اخبارفناوری و تکنولوژیموبایل

اندروید 14 برای گوشی‌های پیکسل و گلکسی پیامک از طریق ماهواره خواهد داشت

سری آیفون 14، SOS اضطراری را از طریق ماهواره ارائه می دهد. این ویژگی به کسانی که با یک موقعیت اضطراری در منطقه‌ای بدون سیگنال سلولی مواجه هستند، اجازه می‌دهد به یک ماهواره در مدار متصل شوند تا وضعیت را به مرکز پخش اپل گزارش دهند و سپس یک ارائه دهنده خدمات اضطراری را مطلع می کند تا افراد در معرض خطر، کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند. هواوی قبلا پشتیبانی ماهواره‌ای را برای پرچمداران خود اضافه کرده بود که از میت 50 و میت 50 پرو سال گذشته شروع شده است. هر دوی این مدل‌ها و سری P60 به کاربران امکان می‌دهند متن‌های کوتاه را از طریق ماهواره در مناطقی که سیگنال‌های سلولی ندارند ارسال کنند.

فوریه گذشته، دکتر  TM Roh از سامسونگ ، رئیس واحد تجربه موبایلی این شرکت، توضیح داد که چرا سامسونگ ارائه اتصال ماهواره‌ای را با خط Galaxy S23 تصویب کرده است . روه گفت: «زمانی که زمان‌بندی، زیرساخت‌ها و فناوری‌ها آماده باشد، البته برای سامسونگ گلکسی، برای بخش تلفن همراه خود، ما نیز فعالانه این ویژگی را در نظر خواهیم گرفت.» آن روز ممکن است در اوایل سال آینده با عرضه سری Galaxy S24 فرا برسد.

بر اساس یک توییت از حساب توییتر #TeamPixel ، اندروید 14 قرار است پیامک را از طریق ماهواره به عنوان یک ویژگی بومی برای گوشی هایی که قادر به پشتیبانی از آن هستند، ارائه دهد. ( #TeamPixel یک کلوپ طرفداران پیکسل است و به Google وابسته نیست). با در نظر گرفتن این موضوع، مطمئناً گوگل آن را در اندروید 14 بدون داشتن سخت‌افزار لازم در سری‌های آینده پیکسل 8 ارائه نمی‌کند. توییت #TeamPixel می‌گوید گوشی‌های پیکسل و گلکسی جزو اولین مدل‌های اندرویدی خواهند بود که سخت‌افزاری برای پشتیبانی از پیامک از طریق ماهواره خواهند داشت.

پیشنهاد ما به شما:  نقد و بررسی بهترین ساعت هوشمند سامسونگ، گلکسی اسمارت واچ ۵ پرو

از آنجایی که Pixel 8 و Pixel 8 Pro باید در اکتبر آینده رونمایی شوند، احتمالا کمتر از سه ماه دیگر درباره نحوه عملکرد این ویژگی در مدل‌های پشتیبانی‌شده پیکسل شنیده می‌شود. از طرفی نسخه نهایی و پایدار اندروید 14 تنها دو تا سه هفته تا انتشار باقی مانده است و ممکن است در آن زمان صحبت هایی در مورد اتصال ماهواره ای به میان بیاید.

ویژگی اتصال ماهواره ای اپل قبلاً کار خود را با مردی که پس از گیر افتادن در آلاسکا نجات یافته بود، انجام داده است. در حادثه ای دیگر، دو زن پس از گیر افتادن در بریتیش کلمبیا نجات یافتند. به نظر می رسد که داشتن توانایی دسترسی به کمک اضطراری در مناطق بدون خدمات تلفن همراه می تواند یک ویژگی بزرگ نجات دهنده باشد که در بسیاری از موقعیت ها می تواند تفاوت بین زندگی و مرگ باشد. وجود این ویژگی در گوشی های اندرویدی نیز جان بسیاری را نجات می دهد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا