قیمت 1799 دلاری کاهش داشته اما هنوز قیمت بالایی دارد.

این نشان می دهد که گوگل فرصت خوبی برای بازاریابی پیکسل فولد را با قیمتی پایین‌تر از سامسونگ دارد، که می‌تواند به پذیرش گسترده تر این نوع دستگاه‌ها کمک کند. اما باید توجه داشت که در موفقیت یک محصول، علاوه بر قیمت آن، عناصر دیگری همچون طراحی، ویژگی‌ و بازاریابی نقش مهمی دارند.

پیشنهاد ما به شما:  تولید سری آیفون 14 پرو به طور قابل توجهی کاهش یافت

اگرچه شایعات در ماه مارس قیمت دستگاه را در بازه 1300 تا 1500 دلار می‌دانستند، اما نشریات جدیدتر اشاره به قیمتی بالاتر داشتند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، قیمت پیکسل فولد از 1799 دلار شروع می‌شود که قیمت بالایی است، از سوی دیگر، می توانیم انتظار داشته باشیم که هدیه های پیش خرید شامل ساعت هوشمند پیکسل به قیمت 349 دلار باشد که این یک چیز خوب است.

ما در روز سه‌شنبه در کنفرانس Google I/O 2023 برای اطلاعات دقیق تر، همراه شما خواهیم بود. پس با مجله تکنولوژی فرنا همراه شوید تا از آخرین اخبار و شایعات قبل از برگزاری رویداد مطلع شوید.

منبع: techradar

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا