آموزش

بهترین اپلیکیشن‌های ادیت ویدئو برای آیفون و اندروید (2022)

بهترین اپلیکیشن ادیت ویدئو برای آیفون و اندروید، به شما امکان می‌دهد تا محتواهای جذابی را در گوشی‌های موبایلتان ایجاد کنید. بسیاری از این برنامه‌ها را باید از اپ‌استور یا گوگل‌پلی خریداری کنید؛ اما برنامه‌هایی هم هستند که برای دانلود نیازی به پرداخت هزینه ندارند و با خرید درون برنامه‌ای می‌توانید از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری استفاده کنید.

یک اپ ادیت ویدئو رایگان را برای گوشی اندروید یا آیفون دانلود کنید و در کمترین زمان ممکن یک ویدئو جذاب بسازید. اما کدام برنامه ادیت ویدئو را باید دانلود کرد؟ نگران نباشید، مهم نیست از کدام یک از مدل‌های گوشی موبایل استفاده می‌کنید، ما در این مقاله از مجله فرنا، بهترین اپلیکیشن‌های ادیت فیلم در سال ۲۰۲۲ را برای گوشی‌های اندروید و آیفون به شما معرفی خواهیم کرد.

نحوه انتخاب بهترین اپلیکیشن ادیت ویدئو:

به دلیل تعداد زیاد برنامه‌های موجود در اپ‌استور و گوگل‌پلی، تصمیم گیری در مورد انتخاب یک اپلیکیشن ادیت فیلم خوب، آسان نیست. بهترین برنامه ویرایش ویدئو یا کلیپ‌ساز برای شما، برنامه‌ای است که از نظر ویژگی‌ها و رابط کاربری، مناسب شما باشد. عامل مهم دیگر نیز بودجه شماست. بسیاری از برنامه‌های ویرایش ویدئو در فهرست ما یک دوره آزمایشی رایگان 3 تا 7 روزه را برای آزمایش قابلیت‌های خودشان ارائه می‌دهند که یک راه خوب برای این است که  شما قبل از پرداخت هر هزینه‌ای، مطمئن شوید که قابلیت‌های برنامه، مورد نیاز شماست و یا اینکه کار‌کردن با آن برای شما راحت است یا خیر.

برای یافتن مناسب‌ترین اپلیکیشن برای نیازهای شما، ما هر اپلیکیشن را دسته‌بندی کرده‌ایم و ویژگی‌های کلیدی هرکدام را فهرست کرده‌ایم. به ‌عنوان یک کاربر گوشی‌های موبایل، انتخاب یک برنامه ویرایش ویدئویی که خیلی کارکردن با آن سخت نباشد و استفاده از آن حتی در صفحه‌نمایش‌های کوچک امکان‌پذیر باشد، مهم است. عوامل دیگری که ما به آنها نگاه می‌کنیم عبارت‌اند از:

  • سازگاری با دستگاه‌های مختلف تلفن همراه
  • رابط کاربری واضح و آسان برای استفاده
  • ابزارهای ویرایش پیشرفته
  • به‌روزرسانی‌های مکرر

چه زمانی به یک برنامه ویرایش ویدئو نیاز دارید؟

زمانی که شما از یک سوژه فیلم‌برداری می‌کنید و می‌خواهید کنترل خلاقانه‌تری روی آن داشته باشید و گزینه‌های بیشتری را به ‌سرعت و به راحتی روی آن قرار دهید، انتخاب یک اپلیکیشن ادیت ویدئو خوب برای گوشی شما ضروری است.

اکثر اینفلوئنسرهای موفق رسانه‌های اجتماعی در TikTok یا YouTube به برنامه‌های ویرایش ویدئو ، برای جمع‌آوری لایک و اشتراک‌گذاری بیشتر به دلیل متمایزشدن از دیگران وابسته هستند. استفاده از جلوه‌های بصری، کند کردن یا سریع کردن قسمت‌های مختلف فیلم، استیکرها و اضافه‌کردن آهنگ یا فایل‌های دیگر، به سازندگان محتوا کمک می‌کند تا کلیپ‌های خاص و جذابی را تولید کرده و نظر بسیاری از کاربران را به سمت خودشان جلب کنند.

اگر شما هم می‌خواهید محتواهای خود را در رسانه‌های اجتماعی ارتقا دهید، یک برنامه ویرایش ویدئو مناسب، شما را به آن مرحله می‌رساند.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش نحوه ساخت کد QR برای کاربردهای مختلف

PowerDirector – Google Editors’ Choiceبرنامه پاور دایرکتر

PowerDirectorتمام عملکردهای نسخه دسکتاپ برنامه خود را در یک رابط کارآمد گوشی موبایل فشرده کرده است. یک برنامه ادیت فیلم حرفه‌ای برای اینستاگرام به حساب می‌آید که شامل یک سری آهنگ‌های پیش‌فرض و همچنین امکان ویرایش فیلم‌های 4K است که به ویدئوهای شما جلوه‌ای حرفه‌ای دهد تا کلیپ‌های شما در رسانه‌های اجتماعی برجسته شوند. همچنین این برنامه سازگار با سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون است.

ویژگی‌های قدرتمند و رابط بصری در این برنامه، به شما امکان می‌دهد حتی اگر تجربه ادیت ویدئو را ندارید، به ‌راحتی بتوانید از قابلیت‌های این برنامه استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم این برنامه شامل ابزارهای مختلف جلوه بصری از جمله ترکیب‌بندی فریم‌ها تا تنظیم سرعت و سکانس‌بندی ویدئو است.

PowerDirector خروجی HD با رزولوشن 1080p را ارائه می‌دهد، اما اگر به نسخه حرفه‌ای آن را ارتقا دهید، می‌توانید ویدئوها را با کیفیت ‌4K نیز ویرایش و ذخیره کنید. همچنین می‌توانید با یک کلیک ویدئو ساخته شده را مستقیماً در یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

  • Promeo بهترین برنامه ادیت برای فضای مجازیبرنامه پروموا

Promeo یکی از بهترین برنامه‌های ادیت فیلم حرفه‌ای برای اندروید و آیفون است که به شما امکان می‌دهد در 3 مرحله، محتوای تبلیغاتی خود را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید. بیش از 10000 قالب آماده در این برنامه قرار داده شده تا در وقت شما صرفه‌جویی کند و در کم‌ترین زمان ممکن شما بتوانید محتوای خود را در شبکه‌های مجازی آپلود کنید.

Promeo برای تولید انواع محتوا در فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک‌تاک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی ایده‌آل است.

پست‌ها را می‌توان به ‌سادگی با انتخاب یک الگوی دلخواه، جایگزینی تصویر یا ویدئوها با مواردی که دوست دارید، ایجاد کنید و سپس آن را مستقیماً با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

قالب‌های محتوای رسانه‌های اجتماعی در دسته‌هایی مانند آموزش، زیبایی، املاک، غذا، خودرو، مد، سفر، ورزش، سلامتی، امور مالی و غیره قرار دارند. به‌علاوه، قالب‌های مناسب هر فصل، به‌صورت ماهانه اضافه می‌شوند که به شما کمک می‌کند تا همیشه ایده‌هایی برای تولید محتوا در رسانه‌های‌ اجتماعی داشته باشید.

اگر به دنبال بهترین برنامه ادیت ویدئو برای موبایل خود هستید، باید بگوییم که هیچ برنامه ادیت ویدئو دیگری به ‌راحتی و گستردگی این برنامه برای تولید محتوا و اشتراک‌گذاری مطابقت ندارد.

  • iMovie – برنامه ادیت ویدئو برای مبتدی‌ها

برنامه آی مووی

iMovie یک اپلیکیشن ادیت ویدئو حرفه‌ای است و از ویرایش 4K و قراردادن آهنگ روی پس‌زمینه ویدئو پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای مجموعه‌ای از فیلترها است که به شما امکان می‌دهد موسیقی مورد نظر را به ‌صورت رایگان روی کلیپ خود قرار دهید و به طور خودکار با مدت ‌زمان ویدئو تنظیم می‌شود.

یکی از قابل ‌توجه‌ترین ویژگی‌های این برنامه، مجموعه تم‌های iMovie است. برخی از تم‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده عبارت‌اند از: آلبوم عکس، ورزش، سفر، کتاب کمیک و نئون. هر یک از این تم‌ها همراه با موسیقی و متن آهنگ و معنی آنها به زبان‌های مختلف است که در زمان شما در طول فرآیند ویرایش صرفه‌جویی می‌کند.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش کامل ساخت اپل آی دی با گوشی و کامپیوتر مخصوص کاربران ایرانی

شما با استفاده از برنامهٔ iMovie این امکان را دارید که تصاویر، ویدئوها و صدا یا آهنگ‌ها را به شکل‌های مختلف کنار هم  قرار دهید و با استفاده از تم‌های متنوعی که برنامه در اختیارتان قرار داده است، کلیپ‌های جذابی را بسازید. علاوه‌ بر آن، می‌توانید ویدئوهای مورد نظرتان را برش دهید، سرعت آن‌ها را کم و زیاد کنید و هر تغییری که دوست دارید را اعمال کنید. iMovie یک اپلیکیشن ادیت ویدئو برای آیفون است که شما به‌ راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • Splice (ویرایشگر ویدئوی رایگان برای برش یا تریم کردن فیلم)

برنامه اسپلیس

Splice مقدمه‌ای عالی برای هر تازه وارد به دنیای ادیت ویدئو در موبایل ارائه می‌دهد و یکی از بهترین برنامه‌های ادیت فیلم حرفه‌ای اندروید و آیفون است.

پس از آپلود کلیپ‌های خود و قراردادن فیلم موردنظر، می‌توانید با چند ضربه آنها را برش دهید و اصلاح کنید. این برنامه قابلیت این را ندارد که با کیفیت 4K کلیپ‌ها را ویرایش و ذخیره کند.

می‌توانید با لایبرری گسترده آهنگ و جلوه‌های صوتی رایگان Splice، کمی افکت‌های صوتی روی کلیپ خود اضافه کنید. آهنگی را که می‌خواهید انتخاب کنید و آن را به محل موردنظر کلیپتان بکشید. Splice همچنین به شما امکان می‌دهد تا افکت‌هایی را روی ویدئو اعمال کنید و مستقیماً در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

آیا می‌خواهید از تجربه Splice خود بهره بیشتری ببرید؟ شما با خرید درون ‌برنامه‌ای و ارتقا دادن آن می‌توانید از بین نسخه‌های یک ماهه، سه ماهه و یک ساله، یکی را انتخاب کنید و از قابلیت‌های بیشتر این برنامه استفاده کنید. هر یک از این نسخه‌های درون برنامه‌ای با یک نسخه آزمایشی رایگان ۴ تا ۷ روزه همراه است.

  • Quik (بهترین ویرایشگر ویدئو برای مونتاژ)

برنامه ادیت فیلم کوئیک

Quik که قبلاً به‌عنوان Replay شناخته می‌شد، یکی دیگر از محصولات GoPro است که برای ایجاد های‌لایت‌های چند کلیپی ساخته شده است.

کمپانی GoPro برای ساخت ویدئوهای سریع و سرگرم‌کننده، کلیپ‌ساز Quik را طراحی کرده است. این برنامه به شما امکان می‌دهد کلیپ‌ها را با هم ترکیب کنید، یک تم یا موسیقی متن به ویدئو اضافه کنید و در عرض چند دقیقه آن را منتشر کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک ویدئوی کوتاه برای اینستاگرام بسازید، Quik اپلیکیشنی است که این کار را به‌ خوبی برای شما انجام می‌دهد.

Quik به شما اجازه می‌دهد تا چند ویرایش بر روی ویدئو خود انجام دهید. می‌توانید فیلترها، عناوین، فونت‌ها و برش‌ها را اضافه کنید و از ابتدا تا انتهای کلیپ، آن را شخصی‌سازی کنید. Quik همچنین دسترسی به 28 فرمت ویدئویی مختلف را برای افزایش قابلیت سفارشی‌سازی فراهم می‌کند.

این برنامه برای ساخت کلیپ‌های سینمایی و پیشرفته مناسب نیست و از ویرایش 4K پشتیبانی نمی‌کند و مناسب ادیت‌های سبک و مبتدی است.

  • KineMaster (برنامه ویرایش ویدئو برای ادیتورهای با تجربه)

برنامه ادیت فیلم کاین مستر

KineMaster از ویرایش 4K و اشتراک‌گذاری ویدئوهای شما به YouTube پشتیبانی می‌کند. می‌توانید کلیپتان را فریم به فریم برش، ادیت و تغییر دهید که این ادیت و تغییرات، شامل آهنگ‌های صوتی نیز می‌شود. قابلیت‌های ویرایش دقیقی که در این برنامه هستند، تضمین می‌کنند که ویدئوهای شما دقیقاً همان‌طور که می‌خواهید ظاهر شوند.

پیشنهاد ما به شما:  فضای ابری شیائومی چیست؟ | از ورود تا خروج از فضای ابری

KineMaster از یک نوار زمان (timeline) جدید برخوردار است و شما دیگر نوار زمان قدیمی را در آن مشاهده نمی‌کنید؛ بنابراین اگر به ویرایش در برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای دیگر عادت دارید، باید بدانید که کلیپ‌های شما به‌ جای قرارگرفتن در قسمت پایین برنامه، در یک مسیر جداگانه با هم همپوشانی دارند و شما می‌توانید تصاویر، جلوه‌های ویدئویی و متن‌ها را برای ایجاد یک محصول نهایی، روی هم قرار دهید.

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید واترمارک‌ها را حذف کنید، باید با خرید درون برنامه‌ای به نسخه پریمیوم آن را ارتقا دهید.

  • Filmmaker Pro (بهترین برای تدوین عمودی)

برنامه ادیت فیلم میکر

Filmmaker Pro ویرایش حرفه‌ای ویدئو را با استفاده از گوشی، امکان‌پذیر می‌کند. این برنامه دارای ابزارهای پیشرفته‌ای است که برای ساختن محتواها و ویدئوهای با کیفیت نیاز دارید. در این برنامه شما کنترل کامل بر روی ادیت کلیپ خود را دارید و می‌توانید انتخاب کنید که کلیپ‌های صفحه سبز را ویرایش کنید یا کلیپ‌های رنگی را تغییر دهید.

این کلیپ‌ساز، ویرایشگر چند آهنگ به‌ صورت هم زمان را ندارد اما کمبود آن را به روش‌های بی‌شمار دیگری جبران می‌کند. به ‌عنوان ‌مثال، به شما امکان می‌دهد کلیپ‌های 4K را با 30 فیلتر و 17 ترنزیشن (به معنای پایان یافتن تدریجی یک صحنه و شروع صحنه‌ای دیگر که نوعی ارتباط باهم داشته باشند)، سفارشی کنید. همچنین با یک ادیومتر (شنوایی سنج) همراه است که به ‌راحتی می‌توانید در عرض چند دقیقه با ضبط کردن صدای مورد نظرتان، آن را به محتوای خود اضافه کنید.

Filmmaker Pro به یک نسخه premium متکی است که در آن ویژگی‌های پیشرفته، نیاز به خرید درون‌برنامه‌ای دارند. با خرید اشتراک ماهانه یا سالانه، به طیف زیادی از آهنگ‌های صوتی، ابزارها و تصاویر دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید هنگام به‌ اشتراک‌گذاری کلیپ نهایی از شر واترمارک‌های مزاحم خلاص شوید.

  • InShot – بهترین برنامه ویرایشگر ویدئو برای تولیدکنندگان محتوای رسانه‌های اجتماعی

برانمه ادیت فیلم اینشات

InShot یک برنامه مناسب برای تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی می‌باشد و دارای ابزارهای ویرایش ضروری با یادگیری آسان است. حتی دارای برخی ویژگی‌ها مانند تنظیمات سرعت کلیپ است که در سایر برنامه‌های ویرایش، به ‌ندرت می‌توانید آن را پیدا کنید.

این برنامه، تمامی نیازهای ویرایش ویدئو و تصویر شما را برآورده می‌کند. دارای قالب‌های از پیش‌ ساخته شده برای رسانه‌های اجتماعی مختلف، از جمله TikTok و Instagram است. رابط کاربری زیبا، آپلود کردن، ویرایش و شخصی‌سازی ویدئوهای شما را آسان می‌کند، حتی اگر تجربه ویرایش ویدئو ندارید.

InShot استانداردهای یک برنامه حرفه‌ای ویرایش ویدئو را برآورده نمی‌کند. این برنامه قابلیت ویرایش و پشتیبانی از ویدئو 4K و قرار دادن چند فایل صوتی را ندارد که برای یک ادیتور آماتور، بسیاری از این کاستی‌ها اهمیتی ندارند.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا